Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä nyt nähdään hyvin se miksi kaikilla ei voi olla sama veriryhmä.

Vierailija
04.04.2020 |

Kaikki eivät kuole samaan kulkutautiin, siitä pitää evoluutio huolen.

https://www.verkkouutiset.fi/veriryhma-voi-altistaa-ihmisen-koronaviruk…

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se veriryhmäruokavalio ihan puppua? Mitäs tuumaatte?

On.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen O Rh neg. Sain tämän selville, kun selailin labratietojani Kannassa. Veriryhmäni oli selvitetty silloin, kun olin umpparileikkauksessa 10 vuotta sitten. Vasta vuosi sitten löysin tämän tiedon.

Vierailija
24/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

O+ ja miehellä Ab, mikähän mahtaa olla lasten?

Vanhemmat: AB x oo  (iso kirjain dominoiva, pieni resessiivinen=peittyvä.)

Lasten mahdolliset veriryhmät:

1. Ao, 2. Ao, 3.Bo, 4.Bo

Eli lapset ovat joko A tai B -veriryhmää tästä yhdistelmästä. 

Vierailija
25/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A- tai B-ryhmää ovat. O on resessiivinen ja vaatisi mieheltäkin yhden O-alleelin.

Vierailija
26/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole kyllä mikään este sille miksi kaikilla ei voisi olla sama veriryhmä. On evoluution sattumaa, että veriryhmät ovat olemassa, ja sillä nyt sattuu olemaan tällainen etu toisinaan.

Mieti kaikkia niitä eroja, mitä ihmisissä ei ole ja jotka voisivat vaikuttaa vastustuskykyyn, tai oikeastaan ihan mitä tahansa ominaisuuksia joita ihmisissä voisi olla jotka olisivat todella hyödyllisiä muttei ole, niin ajatuksesi järjettömyys käy ilmeiseksi.

Vierailija
27/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka ihmiset eivät tiedä omaa veriryhmäänsä? Itse oon tiennyt lapsesta asti, kun muistaakseni viimeistään ala-asteella tämä selvitettiin terveystarkastuksen yhteydessä (ja luultavasti silloinkin kun synnyin, mutta siitä ei muistikuvaa :D). Sitä en aikuisiällä enää muistanut, olenko positiivinen vai negatiivinen, mutta se selvisi, kun kävin luovuttamassa verta pari vuotta sitten.

Vierailija
28/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen A ja todella harvoin sairaana. Tai jos sairastun niin lievästi. En ole 36 vuoden ikään mennessä koskaan sairastanut mitään influenssaan viittavaa. Influenssarokotusta en ole ottanut koskaan.

Mieheni, O veriryhmää kerää aina kaikki taudit.

Vierailija
29/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on A tai B.

Vierailija
30/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 -veriryhmä suojaa myös malarialta, tai on ainakin vähemmän tappava ko. veriryhmän omaavia kohtaan. Koronaa on hoidettu menestyksekkäästi mm. juuri malarialääkkeellä. Kaipa näissä asioissa joku perä on, ja tutkijat ei varmaan lämpimikseen puhu näistä asioista. Turha nyt sekoittaa tätä siihen veriryhmä huu-haahan, jossa veriryhmästä on suurinpiirtein tehty uusi horoskooppi.

Vierailija
31/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole kyllä mikään este sille miksi kaikilla ei voisi olla sama veriryhmä. On evoluution sattumaa, että veriryhmät ovat olemassa, ja sillä nyt sattuu olemaan tällainen etu toisinaan.

Mieti kaikkia niitä eroja, mitä ihmisissä ei ole ja jotka voisivat vaikuttaa vastustuskykyyn, tai oikeastaan ihan mitä tahansa ominaisuuksia joita ihmisissä voisi olla jotka olisivat todella hyödyllisiä muttei ole, niin ajatuksesi järjettömyys käy ilmeiseksi.

Ehkä kuulostaa äkkiseltään järjettömältä, muttei kuitenkaan ole.

Luettele sellaisia elementtejä ihmisessä, joilla eí ole merkitystä? 

Ei siis mitään sairauksia tai synnynnäisiä vikoja.

Aika vähän löytyy sattumia. Ehkä jotain jäänteitä, joille ei ole käyttöä enää. Häntäluu ja palmaris longus.

Vierailija
32/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, jokin syy tai tehtävä noilla veriryhmillä on tai on ollut, se ei vain ole ihmiselle vielä selvinnyt, että mikä. EHkä se jopa on tällaisten epidemioiden takia. 

Eurooppalaisilla on neandertalilaisten geenejä ja kiinalaisilla denisovanihmisen geenejä - molemmat ihmisryhmät (roduistahan ei saa nykyään puhua) ovat hyötyneet valtavasti näistä vieraista geeneistä (älykkyys, varsinkin aasialaisilla, vaalea, pohjoisen ilmastoon sopiva iho jne), mutta haittavaikutuksiakin on. Eurooppalaiset taitavat olla alttiimpia esim. diabetekselle. Ehkä se sitten on vain sattuma, että korona niittää eniten juuri kiinalaisia, eurooppalaisia ja amerikan europpalaistaustaista porukkaa.

Vierailija
33/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, Wuhanin tutkimuksissa veriryhmästä on tieteellisesti katsoen ongelmia.

Mielenkiintoista on se, että tutkijoiden mollama D'Adamo (joka keksi ne veriryhmäruokavaliot) nimenomaan puhuu siitä kuinka veriryhmä A:lla on heikko immuniteetti.

(En itsekään uskonut D'Adamon juttuun 90-luvulla, mutta niinpä olen nyt terveysongelmien takia ruokavaliolla, joka muistuttaa 70% hänen ruokavalioaan mun veriryhmälle.)

Tässä korona-asiassa pitää huomata se, että tutkimuksessa EI sanota että vain A-ryhmäläiset sairastuvat, vaan että he ovat mahdollisesti alttiimpia viruksen haitallisemmalle muodolle ja komplikaatioille. Siksi Wuhanissa sairaalaan päätyneistä enemmistö oli A-tyyppiä.

Lisäksi tiedetään että O-veriryhmällä on vähinten riskiä sairastua sydän ja verisuonitauteihin, ja sydäntaudit ovat yksi koronan riskiryhmän kriteeri.

Kyllä näissä veriryhmä jutuissa on jokin totuus, mutta kuten aina kaikessa, se lienee vain osatekijä, eikä se ainuit selittävä syy miksi jotkut viruksen saavat.

Vierailija
34/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole puppua. Uudet veriryhmät ovat nimenomaan syntyneet isojen mullistusten myötä. Maanviljelyn alku, kaupungistuminen jne. Maanviljelijöiden veriryhmälle sopiikin siten viljellyt kasvit ruuaksi, kun taas metsästäjille lihat jne. On siinä ihan tietty logiikka historian kanssa.

Vierailija
35/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni kertoi voivansa paremmin kuin koskaan ennen alettuaan noudattaa veriryhmänsä mukaista ruokavaliota. Päätin sitten itsekin tutkia asiaa, ja huomasin, että olin ihan käytännön kokemusten perusteella syönyt aika pitkälti sellaista ruokaa, jota minulle suositellaan veriryhmäni perusteella. Eli meillä näyttää ilmeisesti toimivan, en tiedä päteekö laajemmin.

”Aloin syömään enemmän kasviksia ja jätin pois sokerin! Olo parani tosi paljon, johtuu varmasti veriryhmästäni!”

Vierailija
36/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen A ja todella harvoin sairaana. Tai jos sairastun niin lievästi. En ole 36 vuoden ikään mennessä koskaan sairastanut mitään influenssaan viittavaa. Influenssarokotusta en ole ottanut koskaan.

Mieheni, O veriryhmää kerää aina kaikki taudit.

😄 Terveydelle annetaan alapeukkuja.

Vierailija
37/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole puppua. Uudet veriryhmät ovat nimenomaan syntyneet isojen mullistusten myötä. Maanviljelyn alku, kaupungistuminen jne. Maanviljelijöiden veriryhmälle sopiikin siten viljellyt kasvit ruuaksi, kun taas metsästäjille lihat jne. On siinä ihan tietty logiikka historian kanssa.

Huvittavaa todella miten osuva tuo vanha haukuttu veriryhmäruokavalio onkaan. Olen B-tyyppiä jota kuvaillaan Mongolian aroilla syntyneeksi. Mulle ei missään nimessä käy yleiset viljat eikä lehmänmaito (eli länsimaisten maanviljelyskulttuurien ruokavalio). Sen sijaan käy kyllä sellainen paimentolaistyyppinen ruokavalio ja vuohenmaito yms. Mongoliassa on käytetty perinteisesti tamman, vuohen- ja lampaanmaitoa. Mulle käy viimeksimainitut, tammanmaitoa en ole kaupassa nähnyt joten en ole kokeillut.

Vierailija
38/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eräs ystäväni kertoi voivansa paremmin kuin koskaan ennen alettuaan noudattaa veriryhmänsä mukaista ruokavaliota. Päätin sitten itsekin tutkia asiaa, ja huomasin, että olin ihan käytännön kokemusten perusteella syönyt aika pitkälti sellaista ruokaa, jota minulle suositellaan veriryhmäni perusteella. Eli meillä näyttää ilmeisesti toimivan, en tiedä päteekö laajemmin.

”Aloin syömään enemmän kasviksia ja jätin pois sokerin! Olo parani tosi paljon, johtuu varmasti veriryhmästäni!”

Tämä ystäväni on aina ollut hyvin terveystietoinen, syönyt runsaasti kasviksia ja välttänyt sokeria. Kyse ei ole siis siitä.

Veriryhmän mukaisessa ruokavaliossa ei myöskään nähdä esim. kasviksia yhtenä kokonaisuutena, vaan kullekin veriryhmälle sopivat jotkin kasvikset oikein hyvin, toiset vähän huonommin ja joitakin kannattaa välttää kokonaan. Sama koskee lihaa, kalaa, maitotuotteita jne.

Vierailija
39/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa todella miten osuva tuo vanha haukuttu veriryhmäruokavalio onkaan. Olen B-tyyppiä jota kuvaillaan Mongolian aroilla syntyneeksi. Mulle ei missään nimessä käy yleiset viljat eikä lehmänmaito (eli länsimaisten maanviljelyskulttuurien ruokavalio). Sen sijaan käy kyllä sellainen paimentolaistyyppinen ruokavalio ja vuohenmaito yms. Mongoliassa on käytetty perinteisesti tamman, vuohen- ja lampaanmaitoa. Mulle käy viimeksimainitut, tammanmaitoa en ole kaupassa nähnyt joten en ole kokeillut.

Mulla on O-veriryhmä ja olen huomannut, että sellainen metsästäjä-keräilijän ruokavalio sopii parhaiten, eli lihaa, kalaa ja kasviksia. Viljat ja maitotuotteet ovat aina aiheuttaneet ongelmia, kuten vatsanpuruja, liman kertymistä, väsymystä... Joten kyllä noissa jotain perää saattaa olla.

Vierailija
40/57 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kommentti. Itse olen myös B veriryhmää ja satun olemaan myös hyvin tumma suomalaiseksi. En tosin tiedä liittyykö asiaan mitenkään, mutta tuli nyt mieleen kun mainitsit Mongolian. Mulle ei sovi lehmän maito myöskään eli alan voida huonosti jos juon esim joka päivä lasillisen maitoa. Voin käyttää pieniä määriä, muuten en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme viisi