Mikä olis semmonen mukava pikkukunta vaikka järven rannalla, jonne vois asettua asumaan?
Mieluiten pohjoisempaa, mutta periatteessa mistä vaan. Pohjoinen kiinnostaa, koska siellä on ainakin jonkunmoinen talvi vielä ja jotenkin tuntuu, että siellä on kiireettömämpi ilmapiiri. Kaikkein tärkeintä olis, että on hienoa luontoa ympärillä, mistään huvituksista ei väliä, kunhan hyvä kirjasto ja kohtuullinen ruokakauppa löytyy. Pitkään ollaan mietitty, minne lähdettäis nykyiseltä paikkakunnalta ja puntaroitu kaupukien ja maaseudun välillä, mutta nyt tämä koronahomma kyllä käänsi puntit sinne maaseudun puolelle. Niin ja työhommia ei tarvi aatella, meillä on työ, jota voi tehdä aikalailla missä vain, kunhan netti pelaa.
Kommentit (754)
Vääräsäärinen Savolainen kirjoitti:
Uskomatonta. Onko täällä palstalla kaikki savolaisia Mikkelin ympäriltä? Sudeettisavolaisten liiton palstako tämä onkin? Juva. Anttola. Heinävesi. Puumala. Savonlinna. Savolaisten paratiiseja.
Jos ap kysyi idyllistä pikkupaikkakuntaa järven rannalta mutta kuitenkin vielä jotenkin ihmisten ilmoilta niin järvi-Suomeenhan noilla kriteereillä päätyy.
Minä muuten muistutin siitä että koko lounais/länsirannikko on myös täynnä pieniä merenrantakuntia joista on (reilun)tunnin matka Turun/Tampereen keskustaan Raumasta ja Porista nyt puhumattakaan.
Alavista maista tulee kuin venetsia . Vedet nousee ja joutuu lähtemään korkeammille paikoille . Muuttamaan etelässä pesivän hallinnon rälssinkin ( sitä on 20 miljoonaiselle kansalle ) . Ja sese vasta maksaa . Net ei kastele nupukkisaappaitaankaan vedenpaisumuksessa , kun jo loskasta valitus . Ja joutunevat peruna ja nauris valiolle ilmaston pelastamisen vuoksi . Tuontiheelmät yksityiskoneella vain etevimmille päällyshenkilöille . Linnat maatuu ja loisto kullan katoaa suuressa kaupunnissakin , kuin Inkojenkin entisillä alueilla . Lihansyöti loppuu, aivot surkastuu ,luut katkeilee ..
Luhanka on ainakin pieni ja idyllinen. Tosin keskellä Suomea taitaa olla :)
Vierailija kirjoitti:
Luhanka on ainakin pieni ja idyllinen. Tosin keskellä Suomea taitaa olla :)
Luhanka on virallisesti Manner-Suomen pienin kunta 699 asukkaallaan että tuota pienempiä ei enää löydy.
Luhangalta on 50 minuutin ajomatka Jyväskylän keskustaan eli saman verran kuin Etelä-Espoosta saa nykyään kitkuttaa Helsingin keskustaan julkisilla (kaikki suorat 25-30 minuutin bussiyhteydet lakkautettiin koska metro olisi paljastunut muuten punavihreän ideologian monumentiksi jota kukaan ei tarvinnut)
Ranua. Lyhyt matka Rovaniemelle, mutta silti ihan omanlaisensa kulttuuri. Järviä ja upeita paikkoja luonnon äärellä. Yhteisöllistä ja hyvät puitteet myös yritystoiminnalle.
Vanhat hyvät ajat?! kirjoitti:
Sami Santakankilahtivuorimäkisenyppylänivaska kirjoitti:
Mutkanperä! Sijaitsee perämetsän notkelman nytkelmässä. Ihan ja historiallinen paikkakunta, jonka asukasluku valitettavasti pudonnut roimasti. 70-luvulla oli 3 miljoonaa, nykyään 3000... :( Siellä minä olen kotoisin!
Ihana Mutkanperä! Vietin siellä lapsuuden kesiä... Ai että!
Täältä kanssa ääni Mutkanperälle. Meillä on siellä kesäasunto, Helsingissä asutaan muuten.
Uskomatonta. Onko täällä palstalla kaikki savolaisia Mikkelin ympäriltä? Sudeettisavolaisten liiton palstako tämä onkin? Juva. Anttola. Heinävesi. Puumala. Savonlinna. Savolaisten paratiiseja.
Johtuu siitä että on kauneinta Saimaan järviseutuja ja Anttolassa kyläkoulu.
Kontiolahti, Joensuun vieressä. On hienon ison järven rannalla, toisella puolen on Pielisjoki. Upeat ulkoilumaastot ja -reitit, joihin kunta satsaa paljon. Talvetkin ovat kunnollisia Pohjois-Karjalassa.
Vierailija kirjoitti:
Lammi!
Jos tarkotat sitä entistä kuntaa, hämehessä, jossa olen syntynyt, niin ei. Rollaattori ja pakolaiskeskus kaupunginosa jolla ei ole mitään tulevaisuutta. Järven rannalle muuttaminen tarkottaisi jotain rötisköä Ronnissa :D
Hipit mäkeen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juva ja Onnellisten kylä.
Tämä!
Seksihullu Kirsi Salo naapuriksi nakuilemaan... juueikiitos. Valitettavasti muuttaminen jonnekin uppo-outoon kylään vaatii koeasumisen muutamaankin kertaan, että saadaan selville millaisia naapurit on. Halvimpia kämppiä ei kannata edes harkita.
Vierailija kirjoitti:
Miten eroaa esim. Lieksasta, Nurmeksesta, Suomussalmesta, Kuusamosta, Posiosta tai Ranuasta, paitsi ettei mainitsemissani ole paska-altaita eli luonto on vielä suht. puhdas..
Oon kiertäny Suomea jonniinverta, mutta vuorokausi Nurmeksessa oli kyllä niinku kauhistuttavin. Paikalllset on negatiivisessa mielessä totaali sekopäitä. Ajattelin myöhemmin, että syy on työttömyys ja sisäsiittoisuus. Ohan noita karseita uutisia sieltä tasasin väliajoin tiedotusvälineissä
Vierailija kirjoitti:
löytyy meiltä lounaastakin. Uusikaupunki, kolme järveä keskustasa ja mertakin löytyy runsaasti :) kaunis paikka.
Komppaan. Oon käyny ja jäi mieleen positiivisesti maisemien ja ihmisten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihastuin Iisalmeen kun kävin ekan kerran syksyllä. Keskustassa oli kaikki mitä ihminen tarvii ja oli jotenkin todella viehättävä kaupunki.
Olvin panimon viereen vaan Poroveden rantaan talo :D Olen ehkä liikaa ollut Iisalmessa, mutta jos siihen ihastuu, niin ei oo kovin paljon Suomea nähnynnä
Vierailija kirjoitti:
Jos ap kysyi idyllistä pikkupaikkakuntaa järven rannalta mutta kuitenkin vielä jotenkin ihmisten ilmoilta niin järvi-Suomeenhan noilla kriteereillä päätyy.
Minä muuten muistutin siitä että koko lounais/länsirannikko on myös täynnä pieniä merenrantakuntia joista on (reilun)tunnin matka Turun/Tampereen keskustaan Raumasta ja Porista nyt puhumattakaan.
Jos toiveissa oli aloituksessa, että vähän pohjoisempaa, et on kunnon talvi ja lunta niin ei nuo Turun/Tampereen lähimaaston merenrantakunnat oikein silloin sovi kuvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten eroaa esim. Lieksasta, Nurmeksesta, Suomussalmesta, Kuusamosta, Posiosta tai Ranuasta, paitsi ettei mainitsemissani ole paska-altaita eli luonto on vielä suht. puhdas..
Oon kiertäny Suomea jonniinverta, mutta vuorokausi Nurmeksessa oli kyllä niinku kauhistuttavin. Paikalllset on negatiivisessa mielessä totaali sekopäitä. Ajattelin myöhemmin, että syy on työttömyys ja sisäsiittoisuus. Ohan noita karseita uutisia sieltä tasasin väliajoin tiedotusvälineissä
Itse jättäisin myös Pohjois-Karjalan ja Kainuun pois laskuista, niin paljon olen nähnyt siellä köyhyyttä ja kurjuutta työkeikoilla käydessäni. Mutta onhan siellä kaunista luontoa, sitä en kiistä.
Kunnanjohtajana lähettäisin nämä onnelliset hipit etsimään oman tonttinsa jostain Venäjän puolelta ja toivottaisin hyvää matkaa. Kuka tai mikä tervejärkinen kunta ottaa näitä hippejä mailleen asumaan? Joo. Ei kiitos. Laittaisin hipeille ympärivuorokautisen vartioinnin tontin ympärille.