Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kukaan ei usko, että olen sairastanut koronan ennen joulua?

Vierailija
30.03.2020 |

Olin matkalla japanissa ja hotellissani oli paljon yskiviä kiinalaisia. Kotiin palattuani yskin hillittömästi pari viikkoa. eli luultavasti tauti on ollut suomessa pitkän aikaa ja joku voisi tutkia, miten paljon kuolemia oli enemmän tammi ja helmikuussa nornaaliin vuoteen verrattuna.

Kommentit (119)

Vierailija
81/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli korona jo 2004. Olin juuri Wuhanin alueella. Kuumetta ja yskää.

Vierailija
82/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap aika outoa, että se kiinalainen yskivä koronaryhmä ei kuitenkaan tartuttanut siellä Japanissa ketään muuta, kuin sinut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söitkö lepakon?

Vierailija
84/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap aika outoa, että se kiinalainen yskivä koronaryhmä ei kuitenkaan tartuttanut siellä Japanissa ketään muuta, kuin sinut.

Eikö? Mistä sen tietää ?

Vierailija
85/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jos myönnetään että tauti on kiertänyt jo pitemmän aikaa pistää se nämä kuolin luvut ihan uuteen uskoon. Ja silloinhan tauti ei ole niin paha kun väitetään.

Vierailija
86/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö? Mistä sen tietää ?

Siitä, että siellä ei ole ollut niitä tartuntoja. Voitte katsoa miten se on levinnyt jossain Iranissa. Voi aivan suoralta kädeltä sanoa, että sitä ei todellakaan ole ollut japanissa joulukuusta asti, saati suomessa.

Vierailija
87/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos myönnetään että tauti on kiertänyt jo pitemmän aikaa pistää se nämä kuolin luvut ihan uuteen uskoon. Ja silloinhan tauti ei ole niin paha kun väitetään.

Ei kyllä ne leviämisluvut ja kuolleet on ihan yhtä vakavia ityaliassakin, riippumatta kauanko se on levinnyt. Ei ole mahdfollista, että se olisi ollut pitkään liikkeellä, kun tauti leviää näin nopeasti. Tämä leviää paremmin kuin influenssa, mutta määrät laahaavat silti influenssasta jäjessä, koska tämä on alkanut leviämään paljon myöhemmin.

Vierailija
88/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä ne leviämisluvut ja kuolleet on ihan yhtä vakavia ityaliassakin, riippumatta kauanko se on levinnyt. Ei ole mahdfollista, että se olisi ollut pitkään liikkeellä, kun tauti leviää näin nopeasti. Tämä leviää paremmin kuin influenssa, mutta määrät laahaavat silti influenssasta jäjessä, koska tämä on alkanut leviämään paljon myöhemmin.

"Ei ole mahdfollista, että se olisi ollut pitkään liikkeellä, kun tauti leviää näin nopeasti."

Öö huomaatko virheen ajattelussasi?

Jos se on ollut pitempään kierrossa niin silloin tuo leviämisnopeuskaan ei pidä paikkaansa.

Esim. Tauti on kiertänyt jo marraskuusta, mutta aletaan testaamaan vasta helmikuussa.

Taudilla ollut aikaa levitä yli 3 kuukautta.

Mutta nyt OLETETAAN että tauti on tullut vasta helmikuussa. Joten tauti näyttää erittäin tarttuvalta.

Vierailija
89/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotahan THL väitti pitkään, ettei korona ole erityisen tarttuva eikä leviä helposti. Olisiko ne sittenkin olleet oikeassa, mutta virusta on vain ollut jo luultua pidempään liikkeellä.

Selittyykö esim. Yhdysvaltojen kovaa vauhtia kasvava tartuntamäärä pelkästään sillä, että kaikki olisi lähtöisin tammikuussa maahan saapuneen yhden potilaan vahingossa aloittamasta tartuntaketjusta? Ja kuinka luotettavia koronatestit ovat? Sitähän ei vielä tiedetä.

Nyt tutkitaan jopa ihmisten geenejä, jos sieltä löytyisi jokin selitys sille, miksi korona aiheuttaa toisille lievät oireet, toisille keuhkokuumeen ja osa jää oireettomiksi. Se voisi samalla selittää miksi virus vaikuttaa leviävän paikoitellen helpommin kuin muualla riippumatta torjuntatoimista.

Vierailija
90/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks pitäs uskoa ja mihin sinä edes liityt nyt ?

Luulotautisilla on  ollut jo monet koronat.

Ja miksi siitä vouhotat ?  mitä haet?

mulla oli koipi kipeenä viime kesänä

Vierailija
91/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei ole mahdfollista, että se olisi ollut pitkään liikkeellä, kun tauti leviää näin nopeasti."

Jos se on ollut pitempään kierrossa niin silloin tuo leviämisnopeuskaan ei pidä paikkaansa.

Esim. Tauti on kiertänyt jo marraskuusta, mutta aletaan testaamaan vasta helmikuussa.

Mutta nyt OLETETAAN että tauti on tullut vasta helmikuussa. Joten tauti näyttää erittäin tarttuvalta.

Ei se näytä miltään kun nämä tartuntajat ja paikat on kaikki monesti selvitetty täällä suomessakin kun niitä ihmisiä on tullut Italiasta tänne. Kaikki tiedot ja ajat on tutkittuna tpdestettavana tietona, eikä ole mahdollista, että se leviäisi tuollatavalla hitaasti kuten selität. Pomminvarmoja faktoja vastaan taistelu on sellainen elämäntyyli, että kannattaa oikeasti miettiä haluatko elää niin.

Vierailija
92/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se näytä miltään kun nämä tartuntajat ja paikat on kaikki monesti selvitetty täällä suomessakin kun niitä ihmisiä on tullut Italiasta tänne. Kaikki tiedot ja ajat on tutkittuna tpdestettavana tietona, eikä ole mahdollista, että se leviäisi tuollatavalla hitaasti kuten selität. Pomminvarmoja faktoja vastaan taistelu on sellainen elämäntyyli, että kannattaa oikeasti miettiä haluatko elää niin.

Mutta kun niitä MUITA EI OLE TESTATTU!

Ei voi sanoa että kaikki tartunta ketjut tiedetään kun kaikkia ei testata.

Ei tiedetä kuinka moni on oikeasti sairastanut koronan lievänä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3714097/epailetko-tiedatko-liki-varmast…

Vierailija
93/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuotahan THL väitti pitkään, ettei korona ole erityisen tarttuva eikä leviä helposti. Olisiko ne sittenkin olleet oikeassa, mutta virusta on vain ollut jo luultua pidempään liikkeellä.

Selittyykö esim. Yhdysvaltojen kovaa vauhtia kasvava tartuntamäärä pelkästään sillä, että kaikki olisi lähtöisin tammikuussa maahan saapuneen yhden potilaan vahingossa aloittamasta tartuntaketjusta? Ja kuinka luotettavia koronatestit ovat? Sitähän ei vielä tiedetä.

Nyt tutkitaan jopa ihmisten geenejä, jos sieltä löytyisi jokin selitys sille, miksi korona aiheuttaa toisille lievät oireet, toisille keuhkokuumeen ja osa jää oireettomiksi. Se voisi samalla selittää miksi virus vaikuttaa leviävän paikoitellen helpommin kuin muualla riippumatta torjuntatoimista.

"Selittyykö esim. Yhdysvaltojen kovaa vauhtia kasvava tartuntamäärä pelkästään sillä, että kaikki olisi lähtöisin tammikuussa maahan saapuneen yhden potilaan vahingossa aloittamasta tartuntaketjusta? Ja kuinka luotettavia koronatestit ovat? Sitähän ei vielä tiedetä."

Miten se voisi olla peräisin 1 ihmisestä?! Ja leviäisi KOKO maahan?

Tämän lastenlääkärin mielestä koronaa on ollut jenkeissä jo marraskuussa:

Hänellä on ollut koronaan sopivia potilaita jo marraskuussa.

Vierailija
94/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun niitä MUITA EI OLE TESTATTU!

Ei voi sanoa että kaikki tartunta ketjut tiedetään kun kaikkia ei testata.

Ei tiedetä kuinka moni on oikeasti sairastanut koronan lievänä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3714097/epailetko-tiedatko-liki-varmast…

Ymmärrätkö, että Espanjassa on jäähallillinen ruumiita jo täynnä, kun niille ei löydy paikkaa. Tiedetään hyvin, että he ovat kuukauden sisällä saaneet sen tartunnan. Jos tämä olisi ollut liikkeellä pidempään, niin niitä ruumiitakin pitäisi olla jossain, mutta kun ei ole.

Vierailija
95/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On the basis of the number of cases and of the advanced stage of the disease it was hypothesized that the virus had been circulating within the population since January."

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763667

Vierailija
96/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On the basis of the number of cases and of the advanced stage of the disease it was hypothesized that the virus had been circulating within the population since January."

https://jamanetwork.com/journals/jama/fullarticle/2763667

"

Case-fatality statistics in Italy are based on defining COVID-19–related deaths as those occurring in patients who test positive for SARS-CoV-2 via RT-PCR, independently from preexisting diseases that may have caused death. This method was selected because clear criteria for the definition of COVID-19–related deaths is not available.

Electing to define death from COVID-19 in this way may have resulted in an overestimation of the case-fatality rate"

Vierailija
97/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääääää, äiti, kukaan ei usko mua! *itkupotku* Mä haluan olla Suomen "patient zero", eli se, joka lähti täällä levittämään sitä muillekin! Mä haluun, äiti! Mä haluun olla kuuluisa!

Vierailija
98/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääääää, äiti, kukaan ei usko mua! *itkupotku* Mä haluan olla Suomen "patient zero", eli se, joka lähti täällä levittämään sitä muillekin! Mä haluun, äiti! Mä haluun olla kuuluisa!

Harmittaako kun jamassakin ollaan samaa mieltä?

Vierailija
99/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykiatriina kirjoitti:

Aloittaja rakas, mihin ihmeeseen perustuu väitteesi "miksi kukaan ei usko minua..." Kuka sinua ei ole uskonut? Missä olet asian esittänyt ja kenelle? Minä ainakin uskon ja moni muu kanssani. Mitä syytä meillä on sinun kokemustasi epäillä? Eihän sillä ole suurtakaan merkitystä suuntaan tai toiseen, oletko potenut koronan joulukuussa vai et.

Käytkö useinkin viisastelemassa eri palstoilla?! Olisin huolissani jos kaltaisesi olisi hoito- tai opetusalalla. Älä myöskään hanki lapsia!😂

Hyvä nimetön ystävä, mikä ihme osa tekstissäni oli viisastelua? Oletko itse tyhmä? Kysyin vain ja kysyn edelleen, että kun aloittaja sanoo "kukaan ei usko minua" niin keitä ovat ne kaikki jotka eivät usko? Ja mitä väliä on sillä uskooko joku sen mitä hän kertoo? Jos kerron käyneeni viime kuussa Mongoliassa, mitä väliä sillä on kuka sen uskoo??

Vierailija
100/119 |
31.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tammikuussa flunssa johon kuului vatsatauti, väsymys ja kova päänsärky.

Tauti oli erilainen kuin olen ikinä kokenut, ei voimakkuudeltaan ja kivuiltaan, vaan erikoisilta oireiltaan.

En yhtään ihmettelisi, vaikka olisi ollut korona. Jossain vaiheessa kannattaisi testata kaikkien verestä vasta-aineet, niin saataisiin tilastot ja nähtäisiin tuleeko immuniteetti.