Kaikkien aikojen lama tulossa
Kommentit (109)
Kauanko kassoilla riittää rahaa jaettavaksi? Mitä sitten kun tuet loppuu?
Vierailija kirjoitti:
No johan erään hampurilaisketjun omistajamiljonääri vaatii valtiolta rahaa. Se on voi voi, iso bisnes, iso voitto ja myös iso riski! Pitäisi tämä ymmärtää.
Mietipä paljonko tulee työttömiä kun Salmelan pulju lopetetaan.
Täs käy niin et suuryritykset pelastetaan. Viis ok-yrityksistä ja työttömistä. Ne saa kärsiä koska iso raha määrää ja te nöyrät suomalaiset tottelette! 😊
Hassut, kun karanteeni on ohi, liiketoiminta käynnistyy uudelleen. Vai luuletteko että tämä oli nyt tässä ja mikään ei enää aukea?
Elämäni ei ole muuttunut mitenkään. Olen vähävarainen ja onnellinen. Maallisen mammonan perään en ole koskaan ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kassoilla riittää rahaa jaettavaksi? Mitä sitten kun tuet loppuu?
Luulisi valtiolle tulevan halvemmaksi, jos laittavat lisäbudjettiin kassoihin euroja kuin itsemurha-aallot joita seuraa köyhyydestä
Veikkaan tämän kestävän helposti ensi vuoden alkuun.
Suomalaiset ovat muistavainen kansa, mitä tulee taloudelliseen kurimukseen: mummomme pesivät jogurttipurkkeja ja käyttivät uudelleen kaiken mahdollisen. Omat vanhempamme heille naureskelivat, mutta nyt taas me, tämän päivän aikuiset, alamme uudelleenkäyttämään ja pesemään kertakäyttökamaa.
Sairaalat aloittivat sen jo. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan erään hampurilaisketjun omistajamiljonääri vaatii valtiolta rahaa. Se on voi voi, iso bisnes, iso voitto ja myös iso riski! Pitäisi tämä ymmärtää.
Se ei ole riski, että valtio sulkee paikat.
Se on riski, että tekee niin huonoa safkaa, ettei kukaan halua ostaa sitä.
Zinc
Mene ylilaudalle ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Hassut, kun karanteeni on ohi, liiketoiminta käynnistyy uudelleen. Vai luuletteko että tämä oli nyt tässä ja mikään ei enää aukea?
Ja sinä hassu luulet että valtavan laman jälkeen ihmisillä olisi entiseen tapaan heti työpaikat, kilpailukykyinen palkka sekä ylipäätään halua kuluttaa. :)
Väliaikaista kaikki on vasn...relax...kohta on ohi ja elämä jatkuu...
No ku halavalla sain kirjoitti:
Deflaatio, mikä ihana sana !
Zinc
Hintojen lasku. Halpa !
Juokse junan alle!
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa niin että pää räjähtää kohta. Elin 90-luvun laman, enkä kestä toista samanlaista paskaa...se toivottomuus on nyt iskenyt päälle. Parempi olisi listiä koko perhe nyt heti.
Hae apua mielenterveytesi hoitoon ! Sairaat puheet sinulla !
Useimmat on vain lomautettu. Kahvilat ja ravintolat avaavat ovensa kohta. Muutkin firmat.
Yrittäjä ei ole ottanut sellaista riskiä yrityksen perustaessaan, että valtio estää yrittämisen.
Zinc
Se on vähän eri asia kuin yritysriski.
Jos ette tätä ymmärrä, niin menkää johonkin lasten kanavalle kirjoittelemaan itse.
Onneksi ei ole lapsia. Olen elänyt työttömyysetuudella viime vuodet ja tullut loistavasti toimeen. Kestän myös tulevaisuuden työttömyyden. Olen mestari köyhäilijä.
Vela
Vierailija kirjoitti:
Väliaikaista kaikki on vasn...relax...kohta on ohi ja elämä jatkuu...
Niin eihän tässä mene kuin 5-10 vuotta ennen kuin aletaan päästä hyvällä onnella normaaliin tilanteeseen.
raha raha raha, pitää elämässä muutakin olla..
Vierailija kirjoitti:
Ahdistaa niin että pää räjähtää kohta. Elin 90-luvun laman, enkä kestä toista samanlaista paskaa...se toivottomuus on nyt iskenyt päälle. Parempi olisi listiä koko perhe nyt heti.
Mulla kolmen kaverin isä tai äiti teki silloin itsarin. Odotan kauhulla jatkoa.
mitä se lama tarkoittaa lähihoitajan elämässä ? töitä on tarjolla aina
Elintarvikeala täälläkin. En todellakaan jaksa just nyt. Kaikki meidän ketjun raflat ja kahvilat meni kiinni.