Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vanhanaikaisia esineitä teillä on käytössä?

Vierailija
03.04.2020 |

Ok, jokaisella on varmaan oma määritelmä vanhanaikaisuudelle mutta tuodaan esiin oman arjen vanhanaikaisuuksia.

Kommentit (417)

Vierailija
81/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puinen survin, piirakkapulikka ja parsinsieni. Kaikki oikeasti käytössä.

Vierailija
82/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Santos-kahvinkeitin ja käsinveivattava Sampo-lihamylly.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-luvun vatkain, hyvin toimii.

2016 vuoden sony z3 compact tabletti oli niin hyvä että metsästin uuden samanlaisen maailmalta puoli vuotta sitten kun hajotin vanhasta lasin. Sony lopetti tablettien valmistuksen monta vuotta sitten. Parempaa hinta-laatusuhdetta en ole löytänyt. Kevyt, vesitiivis, hieno näyttö, jne.

Ehdin välissä ostaa Lenovon tabletin, mutta en kestänyt sitä kun niin kömpelö, painava ja huono interface. Katson siitä joskus elokuvia, mutta se on kuin lada verrattuna ferrariin tuntumaltaan.

Vierailija
84/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patteriradio keittiössä

Stereot vuodelta 1994 joilla tietysti kuunnellaan c-kasetteja, ja cd:tä

Nokian 2760 puhelin. Paras puhelin evö.

Valokuvat tilaan edelleen paperisina

Nämä siis vanhentunutta, ei sinänsä vanhaa tavaraa.

Vaikeaa määritellä vanhanaikainen käyttötavara. Mielestäni se on juuri tätä että tekee "vanhanaikaisesti" vaikka "pitäisi" tehdä uudemmalla tavalla.

Vierailija
85/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elrod -kahvipannu vuodelta 1959 on päivittäisessä käytössä. Valurautainen paistinpannukin löytyy, mutta se on lähinnä kuriositeettinä. Olohuoneessa on vedettävä seinäkello (pim pom) ja se on ihan käytössä lyönteineen kaikkineen.

Vierailija
86/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen hammasharja (ei sähkö-). 

Vierailija
87/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tertsi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lp-levysoitin ja juustomuotti.

Väitän, ettei "Lp levysoittimia" ole koskaan valmistettu! Eli kyllä niihen singlekin takuulla käy...

Jopas on hauskaa viisastella...

Vierailija
88/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö analogisesta telkkarista muuta kuin Sarajevon olympialaiset?

Ilman digiboxia ei näy mitään :D

Vierailija
89/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MP3-soitin. En halua ladata musiikkia puhelimeeni

Vierailija
90/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1800 -luvulta asti äidiltä tyttärelle kulkenut puinen perintödildo.

Vierailija
91/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modernia elektroniikkaa lukuunottamatta en keksi montakaan käytössäni olevaa asiaa joita ei olisi keksitty jo kymmeniä tai satoja vuosia sitten. Vastaan siis että lähes kaikki.

Vierailija
92/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kattila veden keittämiseen, ei vedenkeitintä.

Meillä on induktioliesi, joten ei tarvitse erillistä vedenkeitintä. 

Vierailija
93/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Santos-kahvinkeitin ja käsinveivattava Sampo-lihamylly.

Lihamylly löytyy meiltäkin. Olin jo heittämässä pois, mutta yhtäkkiä sille olikin tarvetta.

Höyrykattila (ritilä) on joskus parempi kuin mikro.

Vierailija
94/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on induktioliesi, joten ei tarvitse erillistä vedenkeitintä. 

Minä en koe muuten tarvitsevani.

Eri asia on anopin mökki, jossa tiskiveden lämmitys keittimellä on paljon kätevämpää kuin raahata kuumaa vesisankoa ahtaissa tiloissa.

Vierailija
95/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengännauhat

Vierailija
96/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorsakosken haarukat ja veitset. Kirpparilta ostin halavalla, ihan parhaita.

Vierailija
97/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kanssa monta vuosikymmentä, mutta viitisen vuotta sitten ostin visselipannun. Nyt kuulen olohuoneeseeni kun vesi kiehuu.

Aiemmin pari kertaa meinasi kattila ja hellan levy mennä pilalle kun unohdin sen. Visselipannu on Norjalainen Beka laatumerkki, tosi hyvä eikä ollut kallis.

Suosittelen, on turvallisempi, keittää nopeammin ja säästää hieman sähköäkin, kun se on suljettu tila toisin kun avokattila.

Ai niin, mulla on sen kanssa käytössä pannumyssy (äidin perintöä). Hyvän eristävän pannunalusen, olkea tai puuta, kanssa myssyn kanssa vesi pysyy tunnin riittävän kuumana, että pussiteestäkin tulee hyvää. Parempi tietysti hauduttamalla, mutta enarkena jaksa sitä tehdä.

Vierailija
98/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli kanssa monta vuosikymmentä, mutta viitisen vuotta sitten ostin visselipannun. Nyt kuulen olohuoneeseeni kun vesi kiehuu.

Aiemmin pari kertaa meinasi kattila ja hellan levy mennä pilalle kun unohdin sen. Visselipannu on Norjalainen Beka laatumerkki, tosi hyvä eikä ollut kallis.

Suosittelen, on turvallisempi, keittää nopeammin ja säästää hieman sähköäkin, kun se on suljettu tila toisin kun avokattila.

Ai niin, mulla on sen kanssa käytössä pannumyssy (äidin perintöä). Hyvän eristävän pannunalusen, olkea tai puuta, kanssa myssyn kanssa vesi pysyy tunnin riittävän kuumana, että pussiteestäkin tulee hyvää. Parempi tietysti hauduttamalla, mutta enarkena jaksa sitä tehdä.

Oletko periaaatteesta vedenkeitintä vastaan?

Vierailija
99/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Saatoin kaverille toimintakuntoon helkkarin hienon, vanhan poljettavan ompelukoneen.

Onko Singer vai Tikka?

Mun isä oli sodan jälkeen muutaman vuoden Tikka koneita tekemässä, pääosin ne meni kyllä sotakorvauksina NL:n.

Minulle jäi äidiltä -70 vuosimallin Husqvarna, pari kertaa riitä on pitänyt voidella ja putsata sisältä. Ihan toimiva vehje, jalkapedalilla portaaton nopeudensäätö, peruutus ja napinlävet tekee hienosti vaikka on vielä täysin sähkömekaaninen eikä sisällä elektroniikkaa. Ohjelmakiekkoja vaihtamalla löytyy parisen kymmentä erilaista ommelta. Hyvin on riittänyt korjausompeluun ja pieniin töihin. Saumuri pitäisi ostaa, pitäisi vain perehtyä mikä olisi hyvä ja sopiva omiin tarpeisiin. Mitään huippumallia en tarvitse.

Vierailija
100/417 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa mieltää langallista hiirtä tai kuulokkeita vanhanaikaisiksi. Enkä kyllä LP-soitintakaan. Vastahan mä ostin ne ihan uutena. :D