Lapseton nainen
Minua surettaa kun joka keskustelussa, jossa käsitellään lapsetonta ("vapaaehtoisesti") naista, nousee esiin että hän on jotenkin kylmä tai viallinen. Itse olen käynyt aivan järkyttävän taistelun itseni kanssa, kun tulin vahingossa raskaaksi. Jouduin tekemään abortin koska yksinkertaisesti koen ettei minulla ole lapselle mitään annettavaa. En tiedä yhtään mitään lapsen hoidosta enkä osaa olla heidän kanssaan. Olen ihan pienestä pitäen kokenut että lapsi on joku sellainen asia, joka tulee vain toisille ihmisille, ei minulle. En kuitenkaan koe olevani kylmä vaan koen suurta ahdistusta ja surua siitä etten kykene äitiyteen. Koen että on syntymättä jääneen lapsen parasta ettei hän syntynyt minulle. Halusin vain kertoa oman surullisen tarninani, joka ei mielestäni johdu kylmyydestä tai itsekkyydestä. Mitä ajatuksia tämä herättää?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
En olisi voinut synnyttää lasta adoptoitavaksi. Asun niin pienellä paikkakunnalla että kaikki olisivat tienneet ja "kivittäneet" minut.
Pidä oma pääsi omasta elämästå ja adoptioon synnyttäminen ei ole koskaan oikein.
Olet hyvä ihminen ja teit oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää kyllä sanoa, että jos lapsettomat naiset esitetään jotenkin kylminä ja viallisina, niin et sä kyllä ainakaan itse poikkea tuosta positiiviseen suuntaan. Vialliselta se musta kuulostaa olla noin rikki omasta vapaaehtoisesta valinnastaan ja kehittää tyhjästä ylitsepääsemättömiä ongelmia, jotka ovat olemassa vain oman pääsi sisällä. Enkä sano tätä siksi että olisit musta paha tai huono tai edes kovin nolo tän vuoksi, tai siksi etten pitäisi tuskaistakin vaiheilua inhimillisenä normaaliin elämään ja kasvuun kuuluvana, tai siksi ettei mulla olisi sympatiaa fiiliksiäsi kohtaan. Mutta jos siihen leikkiin lähdetään että toisia ihmisiä tuomitaan ja arvotetaan tällaisten asioiden perusteella, niin et sijoitu siinä kilpailussa edelle kenestäkään "kylmästä" tai "itsekkäästä" lapsettomasta naisesta.
Mutta sinä olet maailman huonoin ihminen.
Oletko ap?
Ap, et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka on aborttiin päätynyt. Kaikilla on siihen joku syy. Sinulla siis tämä. Ei sinun kannata siitä loppuelämäsi taakkaa kantaa. Ajattele, että oli opetukseksi. Tästä lähtien huolehdit paremmin, ettet tule raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata lukea vain niitä mielipiteitä., joissa lapsetonta naista arvostellaan kylmäksi ja vialliseksi. Sinusta voi nyt tuntua siltä raskaan päätöksesi jälkeen, mutta kukaan meistä ei ole oikeutettu tuomitsemaan sinua. Elämässä on tilanteita, joissa on pakko ottaa askel/päätös johonkin suuntaan ja selvitä eteenpäin. Nyt sinun piti tehdä niin.
Olen itsekin lapseton, minusta riippumattomista syistä, mutta en ole kertaakaan katunut lapsettomuuttani. Se on minun tieni ja sillä selvä. Mietin asiaa enemmän nuorempana, jolloin olisin voinut saada lapsia mutta en antanut biologisen tarpeeni määrätä tietäni, Siihen kaikkeen olisin tarvinnut ihan erilaisen miehen kuin minulla silloin oli. VAlitsin siis miehen lapsen sijaan, enkä kadu sitä hetkeäkään. Elän elämääni niin kuin sen uskon minulle parasta olevan.
Ehdotan, että käyt kuitenkin läpi kaiken minkä olet kokenut, Teet todella oikein hakiessasi vertaistukea, mutta älä hae sitä täältä. Joukkoon mahtuu jyrkkiä ja kovia mielipiteitä, joihin saatat herkästi takertua. Etsi sellainen sivusto kuin ITUPROJEKTI.
Ituprojekti yrittää nimenomaan ajaa naisen pitämään lapsen. Abortin tehneitä voidaan rohkaista pitämään seuraava lapsi, koska niin on tarkoitettu ,ethän sä heidän mielestään muuten katuisi sitä edeltävää raskaudenkeskeytystä. Oma kokemukseni oli abortin jälkeen juurikin edeltävän kaltainen kyseisestä lafkasta.
Juuri noin eli syyllistävät ja painostavat eli ap älä mene sinne.
Vierailija kirjoitti:
En koe, että abortin tehnyt on verrattavissa lapsettomaan tai vapaaehtoisesti lapsettomaan. Sinullahan jo oli elämänalku sisälläsi, mutta valitsit tuhota sen. Olet abortin tehnyt nainen eli ihan omassa luokassasi.
Ikåvä että tuollainen on syntynyt.
Minä en kadu aborttia vaan suren sitä etten kykene äidiksi. Jos joskus jostain syystä vielä tulisin raskaaksi, joutuisin edelleen tekemään saman päätöksen. Suren sitä etten pysty tekemään perhettä itselleni ja jään yksin tähän maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, et ole ensimmäinen etkä viimeinen, joka on aborttiin päätynyt. Kaikilla on siihen joku syy. Sinulla siis tämä. Ei sinun kannata siitä loppuelämäsi taakkaa kantaa. Ajattele, että oli opetukseksi. Tästä lähtien huolehdit paremmin, ettet tule raskaaksi.
Juuri noin. Olet ap tehnyt oikean päätöksen ja saat jatkaa eteenpäin. Olet hyvä ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pitää kyllä sanoa, että jos lapsettomat naiset esitetään jotenkin kylminä ja viallisina, niin et sä kyllä ainakaan itse poikkea tuosta positiiviseen suuntaan. Vialliselta se musta kuulostaa olla noin rikki omasta vapaaehtoisesta valinnastaan ja kehittää tyhjästä ylitsepääsemättömiä ongelmia, jotka ovat olemassa vain oman pääsi sisällä. Enkä sano tätä siksi että olisit musta paha tai huono tai edes kovin nolo tän vuoksi, tai siksi etten pitäisi tuskaistakin vaiheilua inhimillisenä normaaliin elämään ja kasvuun kuuluvana, tai siksi ettei mulla olisi sympatiaa fiiliksiäsi kohtaan. Mutta jos siihen leikkiin lähdetään että toisia ihmisiä tuomitaan ja arvotetaan tällaisten asioiden perusteella, niin et sijoitu siinä kilpailussa edelle kenestäkään "kylmästä" tai "itsekkäästä" lapsettomasta naisesta.
Oletko ap?
En. Olen ihminen jolla on sydän ja aivot.
Aborttiangstia itkevät voisivat tutustua ehkäisyyn ja siihen, miten se hoidetaan oikeaoppisesti. Ja on muuten vielä se dagen efter-pilleri, jos oikein sössii. Ja sit on vielä semmonen keino, jos ei osaa ehkäistä, että pitää polvet yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap?
En. Olen ihminen jolla on sydän ja aivot niin kuin aloittajallakin on.
Vierailija kirjoitti:
Aborttiangstia itkevät voisivat tutustua ehkäisyyn ja siihen, miten se hoidetaan oikeaoppisesti. Ja on muuten vielä se dagen efter-pilleri, jos oikein sössii. Ja sit on vielä semmonen keino, jos ei osaa ehkäistä, että pitää polvet yhdessä.
Äitisi ei sitten osannut?
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi abortti? Olisithan voinut antaa lapsellesi elämän ja antaa adoptioon perheeseen joka ei voi saada lasta vaikka haluaisi. Tätä en ymmärrä että itsekkäästi käydään seksiä harrastamaan tietäen sen riskit ja sitten kun uusi elämä on saanut alun se lopetetaan. Sydän särkyy, noin 10 000 tällaista tapausta Suomessa vuosittain.
ja sitten se lapsi miettii vielä aikuisenakin miksi äiti ei rakastanut eikä halunnut. Miksi heitettiin syrjään, mikä minussa on vikana etten äidille kelvannut.
T. Adoptoitu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koe, että abortin tehnyt on verrattavissa lapsettomaan tai vapaaehtoisesti lapsettomaan. Sinullahan jo oli elämänalku sisälläsi, mutta valitsit tuhota sen. Olet abortin tehnyt nainen eli ihan omassa luokassasi.
Ikåvä että tuollainen on syntynyt.
AP:hän jo myönsi, että hänen äitinsä katuu AP:n syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap?
En. Olen ihminen jolla on sydän ja aivot.
Ja susta ap on parempi kuin muut lapsettomat naiset, koska ei ole kylmä, itsekäs ja viallinen kuten he, kun potee hirveää ristiriitaa lapsettomuuspäätöksestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta miksi abortti? Olisithan voinut antaa lapsellesi elämän ja antaa adoptioon perheeseen joka ei voi saada lasta vaikka haluaisi. Tätä en ymmärrä että itsekkäästi käydään seksiä harrastamaan tietäen sen riskit ja sitten kun uusi elämä on saanut alun se lopetetaan. Sydän särkyy, noin 10 000 tällaista tapausta Suomessa vuosittain.
ja sitten se lapsi miettii vielä aikuisenakin miksi äiti ei rakastanut eikä halunnut. Miksi heitettiin syrjään, mikä minussa on vikana etten äidille kelvannut.
T. Adoptoitu
Luuletko, että abortti on sikiölle kivuton? Ei ole. Mutta ihan miten vaan jos mieluummin arvostat äitiä, joka olisi revityttänyt sinut sisuksistaan ulos kuin kapisen paskaläjän.
Onhan se outoa kun olen lämmin, ystävällinen ja kiltti ihminen. Jos minulla olisi lapsia, olisin takakireä ja ahdistunut ihmishirviö. Ei kyllä haittaa nuo ennakkoluulot, mutta ihmetyttää miksi ihmisillä ylipäätään pitää olla yksioikoinen mielipide jostain ihmisryhmästä, ja ylipäätään miksi pitää päästä arvostelemaan noinkin henkilökohtaista valintaa, kun on itsekin saanut ihan vapaasti ja kenenkään estämättä tehdä omansa. Mammojakin on erilaisia.
Ap., kuulostaa siltä ettet oikein itsekään tunnu olevan sinut itsesi kanssa. Terapiassa voisit saada selkeämmän suunnan ja tätä kautta tehdä päätöksen teetkö lapsia vai et. Paha vaan mennä sanomaan millainen terapeutti osaisi auttaa löytämään sen ns. oikean polun ilman painostamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Adoptoitu
Luuletko, että abortti on sikiölle kivuton? Ei ole. Mutta ihan miten vaan jos mieluummin arvostat äitiä, joka olisi revityttänyt sinut sisuksistaan ulos kuin kapisen paskaläjän.
Abortti kestää vain hetken, eksistentiaaliset kriisit koko elämän. Sitä paitsi abortti tehdään ennen kuin hermosto on kehittynyt tuntemaan kipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Adoptoitu
Ennemmin olisi saanut abortoida, siinä tapauksessa minua ei olisi koskaan ollutkaan eikä tarvitsisi olla täällä miettimässä mitä pirua se lehmä joka minut sunnytti oikein ajatteli.