Mitä vanhanaikaisia esineitä teillä on käytössä?
Ok, jokaisella on varmaan oma määritelmä vanhanaikaisuudelle mutta tuodaan esiin oman arjen vanhanaikaisuuksia.
Kommentit (417)
Tallentava digiboksi. Rannekello. Bluray-soitin elokuvineen.
1800 luvulta oleva messinkinen mortteli. Suvussa kulkenut, hassua sinänsä kun eihän se ole mikään kalleus.
En sanois vanhanaikaseks asioita, mitä on edelleen kaikkialla myynnissä suurissa määrin. Esim. langalliset hiiret, langalliset kuulokkeet, tavalliset hammasharjat...
No vaikka ja mitä. Puuliesi, leivinuuni, puilla lämpiävä pihasauna, jossa pesuvesi lämpiää kiukaan kyljessä, kangaspuut 1900-luvun alkupuolelta ja siis käytän niitä n. 5 vuoden välein, kun kudon vanahat vaatteet matoiksi. Huonekaluja, joista vanhimmat n. 100-vuotiaita. Jääkaappi-pakastin vuodelta 1985, made in DDR. Levysoitin, vedettävä rannekello. Ja paljon muuta. Ennen tehtiin tavarat kestämään, nykyään suurin osa tavaroista on kertakäyttöistä roskaa. Mitä enemmän vanhaa, sitä parempi. Polkupyöränikin on yli 30 v vanha, toinen on jostain 70-luvulta, mutta kieltämättä aika raskas poljettava, kun ei siinä ole vaihteita.
Mummoni nuorena ostamaa keramiikkaa, vanhaa Arabiaa ja Neuvostoliiton aikaista posliinia. Käytössä eivät varsinaisesti ole, mitä nyt kauneuttaan koriste-esineinä.
DVD-soitin, plasma-tv, Pleikkari 3 jne. Onneksi nuo on vierashuoneessa ja ei siten käytetä juuri ollenkaan.
Kahvipannu. Ikinä ei ole ollut kahvinkeitintä eikä tule, sillä pannukahvi on niin paljon parempaa.
Valurautapannuja, ikivanha ja kolhuinen mutta toimiva rei’itin, mummolta peritty hopeinen kynä
Minulla on paljon cd-levyjä ja kannettava cd-soitin. Käytän varsinkin kesällä jatkuvasti, kun olen ulkona. Omistan myös vanhan radion, jossa paikka vinyylilevyille ( sitä ei tosin tule paljon käytettyä). Käytössä myös tavallinen herätyskello, sekä langalliset näppäimet ja hiiri. Omistan myös cd-tornin ja kuulokkeet joita käytän ovat vanhaa mallia, koska monet uudet kuulokkeet ovat jotenkin liian isoja ja tykkään käyttää pienempiä. Minulla on myös toinen radio, joka on myös vanha. Pyykit kuivuvat telineessä.
Edelliseen vielä, että oma älypuhelin( nokia lumia) vuodelta 2014. Toimii vieläkin, mutta joskus haluaisin vaihtaa, kun ei ole mikään paras todellakaan.
Minulla on Mobira Cityman työpuhelimena, vähän hankala ottaa mukaan lentomatkoille, mutta mitä nyt hyvää turhaan mennä vaihtamaan!
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä, jonka näyttö on alle metrin kulmasta kulmaan.
*Reps* Ohis, mutta ärsyttää, että nykyään ei ole juuri ainuttakaan UUTTA älykännykkää joka oikeasti mahtuisi käteen!
Vierailija kirjoitti:
En sanois vanhanaikaseks asioita, mitä on edelleen kaikkialla myynnissä suurissa määrin. Esim. langalliset hiiret, langalliset kuulokkeet, tavalliset hammasharjat...
DVD:t on jo esihistoriaa ja niitä myydään edelleen.
Korvalappustereot. Siis sellaiset joihin menee c-kasetti.
Papiljotit. Jos joku tietää mitä ne on ja missä käytetään?
80 luvun kaappihylly, vhs/levy soitin
Mustekynä.
Tiedä sitten onko niin vanhanaikainen, kun patruunoita saa vielä kaupoista.
Ei siis "kastettava" malli
CRT-laajakuvatelevisio retropelikonsolien näyttönä, ja niitä pelikonsoleita.