Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko uskovainen olla narsisti?

Vierailija
01.04.2020 |

Onko tämä mahdoton yhtälö?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto/uskovaisuus ei poista mielenterveysongelmia.

Muistakaa nyt ihmiset että mielenterveysongelmat eivät ole sama asia kuin persoonallisuushäiriöt, joihin narsismi kuuluu. Itse vakavasti masentuneena suorastaan v*tuttaa että meidät rinnastetaan julmiin persoonallisuushäiriöisiin. Vaikka onhan uskovaisissa tietysti mielenterveysongelmaisiakin.

Huomattavan usein persoonallisuushäiriöisillä on myös muita mt-ongelmia rutkasti samassa paketissa.

Vierailija
42/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämä apn kysymys on hedelmätöntä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassari mt hoitajatko täällä taas etsivät vikoja muista :)?

Vierailija
44/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarkasti ottaen ei voisi, mutta meidän ihmisten takia on toinen voinut vaurioitua ja toisaalta kukaan ei ole synnitön. Mutta Jeesuksen oppi on ANTI-narsistinen sisällöltään eli oikeastaan vain muotokristitty voi olla narsisti. Jumala kuitenkin tuntee miksi joku on vajavainen noin ja armahtaa jos pyyntö on vilpitön. Hän tuomitsee meillä on vaan mielipide.

Kyllä uskonnot vaan korostaa sitä miten ihminen on luomakunnan kruunu ja minä itse kaikkein tärkein. Ja miten voi tehdä mitä tahansa mutta pelastuu kun vain uskoo jumalaan. Sori nyt vaan. Kaikki tuntemani uskovaiset tai uskovaisten lapset ovat jossain määrin vinksahtaneet päästään, jotkut vain onnistuvat peittämään sen pidempään tai paremmin.

Sulla on perusasiat hakusessa. Totta että joillain nimiuskovaisillakin voi olla. Jos joku luulee että voi tehdä mitä tahansa ja pelastuu kun vain uskoo, niin väärässä on ja vähänpä tuntee Jeesusta tai Hänen sanomaansa :( 

Ei se tee vielä oikeaa uskovaista, että kuuluu esim. johonkin kirkkoon tai lahkoon. Sekään ei tee, vaikka oma äiti olisi oikeasti uskossa. Vain oma henkilökohtainen usko on pointti. Ja se tuppaa kasvamaan kieroon, jos ei saa kunnon raamatunopetusta. Siksi terve seurakunta ja oma raamatunluku on tärkeää <3

Kukapa sitä jeesusta oikeasti tuntee? On muuten ihan keksitty hahmo, hänen olemassaolostaan ei ole yhtäkään todistetta, vaikka hänen aikalaisistaan on todisteita. Haha, sellaista ei ole olemassakaan kuin terve seurakunta. Huvittavaa että joku siihen vielä uskoo.

Vierailija
45/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto/uskovaisuus ei poista mielenterveysongelmia.

Muistakaa nyt ihmiset että mielenterveysongelmat eivät ole sama asia kuin persoonallisuushäiriöt, joihin narsismi kuuluu. Itse vakavasti masentuneena suorastaan v*tuttaa että meidät rinnastetaan julmiin persoonallisuushäiriöisiin. Vaikka onhan uskovaisissa tietysti mielenterveysongelmaisiakin.

Huomattavan usein persoonallisuushäiriöisillä on myös muita mt-ongelmia rutkasti samassa paketissa.

Saattaa olla, mutta kyseessä on silti kaksi eri asiaa.

Vierailija
46/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tarkasti ottaen ei voisi, mutta meidän ihmisten takia on toinen voinut vaurioitua ja toisaalta kukaan ei ole synnitön. Mutta Jeesuksen oppi on ANTI-narsistinen sisällöltään eli oikeastaan vain muotokristitty voi olla narsisti. Jumala kuitenkin tuntee miksi joku on vajavainen noin ja armahtaa jos pyyntö on vilpitön. Hän tuomitsee meillä on vaan mielipide.

Kyllä uskonnot vaan korostaa sitä miten ihminen on luomakunnan kruunu ja minä itse kaikkein tärkein. Ja miten voi tehdä mitä tahansa mutta pelastuu kun vain uskoo jumalaan. Sori nyt vaan. Kaikki tuntemani uskovaiset tai uskovaisten lapset ovat jossain määrin vinksahtaneet päästään, jotkut vain onnistuvat peittämään sen pidempään tai paremmin.

Tarkkaan ottaen asenteesi on narsistinen ja sinusta itsestä käsin kaikki arviot siksi. Jeesuksen oppi on antinarsistinen sisällöllisesti täysin. Siis narsistista asennetta vastaan narsistisia tekoja vastaan. Kun syytät niin toimit narsistisesti, kuten me kaikki tehdessämme niin.

Ahaa, nyt mennään henkilökohtaisuuksiin. Ihan tyypillistä uskovaista ja narsismia. Kuka yllättyi? Käsi pystyyn. Argumenttisi on siis tämä: Kun minä tulkitsen vihamielisen ja egoistisen raamatun näin, niin silloin se on näin. Saaaad.

Kyllä se pätee jokaiseen tuomitsijaan. Et ole mikään tuomitsemaan muita. Se on jeesuksen oppi.

Tuota olen minä voinut tuomita ja varmasti tulenkin tuomitsemaan, niinkuin jokainen muukin hengittävä ihminen tällä planeetalla. Älä viitsi noiden jumal-harhojesi kanssa.

Et sinä voi tuomita koska sulla ei ole valtaa. Jos kuvittelet että on se on sitä narsismia.

Palaappa nyt todellisuuteen. Ihan jokainen ihminen tuomitsee, oli hänellä valtaa tai ei. Oikeasti kenelläkään ei ole valtaa. Mitä sinä esimerkiksi äsken teit? Kunnon projisointia :D

Vierailija
47/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin usein on. Kun ei ole sitä omaa moraalia.

Vierailija
48/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassari mt hoitajatko täällä taas etsivät vikoja muista :)?

Varmasti jos kyse on oikeistohihhuleista, niitä mahtuu joka uskontoon. En syrji ketään. Aika on ajanut heidän ohitseen...

Vierailija
49/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herätyskristillisissä piireissä on paljon merkillistä narsismia. Varsinkin suuressa maailmassa isojen megaseurakuntien johtajat ovat puistattavan narsistisia käytökseltään. Benny Hinn, Rodney Howard Brown + homoista meuhkaavat TV-evankelistat — huhhuijakkaa.

Diagnooseja en viitsi tehdä, mutta 30 vuotta noissa porukoissa ei tehnyt sielulleni hyvää. Uskonnollinen vallankäyttö on todella saatanallista.

Vierailija
50/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksena kysymykseesi: googlaa Jim Jones ja Jonestown.

Vierailija
51/97 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herätyskristillisissä piireissä on paljon merkillistä narsismia. Varsinkin suuressa maailmassa isojen megaseurakuntien johtajat ovat puistattavan narsistisia käytökseltään. Benny Hinn, Rodney Howard Brown + homoista meuhkaavat TV-evankelistat — huhhuijakkaa.

Diagnooseja en viitsi tehdä, mutta 30 vuotta noissa porukoissa ei tehnyt sielulleni hyvää. Uskonnollinen vallankäyttö on todella saatanallista.

Kyllä. Tulee mieleen, että puhuikohan Jeesus juuri noista tyypeistä (ja kaltaisistaan ennen ja jälkeen) sanoessaan ”moni sanoo sinä päivänä minulle - Herra, emmekö me sinun nimessäsi ajaneet ulos riivaajia ja tehneet monia voimallisia tekoja? Mutta minä sanon heille - menkää pois minun luotani, te laittomuuden tekijät. Sillä ei jokainen, joka sanoo minulle Herra, Herra - pääse taivasten valtakuntaan. Ainoastaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon.”?

Vierailija
52/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up.

Vierailija
53/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisissa nimenomaan on suuret määrät narsisteja.

Vierailija
54/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta vaatii ihmiseltä tietynlaista egoa, että uskoo kaikkivaltiaan ja kaikkitietävän olennon olevan samaa mieltä juuri hänen kanssaan kaikista moraalisista ja maailmankatsomuksellisista kysymyksistä.

En itse ainakaan ole törmännyt yhteenkään uskovaiseen, joka olisi jostain tietystä kysymyksestä mieltä x ja ajattelisi Jumalan olevan siitä mieltä y. Vaan kaikki ovat täysin vakuuttuneita siitä, että heidän omien näkemystensä tukena on niin suuri auktoriteetti kuin on mahdollista kuvitella.

Vierailija
55/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntemaani narsistimiestä ovat uskovaisia. Ehkä se on heille vielä joku lisäpönkitys omaan olemattomaan itsetuntoon, että ovat jumalan "valittuja" ja jotenkin senkin myötä muka "ylivoimaisia".

Hyvin mustavalkoisia, kapeakatseisia ja julmia molemmat. Kauhea tarve kontrolloida kaikkia ja alistaa tahdottomiksi aivopestäviksi koiriksi ympärilleen.

Onneksi sain siivottua heidät elämästäni hyvinkin nopeasti kun kaava paljastui. Saa taas mennä kohti valoa, vahvaa itsetuntoa, hyviä arvostavia ihmissuhteita ja positiivisuutta kohti :)

Vierailija
56/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H.itl e r oli katolilainen.

Juuta laiset vaativat kristuksen ristiinna uletsemista

Vapauttakaa barab bas he huusivat

H.itle r tap poi miljoonia juuta laisia

Mutta hän uskoi Jeesukseen

Vierailija
57/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gandhi oli pakana.

Oli kuullut jeesuksesta, mutta hylkäsi uskon.

Vastusti väkivaltaa passiivisesti.

kärventyy nyt  h e l v e t i s sä,mikä on jumalan kieltäjälle oikein

Vierailija
58/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gandhi oli pakana.

kärventyy nyt  h e l v e t i s sä,mikä on jumalan kieltäjälle oikein

Sillä ei jokainen, joka sanoo minulle Herra, Herra - pääse taivasten valtakuntaan. Ainoastaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon.”?

Vierailija
59/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

H.itl e r oli katolilainen.

Juuta laiset vaativat kristuksen ristiinna uletsemista

Vapauttakaa barab bas he huusivat

H.itle r tap poi miljoonia juuta laisia

Mutta hän uskoi Jeesukseen

Sillä ei jokainen, joka sanoo minulle Herra, Herra - pääse taivasten valtakuntaan. Ainoastaan se, joka tekee minun Taivaallisen Isäni tahdon.”?

Vierailija
60/97 |
03.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Gandhi oli pakana.

kärventyy nyt  h e l v e t i s sä,mikä on jumalan kieltäjälle oikein"

Pitävät todisteet tästä, kiitos!