Oikeastiko USA:ssa ei pääse koronan tehohoitoon, jos ei ole sairausvakuutusta?
Eivätkö edes ambulanssit ota kyytiin, jos ei ole vakuutuskorttia?
Vai trollaavatko Suomen vihervassarit?
Suomen Sote-uudistushan kaatui Kokoomuksen ja Kepun kiistaan yksityisestä sairaanhoidosta ja maakuntahallinnosta.
Kokkarithan halusivat sairaanhoidon yksityisille (ulkomaalaisomisteisille) lääkärifirmoille ja Kepulaiset siltarumpuja huonokulkuisille metsäautoteille.
Kommentit (285)
Suomessa pitäisi yksityiset lääkäri asemat kieltää koska tekevät paljon turhia kokeita jotka menevät vakuutuksen piikkiin ja lopuksi kumminkin kirjoittavat lähetteen julkiselle puolelle.
Yksityisissä mennään aina tulos ensin politiikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni ambulanssit ottaa kyytiin, mutta ei välttämättä löydy sairaalaa, joka ottaa potilaan vastaan ilman vakuutusta. Ihmisiä kuolee, kun ambulanssi ajaa sairaalasta toiseen.
Ja vaikka olisi vakuutus, sen piiriin ei välttämättä kuulu se lähin sairaala, vaan pitää ajaa aivan muualle oman vakuutuksen sairaalaan. Täällä sitten toivotaan, että paikalla on oman vakuutusyhtiön hyväksymä lääkäri paikalla, koska jos muu lääkäri hoitaa, lankeaa lasku potilaalle.
Joo toi on hullua. Itse olin työmatkalla muutama vuosi sitten New Yorkissa ja meni nilkka ympäri lenkillä. Menin sairaalaan ja tämä nainen kysyi tiskillä, että mitkä lääkkeet kuuluu vakuutuksesi piiriin. Sanoin, että kaikki maailman lääkkeet, koska olen suomesta ja sinä otat minut vastaan lyöt laskun tohon yhtiöön ja tossa meidän firman kortti ja näpyttelet ton numerosarjan järjestelmääsi, niin tiedä että olen suomalainen eikä meidän tarvitse ihmtelellä mitä pillereitä syödään, kun meillä on niin erilailla asiat. Tämä ei meinannut uskoa, kun kerroin miten meillä toimii kaikki. Niin kävelin ovesta sisään ja jalka pakettiin ja moikkasin keppien kanssa. Sanoin hänelle ettei minun tarvitse edes palauttaa näitä keppejä, koska nämäkin kuuluu minulle nyt. Tämä nainen googletti Suomi-Finland.
Attendo on ruotsalainen firma.
Siis mistä maasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksaan on lennätetty Italiasta koronaan vaikeasti sairastuneita. Nyt yritetään auttaa mm. alle 40-vuotiasta, jolla tietojen mukaan ei ole riskitekijöitä Muut keinot on käytetty, jäljellä on lääkäreiden mukaan vain mahdollisuus kokeilla keinotekoisia keuhkoja: Der Patient musste demnach an eine sogenannte künstliche Lunge angeschlossen werden. „Wenn das nicht greift, haben wir keine weiteren Möglichkeiten“, sagte der Arzt.
Taitaa olla ECMO-hoito? Suomestakin on toisinaan lennätetty Ruotsiin sitä varten.
Nyt ei olisi toivoakaan päästä, Karolinska on täynnä omiaan.
Ecmoa toteutetaan Suomessakin, yliopistosairaaloiden tehoilla. T ecmokoulutuksen saanut tehohoitaja.
Yleisin syy ARDS= Acute respiratory distress syndrome. Kaasujen vaihto toteutetaan tarvittaessa ecmon kautta.
Montako ecmo-laitteistoa Suomessa on, 5? 10?
Tähän en osaa vastata. Ecmohoito sitoo henkilökuntaa teholla.
Hoito voi olla hyvinkin pitkäaikaista, ja komplikaatiot ovat yleisiä, samoin sekundaariset infektiot, kenties monielinvaurio.
Mutta koronan suhteenhan vielä ei ole ko hoitomuotoa tarvittu.
Vierailija kirjoitti:
USAn terveydehoidosta: Koska kaikki ylimaaraainen liikkuminen on kielletty ja minulla oli parin viikon kuluttua varattu laakariaika niin sain sairaalasta soiton etta sopisisiko jos laakari huomenna soittaa sinulle klo. 3.20 PM.
Soitti myos ja koska tama oli jatkohoitoa niin kaytiin kaikki vahaiset vaivat lapi ja pyydon varata uusi aika 6kk. kuluttua. Tanaan soitettiin ja varattiin minulle aika.
Alkaa muuten verenpaine nousta kun lukee kaikkia naita vaaria tietoja takalaisesta terveydenhoidosta. Soitteleeko suomalainen laakari potilailleen?
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta kyllä, ainakin minulle lääkärini soittelee! Ihan työnantajan järjestämä työterveyslääkäri kyseessä. Aivan mahtavaa palvelua ja minulle täysin ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hupaisinta on se, että USA:n vakuutuspohjainen järjestelmä on asukasta kohti paljon kalliimpi kuin Suomen kaltainen järjestelmä, vaikka Suomessa kaikki saavat hoitoa.
Mihin perustuu käsitys, että meillä kaikki saavat hoitoa? Meillähän on sekä julkinen että yksityinen puoli. Pääsy julkiseen on aika rajallista, joutuu pitkään jonoon. Jossain Kanadassa on kai yksityinen terveydenhoito kielletty, joten joutuvat käymään USA:n puolella hoidossa.
Vaikea uskoa, että kanadalainen menisi Usaan hoitoon. Kanadassa on maailman paras terveydenhuolto. Ehkä plastiikkakirurgian puolella USAssa voi saada Extremenpää palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAn terveydehoidosta: Koska kaikki ylimaaraainen liikkuminen on kielletty ja minulla oli parin viikon kuluttua varattu laakariaika niin sain sairaalasta soiton etta sopisisiko jos laakari huomenna soittaa sinulle klo. 3.20 PM.
Soitti myos ja koska tama oli jatkohoitoa niin kaytiin kaikki vahaiset vaivat lapi ja pyydon varata uusi aika 6kk. kuluttua. Tanaan soitettiin ja varattiin minulle aika.
Alkaa muuten verenpaine nousta kun lukee kaikkia naita vaaria tietoja takalaisesta terveydenhoidosta. Soitteleeko suomalainen laakari potilailleen?
Soittelee. Terveyskeskuslääkäri ja erikoissairaanhoidon lääkäri. Ja hoitajat ja terveysenhoitaja. Sitä kutsutaan etävastaanotoksi. Ja moni käyttää nykyään nettiä. Kirjoittaa sinne ongelman, ja ajanvaraus ottaa yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump haluaa tuhota "Obama Caren", jonka mukaan kaikilla amerikkalaisilla olisi oikeus kohtuullisen hintaiseen (ei kuitenkaan täysin ilmaiseen) terveyden huoltoon. Se maksaa, joka sairastaa. That´s it.
USA:ssa ihmetellään suomalaisten someen lähettämiä kopioita sairaalalaskuistaan.
Minäkin sairastin vuosi sitten keuhkoveritulpan: Kyyti ambulanssilla sairaalaan, verikokeet ja sydänfilmi, keuhkojen kuvaus jollain pyörivällä ihmelaitteella. Hoitava lääkäri totesi laajan keuhkoembolian. Nivusten kautta katetri läpi sydämen keuhkoon sulattamaan verihyytymää. Vuorokauden sulatus ja 4 vrk teho-hoidossa operaation jälkeen ja vielä viikko sen jälkeen avo-osastolla. Hinta: 230 € / koko homma.
Jos olisin ollu työttömänä köyhänä, sossu olisi maksanut koko hoidon.
Koska olen hyvätuloinen kokoomusta kannattava porvari, maksoin hoidon helposti lompsastani, vaikka kommarihommaa on Suomen terveydenhoito.
Kai kuitenkin tajuat, että hoitosi todellinen hinta on jotain ihan muuta kuin tuo 230,-? Suurimman osan maksoivat veronmaksajat.
Joo, ihminen ei tajua että hänen "ihailemansa" kommarit joutuivat osallistumaan hänen sairaala kuluihinsa...Nämä meidän porvarit ovat aika yksinkertaista joukkoa, ei ihme että jopa persut pystyy näitä vedättämään....
Luulenpa vaan että nuo yksinkertaisina pitämäsi porvarit ovat enemmän tuottaneet valtion kassaan kommarit taikka sinä. Se nyt varmaan vaan harmittaa sinua.
Ohiksena kommentoin. Minä en nyt kyllä menisi kauheasti rikkaiden veronmaksulla elämöimään, heillähän se verosuunnittelu eli suomeksi veronkierto on ihan ammattimaista. Vastahan oli iso tutkimus suomalaisista rikkaista, jotka melkein järjestään maksoivat ihan älyttömän pientä veroprosenttia, paljon pienempää kuin yksikään palkkatuloa saava.
Eli kas kun on isipapalta perittyjä osakkeita, maksat max 34 prosenttia veroja, ja saat kivat ökytulot sormeasi nostamatta.
Kun sen sijaan palkkatöissä puurrat otsasi hiessä ja vietät merkittävän osan hereilläoloajasta työssä, saat niukkaa palkkaa ja siitä maksat helposti vähintään tuon verran, vaikka tulot ovat vain murto-osa...
En voi leuhkia maksavani hirveitä euromääriä, mutta kyllä niitä viiden tonnin kk-liksasta nyt jonkun verran pulitan. Ja äänestän vasemmistoliittoa.
Suomessa saa olla aika iso palkka, jotta veroprosentti olisi 34. Esim. minulla on 5500 euron kuukausituloista veroprosentti 27 ilmam mitään vähennyksiä
Veroprosentti voi olla pieni, mutta kun lasketaan mukaan kaikki vähennykset, mitä palkasta menee. Siis työttömyysvakuutusmaksut sun muut, niin mun 2400 euron bruttopalkasta lähtee valtiolle ja kunnalle 29 prossaa. Mutta itse veroprosentti on vain 17!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen USAssa asunut ja en mitään hoitoa olisi saanut ilman vakuutusta. Ei kukaan muu, kuin köyhäksi todettu saa ja hekin perushoitoa, ei siis syöpähoitoja yms. Synnyttämään pääsee yms.
USAssa on tartuntatautilaki, jonka perusteella kaikkia, joiden epäillään kantavan tarttuvaa tautia, hoidetaan ja rokotetaan. Olen itsekin ilmaiseksi käynyt rokotuksissa ja mm keuhkojen tuberkuloosikuvissa. Kaikesta muusta maksoin, mutta noista ei penniäkään, ei toimisto- ei mitään maksuja. Voisin siis kuvitella, että nyt tätä lakia sovelletaan Koronan kanssa.
jatkan... Kävin usein: monta kertaa kuukaudessa ensiavussa ja aina kysyttiin ensimmäisenä vakuutuspaperit ja ne tarkistettiin. Sen jälkeen ne normaalit, eli ensimmäisenä joka ikinen kerta punnitus, sen jälkeen kysellään mikä on syy. Kai se, jos olisi ollut jalka poikki, olisi näkynyt ja ehkä punnitus olisi voinut jäädä väliin. Tiedä häntä.
Ihmettelen, että miksi kävit monta kertaa kuukaudessa ensiavussa? Miten antoivat sinun käydä siellä niin usein? Ei vakuutusta? Yleensä ohjaavat ensihoidon jälkeen hoitoon erikoistuvalle lääkärille, niin minulle ainakin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika nuori, jos et vielä tätä tiennyt. Tuota se jenkkimeininki on. Normaalioloissakin jengi saattaa kuolla sairaalan etuoville koska ei saa hoitoa.
Tv-sarjoissa niitä aina kiidätetään aika haipakkaa sairaalaan ja iso joukko hoitureita häärää ympärillä :))
Ja monta lääkäriä pohtii hoitotoimenpiteitä ja konsultoidaan asiantuntijoita eikä kukaan kysele vakuutuksista :DResident sarjassa (löytyy Ruudusta) itseasiassa pureudutaan tuohon vakuutussysteemiinkin, hyvä sarja. Koska sairaalat on yksityisiä niin tuon sarjan infon perusteella (😄) myös potilaiden valikointi, hoidon suunnittelu taloudellisten voittojen perusteella yms on arkipäivää ja hyvikset sarjassa tappelee sitä vastaan. Sairaanhoitaja perustaa mm non profit klinikan sairaalan naapuriin juurikin niille jotka käännytetään tai joutuu kieltäytymään hoidoista hinnan vuoksi.
Tämä osui omalle kohdalleni Suomessa. Hain lapselle yksityistä päiväkotipaikkaa. Olivat innoissaan ottamassa lasta ja kävimme päiväkodissa tutustumassa ja oikein innokas johtaja esitteli päiväkotia. Tuli papereiden aika ja tuli puheeksi lapsen vaikeat ruoka-aineallergiat. Niin johtaja alkoi kaartelemaan ja kiertelemään ja sanoi, että jonossa meitä ennen on yksi epävarma perhe ja sen tilanne pitää ensin tarkistaa. No ei saatu paikkaa, enkä olisi enää halunnutkaan sitä sen jälkeen. Päiväkoti oli lähin ja se olisi sijaintinsa mukaan ollut meille ihanteellinen. Mutta siellä katsottiin lapsen tuovan liikaa ylimääräistä työtä. Ymmärrän sen ja ymmärrän että yksityisillä on oikeus valita asiakkaat. Mutta pitää muistaa, että he sitä oikeutta myös käyttävät maksimoisessaan hyödyt ja minimoidessaan haitat. Jonkun pitää sitten ne raskaat ja kalliit asiakkaat hoitaa.
Rahat tai henki kirjoitti:
Muistan katsoneeni tv-ohjelman jossa jenkkilääkäri hinnoitteli erään parantavan leikkauksen 16 000 dollarin hintaiseksi ja voivotteli, kun potilas ei saanut vaadittuja rahoja kasaan. Potilas kuoli, mutta sitä ei näytetty ohjelmassa vaan kerrottiin lopussa.
Leikkaus olisi ollut muutaman tunnin juttu, mutta raha oli tärkeämpi kuin ihmishenki.
Tää on sitä jenkkimeininkiä.
Ei tämä ole vain jenkeissä vaan myös Kiinassa. Hesarissa oli juttu Kiinan syöpäkylistä missä ilmeisesti saastumisen vuoksi on paljon syöpiä. Edes lapset eivät saa hoitoa kuin sen mitä vanhemmilla on varaa maksaa. Yhden syöpään kuolleen pojan vanhemmilla ei ollut hoitojen jälkeen varaa vahvoihin kipulääkkeisiin ja pojalla oli viimeiset päivät kovat tuskat. Tämä on sitä kehitysmaan sairaanhoidon mallia eli paluuta 1800-luvun oloihin. Ei Kiinassa ole missään vaiheessa ollut minkäälaista halua rakentaa minkäälaista hyvinvointivaltiota. Ei se ole koskaan kuulunut maan kulttuuriin. Kiinalaisten jumala on raha eikä mitään absoluuttista oikeaa ja väärää ole. Tämä on se kulttuurinen malli mitä tuo maa levittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni ambulanssit ottaa kyytiin, mutta ei välttämättä löydy sairaalaa, joka ottaa potilaan vastaan ilman vakuutusta. Ihmisiä kuolee, kun ambulanssi ajaa sairaalasta toiseen.
Ja vaikka olisi vakuutus, sen piiriin ei välttämättä kuulu se lähin sairaala, vaan pitää ajaa aivan muualle oman vakuutuksen sairaalaan. Täällä sitten toivotaan, että paikalla on oman vakuutusyhtiön hyväksymä lääkäri paikalla, koska jos muu lääkäri hoitaa, lankeaa lasku potilaalle.
Joo toi on hullua. Itse olin työmatkalla muutama vuosi sitten New Yorkissa ja meni nilkka ympäri lenkillä. Menin sairaalaan ja tämä nainen kysyi tiskillä, että mitkä lääkkeet kuuluu vakuutuksesi piiriin. Sanoin, että kaikki maailman lääkkeet, koska olen suomesta ja sinä otat minut vastaan lyöt laskun tohon yhtiöön ja tossa meidän firman kortti ja näpyttelet ton numerosarjan järjestelmääsi, niin tiedä että olen suomalainen eikä meidän tarvitse ihmtelellä mitä pillereitä syödään, kun meillä on niin erilailla asiat. Tämä ei meinannut uskoa, kun kerroin miten meillä toimii kaikki. Niin kävelin ovesta sisään ja jalka pakettiin ja moikkasin keppien kanssa. Sanoin hänelle ettei minun tarvitse edes palauttaa näitä keppejä, koska nämäkin kuuluu minulle nyt. Tämä nainen googletti Suomi-Finland.
Sinahan olet oikea kohteliaisuuden perikuva. "Hyvan" kuvan saivat suomalaisista, kai sen takia piti googlettaa etta mita barbaareja nama ovat.
Ei USAssakaan palauteta mitaan kaytettyja valineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla aika nuori, jos et vielä tätä tiennyt. Tuota se jenkkimeininki on. Normaalioloissakin jengi saattaa kuolla sairaalan etuoville koska ei saa hoitoa.
Tv-sarjoissa niitä aina kiidätetään aika haipakkaa sairaalaan ja iso joukko hoitureita häärää ympärillä :))
Ja monta lääkäriä pohtii hoitotoimenpiteitä ja konsultoidaan asiantuntijoita eikä kukaan kysele vakuutuksista :DResident sarjassa (löytyy Ruudusta) itseasiassa pureudutaan tuohon vakuutussysteemiinkin, hyvä sarja. Koska sairaalat on yksityisiä niin tuon sarjan infon perusteella (😄) myös potilaiden valikointi, hoidon suunnittelu taloudellisten voittojen perusteella yms on arkipäivää ja hyvikset sarjassa tappelee sitä vastaan. Sairaanhoitaja perustaa mm non profit klinikan sairaalan naapuriin juurikin niille jotka käännytetään tai joutuu kieltäytymään hoidoista hinnan vuoksi.
Tämä osui omalle kohdalleni Suomessa. Hain lapselle yksityistä päiväkotipaikkaa. Olivat innoissaan ottamassa lasta ja kävimme päiväkodissa tutustumassa ja oikein innokas johtaja esitteli päiväkotia. Tuli papereiden aika ja tuli puheeksi lapsen vaikeat ruoka-aineallergiat. Niin johtaja alkoi kaartelemaan ja kiertelemään ja sanoi, että jonossa meitä ennen on yksi epävarma perhe ja sen tilanne pitää ensin tarkistaa. No ei saatu paikkaa, enkä olisi enää halunnutkaan sitä sen jälkeen. Päiväkoti oli lähin ja se olisi sijaintinsa mukaan ollut meille ihanteellinen. Mutta siellä katsottiin lapsen tuovan liikaa ylimääräistä työtä. Ymmärrän sen ja ymmärrän että yksityisillä on oikeus valita asiakkaat. Mutta pitää muistaa, että he sitä oikeutta myös käyttävät maksimoisessaan hyödyt ja minimoidessaan haitat. Jonkun pitää sitten ne raskaat ja kalliit asiakkaat hoitaa.
Aivan sama terveydenhuollossa Suomessa. Yksityistä sektoria kovasti buffavat unohtavat, että vaikka yksityiseltä toki saa hyvää tervedenhuoltoa suht terve ihminen, vähänkin hankalammin hoidettavat sairaudet, siis nuo raskaat ja kalliit hoidot, yksityinen siirtää kiireen erikoissairaanhoitoon, joka kunnallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hupaisinta on se, että USA:n vakuutuspohjainen järjestelmä on asukasta kohti paljon kalliimpi kuin Suomen kaltainen järjestelmä, vaikka Suomessa kaikki saavat hoitoa.
Mihin perustuu käsitys, että meillä kaikki saavat hoitoa? Meillähän on sekä julkinen että yksityinen puoli. Pääsy julkiseen on aika rajallista, joutuu pitkään jonoon. Jossain Kanadassa on kai yksityinen terveydenhoito kielletty, joten joutuvat käymään USA:n puolella hoidossa.
Vaikea uskoa, että kanadalainen menisi Usaan hoitoon. Kanadassa on maailman paras terveydenhuolto. Ehkä plastiikkakirurgian puolella USAssa voi saada Extremenpää palvelua.
Kanadassa on pitkat jonot hoitoihin siksi tulevat USAn puolelle hoitoon. Joissakin tapauksissa Kanadan terveydehoito on maksanut kulut ja myontaneet etta heilla ei olisi voitu hoitaa. 8kk. odotus hoitoon on syopasairaalle kuolemantuomio.
Medicaid expansion - liittovaltion ohjelma - takaa vakuutuksettomille testauksen ja hoidon. Medicaid on köyhille tarkoitettu sairausvakuutus, mutta silti kaikilla ei ole vakuutusta. Myös kaikki muut (vakuutetut) ovat oikeutettuja ilmaiseen testaukseen muiden reunaehtojen täyttyessä.
On aina vaikea puhua USAsta kokonaisuutena, sillä loppujen lopuksi osavaltioilla on itsenäinen päätösvalta useimpiin asioihin - vähän samalla tavalla kuin EU:n jäsenmailla. Osavaltiot päättävät laeista, terveysasioista, koulutuksesta, verotuksesta, kaupankäynnistä jne. Myös liittovaltiolla on verotusoikeus ja yhtiöiden perustamisoikeus sekä lainsäädäntö ja toimeenpanovalta. Kummankaan lait eivät saa olla perustuslain vastaisia. Hyvä esimerkki on kannabiksen viihdekäyttö, jossa osavaltiot itsenäisesti päättävät sen sallia, vaikka liittovaltio kieltää.
Eli kyllä - vakuutuksettomat pääsevät testeihin ja hoitoon. Asunnottomia on kerätty mm. hotelleihin, jotta stay-home-stay-safe -määräyksiä voidaan toteuttaa.
VIMOVO-kipulääkepurkki maksaa Suomessa noin 20 euroa. Hinta USA:ssa ilman vakuutusta on yli 3000 dollaria.
Kyse on tavanomaisesta naprokseenista, mutta yhdistelmätabletti sisältää myös vatsansuojalääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen USAssa asunut ja en mitään hoitoa olisi saanut ilman vakuutusta. Ei kukaan muu, kuin köyhäksi todettu saa ja hekin perushoitoa, ei siis syöpähoitoja yms. Synnyttämään pääsee yms.
USAssa on tartuntatautilaki, jonka perusteella kaikkia, joiden epäillään kantavan tarttuvaa tautia, hoidetaan ja rokotetaan. Olen itsekin ilmaiseksi käynyt rokotuksissa ja mm keuhkojen tuberkuloosikuvissa. Kaikesta muusta maksoin, mutta noista ei penniäkään, ei toimisto- ei mitään maksuja. Voisin siis kuvitella, että nyt tätä lakia sovelletaan Koronan kanssa.
jatkan... Kävin usein: monta kertaa kuukaudessa ensiavussa ja aina kysyttiin ensimmäisenä vakuutuspaperit ja ne tarkistettiin. Sen jälkeen ne normaalit, eli ensimmäisenä joka ikinen kerta punnitus, sen jälkeen kysellään mikä on syy. Kai se, jos olisi ollut jalka poikki, olisi näkynyt ja ehkä punnitus olisi voinut jäädä väliin. Tiedä häntä.
Ihmettelen, että miksi kävit monta kertaa kuukaudessa ensiavussa? Miten antoivat sinun käydä siellä niin usein? Ei vakuutusta? Yleensä ohjaavat ensihoidon jälkeen hoitoon erikoistuvalle lääkärille, niin minulle ainakin kävi.
Neurologinen sairaus, jota eivät kyenneet diagnosoimaan. Aiheuttaa jumalattoman päänsäryn eli sinne matkani aina kävi, jahka kykenin sinne menemään.
Jenkeissä itsehoitolääkkeet halpoja ja reseptilääkkeet kalliita.
Tuon aina jenkkireissuilta kotiin Excedrin-migreenilääkettä.
Vierailija kirjoitti:
VIMOVO-kipulääkepurkki maksaa Suomessa noin 20 euroa. Hinta USA:ssa ilman vakuutusta on yli 3000 dollaria.
Kyse on tavanomaisesta naprokseenista, mutta yhdistelmätabletti sisältää myös vatsansuojalääkettä.
Mutta jos ostaa ne kaksi laaketta erikseen niin nain paljon maksaa:
StrengthQuantityCost
Naproxen 220mg180$6.12
Esomeprazole 20mg60$20.85
Total$26.97
Hmm... Tiedätkö kuinka hemmetin paljon siellä maksaa ne sairaalassaolot ja hoidot?
Sen verran että vaikka saisikin laskulla, niin monella ei ole varaa.