Kaikkien aikojen lama tulossa
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lamastahan muistuu mieleen ne 20%prosentin asuntolainakorot.
Se tulee mieleen.Nyt vaan ei koronnostot ole aiheellisia tai edes mahdollisia, koska koko maailma menisi konkurssiin jo prosenttiyksikön noususta ohjauskoroissa... Ennemmin ne pysyvät matalana ainakin koronakriisin yli eli pari vuotta.
Saahan sitä itselleen uskotella vaikka mitä, mutta kun ensimmäinen iso pankki kaatuu, niin unohtuu matalat korot.
Suomi ja suomalaiset ylivelkaantuivat jo nousukaudella ennen kuin koronasta ja lamasta oli tietoaakaan.
Niin ne minäminäihmiset masentuu kun elintaso romahtaa. Vaikka tää lama tulee olemaan paras ilmastoteko ikinä!
Muistutus: Jos kaikki maailman ihmiset kuluttaisivat kuten suomalaiset, tarvitsisimme 3,8 maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, olen työtön, ei kallista omaisuutta, ulosotossa jo vuosia, ei mitään menetettävää, vielä tämä sosiaalinen eristäytyminen koronan johdosta, ei voisi vähempää kiinnostaa miten tulevaisuudessa menee.
Kun rahat loppuu olet kadulla ilman rahaa ruokaan. Olet saanut nauttia yhteiskunnan ylläpidosta kun rahaa on ollut tukea kaikkia. Nyt kannattaisi alkaa kerätä vaikka pulloja tai mennä niitä maataloustöitä tekemään.
En ole. Aion kalastaa tulevaisuudessa ruokani.
Kalaa aamulla, kalaa ilalla. Missä meinaat asua ja miten meinaat asumuksesi lämmittää? Millä maustat kalasi? Katajanmarjoilla?
Katajanmarjoilla tulee hyvä kala.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 30v. Aika rappiolla ollaan kun tämä on jo 3 taantuma.
Kukaan ei enää jaksa elämää...on muuten vain niin tylsää ja raskasta. Meillä on äidit päässeet onnellisina eläkkeille ja me 30 vuotiaat ovat täysin uupuneita ja kyynistyneitä.
Toivo mennyt. Maailma on yhtä pelleilyä.
Kerro nyt miten sinun raskas ja tylsä elämäsi on mennyt. Mikä uuvuttaa?
Äiti siis jo 65 ja onnellisena eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni ei ole muuttunut mitenkään. Olen vähävarainen ja onnellinen. Maallisen mammonan perään en ole koskaan ollut.
Kyllä säkin varmaan syöt ja asut jossain muualla kuin sillan alla ja haluat saada terveydenhoitoa. Eli rahaa sinäkin tarvitset.
Yhteiskunta ei heikompiaan hylkää. Pienet tuet tullaan aina saamaan. Kannattaisi teidän keskiluokkaistenkin opetella tulemaan toimeen vähemmällä .
Ei ehkä hylkää. Mutta todellakin täytyy opetella tulemaan toimeen pienemmillä tuilla.
Työtön
Toukokuun puoli välissä on pakko palauttaa tämä elämä normaaliksi!! Alkaa sossun asiakkaita sitten olla aikamoinen määrä. Sen värinen hallitus meillä että sossun luukku kutsuu kohta yhtä sun toista :(
Vierailija kirjoitti:
Niin ne minäminäihmiset masentuu kun elintaso romahtaa. Vaikka tää lama tulee olemaan paras ilmastoteko ikinä!
Muistutus: Jos kaikki maailman ihmiset kuluttaisivat kuten suomalaiset, tarvitsisimme 3,8 maapalloa.
Onneksi suurin osa maailmasta koostuu shitholemaista, joiden kulttuurit eivät omin avuin kykene luomaan länsimaisen kaltaista hyvinvoivaa luksusyhteiskuntaa.
olen elänyt 2 lamaa jo ja aina ollut köyhä,ei kannata tehdä itsaria vaikka olis velkoja( kasarin jälkeinen valuutta kriisi sukulaisil jättivelat.takaus, ei oma syy,saivat maksettua vaikka koville otti,työnteko saattaa auttaa henkisesti vaikkei rahallisesti ulosotos)
.voi keksiä uusia tapoja elää ja säästää. jos sulla on parveke tai piha .pystyt kasvattaan esim parvekkeel kasvusäkis tai isos ruukus perunoita ja yrttejä jos tää karanteeni jatkuu.
netissä on prepper videoita englanniks joissa hyviä säästö ja omavaraisuus vinkkejä. jotkut maatilat saattaa tarvita apumiehiä jos ulkom.työntekijät ei karanteenin takia pääse maahan.....järkyttäviä vaikeuksia varmaan voi tulla koronan jälkeenkin,mutta voi yrittää sinnitellä ,köyhänä aion elää ihan kiusallanikin.
Kalaa aamulla, kalaa ilalla. Missä meinaat asua ja miten meinaat asumuksesi lämmittää? Millä maustat kalasi? Katajanmarjoilla?