Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain koronaviruksen asioidessani citymarketissa

Vierailija
02.04.2020 |

1,5 vko:n flunssasta sain jälkitaudiksi keuhkokuumeen ja pääsin testeihin vasta viime tiistaina. Sain positiivisen tuloksen testeissä ja olo on tällä hetkellä suht ok paitsi keuhkoja viiltää hengittäessä. Olen asioinut ainoastaan ruokakaupoissa pk seudulla joten tartunta on todennäköisesti tullut sieltä.

Kommentit (233)

Vierailija
201/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mä otin kyllä mielummin jogurttia, juustoa, voita ja leipää. Millä hyllyrivillä sitä oli?

Vierailija
202/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka ihan paniikissa vaikka suurin osa kuitenkin tulee sairastamaan sen ja lievänä,on vain ajan kysymys milloin. Ihan turhaan alapeukutatte, ihan faktaa vaan. Moni teistäkin on jo sairastanut sen..mutta panikoikaa vaan jos se elämää helpottaa. Ai niin, jättäisittekö niitä ruokakuljetusaikoja myös niille jotka oikeasti niitä tarvitsevat esim yksinelävät liikuntaesteiset. Te terveet autolliset perheelliset saatte ne sapuskat ihan kaupastakin.

Sanoma Oy täällä vain pelottelee ihmisiä. Ei näitä kannata uskoa. Huumeet tuhoavat näemmä aivot aika perusteellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa tätä hysteriaa. Tiedättekös, että jokainen yskivä ja köhivä flunssainen ihminen ei ole koronassa. Huvittavia nämä päättelyketjut: kävin kaupassa jossa joku yski ja nyt yskittää ja lihakset kipeitä - minulla on korona! Juu toki voi olla korona mutta 94% todennäköisyydellä joku muu virus.

Tai jopa ei mitään virusta.

Mutta Porvoossahan nämä jutut tapahtuvat.

Vierailija
204/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken samaisessa pärski reippaasti joku nuori mies. Kuinka vaikeaa on sairaana pysyä kotona.

Vierailija
205/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän kerrostalossa on yli 60 asuntoa. Vaikea vältellä virusta jos sellainen liikkuu rappukäytävässä ja hisseissä. Cittarissa käyn, koska se on lähellä, siellä on väljää iltaisin ja parempi valikoima.

Mä aamuisin laitan käytävän ikkunat auki. Tulee ristivero ja silloin ilma ei pysähdy.

7 krs, joka kerroksella. Klo 22 meen laittaa kinni.

Ja kuljen portaita pitkin.

Miten tuo toimii keskellä taloa olevassa rappukäytävässä, jossa ei ole ikkunoita?

Vierailija
206/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi se korona yhtä hyvin voinut tarttua Lidlissäkin. Turha syyllistää Citymarketia kohtuuttomasti.

Vierailija
207/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se poikkeaa Lidlistä tai S-marketista saadusta?

Vierailija
208/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cittarista tai prismasta saa kaiken kerralla ja on käytävillä paljon enemmän tilaa kuin pienissä kaupoissa.

Saa kaiken kerralla. Myös koronan. 

Vierailija
209/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on purojen puhdistus?

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinassa desinfioivat katujakin...

Tätä olen miettinyt.  Miksei valtio ohjeista kauppoja jatkuvaan pintojen puhdistamiseen? Muutenkin ihmisten kauppakäyttäytymiseen voisi puuttua kovalla otteella, kun ei oma harkinta kerran näytä toimivan. Esim. nämä koko perheen voimin kaupassa kävijät voisi blokata jo ovella ja vain yksi perheestä tekee ostokset. Mikä ihme siinä on, että kauppaan pitää mennä molempien vanhempien ja lasten?? En ymmärrä. Tämä olisi hyvä aika opettaa muutenkin ne lapset siihen, että kaupassakäynti ei ole päivän kohokohta, vaan niille voisi keksiä jotain muutakin ajanviettoa kuin uuden tavaran ja herkkujen haaliminen.

Purojen puhdistuksesta on tullut ohjeet jo kauan sitten. Kaikki siivoojat ja kaupat ja julkiset paikat tietävät ne. Yksityishenkilöiden kun pitäisi tietää ne? Ne on annettu myös ihan kotikäyttöön.

Itse tarvitse kaupaan kantajan. Ja teini ei valitettavasti itsenäisesto osaa hoitaa kauppareissua. Meillä on kerralla neljä kassia. Jos mennään yhden ihmisen kahdella kassilla, niin se tietää tiheämpää vierailua kauppaan.

=Purojen tehopuhdistus on kaikkien tiedossa.

Vierailija
210/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein myös tätä. Olen niin neuroottinen että pesin ja pyyhin kaikki ostokset, vaikka ihan hirveä duuni siinä on, meillä on aina 4-6 kassillista ostoksia.  Aina voi joku kohta pakkauksesta jäädä pyyhkimättä ja kaikkea ei ole helppo puhdistaa, vaikka jauhopakettia. Hedelmätkin pesin huolella ja sellaisia mitkä ei oo pakattu tai ei voi kuoria lakkasin ostamasta. Epäilytti ostaa italialaisia sitruunoita. Mietin että jaksanko ylläpitää tätä hullua hinkkaamista. Emme käy missään paitsi mahdollisiman harvoin  kaupassa ja apteekissa, joten sieltä se tulee jos on tullakseen. Perheessä on riskiryhmäläisiä, joten koitan välttää koronaa viimeiseen asti. 

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen nyt kauhuissani. Pelottaa oikeasti. Ahdistaa mennä ulos. Joka kerta kun kurkussa tuntuu jotain, alan pelätä, että nyt se on sitä. Ja vaikka kuinka pesen käsiä, kun tulen kotiin kaupasta, mistä sitä tietää, mitä on ostamieni ruokien ja pakkausten pinnoilla. Pitäisikö kaikki pussit ja pakkaukset pyyhkiä? Ja ottaa leivät pakkauksistaan? Ja miten pitää käsitellä kauppakasseja? Voiko niissäkin olla sitä? Jos tilaan ruoan kotiin, niin miten puhtaita ovat pinnat siinäkään tapauksessa? 

Minä teen näin; pesen astianpesuaineella ne tuotteet mitkä voin, osan pyyhkäisen neoamiseptilla esim. pakasteet ja jääkaappiin menevät purkit. Kuivatuotteet laitan varastoon 3-5 päiväksi ja sieltä kun otan käyttöön tyhjennän ne omiin astioihinsa. Aika epätodennäköistä on varmaan että virus tarttuu pinnoilta tartuntakykyisenä mutta on esitetty että virus voi selvitä pinnoilla 1-3 vuorokautta ainakin. Ulkomailla näin toimitaan.

https://www.lefigaro.fr/actualite-france/coronavirus-conseils-a-respect…

Ei vara venettä kaada.

Vierailija
211/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajatelkaa tätäkin: korona voi tarttua myös pinnoilta, jos olen oikein ymmärtänyt. Jos ostat vaikka banaanitertun, johon koronatartunnan saanut on koskenut kaupassa, sinun pitäisi muistaa pestä kädet jokaisen banaaninkuorimisen jälkeenkin. Silloin ei ole kyllä väliä, ostitko banaanisi pienestä lähikaupasta vai isosta marketista.

Öö siksi nämä banskut täytyy pestää kun tulet kaupasta halooooo!!!!

Vierailija
212/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn pikkukaupoissa ruuhka-ajan ulkopuolella. Olen ollut monta kertaa ainoa asiakas. Isoissa marketeissa on enemmän ihmisiä ja jos korona tarttuu kuten epäilty, ilman välityksellä vaikka toisen pärskeestä jo hetki aikaa, ei auta vaikka olisi leveät käytävät eikä ihmisiä lähellä sillä hetkellä. Pienessä kaupassa vältän kontaktit, en rynni kapeasta raosta ohi.

Käytän kertakäyttöhanskoja ostoksilla.

Vähemmän ihmisiä, pienempi todennäköisyys saada tartunta. Ei tulisi mieleenikään mennä nyt isoihin marketteihin. Yksi perheeni jäsen on riskiryhmäläinen enkä aio ottaa pienintäkään ylimääräistä riskiä.

Riski se pienikin kauppa yhtälailla on, valitettavasti. Parhaiten suojasta riskiryhmään kuuluvan läheisen tilaamalla kaikki ostokset netin kautta. Kerralla enemmän pidemmäksi aikaa, niin ei tarvitse montaa krt tehdä. Pistin tuojat ei odota, että kuittaat. Menevät kauemmaksi, kun/jos avaat oven. Voithan oven takaakin huudella, se riirtää. Tai soittavat sinulle ja jättävöt ostokset oven taakse. Odota tovi, kunnes pistiljooni ja mahdolliset aerosolit ovat laskeutuneet. Sitten vie ostokset parvekkeelle. Anna niiden olla siellä mahdollisimman kauan, mieluiten 9 päivää (9 pv eli kiinalaisessa tutkimuksessa joillakin pinnoilla). Jos tarvitset jotakin, laita kumihanskat ja hengityssuoja ja pyyhi perusteellisesti paketti/avaa ja pudota puhtaaseen astiaan tai pussiin. Jätä roskat parvekkeelle suljettuun pussiin.

Varmuus vara parempi, jos joku perheestäsi kuuluu riskiryhmään. Naurettavalta kuulostaa, mutta nyt on kyseessä ihan uusi juttu, johon on pakko suhtautua vakavasti.

Vierailija
213/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn isoissa marketeissa koska niissä on helpompi vältellä muita asiakkaita.

Ison marketin ilmaan mahtuu enemmän ja isompia viruksia.

Vierailija
214/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään illalla menossa S-markettiin kun sen ovella, kauppakeskuksen sisätiloissa äijä, joka ei ollut niin aivan optimaalisessa ja edustavassa habituksessa, näkyvästi ja kuuluvasti röhi ympärilleen ja asteli sisään kauppaan. Siten suunnistinkin K-marketiin, jossa tosin vaimo aiemmin viikolla sanoi nähneensä äijän, joka röhi samalla tavalla ja tarkoituksellisesti klähmi tuotteiden pakkauksia. Saatana mitä kusipäitä ja ihmisvihaajia! Jos itsellä - korona- tai sitä muistuttavien oireiden takia tai muuten vaan menee heikosti, pakkoko on kylvää jopa mahdollisia kuolemia.

Vierailija
215/233 |
04.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

prismoissa sitä jopa tyrkytetään mukaan.

Vierailija
216/233 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vihanneshyllyllä ja kuulin jonkun aivastavan niin reagoin enemmän kuin koskaan, nousin heti pystyyn ja pälyilin kuka se oli, aloin myös ahdistumaan. Vaikka kohtuullisen pieni paikka ja en koe olevani vaarassa niin on kyllä vaikuttanut psyykkeeseen selvästi.

Tuntu et kaikki pysähtyi hetkeksi " atsiiiiuh".

Vierailija
217/233 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olet itsekkin tartuttanut ennen flunssan puhkeamista. Eikö tämä asia sua pitäs yhtää murehduttaa? Eiköhän se sunkin tarttuttaja vuorostaan saanut sen joltain vaikka samassa kaupassa?

Vierailija
218/233 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ajatelkaa tätäkin: korona voi tarttua myös pinnoilta, jos olen oikein ymmärtänyt. Jos ostat vaikka banaanitertun, johon koronatartunnan saanut on koskenut kaupassa, sinun pitäisi muistaa pestä kädet jokaisen banaaninkuorimisen jälkeenkin. Silloin ei ole kyllä väliä, ostitko banaanisi pienestä lähikaupasta vai isosta marketista.

Banaanitkin voi pestä kotona fairylla.

219/233 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs oot nuollu sitä "seuraava asiakas" palikkaa.

r.k

Vierailija
220/233 |
05.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka ihan paniikissa vaikka suurin osa kuitenkin tulee sairastamaan sen ja lievänä,on vain ajan kysymys milloin. Ihan turhaan alapeukutatte, ihan faktaa vaan. Moni teistäkin on jo sairastanut sen..mutta panikoikaa vaan jos se elämää helpottaa. Ai niin, jättäisittekö niitä ruokakuljetusaikoja myös niille jotka oikeasti niitä tarvitsevat esim yksinelävät liikuntaesteiset. Te terveet autolliset perheelliset saatte ne sapuskat ihan kaupastakin.

Autoja löytyy pihasta pari, eikä ole mitään liikuntaesteitä, ollaan kolmekymppisiä. Lenkkeilen päivittäin ja muukin perhe on liikkuvaista sorttia. Käytetään ruokakuljetuksia, koska en kehtaa mennä erityisryhmien aukiolotunneilla kauppaan, mies ei töiden takia ehdi kauppaan. Mutta mä en olekaan terve, mulla on syöpä. Ei vaan näy päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan