Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Olen syönyt slindoja vasta muutaman viikon, mutta taidan silti lopettaa vaikka 3kk pitäisi sinnitellä. Hiuksia lähtee jo nyt normaalia enemmän, harjatessa aivan jäätäviä tuppoja ja ponnari huomattavasti ohuempi. Onko mahdollista, että pillerit aiheuttavat näin nopeasti hiustenlähtöä? Koskaan ei ole lähtenyt näin reippaasti, ei edes silloin, kun rauta-arvot olivat reippaasti alle viitearvojen ja rautaa päädyttiin laittamaan suonensisäisesti. Muita sivuoireita ei ole oikeastaan ollut, hieman päänsärkyä mutta sen kyllä kestää, tätä hiustenlähtöä ei. Pillerit aloitin kuukautisien takia, tavoitteena olla täysin vuodoton. Olen kokeillut jo muutamia pillereitä, mikään merkki ei ole sopinut. :/
)|( kirjoitti:
Söin ennen Diane Novaa, jonka sain alunperin aknen hoidoksi ja sopi mulle kuin nenä päähän, mutta migreenin takia en saanut sitä enää 7 vuoden käytön jälkeen. Vaihdoin lennosta Slindaan. Menkat loppui sen siliän tien, mikä oli parasta. Hiukset ja naama alkoi rasvoittua aika pian aloituksen jälkeen. Pientä näppyä tuli kasvojen reunoille ja aknekin palasi poskiin ja leukaan, mutta ei yhtä pahana kuin ennen. Noin 4-5kk päästä alkoi jäätävä hiustenlähtö ja paksu kihara harjani oheni otsalta ja päälaelta niin että päänahka näkyy jakauksen kohdalta :( En voi olla varma, johtuiko nämä oireet DN lopettamisesta vai Slindoista, mutta koska vielä 11kk Slindan aloituksen jälkeen hiustenlähtö vain jatkui, niin päätin lopettaa ne. Pitkään meni vielä sen jälkeen, että hiuksia tippui, mutta loppui viimeinkin. Vaan eipä ole tukka tullut takaisin joka kohtaan ja harmittaa aivan s44tanasti.
Kaikista omituisinta tässä on se, että olen ollut nyt 8kk ilman ehkäisyä eikä yksiäkään normaaleja menkkoja ole tullut. Tulevat kyllä joka kuukausi, mutta todella niukkoina eivätkä ne aiheuta mitään tuntemuksia, alkavat vain yllättäen. Ennen Slindoja oli runsaat ja päivän tarkallaan olevat kuukautiset. Myös nännit olit erittäin kipeät lopetuksen jälkeen, luulin että olen raskaana :D Mutta siis ilman tuota hiustenlähtöä olisin kyllä jatkanut näitä, oli ihanaa olla ilman menkkoja ja naamakin tasoittui ajan kanssa.
Mulla kesti vuoden slindojen jälkeen että menkat normalisoitui. Lisäksi tuntuu, että vaikuttivat jotenkin vatsaani/suolistooni, koska vatsa edelleen sekaisin.
Itselläni lähti slindojen kanssa valehtelematta 50% hiuksista ja aloin myös tuottaa rintamaitoa. Tuli kallis kokeilu, kun piti käydä kuvaamassa rinnat kasvainten varalta ja ottaa hormoniverikokeet. Lääkärin suositus silti oli jatkaa vaan sitkeästi slindojen kanssa, josko ne oireet sitten loppuisi.
Lopetettuani slindat nuo oireet hävisivät joidenkin kuukausien kuluttua. Oli myös voimakasta, kivuliasta akneakin, mitä ei muiden ehkäisyvalmisteiden kanssa ole ollut.
Kannattaa ilmoittaa Fimealle haittavaikutuksista, jotta Slindan pakkausselosteeseen saadaan joskus oikeammat todennäköisyydet esiintyvistä haittavaikutuksista.
https://www.fimea.fi/laaketurvallisuus_ja_tieto/laakkeiden_turvallisuus…
Minun elämäni Slinda pelasti. Olen 46 ja kärsin aiemmin järkyttävän runsaasta ja jatkuvasta vuodosta, ts. hirviömenkat koko ajan päällä. En mene enempää yksityiskohtiin, mutta olin seota. Ajattelin, että jos elämäni on tällaista siihen asti, kun munasarjat lopullisesti hiipuvat, on helpompi kuolla.
Sitten sain vihdoin mentyä gynelle, joka ehdotti Slindoja. 1kk:n lievien sivuoireiden ja tiputtelun jälkeen vuoto loppui, eikä ole palannut tipan vertaa kohta kai 1,5 vuoteen. Tämä on jumalallista, se, että vuoto on poissa. En voi sitä paremmin kuvailla.
Ainoa sivuoire on, että hiuksia lähtee. Mutta niitä voi lähteä tässä iässä muutenkin.
Olen pahoillani niiden puolesta, joita Slinda ei ole auttanut. Mutta viestini pointti on se, että aina kannattaa kokeilla sen sijaan, että kärsii.
Nyt ottanut 2kk slindoja ja seuraava liuska parin päivän päästä. Oireina rinnat todella kipeänä (ja isontuneet yhden kuppikoon), hiukset rasvoittuu herkemmin ja painoa tullut noin 3kg. Lihoaminen minulle kyllä vain hyvä juttu kun laiha olen. Olen tyytyväinen, mutta katsotaan tuleeko muita oireita tulevaisuudessa. Mieliala ollut hyvä myös.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ottanut 2kk slindoja ja seuraava liuska parin päivän päästä. Oireina rinnat todella kipeänä (ja isontuneet yhden kuppikoon), hiukset rasvoittuu herkemmin ja painoa tullut noin 3kg. Lihoaminen minulle kyllä vain hyvä juttu kun laiha olen. Olen tyytyväinen, mutta katsotaan tuleeko muita oireita tulevaisuudessa. Mieliala ollut hyvä myös.
Lisääm vielä että hiuksia on alkanut lähtemään, mutta en varma onko slindan takia.
Aloitin syömään Slindaa kohta vuosi sitten. Ekan kuukauden aikana paino vähän laski varmaan turvotuksen vähemisestä johtuen. Ekan 1-2 kuukauden aikana ei ollut vielä seksuaalista haluttomuutta tai limakalvojen kuivumista. Painoni on kuitenkin noussut tämän vuoden aikana 6-7kg. Tuntuu, että painonhallinta ei onnistu millään. Tämä on itselleni epätavallista. Pikkuhiljaa myös kuivuus ja seksuaalinen haluttomuus lisääntynyt. Nyt alkaa olla jo liikaa sivuvaikutuksia. Lopetan Slindan tänään. Voin tulla kertomaan miten lopettaminen vaikuttaa.
Onko täällä kenelläkään Slindan käyttäjistä jääneet vuodot pois yli vuoden käytön jälkeen? Olen käyttänyt näitä nyt 1.5v ja vuotoja tullut koko sen ajan enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Välillä tulee parin viikon välein ja välillä kuukauden välein, välillä vuotaa pari päivää ja välillä pari viikkoa.. Nyt kuitenkin viimeinen vuoto on tullut melkein 7 viikkoa sitten. Olen ottanut pillerit joka päivä säännöllisesti, joskus maksimissaan 15-20min heitto ollut, yhden negatiivisen raskaustestinkin tein reilu viikko sitten. Tuohan on siis ihan yleistä, että vuodot voi jäädä pois, mutta että näin pitkän käytön jälkeen?
Minä lopetin slindat viikon käytön jälkeen. Tuli ihan kamala olo, pahoinvointia ja kuumeinen olo. Minulla on kaikki hormooni valmisteet aiheuttaneet tuon olon ja siksi lopetin nopeasti kun tiedän et se ei mene kokonaan ohi. Onko kellään muulla sama ja mistäköhän se voi johtua? Tiedän että jos oisin jatkanut niin ois tullu myös rintakipuja ja hengenahdistusta.
Osaako kukaan sanoa, kuinka nopeasti keho palautui, jos Slindaa vain kokeili? Varsinkin yli kolmekymppiset?
Itse sain Slindan voimakkaisiin pms-oireisiin, joihin kuuluu myös unettomuus (heräily aamuyöstä). Kun aloitin Slindan, huomasin sen vaikuttavan pikemminkin negatiivisesti uneen ja uni oli koko ajan pinnallista. Viikon kohdalla valvoin kokonaisen yön ja totesin, etten voi syödä tätä. (Voi toki olla, että olisi mennyt ajan kanssa ohi mutta ei sen arvoista.)
Nyt olen neljättä päivää ilman Slindaa ja uni on edelleen ihan kamalaa - en pysty nukkumaan vaikka väsyttää. En ole ikinä ennen kokenut tämän tyyppistä unettomuutta, jossa on illalla aivan sairaan väsynyt mutta ei pysty vain nukahtamaan.
Alakerta on myös aivan rutikuiva, samoin kasvojen iho.
Pelkään että tämä veti estrogeenitasoni aivan alas ja nyt olisi kiva tietää milloin saan itseni takaisin. En ihan hirveän pitkään pysy järjissäni jos nukun 3 tuntia yössä. Ihan kuin olisin jossain maniassa.
Ähhh... Siis itse alunperin lähdin normilääkäriin just hiustenlähdön takia ja hän määräsi mulle Daylette pillerit jotta siis se ehkäisy puoli saadaan kondikseen. Noh olin silti varannut samalla neuvola ajan jotta kuulen myös oikean ns ehkäisypuolen mielipiteen. Mulla on siis korkea verenpaine, mihin syön 2 eri lääkettä. Neuvolassa keskusteltiin että en voi siksi aloittaa tota Daylettea,joten ennen kuin kerkesin edes aloittaa sitä niin vaihdettiin tähän Slindaan. Olen nyt viikon syönyt sitä ja vatsa reagoi ja menkat just tuntuu kestävän vähän pidempään sekä alkanut Vituttaa kaikki.. Tiedä sit mistä sekin johtuu.. Mutta! Luin nyt netistä että tämäkin aiheuttaa hiusten lähtöä??? Mun alkutilanne on siis se että alunperinkin joku on aiheuttanut mulle juurin about 50% hiustenlähdön.. Ja siihen nyt ei olekkaan mitään lääkitystä mulle, kuin joku kallis päänahka"liemi" apteekista mistä ei ole takausta että sekään toimisi...huoh tätä touhua
Söin slindaa vähän vajaan vuoden. Nämä vetivät mielen todella tasaisen harmaaksi - ei ilon piikkejä eikä synkkiä syövereitä. Lisäksi vei halut aovan kokonaan. Oli mielenkiintoinen kokemus olla kuin jokin robotti ja olla tuntematta vetoa mihinkään. Toisaalta elämä oli oikein seesteistä!
Hikoilin todella paljon ja limakalvot olivatpolttavan ja kirvelevän kuivat. Iho parani, eli mulla vei kystisen aknen pois. Hiukset eivät enää rasvoittuneet yhtään. Rinnat oli tosi muhkuraisen kipeät, mutta nännit tunnottomat. Aiemmin mulla on ollu nännit tosi herkät ja tosi tärkeät sekstaillessa.
Eli, slindat käänsivät mulla päälaelleen kaikki oireet ja tuntemukset. Lopetin muutama viikko sitten, kun halusin kokeilla palautuuko seksihalut (palautui!!).
Vierailija kirjoitti:
Osaako kukaan sanoa, kuinka nopeasti keho palautui, jos Slindaa vain kokeili? Varsinkin yli kolmekymppiset?
Itse sain Slindan voimakkaisiin pms-oireisiin, joihin kuuluu myös unettomuus (heräily aamuyöstä). Kun aloitin Slindan, huomasin sen vaikuttavan pikemminkin negatiivisesti uneen ja uni oli koko ajan pinnallista. Viikon kohdalla valvoin kokonaisen yön ja totesin, etten voi syödä tätä. (Voi toki olla, että olisi mennyt ajan kanssa ohi mutta ei sen arvoista.)
Nyt olen neljättä päivää ilman Slindaa ja uni on edelleen ihan kamalaa - en pysty nukkumaan vaikka väsyttää. En ole ikinä ennen kokenut tämän tyyppistä unettomuutta, jossa on illalla aivan sairaan väsynyt mutta ei pysty vain nukahtamaan.
Pelkään että tämä veti estrogeenitasoni aivan alas ja nyt olisi kiva tietää milloin saan itseni takaisin. En ihan hirveän pitkään pysy järjissäni jos nukun 3 tuntia yössä. Ihan kuin olisin jossain maniassa.
Minä lopetin tosiaan nämä vajaan viikon käytön jälkeen. Pahimmat oireet meni ohi kyllä jossain neljässä päivässä, mutta viimeistään sitten muutamassa viikossa kyllä. Jaksamista, tosi inhottavia oireita voi näistä tulla :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin tosiaan nämä vajaan viikon käytön jälkeen. Pahimmat oireet meni ohi kyllä jossain neljässä päivässä, mutta viimeistään sitten muutamassa viikossa kyllä. Jaksamista, tosi inhottavia oireita voi näistä tulla :(
Kiitos tiedosta! Olen siis tuo edellinen kommentoija. Onneksi sain nukuttua normaalin kokonaisen yön, kun lopetuksesta oli kuusi päivää. Eli unet vaikuttaisivat palautuvan.
Edelleen on joitain omituisia oireita, mutta toivotaan että ne katoaisivat minultakin muutamassa viikossa.
Vajaan viikon syönyt ja enpä tiedä jaksaako kolme kk kattoo miten käy.Naama ja hiukset rasvottuu ihan kamalasti ja pelottaa, että kohta räjähtää kauhea akne. Varsinkin, kun on akne taipumusta ollut aina...
Sit on vatsakipuja ja aivan jäätävät ilmavaivat. Vuotoa on vieläkin ja pissattaa jatkuvasti. Vielä ei ole limakalvot kuivunut, mutta silmät on senkin edestä.
Plaah, toivottavasti nää oireet tasottus.
Aloitin itse nämä eilen. Näitä suositeltiin nimenomaan sen vuoksi, koska mulla ollut aknea ja näiden EI pitäisi sitä lisätä. Noh, katsotaan miten vaikuttaa... Toivon todella, että olisin yksi niistä, jolle nämä sopii.
Onko kenelläkään ollut hermo erityisen kireä, kun syönyt noita? Vaihdoin Desirettiin ja eron huomaa selvästi.
Itsellä nää on toiminut. Ei tule vuotoja ja iho on hyvässä kunnossa. Mieli on paljon tasaisempi, kuin luomuna.
Itse olen syönyt Slindoja nyt 4 liuskaa. Kun aloitin, niin kuukautiset kestivät kuukauden putkeen ja olin jo lopettamassa näitten syömistä, mutta sitten kuukautiset loppuivat ja ei tullut 2 kuukauteen ollenkaan. Edellisen liuskan lopussa olivat normaalit/vähän niukemmat kuukautiset ja kestivät 5 päivää. Saa nähdä alkaako nyt kuukautiset.
Finnejä ei ole tullut kuin muutama sinne tänne, mutta ei pahana. Halut on pysynyt ja limakalvot eivät ole kuivunu. Eikä hiuksia ole lähtenyt normaalia enempää.
Ainut miinus minkä olen huomannut on että selluliittia on ilmestynyt Slindojen aloittamisen jälkeen. Ja väsyttää.
Taisi vihdoinki löytyä pillerit mitkä sopivat, koska Slindat on enää ainut vaihtoehto. Kaikki muut on jo kokeiltu.
Minä olen Slindaa syönyt nyt reilun vuoden. Alusta asti tullut tiputtelua/ menkat aivan milloin sattuu. Iho räjähti noin puolen vuoden jälkeen, poskissa jäätävät hormonaaliset finnit. Turvottaa, paino noussut. Kokeillut kaikenmaailman kikkakolmosia pillereiden oton suhteen mitä terveydenhuollosta neuvottu, enää en jaksa vaan "odotella jos ne oireet siitä helpottuisi". Nyt meni kuppi nurin, lopetan nämä p*skapillerit.