Mieleennpainuneet tölväykset/möläytykset ystävien suusta
Onko muilla jäänyt möläytykset elämään mielensopukoihin? Ei välttämättä ole loukkaukseksi tarkoitettu, mutta silti hieman kirpaissut. Itseäni on jäänyt mietityttämään ystäväni tokaisu siitä, ettei koskaan voisi työskennellä tai asua kanssani. Olemme olleet joskus samassa työpaikassa n. 1,5 vuotta, joten jäi hieman kaivelemaan, että miksi olin niin kamala työkaveri. Kyllä minä voisin ystäväni ottaa hätätapauksessa kanssani asumaan (olen toisen kaverin yhden kerran ottanutkin), tosin vain väliaikaisesti, koska tarvitsen oman tilani. Muita möläytyksiä?
Kommentit (1150)
"Ehkä sun kantsis kuule ottaa ihan vaan koira". Näin sain kuulla kun haikailin elämänkumppanin perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini tokaisi, kun olin 18 v. "Pukeutuisit seksikkäämmin, niin saisit miehen"
Hänellä on vuorovaikutustaidot nolla. Monenlaista muutakin ikävää sain kuulla usein.
Kerroin "ystävälleni" iloisena ja onnellisena raskaudesta. Hän tokaisi "Kenen idea toi oli?!"
Samainen "ystävä" tuumas, kun kuuli toisesta vauvasta "Mitä hoitoja käytitte?"
Hänen suustaan kuulin paljon kaikkea muutakin ikävää ja negatiivista kommenttia aina, kun näimme. Oli pakko ottaa häneen etäisyyttä, koska minusta tuli myös kauhea hänen seurassaan. Halusin antaa samalla mitalla takaisin. Överiksi se taisi välillä mennä. Aivan järkyttävä ihminen, mutta on opettanut itselle paljon siitä, miten haluan itseäni kohdeltavan, miten kohtelen muita, millainen ihminen tahdon olla ja millaisia ihmisiä haluan elämääni. Yhdellä toisella elämänalueella sain peräti tärkeitä neuvoja ja vinkkejäkin häneltä. Hän halusi kehuskella eräällä asialla, mutta olin valppaana....Kiitos siitä!
Kun siskoni kertoi olevansa raskaana miehelle jonka kanssa hänellä on jo 2 lasta, nuorempikin jo 6v silloin, niin ensimmäiset sanani olivat "ei saa*-tana" Ja sen jälkeen kysymys että minkä ihmeen takia sinä taivaan tollo menet tuollaista id io o ttimaisuutta tekemään.
Ei ollut mikään vahinkomöläytys, vaikka tulikin suusta ihan suodattamattomana. Olisi siskon kannattanut laittaa asiasta vaikka viesti, niin olisin kerennyt ajatella mitä sanon.
Tämä keissi oli kyllä ennemminkin niin päin että se oli SISKONI joka möläytti :D
Nyt jäi multa aika olennainen sana pois tekstistä, eli ALKOHOLISTI on hänen miehensä. Voi ei :D
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä sun kantsis kuule ottaa ihan vaan koira". Näin sain kuulla kun haikailin elämänkumppanin perään.
Heh, minä sanon itselleni näin, että olisi kannattanut sittenkin ottaa ennemmin koira kuin mies :p
Vierailija kirjoitti:
Epäilys rikkoo taijan
Nyt on kyllä niin 3 v puhetta (3v maailmassa on maagista ajattelua) että kerrohan ihan mistä puhut :)?
"Ole onnellinen, että sulla ei oo lapsia", tokasi hyvä ystäväni kun hänen lapsellaan oli pieni känkkäränkkä. Tuo ystäväni tiesi, että olimme pitkään toivoneet lasta sitä saamatta. En koe, että ystävyytemme on enää sama kuin ennen.
Maaret Kallio on oikein lehteen päässyt avautumaan, kuinka hän "näki punaista", suora lainaus:
"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.
Pienestä sitä näemmä psykoterapeuttikin voi hermonsa menettää.
Onneksi pääsi terapoimaan itseään toimittajan kanssa keskustelemalla.
Mieheni oli lähdössä työmatkalle Amsterdamiin. Kerroin tästä työkavereille töissä kahvitauolla niin yksi heistä kysyi ihan vakavissaan: "Käyköhän se iltaisin siellä punaisten lyhtyjen alueella ja coffee shopeissa?"
Menin aivan hämilleni, itselleni kyseinen asia ei ollut tullut edes mieleen, varsinkaan kun mieheni ei koskaan ollut antanut aihetta mustasukkaisuuteen tai edes kokeillut huumeita. Nykyään asia tulee aina mieleeni kun kuulen sanan Amsterdam.
Koulukaverin sanomaa:
Sinulla on niin akneiho, että sitä tekisi mieli neulalla kairata.
Sinulla on luokan isoimmat kämmenet ehdottomasti.
Sinulle paras ammatti on konttorirotta. Tämä rotta-sana oli usein ja painokkaasti.
Kaikki missikisoissa sijoittumattomatkin ovat ainakin 1000 kertaa kauniimpia.
Työkaverin sanomaa:
Etkö voisi pitää tukkasi toisella tavalla. Sinulla on niin maailman leveä naama, että vähän kaventaisi.
Emme voi ottaa saman kokoista työtakkia, koska minä olen pikkanen, ja sinä niin iso. Tosiasiassa minulle meni pienempi työtakki kuin työkaverille.
Sinun mies on kuulema todella sisäänpäinkääntynyt.
Kun suunnittelin adoptiolasta, ystäväni sanoi: voi, vauvassa on niin iso työ.
Työkaveri tuli liikahtamatta tuijottamaan minua 5 sentin päähän.
Aikansa tuijotettuaan hän sanoi : Nyt ihosi on paremmassa kunnossa.
Äitini.Sinua ei voi laittaa mihinkään ihmisten ilmoille töihin olet niin rumakin.Aina sua saa hävetä.Monet epäilivät adhd kun olin nuori"ei tuota kehtaa lääkäriinkään viedä,mitä minusta ajatellaan kylällä,jos haen huume pohjaisia adhd lääkkeitä"
Sain hoidon 31 vuotiaana vasta ja joskus saan liikaakin huomiota ulkonäköni takia.Niin kutsuttu "äiti"tappoi itsensä,koska uusi aviomie paljastui homoksi ja piti häntä vain ilmaisena piiikana.
Minulle yksi (nykyään entinen) tuttava totesi minulle tultuani rumasti jätetyksi, että "on helpompaa tulla jätetyksi kuin jättää itse". Hän kyllä tiesti kuinka maassa olin ja olisi voinut säästää nuo sanat. Hän oli ns. "kympin tyttö" koulussa, mutta ei vaan valitettavasti empatiassa ja toisen tukemisessa.
Saman kaverin sanomana.
"Mehän voidaan nähdä milloin vain", kun perui meidän tapaamista toisen kaverin vuoksi.
"Ajattelin, ettet tulisi/viihtyisi kuitenkaan", kun kertoi joistain järjestämistään juhlista, joihin ei minua pyytänyt. Jostain syystä haluaisin itse päättää osallistumisestani.
Tapahtui useamman kerran vuosien varrella, kunnes tajusin, ettei kaveri taida pahemmin arvostaa minua. Siihen tajuamiseen kyllä liittyi paljon muutakin.
Minä olin kuulemma hänelle se läheisin ja tärkein. Taisi pitää minua itsestäänselvyytenä ja ajatella, että minua voi kohdella miten vain. Minultakin löytyi sitten lopulta selkäranka. Sitä ennen pari yhteistä tuttua ihmetteli, miten jaksoin häntä. Lopulta miehenikin huomautteli, että hänen käytöksensä ei ole ihan ok. Olisi ehkä pitänyt kuunnella muita alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni pari vuotias lapsi kuoli. Toinen ystäväni sanoi, "luonto karsii heikot yksilöt". Olin aivan sanaton.
Sääli ettei karsi tuollaisia tyhmiä möläyttelijöitä :)
Näytin puhelimesta kaverille reppua, jonka olin ajattelut ostaa, ja sanoin että haluaisin sellaisen joka on käytännöllinen, mutta ei ihan susiruma. Kaveri tokaisi että niin, niinku sun naama (implying että olen susiruma). Tuli niin puun takaa että menin hämilleni ja sanoin vain että niinpä. Ei jäänyt edes ainoaksi kerraksi, samankaltainen tokaisu toistui myöhemmin uudestaan. Oliko sen tarkoitus olla hauskaa vai ilkeää?
Tiedän kyllä olevani ruma, sain kuulla sen kiusaajilta koulussa yhdeksän vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Maaret Kallio on oikein lehteen päässyt avautumaan, kuinka hän "näki punaista", suora lainaus:
"Kallio kertoo lehdelle, että häntä alkoi ottaa oikein kunnolla päähän, kun hän kuuli kaupan kassajonossa tuntemattoman kommentin koronakriisiin liittyen. Joku hänen takanaan totesi yltiöpositiivisesti: ”Kun ovi sulkeutuu, niin ikkuna avautuu”.
Pienestä sitä näemmä psykoterapeuttikin voi hermonsa menettää.
Onneksi pääsi terapoimaan itseään toimittajan kanssa keskustelemalla.
Olipa kamalan pahasti möläytetty, kun siellähän olisi ehkä voinut olla joku keneltä juuri on kuollut omainen. Ei kannata siis ikinä mennä missään möläyttelemään mitään, koska aina voi olla joku omaisensa menettänyt.
Maaret voisi poistattaa kaikki lässyttävät kolumninsa aivan hiton äkkiä v**tuun joka paikasta, missä ihmiset niitä voivat tulla lukeneeksi. Voi nimittäin olla omaisensa menettänyt ihminen niitä lukemassa.
Ei ole suutarin lapsella kenkiä taas.
Käyttäjä30850 kirjoitti:
Äitini.Sinua ei voi laittaa mihinkään ihmisten ilmoille töihin olet niin rumakin.Aina sua saa hävetä.Monet epäilivät adhd kun olin nuori"ei tuota kehtaa lääkäriinkään viedä,mitä minusta ajatellaan kylällä,jos haen huume pohjaisia adhd lääkkeitä"
Sain hoidon 31 vuotiaana vasta ja joskus saan liikaakin huomiota ulkonäköni takia.Niin kutsuttu "äiti"tappoi itsensä,koska uusi aviomie paljastui homoksi ja piti häntä vain ilmaisena piiikana.
On tuossa ollut jo ennen tuota homoakin jo vikaa päässä, että tuskin se itsari pelkästään siitä on johtunut.
On huvittavaa huomata, miten monet näistä kommenteista on semmosia, joita itse olen sanonut tai voisin sanoa. Tosin ympärilläni on vain sellaisia ihmisiä, jotka ymmärtävät.
Tulin raskaaksi vahingossa ja sitten yritin miettiä, että mitä teen. Ystäväni kysyi minulta, että luuliko lapseni isä, että tein sen tahallani.
Sama henkilö sanoi minulle, kun surin isovanhempaani, että vanhoja ihmisiä ei tarvitse surra.