Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan ei usko, että olen sairastanut koronan ennen joulua?

Vierailija
30.03.2020 |

Olin matkalla japanissa ja hotellissani oli paljon yskiviä kiinalaisia. Kotiin palattuani yskin hillittömästi pari viikkoa. eli luultavasti tauti on ollut suomessa pitkän aikaa ja joku voisi tutkia, miten paljon kuolemia oli enemmän tammi ja helmikuussa nornaaliin vuoteen verrattuna.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos myönnetään että tauti on kiertänyt jo pitemmän aikaa pistää se nämä kuolin luvut ihan uuteen uskoon. Ja silloinhan tauti ei ole niin paha kun väitetään.

Eikö nämä kuolinluvut siis ole mielestäsi pahoja? 

Vierailija
102/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska jos myönnetään että tauti on kiertänyt jo pitemmän aikaa pistää se nämä kuolin luvut ihan uuteen uskoon. Ja silloinhan tauti ei ole niin paha kun väitetään.

Ei kyllä ne leviämisluvut ja kuolleet on ihan yhtä vakavia ityaliassakin, riippumatta kauanko se on levinnyt. Ei ole mahdfollista, että se olisi ollut pitkään liikkeellä, kun tauti leviää näin nopeasti. Tämä leviää paremmin kuin influenssa, mutta määrät laahaavat silti influenssasta jäjessä, koska tämä on alkanut leviämään paljon myöhemmin.

"Ei ole mahdfollista, että se olisi ollut pitkään liikkeellä, kun tauti leviää näin nopeasti."

Öö huomaatko virheen ajattelussasi?

Jos se on ollut pitempään kierrossa niin silloin tuo leviämisnopeuskaan ei pidä paikkaansa.

Esim. Tauti on kiertänyt jo marraskuusta, mutta aletaan testaamaan vasta helmikuussa.

Taudilla ollut aikaa levitä yli 3 kuukautta.

Mutta nyt OLETETAAN että tauti on tullut vasta helmikuussa. Joten tauti näyttää erittäin tarttuvalta.

Minkään muun taudin kohdalla ei kuitenkaan ole tarvinnut tätä ennen muuttaa jäähalleja sairaaloiksi. Tauti on joka tapauksessa tappavampi kuin mikään perus kausi-influenssa, eikä sillä ole lopputuloksen kannalta merkitystä, onko se kiertänyt pari kuukautta pidempään vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laumasuojaa ei tule hiv:hen eikä sarsiin joita corona muistuttaa eniten.

Lääkäriystäväni, virusten asiantuntija selitti että jos virus menee hengitysteitä suoraan keuhkorakkulaan, tulee nopeammin keuhkokuume joka on kohtalokas. Eri asia jos virus menee vaikka silmän sidekalvon kautta, silloin mahdollisesti tauti voi olla lievempi.

Tšekissä maskien tekeminen pakolliseksi tehosi 10 päivässä -

tartuntojen nousu saatu hallintaan

https://www.praguemorning.cz/usage-of-masks-flattened-growth-of-coronavi...

Ja maskeja ei sielläkään ole juuri saatavilla. Itse tehtykin maski kelpaa.

Se auttaa, kun käytännössä kaikilla on sellainen kodin ulkopuolella

liikkuessaan.

Maskit pakollisiksi! Israelissakin ne on, valtio jakaa nyt kaikille

kansalaisilleen! Tällä hetkellä maskin käyttöä vain vähätellään.

Käyttäjiä kohti jopa yskitään ja heille nauretaan. Tosiasiassa

rappukäytävä ja hissikin ovat vaaran paikkoja ilman maskeja.

Oireettomat tartuttajat tartuttavat nyt joka puolella. Hengityskoneet eivät riitä.

Viruksiin erikoistuneen lääkärin vinkki:Maskin voi tehdä tekemällä pussin vanhasta T-paidasta ja laittaa sisälle palan pölynimurin suodatinta. Steriloidaan laittamalla puoleksi tunniksi 75 asteiseen uuniin, niin ei tarvitse tehdä uutta!

Itse tilasin ajoissa viruksia suodattavan kestomaskin pakollisia rappukäytävässä liikkumisia ja apteekkireissuja ym varten,(lisänä hanskat ja suojalasit) kun näin että Suomessa viruksen annetaan levitä joka kuntaan eikä ensimmäistä coronatapaus kouluakaan suljettu jne. Olen riskiryhmää(tosin kaikki taidamme olla, virus ei näytä valikoivan uhrejaan.)

Lääkärin selkeä opetus coronasta, sen leviämisestä ja siltä suojautumisesta. Kesto 60min.

https://www.tv7.fi/vod/player/73638/

Vierailija
104/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en millään jaksa uskoa että se ensimmäinen kiinalainen Lapissa sairastunut henkilö ei olisi tartuttanut ketään ihmistä. Miten se voisi muka olla mahdollista, kun Pohjois-Italiasta tulleet levittivät sitä kulovalkean tavoin. Kiinalainen meni taksilla sairaalaan ja hengaili ties missä. Uskon että tartutti porukkaa ja korona levisi sieltä jo aikaisemmin Suomessa.

Vierailija
105/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskotaan, uskotaan. Eiköhän korona alkanut jo syyskuussa. Pikkuhiljaa levisi.

Vierailija
106/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä oli tammikuun alussa ylös-alas sahaava kuume, kamala kurkkukipu, yskä ja hengenahdistus. Hän oli työmatkalla ja tuli kotiin vasta taudista parannuttuaan. Pidettiin sitä vaan tavallista kovenpana flunssana. Onneksi ei käynyt pahemmin. Nyt jälkikäteen hirvittää.

Vierailija
107/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olin pitkällä työmatkalla maassa, jossa on nyt monta kertaa enemmän tartuntoja, kuin Suomessa. Alkoi ihan yllättäen kauhea päänsärky, ja lihakset tuntui jäykiltä. Siitä seuraavana aamuna heräsin ihan kuolleena kauhean kurkkukivun kanssa. Tuossa vaiheessa korona oli vielä todella kaukainen juttu ja sitä oli lähinnä Kiinassa.

Sitten alkoi myös kuiva ärsyttävä yskä ja nenä alkoi vuotaa. Tuossa vaiheessa piti ihan varmuuden vuoksi, työkaverin vitasilun seurauksena katsoa mitkä ne koronan oireet nyt olikaan, ja ainakin silloin sanottiin, että nuhaa siitä ei tule. Silloin myös sanottiin, että jos ei ollut itse ollut riskialueella, tai sieltä tulleen sairastuneen kanssa tekemisissä, ei kyseessä voi olla korona. Kuumetta ei ollut, mutta varsinkin naamaa "kuumotti" kokoajan. Tuolla viikolla tuossa maassa oli ollut vasta ensimmäinen koronatartunta jollain aasiasta palanneella henkilöllä, Suomessa suunnilleen samaan aikaan myös ekat tapaukset.

Pitkän reissun aikana alkoi ns. p*ska lentämään tuulettimeen ja tartuntoja alkoi ilmenemään sekä Suomessa, että tuossa maassa, paniikki kasvoi ja rajat alkoi menemään kiinni ja onneksi päästiin Suomeen ennen kuin lentojen massaperuutukset alkoi. Matkan loppuun mennessä oireet olivat jo kadonneet.

Nykytiedon valossa en olisi mitenkään yllättynyt, jos kyseessä oli korona. Nyt on esim sanottu, että nuha voi olla mukana, jonkun liitännäisinfektion seurauksena, eli ei siis mitenkään poissulje koronan mahdollisuutta. Tuolloin sanottiin vaan, että "eeeeei se mitään ole". 

Olin siis ennen eikoja oireita ollut ulkona istumassa kevätauringossa useamman tunnin ja siinä otettiin jo pitkähihaistakin pois. Seuraavien päivien kuumotuksen laitoin ensin aiemmin saadun auringon piikkiin ja lihassärky ja kurkkukipukin tuntui viileän kevättuulen seuraukselta. Vasta matkan loputtua selvisi, että eka "tartuntapesäke" tuossa maassa oli tuon puiston laidassa olevassa hotellissa. Tämän luettuani kyllä tuntui, että jätti sydän lyönnin välistä. Puisto siis täynnä porukkaa ja aivan satavarmasti oli myös hotellin asiakkaita siinä joukossa. Pystyisin siis aika selvästi myös esittämään altistumisen ajankohdan. Varisinaiset oireet siis alkoi kahden päivän päästä tuosta. 

Nyt olisi ihan kiva saada joku vasta-ainetesti, koska sitten tietäisin, että voin kävellä ihmisten ilmoilla ilman huolta tartunnasta, tai muiden tartuttamisesta. Voisin myös auttaa sairastuneita, jos tämän tietäisin. Vähän myös mielessä pyörii, että jos kyseessä oli korona, kuinkahan paljon sille olen muita ihmisiä tietämättäni altistanut. Mulla oli ihan normi flunssan varotoimenpiteet, käsienpesu, ei yskitä toisia päin yms. mutta en mitenkään eristänyt itseäni, ei mistään eristyksistä ollut tuossa vaiheessa edes puhetta. 

Vasta-ainetestejähän ei ole vielä Suomessa laajasti saatavilla. Jos tuo ajat sitten ollut köhä oli korona ja nyt menisin normi koronatestiin, näyttäisi testi negatiivista, sillä infektiota ei ole tällä hetkellä päällä. 

Vierailija
108/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukematta muita kommentteja: Ehkä sairastit, ehkä et. Miksi kenenkään pitäisi uskoa vain sinun sanojasi ilman todisteita? Uskotko itse kaiken, mitä muut sanovat?

Ehkä sinulla oli lepra.  

Vierailija
109/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksetpä voisi, kiertäähän noita lieviä koronaviruksia koko ajan. Niitä on useita erilaisia ja eri tehoisia.

Vierailija
110/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriystäväni, virusten asiantuntija selitti että jos virus menee hengitysteitä suoraan keuhkorakkulaan, tulee nopeammin keuhkokuume joka on kohtalokas. Eri asia jos virus menee vaikka silmän sidekalvon kautta, silloin mahdollisesti tauti voi olla lievempi.

liikkuessaan.

Oireettomat tartuttajat tartuttavat nyt joka puolella. Hengityskoneet eivät riitä.

Viruksiin erikoistuneen lääkärin vinkki:Maskin voi tehdä tekemällä pussin vanhasta T-paidasta ja laittaa sisälle palan pölynimurin suodatinta. Steriloidaan laittamalla puoleksi tunniksi 75 asteiseen uuniin, niin ei tarvitse tehdä uutta!

Itse tilasin ajoissa viruksia suodattavan kestomaskin pakollisia rappukäytävässä liikkumisia ja apteekkireissuja ym varten,(lisänä hanskat ja suojalasit) kun näin että Suomessa viruksen annetaan levitä joka kuntaan eikä ensimmäistä coronatapaus kouluakaan suljettu jne. Olen riskiryhmää(tosin kaikki taidamme olla, virus ei näytä valikoivan uhrejaan.)

Lääkärin selkeä opetus coronasta, sen leviämisestä ja siltä suojautumisesta. Kesto 60min.

Vierailija
111/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olin tammi-helmikuussa yhteensä kaksi kuukautta oudossa taudissa, johon kuului ennen kaikkea kova hengenahdistus sekä kuiva yskä ja väsymys. Jäi mietityttämään, mikähän tauti oli. 

Mä olen nyt juuri tuollaisessa taudissa, oireet kestäneet noin viikon. Kuumetta ei ole, eikä nuhaa, mutta hengenahdistusta ja yleiskunto romahti parissa päivässä aivan nolliin. Pystyn olemaan jalkeilla ja tekemään hissuksiin pieniä askareita, mutta heti jos esim. kanban jotain vähän painavampaa, kävelen reippaammin tms. tuntuu, että happi loppuu. En ole käynyt ulkomailla, enkä ollut tekemisissä (tietääkseni) ihmisten kanssa, jotka olisivat olleet ulkomailla viimeiseen puoleen vuoteen. Muutenkin olen ollut enimmäkseen kotona ja asun Uusimaan ulkopuolella, eli sikäli kuin yleiseen käsitykseen on uskominen, mulla ei mitenkään pitäisi olla koronaa.

Antihistamiini helpottaa oireita vähän, mutta allergiaa tämä ei voi olla, koska ei nuhaa ja yleiskunto pohjassa, eikä mulla ole koskaan ollut mitään allergioita. Hain siis vaan kokeeksi antihistamiinia apteekista, ja vähän helpompi on hengittää sen avulla.

Vierailija
112/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssakausihan tässä on ollut meneillään, eli suurimmalla osalla varmaankin ihan normifulnssasta kyse, mutta ei myöskään nämä "ei sulla varmana ole ollut koronaa" öyhöttäjätkään varmaan ihan oikeassa ole. 

Kuolleisuus on tosiaan viimeaikoina alan ammattilaisten Lancet-lehdessä arvioitu sinne 0,66% pakeille, eli jos Suomessa olisi vaikka jo tammikuussa ollut jo 200 tapausta olisi silloin vasta n. 1 kuolonuhri. Teholle joutuneita olisi toki enemmän, mutta Suomessa kuolee se n. 500 vuodessa influenssan aiheuttamaan keuhkokuumeeseen, eli olisiko nuo muutamat teholle joutuneet olleet sittenkään kovin suuri piikki tilastoissa. Ainakaan niin suuri, että kellään tulisi edes mieleen maailmanlaajuinen zoonoosi-pandemia. 

Hesarissahan julkaistiin viikonloppuna arvio siitä, kuinka suuri osuus varmistetut tapaukset ovat todellisesta tartuntojen määrästä. Italian kohdalla luku oli arvioitu olevan 5%, eli todellisuudessa tapauksia on 20 kertaa enemmän. Tämä tarkottaisi siis n. 2 miljoonaa tartuntaa Italiassa. Listan häntäpäillä oli maita, kuten Etelä-Korea, jossa arvio oli 78%, eli suurin osa tartunnan saaneista on tiedossa aggressiivisen testauskamppanjan vuoksi. Tuollaiset määrät eivät synny ihan sekunnissa, eli täällä on esim. näiden ulkomailla asuvien kommentteja, joten ei mikään ihme jos olisikin jo korona sairastettu.

Vierailija
113/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten sairastit jonkun ihan muun flunssan.

ei ollut räkää nenässä yhtään vaan todella outoa kurkkukipua ja yskää. 

ap

Itelle sattunut useampi tuollainen flunssa vuosien saatossa. Tuskin ollut koronaa.

Vierailija
114/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

*kiinalaislaumat!!! (Ei ollu kaunottaria ei..)

Eipä aasialaiset naiset yleisesti olekaan kauniita. Lyhytjalkaisia, pitkäselkäisiä ja tissittömiä eikä lantiotakaan löydy. Epänaisellisia. Ja älkää vaan pistäkö tähän aasialaisia Miss Universumeja - totta hitossa kun niitä löytyy joku 2 miljardia maapallolta niin sieltä seasta löytyy kaunottariakin. Ja on niitäkin leikelty. Länsimaalaiset, slaavittaret, arabinaiset ja latinat sen sijaan ovat aivan todella upeita.

Vierailija
115/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukematta muita kommentteja: Ehkä sairastit, ehkä et. Miksi kenenkään pitäisi uskoa vain sinun sanojasi ilman todisteita? Uskotko itse kaiken, mitä muut sanovat?

Ehkä sinulla oli lepra.  

Leprahan se tästä unohtuikin. Laitetaan sitten kaikki samaan soppaan.

Vierailija
116/119 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liikkuessaan.

Nyt taas käytetään vähän liian hienoja termejä, joita ei näytettä edes itse ymmärtävän....

Laumasuoja tarkoittaa immuunin väestönosan mahdollistamaa tartuntataudin leviämisen pysähtymistä. Eli jos vaikka 80% suomalaisista olisi immuuneja koronavirukselle, on sen aika vaikea levitä, sillä se ei löydä kovin helposti isäntää. Eri tautien laumasuojan prosenttimäärä vaihtelee. Tämä immuniteetti siis syntyy sairastamalla tauti ja parantumalla siitä, sekä nykyään myös rokotteiden avulla.

Hiville ei tietenkään voi tulla laumasuojaa, koska siitä ei myöskään (ihan kourallista kiisteltyjä tapauksia lukuunottamatta) parannuta. Kyseessä on krooninen tauti joka hoitamattomana johtaa väistämättä kuolemaan. Hoidettuna tosin potilaat elävät nykyään suht tavallisen ja normaalin eliniänodotteen mukaisen elämän, mutta koska paranemista ei tapahdu ja rokotetta ei ole, ei ole myöskään laumaimmuniteettia.

Ei siis kannata täällä valistaa ihmisiä, jos ei edes itse ymmärrä peruskäsitteitä. 

Vierailija
117/119 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tammikuussa Helsingissä samassa hotellissa kiinalaisten kanssa. Kotiin tultua alkoi viikon päästä outo flunssa, reilun viikon sairastin. Saattoi olla korona tai sitten ei. Olisi kiva päästä vasta-ainetestiin.

Vierailija
118/119 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli Avalta ohjelma Koronaviruksen jäljillä. Kiinalaiset salasivat koko viruksen aluksi. Ja voi luoja sitä menoa miten ihmisiä retuutettiin kuumeisena kodeistaan ties minne. Ovia hitsattiin kiinni ja kaduilla ja sairaaloissa makoili kuolleita pitkin poikin. Hoitajat ei kaikki pysyneet järjissään vaan huusivat suoraa huutoa kaaoksen keskellä. Tuota kun katsoi niin voi olla ihan varma että kiinan kuolleisuustilastot on väärennettyjä.

Vierailija
119/119 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma.

Googlaa. Aika samanlaiset oireet