Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työterveys ei anna sairaslomaa

Vierailija
31.03.2020 |

Työterveydessämme noudatetaan työnantajan linjaa, eli määrätään sen mukaan sairaslomaa, mitä työnantaja on ohjeistanut. Tämä lienee yleinen käytäntö Suomessa.

Tilanne on nyt omalla kohdalla se, että sairastan vaikeaa masennusta, joka on koronan myötä pahentunut todella paljon. En meinaa päästä sängystä ylös aamulla ja väsyn kaikesta. Istuminen pistää hengästymään, en jaksa pukeutua, en ole tehnyt kotitöitä puoleen vuoteen vaan mies hoitaa kaiken, olen viimeisen 2 vuoden aikana nähnyt kavereita 3 kertaa jne.

Teen töitä kotoa käsin, mutta en meinaa jaksaa enää niitäkään. Olen pitkään sinnitellyt ja yrittänyt keskittää kaikki voimavarat siihen, että jaksan edes työt. Nyt itken joka aamu ja välillä töiden lomassakin. On vaikea pysyä hereillä kokonainen työpäivä, saan väsymyksen takia ahdistusta ja tuntuu siltä, että en jaksa olla hengissä. Rytmihäiriötkin on palanneet kiusaamaan.

Työterveys antoi nyt 2 päivää sairaslomaa, käski piristyä ja mennä takaisin töihin. Ei ole kuulemma reilua työnantajalle, että ihmiset hakee sairaslomaa heti kun ei jaksa töitä. En halua irtisanoutua, vaikka sitä ehdotettiin. Jos saan karenssia, en pärjää, sillä minulla ei ole juuri säästöjä. Palkka bruttona 1600 euroa kuukaudessa eikä siitä paljon jää sukan varteen.

Mietin jo sitä, että katkaisen jalkani tai käteni tahallaan, jotta ie tarvitse tehdä töitä. Miten te muut jaksatte tällaisessa tilanteessa? Tuntuu, että olen ihan kelvoton yksilö ja minusta ei ole mihinkään. Olen yrittänyt parantua, mutta en osaa. Onko mitään keinoa välttää karenssi jos irtisanoutuu tällaisen takia?

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onpa kamala työpaikka. Nyt teet niin että haet opiskelemaan.. Ihan mitä alaa vaan mihin pääset pelkällä todistuksella. Työpaikan on pakko antaa opintovapaata 2 vuotta. Sitten haet aikuiskoulutustukea, mies voi auttaa jos sulla ei voimia. Siihen on tietyt ehdot ja on noin 80 prosenttia palkasta. Sen jälkeen voit hakea sairaslomaa opiskelusta, silloin et menetä tukia... Ja sitten kun oot puoli vuotta levännyt ja saanut hoitoa haet jonkun muun työpaikan. Ja sulla ei jää tyhjää cv hen sillä voit sanoa että halusit irtioton ja mielenkiinnosta opiskella x alaa."

Taas yksi tapaus esimiehen kommenteista?

Vierailija
82/84 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli vetää jokaista masentunutta turpaan. Alkais työt maistua!!!

Laittaisit siis masentuneen kirurgin töihin tai lentokoneen lentäjän yms. Vois tulla aikamoisia hoitomokia ja virhearviointeja heikon keskittymiskyvyn ja mahdollisen unettomuuden takia.

Se yksi masentunut lentäjä ohjasi koneen vuorenrinteeseen Alpeilla. Taisi olla joku saksalainen lentoyhtiö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekis mieli vetää jokaista masentunutta turpaan. Alkais työt maistua!!!

Laittaisit siis masentuneen kirurgin töihin tai lentokoneen lentäjän yms. Vois tulla aikamoisia hoitomokia ja virhearviointeja heikon keskittymiskyvyn ja mahdollisen unettomuuden takia.

Se yksi masentunut lentäjä ohjasi koneen vuorenrinteeseen Alpeilla. Taisi olla joku saksalainen lentoyhtiö. 

Malesian koneen lentäjä ei ole ollut ihan terve myöskään, lensi koneen niin kauas pois reitiltään että konetta tuskin koskaan löydetään jostain tutkien kantaman ulkopuolisen valtameren pohjasta.

Vierailija
84/84 |
09.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on masennnus niin sitten haetaan asianmukaista psykiatrista hoitoa eikä manguta vauvapalstalla että mistä saisi mahdollisimman paljon ilmaisrahaa ja tukia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi