Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jutellaanko vaihteeksi sijoittamisesta! Millainen

Vierailija
04.04.2020 |

strategia teillä on tässä markkinatilanteessa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen hinnat ovat laskussa joten nyt olisi hyvä sijoittaa niihin ja vuokrata eteenpäin, mihin varmasti kysyntä nousee, kun työttömyys lisääntyy...

Vierailija
2/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fyrkat on Sveitsissä numerotilillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, sama kuin ennenkin: pidän ajallisesti ja alallisesti hajautetut rahastosijoitukseni toistaiseksi, tai ainakin siihen asti, kunnes niiden arvo nousee viime tammikuun tasolle. 

Sitten päätän mikä on arvonsa säilyttävä valuutta.

Vierailija
4/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostellut paljon osakkeita. Nyt on tilanne se, että olen ostellut pohjilta tarpeeksi, mutta olen jättänyt joihinkin osakkeisiin ostovaraa eli nyt lähinnä seurailen tilannetta ja teen tarvittavia lisäostoja. Kohta myös hirman rahastoja. Osinkojakin alkaa tulemaan joskin useimmat peruneet. Tarkoitus on pitää tietyt osakkeet jatkossakin osinkojen vuoksi ja jotkut myyn muutaman vuoden päästä pois.

Vierailija
5/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin 80% osakkeistani helmikuussa, lähellä indeksihuippuja, ja loput maaliskuun alussa. Tämä on sen luokan kriisi että pohjia ei ole millään voitu vielä nähdä, joten odotan sopivaa hetkeä palata takaisin markkinoille. Aion ajoittaa ostoni vähintään 6-12 kuukauden ajalle, ellei ihmeitä tapahdu.

Vierailija
6/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen treidaillut ees ja taas tässä pariviikkoa.....kymppitonnin alkutili on nyt n 14 000e...

DAX indeksillä ja turboilla

T.treidaajatar

Vierailija
7/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostellut paljon osakkeita. Nyt on tilanne se, että olen ostellut pohjilta tarpeeksi, mutta olen jättänyt joihinkin osakkeisiin ostovaraa eli nyt lähinnä seurailen tilannetta ja teen tarvittavia lisäostoja. Kohta myös hirman rahastoja. Osinkojakin alkaa tulemaan joskin useimmat peruneet. Tarkoitus on pitää tietyt osakkeet jatkossakin osinkojen vuoksi ja jotkut myyn muutaman vuoden päästä pois.

Pohjilta? Arveletko, ettei rymistä tästä vielä reippaasti lisää kun alkaa tulosvaroituksia ja varsin heikkoja osavuosikatsauksia tulemaan käytännössä joutilaana seisovilta yrityksiltä?

Vierailija
8/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ostellut lähinnä rahastoja ja etf:iä; pienyhtiöitä, kehittyviä, Usa s&p sekä suoraan joitain (huonosti) valittuja suomi- ja euroyhtiöitä. Lisäksi normi kuukausisäästöt pyörii siinä missä ennenkin. Parhaat lyhyen aikavälin tuotot tuntuu silti tarjoavan säästötili säälittävällä prosenttikorolla kun kaikki muu valuu alas korkorahastoista lähtien... Osinkokevätkin peruttu. No tähtäin mulla kaukana vuosien päässä eli ehkä siihen mennessä pääsee taas takaisin plussalle. 

Vierailija
9/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjilta? Arveletko, ettei rymistä tästä vielä reippaasti lisää kun alkaa tulosvaroituksia ja varsin heikkoja osavuosikatsauksia tulemaan käytännössä joutilaana seisovilta yrityksiltä?

Sitähän et sinä eikä kukaan muukaan voi tietää missä pohjat on. Siksi olen ostellut hyviä yhtiöitä, jotka itse asiassa ovat nousseet reippaasti sen jälkeen. Uskon että niiden pohjat oli siinä tai jos vielä alas mennään niin tosi vähän tai sitten uudet pohjat on ylempänä kuin millä ostin. Nuo yhtiöt ovat sellaisia jotka eivät kärsi koronasta, tyyliin operaattori, iso lääkeyhtiö, päivittäistavarakauppa, energiayhtiö. Sitten on noita muita yhtiöitä, joita olen ostellut vähän ja niihin olen jättänyt ostovaraa reippaasti. Ne on just yhtiöitä joihin voi vaikuttaa osavuotiskatsaukset, tyyliin rakennusala jne. Vai mitä mieltä esim. Keskosta olet? Poimin kyytiin noin 42 e tietämiltä, nyt on päälle 50. En usko hirveästi laskevan ja vaikka laskee niin hyvä, niin saan ostettua lisää. Kesko on tarkoitus pitää osinko-osakkeena.

Vierailija
10/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen treidaillut ees ja taas tässä pariviikkoa.....kymppitonnin alkutili on nyt n 14 000e...

T.treidaajatar

Tossako on koko sijoitusvarallisuutesi? En kauheasti keulisi vaikka tietenkin 5e on 500% 1e.

Vierailija
11/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän et sinä eikä kukaan muukaan voi tietää missä pohjat on. Siksi olen ostellut hyviä yhtiöitä, jotka itse asiassa ovat nousseet reippaasti sen jälkeen. Uskon että niiden pohjat oli siinä tai jos vielä alas mennään niin tosi vähän tai sitten uudet pohjat on ylempänä kuin millä ostin. Nuo yhtiöt ovat sellaisia jotka eivät kärsi koronasta, tyyliin operaattori, iso lääkeyhtiö, päivittäistavarakauppa, energiayhtiö. Sitten on noita muita yhtiöitä, joita olen ostellut vähän ja niihin olen jättänyt ostovaraa reippaasti. Ne on just yhtiöitä joihin voi vaikuttaa osavuotiskatsaukset, tyyliin rakennusala jne. Vai mitä mieltä esim. Keskosta olet? Poimin kyytiin noin 42 e tietämiltä, nyt on päälle 50. En usko hirveästi laskevan ja vaikka laskee niin hyvä, niin saan ostettua lisää. Kesko on tarkoitus pitää osinko-osakkeena.

Enhän minä juurikaan mitään sijoittamisesta tiedä, mutta ihmettelen kun ne muutamat ostamani lääkefirmat ja sähköfirmakin näyttää vaan miinustelevan, vaikka olisi toisin kuvitellut. Miten koronat muka niihin huonosti vaikuttaisi, kun niitä tarvitaan aina ellei jopa enemmänkin kriisin aikana.  Varsinainen yllätys eräs viinatehdas, jonka ihan mainostettiin uskevan käsidesiä yötä päivää eikä vaikuttanut sekään kursseihin juuri mitenkään positiivisesti. Pörssi on kummallinen.

Vierailija
12/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä juurikaan mitään sijoittamisesta tiedä, mutta ihmettelen kun ne muutamat ostamani lääkefirmat ja sähköfirmakin näyttää vaan miinustelevan, vaikka olisi toisin kuvitellut. Miten koronat muka niihin huonosti vaikuttaisi, kun niitä tarvitaan aina ellei jopa enemmänkin kriisin aikana.  Varsinainen yllätys eräs viinatehdas, jonka ihan mainostettiin uskevan käsidesiä yötä päivää eikä vaikuttanut sekään kursseihin juuri mitenkään positiivisesti. Pörssi on kummallinen.

Eihän pörssissä mitään logiikkaa olekaan. Mun ostama lääkeyhtiö on noussut samoin energisyhtiö eli vahvasti plussalla niissä. Vaikka ne on just salkun osinko-osakkeet jatkossa joten periaatteessa sama onko noussut vai ei. Suurin tili tehdään noilla syklisillä osakkeilla, mutta niissä on myös suurin riski. Käsidesifirma jos on se minkä arvelen on tylsisosake tyyliin Telia. Osingon vuoksi vain se.

Vierailija
13/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.treidaajatar

Tossako on koko sijoitusvarallisuutesi? En kauheasti keulisi vaikka tietenkin 5e on 500% 1e.

Se n 20 000e osakkeita, mitä oli, realisoitu helmikuussa..

Nyt cashina 85 000e (lisää irroitettu halpakorolla asunnosta vakuuslainana....katson, mihin tilanne etenee ja teen sijoituksia ehkä kesällä. Muuthan ovat jo ostaneet "pohjilta" buahahaa...)

Ja treidailu on tuottoisaa!!

Vierailija
14/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.treidaajatar

Nyt cashina 85 000e (lisää irroitettu halpakorolla asunnosta vakuuslainana....katson, mihin tilanne etenee ja teen sijoituksia ehkä kesällä. Muuthan ovat jo ostaneet "pohjilta" buahahaa...)

Niin on tuottoisaa jos onnistuu, voit myös menettää paljon. Ja buaahhhaaa sulle kun jäät junasta kun joku aamu tulee tieto toimivasta koronalääkkeestä. Kyllä mullakin on reippaasti vielä rahaa laittaa, mutta osinko-osakkeet on suurilta osin hankittu nyt. Voisin itsekin treidailla, mutta noudatan omaa tylsää strategiaa, enkä halua laittaa tuhansia euroja kiinni osakkeisiin joista ei voi varmuudella tietää miten käyttäytyvät.

Vierailija
15/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teidän salkussa on pahiten tappiolla? Ite oon kerryttänyt eräällä REITillä jopa 80% turskat. Euroissa useampi tonni. En usko että yhtiö selviää enää tästä kriisistä, kun jo valmiiksi oli kassavirta miinuksella. Tyhmänä vaan odotin käännettä (VUOSIA!) ja keskityin (LASKEVAAN!) suoratuottoon ja annoin lojua salkussa muiden joukossa, periaatteella yksi mätä omena... En myynyt ajoissa enkä edes hieman myöhässä, vaikka olisi pitänyt. Nyt se on sitten kunnolla myöhäistä.

Vierailija
16/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että myisin asuntoja ja ostaisin osakkeita siivuttamalla yli pohjakosketuskauden. Asunnot olisi tietenkin kannattanut myydä jo, mutta sain ne vasta eilen, niin en ole pystynyt. Kun tämän rytinän osakkeet ovat nousseet (sanotaanko noin 5-10 v päästä) kotiutan ne.

Osalla rahaa ajattelin myös ostaa ensi kesän loppupuolella kultaa (tai silloin kun se on tullut tästä alas. Nyt voi olla, ettei heti tulekaan.)

Vierailija
17/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teidän salkussa on pahiten tappiolla? Ite oon kerryttänyt eräällä REITillä jopa 80% turskat. Euroissa useampi tonni. En usko että yhtiö selviää enää tästä kriisistä, kun jo valmiiksi oli kassavirta miinuksella. Tyhmänä vaan odotin käännettä (VUOSIA!) ja keskityin (LASKEVAAN!) suoratuottoon ja annoin lojua salkussa muiden joukossa, periaatteella yksi mätä omena... En myynyt ajoissa enkä edes hieman myöhässä, vaikka olisi pitänyt. Nyt se on sitten kunnolla myöhäistä.

Mulla on varmaan Innofactor tai Biohit. Prosentteina siis.

Vierailija
18/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.treidaajatar

Niin on tuottoisaa jos onnistuu, voit myös menettää paljon. Ja buaahhhaaa sulle kun jäät junasta kun joku aamu tulee tieto toimivasta koronalääkkeestä. Kyllä mullakin on reippaasti vielä rahaa laittaa, mutta osinko-osakkeet on suurilta osin hankittu nyt. Voisin itsekin treidailla, mutta noudatan omaa tylsää strategiaa, enkä halua laittaa tuhansia euroja kiinni osakkeisiin joista ei voi varmuudella tietää miten käyttäytyvät.

Osinko-osakkeet??

Kuule osinkoja ei ensi vuonna todennäköusesti maksella ja tänä vuonnakin tod näk koronaleikkurilla leikattuna.

Vierailija
19/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on varmaan Innofactor tai Biohit. Prosentteina siis.

Joo. Mulla absoluuttisena rahamääränä tota suuremmat osumat ainakin Telialla, Nordealla ja Sampolla, mutta en nyt näistä niin huolissani vielä ole. Ai niin tietenkin Nokialla...

Vierailija
20/22 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tammikuussa osakesalkun arvo n. 40 000 nyt 17 000. Hiukan on tultu alas mutta elämä on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi