Mikä olis semmonen mukava pikkukunta vaikka järven rannalla, jonne vois asettua asumaan?
Mieluiten pohjoisempaa, mutta periatteessa mistä vaan. Pohjoinen kiinnostaa, koska siellä on ainakin jonkunmoinen talvi vielä ja jotenkin tuntuu, että siellä on kiireettömämpi ilmapiiri. Kaikkein tärkeintä olis, että on hienoa luontoa ympärillä, mistään huvituksista ei väliä, kunhan hyvä kirjasto ja kohtuullinen ruokakauppa löytyy. Pitkään ollaan mietitty, minne lähdettäis nykyiseltä paikkakunnalta ja puntaroitu kaupukien ja maaseudun välillä, mutta nyt tämä koronahomma kyllä käänsi puntit sinne maaseudun puolelle. Niin ja työhommia ei tarvi aatella, meillä on työ, jota voi tehdä aikalailla missä vain, kunhan netti pelaa.
Kommentit (755)
Kuhmo! Kaunista luontoa riittää ja keskustasta löytyy palveluita. Edullisia asuntoja myynnissä. Kunnon talvikin löytyy.
Mites olisi Vaala, Oulujärven rannalla? Ja Ouluunkaan ei mahdoton matka, silloin kun kaipaa kaupungin viihdykkeitä.
Itse muuttaisin Sotkamoon. Monta kertaa käynyt Vuokatissa, on mahtavat maisemat ja luonto, palvelujakin on kohtuullisesti. Liikuntasysteemit kohillaan. Voipa olla, että joskus muutankin.
Kerava. Jos haluutte ihan tosissanne böndelle muuttaa ja landepaukuiksi ruveta.
Vierailija kirjoitti:
Sotkamo!!
Kangasniemi.
Tulevaisuuden talvi varmat paikat on kyllä sitten Oulusta eteenpäin.
Mitenkä on, olisiko Sotkamossa kysyntää "hyvänolon hoitolalle"? Jos vaikka matkailijoille tarjoaisi erilaisia rentoutus- yms. hoitoja? Mulla siis on sellainen hoitola muualla, mutta kun haluttaisiin mekin kaupungista maaseudulle. En siis ole ap, mutta kävin vilkaisemassa Sotkamoa sen verran, että heti alkoi kiinnostelemaan. Kerran olen siellä käynyt ja oli siellä upeat maisemat, muusta en tiedä.
Asikkala, Hollola, Kärkölä, Lahti, Tuulos, Hauho
Keuruu
rauhallinen mutta ihmisten ilmoille lyhyt matka. Jyväskylä ja Tampere lähellä.
Tussula. Siellon hieno Tussulanjärvi jonka rannoilla jos kultakauden taiteilijat oli rappiolla.
Virrat! Muuttaisin heti jos olis töitä
Suomessahan on vähän kuntia jossa ei ole järviä, niin että on varaa valita. Kesällä mukavia, 10 muuta kuukautta perseestä.
Manskun varrelta kirjoitti:
Kerava. Jos haluutte ihan tosissanne böndelle muuttaa ja landepaukuiksi ruveta.
Mä en lähe tolle linjalle. Vanha raja pitää, kehä kolmonen.
Rantasalmi