Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaa kuulua liittoon, muuten jää päivärahat saamatta

Vierailija
05.04.2020 |

Nyt olen tyytyväinen että kuulun liittoon. Mitään päivärahaa ei tippuisi, jos olisin ollut yhtä itsekäs kuin jotkut työkaverit.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mihinkään liittoon.

Silti jokaiselta työpäivältä juoksee kotimaan päiväraha.

Vierailija
2/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kuulun pelkkään kassaan. Tulee huomattavasti halvemmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun paha ay liike ja kommu nismi

Vierailija
4/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa päivärahaa jos ei liitossa.

Vierailija
5/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskassaan kannattaa kuulua. Kassa ja liitto ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
6/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liittoja työttömät kiinnosta, se kuuluu kassoille.

Vierailija
7/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä liitto ilmoitti rahoittavansa kassaa ja lakkovarat otetaan myös käyttöön jos Kela ei ehdi käsitellä kaikkia anomuksia. Miten Loimaan kassa?

Vierailija
8/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi palstahullu on syntynyt.

Ei, en aio jatkossakaan liittyä liittoon. koska vaikka ne ajavat hyviäkin asioita, niin esimerkiksi lakko on vanhentunut työtaisteluase. Lisäksi liitot keräävät omaisuutta ja maksavat hillittömiä palkkoja johtajilleen. Kuulun jatkossakin YTK:hon.

Vierailija
9/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä liitto ilmoitti rahoittavansa kassaa ja lakkovarat otetaan myös käyttöön jos Kela ei ehdi käsitellä kaikkia anomuksia. Miten Loimaan kassa?

Miten tuo Kela tähän liittyy? Kelasta haetaan jos ei ole oikeutta ansiosidonnaiseen.

Vierailija
10/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittojen pomot ansaitsevat enemmän kuin presidentti ja ylläpitävät yhteiskuntaa murentavaa lakkoilevaa uhkailupolitiikkaa. Ei tosiaan kiinnosta maksaa öykkäreille senttiäkään, kun vaihtoehtokin on olemassa.

Vierailija
11/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alalla, jolla työt eivät ihan heti tulevaisuudessa lopu. Jos kuitenkin jotain katastrofaalista tapahtuisi ja ne loppuisivat, niin minulla on noin puolen vuoden puskuri (ja nyt kertyy koko ajan lisää, kun en pääse matkustamaan). Sen jälkeen pitäisi varmaan puolison kanssa sopia, että hän ottaa isomman vastuun yhteisistä kuluista siihen saakka, että alan saada ansiosidonnaista tai löydän uuden työpaikan (nykyiseen vaihdoin toisesta paikasta ja siihen edelliseen työllistyin oltuani 1.5 kk lomautettuna).

Vierailija
12/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että koet tilanteen kannattavaksi itsellesi. Olisi outoa jos kuuluisit liittoon vastentahtoisesti.

Vierailija
13/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi palstahullu on syntynyt.

Ei, en aio jatkossakaan liittyä liittoon. koska vaikka ne ajavat hyviäkin asioita, niin esimerkiksi lakko on vanhentunut työtaisteluase. Lisäksi liitot keräävät omaisuutta ja maksavat hillittömiä palkkoja johtajilleen. Kuulun jatkossakin YTK:hon.

10 eniten palkkaa nostavien joukossa suurin osa ay-pampuista, ansaitsevat enemmän kuin presidentti, pääministeri. Lisäksi siellä on kovapalkkaisia pikkupomoja vielä heidänkin lisäkseen. Täysin vanhentunut laitos, joka luo työttömyyttä ja murentaa koko hyvinvointivaltion.

Vierailija
14/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vaiheessa on turha liittyä yhtään mihinkään. pitää olla riittävän pitkään töissä että saa rahaa.

Vierailija
15/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän liitto tämmösiä ilmoittelee? Onkohan pamin kassassa jo tsekattu tasoitusrahaston saldo? Mitenköhän sijoitukset on jakautuneet?

Vierailija
16/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa liiton rahaa jos ei kuulu liittoon!!

Vierailija
17/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassaan kuulumattomat saa työmarkkinatukea tai peruspäivärahaa. 

Vierailija
18/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittojen propagandaa, yrittävät pitää kiinni harvenevasta jäsenistöstä. Työttömyyskassan jäsenyys riittää päivärahan saamiseen.

Vierailija
19/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin liiton jäsen kymmenen vuotta.

Ekan kerran kun tarvitsin liiton apua, aluepäällikön neuvo oli

"työnantajat nyt on vähän hankalia, yritä pärjätä siellä ja neuvotella asiat kuntoon.."

Kysyin että mihin vttuun minä tarvitsen liittoa, jos mun itse pitää neuvotella siitä, että työnantaja ei noudata TESsiä!?

Ja maksaa siitä ilosta 600e vuodessa! Aika hiton kallis taskukalenteri, minkä sieltä kerta vuoteen sai.

Sen jälkeen en ole liittoihin kuulunut.

Vierailija
20/61 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Olin liiton jäsen kymmenen vuotta.

Ekan kerran kun tarvitsin liiton apua, aluepäällikön neuvo oli

"työnantajat nyt on vähän hankalia, yritä pärjätä siellä ja neuvotella asiat kuntoon.."

Kysyin että mihin vttuun minä tarvitsen liittoa, jos mun itse pitää neuvotella siitä, että työnantaja ei noudata TESsiä!?

Ja maksaa siitä ilosta 600e vuodessa! Aika hiton kallis taskukalenteri, minkä sieltä kerta vuoteen sai.

Sen jälkeen en ole liittoihin kuulunut.

Saman tyylisen vastauksen sain. Lisäksi olisi pitänyt ymmärtää työnantajaa kun vasta osti liiketoiminnan. Minun siis pitäisi antaa ymmärrystä kun toinen rikkoo lakia ja oikeuksiani, se oli liiton ohje.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän