Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko outoa? Äitini 75-vuotta kuvittelee olevansa yhä nuori. Sanoi mulle ettei tunne itseään vanhaksi.

Vierailija
04.04.2020 |

Itse olen 45-vuotias ja hänen tyttärensä ja tiedostan ikäni.

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 81 v äitini sanoo samoin.

Vierailija
2/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne vanhukset outoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Minäkin pidän vielä 72 vuotiasta äitiäni nuorena. t. n49

Vierailija
4/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei saa tuntea itseään nuoreksi? Onhan se osoitus positiivisesta elämän asenteesta. Haluaisitko, että äitisi valittaisi koko ajan vanhuuden vaivojaan?

Vierailija
5/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin mahdollista koska ikä on asenne ja tunne enemmän kuin vuodet ulkonaisesti. Sinä taas vaikutat vanhalta.

Vierailija
6/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 70 v äitini pitää itseään nuorena ja näyttää lähes saman ikäseltä mun kanssani, vaikka ikäeroa 23 v. Olen perinyt isältäni geenit, jotka vanhentavat nuorena ja työni on stressaava. Äitini on eläkeläinen, jolla on aikaa huolehtia itsestään.

Vierailija
7/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole outoa. Minunkin äitini kahdeksankymppisenä ihmetteli että onko hän jo niin vanha, ei tunnu siltä. Tosin hänellä muistiongelma.

Vierailija
8/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 61 ja tunnen myös olevani nuori. Toki tiedostan ikäni mutta jos korvien välissä olo tuntuu nuorelta niin minkäs sillle mahtaa. Minua joskus ärsyttää ihmisten liika lokeroiminen iän tai jonkun muun asian takia.

Vierailija
9/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavoin tämä nuoruus ilmenee? Tunteena vai teinipukeutumisena?

Vierailija
10/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 49 ja kovemmassa kunnossa kuin nuorena kun tuli vielä juhlittua.

Vierailija
11/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11292386

”Kunnissa tehdään nyt päätöksiä tehohoidon rajaamisesta epidemiahuipun lähestyessä – hoivakodeissa käydään läpi, ketä hoidetaan ja miten.”

Onneksi ikä ei ole vain numeroita.

Vierailija
12/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti aivot ei vanhene kaikilla ajattelemaan itseänsä vanhaksi. Itse kuulun myös tähän ryhmään, eli mieleni on hyvin pitkälle samanlainen kuin olisin ala-aste ikäinen. En vieläkään esimerkiksi pysty ajattelemaan, että teini-iän törttöilyt olisi jotenkin tyhmiä, ja muistelemaan niitä kauhulla tai nauraen. Tekisin samat asiat tänä päivänäkin vielä, jos vain kehtaisin. Olen N 50+

Vierailija
13/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää alle 50v äitini joka jatkuvasti valittaa siitä miten vanhaksi on tullut. Parempi olisi vaan keskittyä siihen mitä aikoo vielä tehdä, kun siihen että on muka niin vanha että elämä alkaa olla ohi.

Vierailija
14/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on usein itkenyt, että kuinka helpompaa olisi jos pää kulkisi ulkoisen olemuksen kanssa käsi kädessä. Kun ruumis on 80 vuotiaan, mutta mieli kuin nuorella ihmisille, on se lähinnä kidutusta ja painajaista. Mieli haluaisi, mutta fysiikka ei pysty.

Vierailija
15/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nyt vaikka noita vanhoja rokkareita. Mick Jagger, Steven Tyler, Rod Stewart jne. Aika rankkaa elämää viimeiset 60 vuotta ja silti edelleen jaksavat heilua.

Vierailija
16/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten oli juttu ( arstilan?) siitä, kuinka vanhojen ihmisten tietoja ei kerättäisi johonkin rekisteriin

Vierailija
17/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavoin tämä nuoruus ilmenee? Tunteena vai teinipukeutumisena?

En osaa sitä hyvin selittää mutta tunnen itseni samaksi ihmiseksi kuin esim 30v. Pukeutumisesta sen verran että nykyään kaikenikäiset pukeutuvat monilla eri tavoilla, itse olen aina pukeutunut suht tavallisesti ja ajattomasti, joten en kulje nirunarutopeissa jos se on teinipukeutumista. En kyllä pukeudu myöskään tätimäisesti.

Muuten elän kuten aina. Käyn töissä, liikun jonkin verran, käyn elokuvissa, keikoilla, ravintoloissa syömässä, matkoilla niin kuin nuorempanakin. Tietysti en nyt korona-aikana, olen etätyössä ja käyn vähän ulkoilemassa ja kaupassa. Täällä kotona sitten luen, olen somessa ja tuijotan elokuvia ja srjoja.

Vierailija
18/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi samaa mutta vasta siinä vaiheessa, kun sairasti Alzheimeria lähes kahdeksankymppisenä.

Välillä äitiä vähän nolotti, kun hän ihastui parikymppiseen hoitajapoikaan ja tunnusti minulle, ettei oikeasti muista välillä olevansa niin vanha vaan luuli myöskin olevansa vasta parikymppinen. Olinkin ihmetellyt, miksi hoitajapoika käveli vastaan melkein seiniä pitkin ja syyllisen hermostuneesti pälyillen. Hoitajapoika nimittäin huomasi ihastuksen ja oli äidilleni epätavallisen ystävällinen. Mutta ei se haitannut, heillä oli hieno platoninen suhde ja siitä oli siinä vaiheessa äidilleni iloa. Myöhemmin hän ei enää muistanut koko hoitajapoikaa taudin edetessä, mutta koki sielujen sympatiaa jonkun toisen nuoremman mieshoitajan kanssa.

Vierailija
19/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun samanikäiset vanhemmat heittivät pois isänäidin rollaattorin, joka oli lojunut varastossa vuosikaudet. En ilennyt kysyä eikö kohta olisi tarvetta heillä sille. Eivät ilmeisesti tiedosta omaa vanhenemistaan. Ja rollaattori oli täysin toimiva kun taas heillä kaikenlaista kremppaa.

Vierailija
20/96 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne, hyvä etteivät puuhun kiipeä. Ehkä se riippuu enemmän kunnosta kuin iästä. Väsymys voi saada tuntemaan itsensä vanhaksi ja tietysti masennus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän