Käykää ihmiset kampaajalla!
Kävin itse tänään, käyn n.8-9vkon välein ja kampaajani kertoi, että asiakaskato on huomattava, tällä hetkellä tulot kattaa juuri ja juuri menot, mutta esim.palkkaa hän ei itsellensä pysty nyt nostamaan.
Työpäiviä kertyy 2-3/vkossa entisen 5-6, yleensä 6, sijasta.
Sanattomaksi vetää🥺
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aiemminkaan käynyt kampaajalla enkä käy jatkossakaan.
Unohtui mainita, etten myöskään ole ikinä meikannut enkä meikkaa jatkossakaan.
Puhu vain omasta puolestasi.
terv. tuo joka ei ole aikaisemminkaan käynyt kampaajalla eikä käy jatkossakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kävisin mutta en kestä sitä kun pitää jutella niitä näitä, en ole sellainen ihminen. Ja sitten se kynimisen pelko, kun ei vaan mene kampaajalle kaaliin, että EI saa leikata kymmentä senttiä pois vaan kaksi.
Mulla on ollut sama ongelma, mutta lopultakin löysin kampaajan, joka kuuntelee eikä pälätä joutavia. No hänpä sitten kertoikin lähtevänsä syksyllä opiskelemaan muuta alaa, mutta ainakin muutama kerta on turvattu.
Kampaajien ja asiakkaiden kohtaanto ongelma. Tässä tämmöinen leikkimielinen softa kehitysidea jollekin, nimellä: "millainen kampaaja minulle sopii" ja kampaajalle vastaava: "millainen asiakas minulle sopii".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin ja samanlaisia kylmääviä faktoja kuulin omalta kampaajaltani. Minusta on tyhmyyden huipentuma, että terveet ja riskiryhmään kuulumattomat eivät käytä palveluja tällaisena aikana!
Arvellaan, että huomattava osa koronaan sairastuneista oireettomia tai niin vähäoireisia että selittävät ne itselleen mielummin katupölyoireina tms. Tällaiset ihmiset levittävät koronaa ympäriinsä, jolloin se ennemmin tai myöhemmin löytää myös riskiryhmiin kuuluvat.
Jos haluat tukea kampaajaasi ja olla vastuullinen, osta lahjakortti (mieluiten netin välityksellä)
Mitä tekee jollain lahjakortilla kampaajalle kun lähikontakteja pitää välttää. Nyt ei ole mitään väliä sillä ulkonäöllä ja kuka sitä katselee kun ei voi missään käydä. Ei voi tosiaan mennä itseään näyttelemään yhtään mihinkään vaan pitää pysyä kotona. Mitä ihmettä joku vielä muka kävisi kampaajalla.
Itse voi leikata hiukset ihan hyvin. Nykyään on kaikenlainen muotia. Siihen mitään kampaajaa tarvita. Usein haluavat "vapaat kädet", ja lopputuloksen tietää.
Olen hyvin ihmeissäni osan kommenteista🤨.
Muiden takiako te laitatte hiuksianne? Minä ihan itseni vuoksi, se piristää mieltä ja kohentaa ulkonäköäni, kivempi katsoa peiliinkin. Ja kyllähän sitä nyt viikottain edes jossakin ihmisten ilmoilla liikkuu, minä mm ruokakaupassa ja töissä.
Ja toisekseen tämä aika aikaansaa hirvittävän paljon jo muutenkin taloudellisia kurimuksia ja jopa konkursseja eli suosi yrittäjää ja kanna kortesi kekoon, jotta hän saisi pitää firmansa ja/tai pysyisi leivän syrjässä kiinni.
Kolmanneksi, voit käydä kampaajalla jossa ei montaa asiakaspaikkaa ole, käyttää kasvosuojaa, pitää hanskoja, saippuapestä kätesi ennen/jälkeen, lotrata käsidesiä jne.
Hieman nyt rotia tuohon vaahtoamiseen ja palstalla aina rehottavaan tuomitsevuuteen ja arvosteluun, vastenmielistä!
Vierailija kirjoitti:
Muiden takiako te laitatte hiuksianne? Minä ihan itseni vuoksi, se piristää mieltä ja kohentaa ulkonäköäni, kivempi katsoa peiliinkin. Ja kyllähän sitä nyt viikottain edes jossakin ihmisten ilmoilla liikkuu, minä mm ruokakaupassa ja töissä.
Ja toisekseen tämä aika aikaansaa hirvittävän paljon jo muutenkin taloudellisia kurimuksia ja jopa konkursseja eli suosi yrittäjää ja kanna kortesi kekoon, jotta hän saisi pitää firmansa ja/tai pysyisi leivän syrjässä kiinni.
Kolmanneksi, voit käydä kampaajalla jossa ei montaa asiakaspaikkaa ole, käyttää kasvosuojaa, pitää hanskoja, saippuapestä kätesi ennen/jälkeen, lotrata käsidesiä jne.Hieman nyt rotia tuohon vaahtoamiseen ja palstalla aina rehottavaan tuomitsevuuteen ja arvosteluun, vastenmielistä!
Kysehän on siitä montako käy, miten tuossa eroaa ryhmä tapaaminen jos parturi ottaa vastaan vaikkapa 10 henkilöä tuolilleen vuoroin? Parturihan silloin altistaa myös kymmenen henkilöä itsensä lisäksi.
Sama myös muissa kauneuspalveluissa.
Se lähikontakti silti on.
Aivan turhaa eikä mitenkään välttämätöntä nyt!
Sitten tuohonko niitä vähiä maskeja tulisi käyttää?
Liian kallista mun budjetille, muuten kävisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolmanneksi, voit käydä kampaajalla jossa ei montaa asiakaspaikkaa ole, käyttää kasvosuojaa, pitää hanskoja, saippuapestä kätesi ennen/jälkeen, lotrata käsidesiä jne.Hieman nyt rotia tuohon vaahtoamiseen ja palstalla aina rehottavaan tuomitsevuuteen ja arvosteluun, vastenmielistä!
Kysehän on siitä montako käy, miten tuossa eroaa ryhmä tapaaminen jos parturi ottaa vastaan vaikkapa 10 henkilöä tuolilleen vuoroin? Parturihan silloin altistaa myös kymmenen henkilöä itsensä lisäksi.
Se on välttämätöntä tämän maan taloudellisen selviämisen kannalta - sinun, minun ja meidän tulevaisuuden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on välttämätöntä tämän maan taloudellisen selviämisen kannalta - sinun, minun ja meidän tulevaisuuden kannalta.
No ei muuta kuin ravintolat, vaatekaupat ja muutkin auki sitten. Mitäpä koronasta, koska talous.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan ymmärrä tätä netissä rehottavaa kampaajien mollausta. En tiedä minkälaisissa puljuissa käytte, mutta minä olen varmaan sitte ihme tapaus kun tykkään käydä kampaajallani. Tulee hyvä lopputulos kun tiedän mitä haluan, osaan sanoa suoraan ja selkeästi sen, enkä odota mitään taikatemppuja. Saan ihan rauhassa mököttää hiljaa ja lukea lehteä tai somettaa, ei tarvitse olla moottoriturpana. Tämä sen takia kun jaksoin hetken etsiä luotto kampaajaa. Selväähän se on että kaikki persoonat eivät natsaa keskenään.
Joo mutta läheskään aina ei ole kyse tuosta, että henkilökemiat eivät natsaa vaan ihan puhtaasti kampaajan omasta ammattitaidottomuudesta ja/tai haluttomuudesta kuunnella asiakkaan toiveita. Jos menet kampaajallesi ja kerrot haluavasi kevyen verho-otsatukan ja saat paksun graafisen palkkiotsiksen, niin siinä ei enää ole yhteensopimattomista persoonista kysymys. Eikä siinä, jos sanot haluavasi pitkien hiustesi latvoista max. viisi senttimetriä pois ja kampaaja alkaa inttää polkkapituudesta ja syyllistää sinua hiustesi latvojen kuivuudesta. Eikä siinä, että kampaaja ei erota kunnolla eri värisävyjä toisistaan ja lähdet kampaajalta kastanjanruskean tukan sijaan Ginger Spice -tyyppisen kirkuvan kuontalon kanssa.
Tämä.
En ole käynyt 15 vuoteen kampaajalla vaan värjään ja leikkaan itse. Mulla on haastava tukkalaatu eikä yksikään kampaaja ole osannut sitä käsitellä. Yksikin föönäsi hiukseni afropalloksi ja silmät suurena ihmetteli miten tässä nyt näin kävi (niin, mitäköhän tapahtuu kun todella karheaa ja kiharaa hiusta föönää ilman hoitoaineita alhaalta päin ja samalla kädellä pöyhien). Ei myöskään osata leikata kiharaa ja jos leikataan suoristettuna ei oteta huomioon sitä, että se todellakin uudelleen kihartuu kun kastelen sen.
Sama juttu, en ole käynyt kampaajalla 16 vuoteen. Kampaajat eivät osaa käsitellä kiharia hiuksiani. Eivät tiedä näistä hölkäsen pöläystä ja leikkaavat suoran tukan tapaan, eli ihan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tekee jollain lahjakortilla kampaajalle kun lähikontakteja pitää välttää. Nyt ei ole mitään väliä sillä ulkonäöllä ja kuka sitä katselee kun ei voi missään käydä. Ei voi tosiaan mennä itseään näyttelemään yhtään mihinkään vaan pitää pysyä kotona. Mitä ihmettä joku vielä muka kävisi kampaajalla.
Toiset käyvät töissä, itse olen esimerkiksi kaupan kassalla niin kyllä siinä sadat ihmiset päivittäin näkevät hirveässä kunnossa olevat hiukseni.
Ja eikö riskiryhmiin kuuluvien pitäisi olla eristyksissä? Tuntuu jotenkin kohtuuttomalta, että puoli Suomea joutuu taloudelliseen ahdinkoon tämän tilanteen takia ja pahimmassa tapauksessa tilanne jatkuu koko loppuvuoden. Jos koronaan sairastuminen vaikuttaa hyvinvointiin niin vaikuttaa kyllä tulojen tippuminenkin ja että joutuu kituuttelemaan kuukausitolkulla minimitoimeentulolla ja mahdollisesti vielä velkaantumaan jolloin talous voi kärsiä useiden vuosien ajan tästä.
Salon Fiskars hoitaa kotikylppärissä kuten ennenkin. Hyvä ja halpa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en luottais ihan random-kampurin tietotaitoon näissä desinfiointi- ja maskiasioissa. Varmasti sielläkin on joku joka oikeasti tietää mitä tekee, mutta suurimmalle osalle noi desinfioinnit ja maskit on vaan sitä kosmeettista pintaa että juu-juu, vastuullisia ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset käyvät töissä, itse olen esimerkiksi kaupan kassalla niin kyllä siinä sadat ihmiset päivittäin näkevät hirveässä kunnossa olevat hiukseni.
Ja eikö riskiryhmiin kuuluvien pitäisi olla eristyksissä? Tuntuu jotenkin kohtuuttomalta, että puoli Suomea joutuu taloudelliseen ahdinkoon tämän tilanteen takia ja pahimmassa tapauksessa tilanne jatkuu koko loppuvuoden. Jos koronaan sairastuminen vaikuttaa hyvinvointiin niin vaikuttaa kyllä tulojen tippuminenkin ja että joutuu kituuttelemaan kuukausitolkulla minimitoimeentulolla ja mahdollisesti vielä velkaantumaan jolloin talous voi kärsiä useiden vuosien ajan tästä.
Kauppassa on se suoja siinä välissä sekä osassa myös laitettu tarrat muistuttamaan etäisyydestä, ruokakaupassa on myös välttämätöntä käydä, parturissa ei. Parturissa ollaan myös kosketuskontaktissa asiakkaisiin, kaupassa ei.
Eikö yrittäjille juuri myönnetty n. 700€ korvaus? Siihen varmasti liiton rahat päälle, kelasta loput?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu kohtuuttomalta että esim. hoitoalan työntekijät voi viedä mukanaan sen koronan riskiryhmäläisille, joille on jo tehty tehohoitokielto. Tämän takia ois tosi hiton kiva jos muutkin viittis noudattaa niitä hallituksen ohjeita ja hoitaa vain välttämättömimmät hommat. Kampaamokäynti ei ole välttämätön. Luuletko että näitä ohjeita ihan vaan lämpimikseen annetaan eikä oo mietitty mitä ne aiheuttaa? Tässä on ihmisheget kyseessä. Onko sun tukka tärkeempi kuin ihmishenki?
Vierailija kirjoitti:
En käy. Kampaajani sanoi, ettei riskiryhmään kuuluvana nyt kannata. Tuin ostamalla lahjakortin.
Minäkin ostin ja ostan tarvittaessa jatkossa omia ja lasten käyntejä vastaavat lahjakortit siihen rytmiin kuin normaalisti käytäisiin kampaamossa, ja käytellään niitä pois sitten kun se on turvallista ja ok. Kyllähän se kampaajan kokonaispotista on pois, mutta ei nyt meidän osalta tässä hetkessä.
En käy, en ole elämäni aikana kertaakaan käynyt. Kallista puuhaa.
Unohtui mainita, etten myöskään ole ikinä meikannut enkä meikkaa jatkossakaan.