Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Nyt on 2 viikkoa takana. Välivuotoa, hiuksia lähtee ja jäätävä väsymys. Yritän nyt sinnitellä nämä kolme liuskaa läpi, kun väsymys voi johtua ihan syksystäkin ja hiuksia lähtee muutenkin välillä enempi.
Mieli on pysynyt tasaisena, eikä finnejä ole tullut tavallista enempää.
Olen syönyt Slindaa 4 kuukautta, painoni vaan nousee ja nousee, toki ruokavalioni ei ole mikään paras mutta jos olen syönyt ja liikkunut muutaman viikon tavalla miten paino ennen on laskenut hyvää tahtia, niin nyt paino kuitenkin vaan nousee kuin itsestään. Kasvot ja hiukset rasvottuvat todella nopeasti ja akne jonka olin ennen Slindaa saanut kuriin, puhkesi uudestaan, ei tosin yhtä pahana kuin ennen (hormonikierukan kanssa) mutta harmittaa kuitenkin. Olen kokeillut useita eri hormonaalista ehkäisymenetelmää elämäni aikana ja kaikista tulee jokin epämiellyttävä oire joka vaikuttaa negatiivisesti elämänlaatuun, alkaa olla epätoivoinen olo. Ainoa positiivinen vaikutus Slindan kanssa on ollut että masentuneisuus oireet helpottanut ja kuukautiset ovat siedettävämmät. Minulla on valmiiksi ostettuna jäljellä vielä 3kk verran slinda pillereitä mutta olo on sen verran epäsiedettävä että taidan lopettaa tähän ja katsoa helpottaako olo! Sellainen olo että Slinda on thenyt minusta Shrek hahmon xD
Mä olen syönyt Slindaa n. puolitoista liuskaa ja nyt reilun viikon sisällä ollut kuusi kertaa aurallinen migreeni. Ei ole koskaan aiemmin ollut noin usein, että mietin johtuuko näistä pillereistä.
Mä oon vetä slindoja pari kuukautta.
Sivuoireena tuntuu olevan jotta heittää hiivaa persseeseen.
-Sonja
Kohta vuoden käyttänyt slindoja. Oli pakko siirtyä yhdistelmistä niihin migreenin vuoksi. Itsellä taipumusta akneen. Nyt selkä täynnä näppylöitä ja hiukset rasvoittuu nopeasti.... mikä ei ole kivaa. Muuten nämä oli hyväksi todetut kun enää ei tarvi kestää menkkoja.
Kolmas laatta menossa, annettu on armonaikaa ja toivottu että helpottaisi mutta ei... ensimmäisenä kuukautena kaikki meni hyvin, lukuunottamatta naaman räjähtämistä ja kipeitä ihonalaisia finnejä joita ei aikaisemmin ollut. Kumppani myös huomautti limakalvoista ja huomasin saman ettei luista ihan niinkuin aikaisemmin. Kuukautiset tuli laatan jälkeen normaalisti, ehkä ei niin pitkäkestoiset mutta vuoto edelleen runsasta. Toisena kuukautena tämän lisäksi alkoi "välivuodot" , ei niitä kyllä enää välivuodoiksi voi kutsua. 8päivää pelkkää vuotamista ihan kuin olisi ollut kunnon menkat menossa. tätmän jälkeen parin päivän tauko ja kuukautiset perään. Nyt kolmantena kuuna olen vasta 10 pillerin kohdalla ja tänään, tadaa taas "välivuoto" näyttää alkavan. Pientä päänsärkyä ollut myös silloin tällöin. En tiedä kannattaako tässä enää lähteä "kokeilemaan" neljättä kuukautta tämän jälkeen, kovasti sanottiin että tasottuu 2-3kk, mutta mutta.......
Itse sinnittelin Slindalla kuukautisten ja välivuotojen kanssa puoli vuotta ja sitten TADAA, vuodot loppuivat kokonaan ja nyt jo viides kuukausi vuodottomana. Jätän lumepillerit ottamatta. Minipillereiden kanssa kannattaa sinnitellä vähintään se 6kk, että näkee kuinka vuotojen käy. Samoja kokemuksia vuodoista myös monilla tutuilla Slindan ja Desogesterelin kanssa.
Söin Slindoja melkein kaksi vuotta, alkuun ei ollut mitään huomattavia ongelmia, menkat jäi toivotusti pois samantien. 6kk jälkeen tuli ensimmäiset hengenahdistus oireet, en yhdistänyt tätä silloin vielä pillereihin. Vuoden jälkeen hengenahdistusta aina vaan useammin, masennus oireita, runsasta valkovuotoa, bakteerivaginoosi mitä ei saada kuriin lääkitykselläkään, täysi haluttomuus ja paino vaan nousee. Lopetin Slindat 3 viikkoa sitten kun sain tietää ferritiinin (253) ja ALAT maksa-arvon (40) olevan koholla ja vihdoin tajusin että ainakin jollain näillä oireilla saattaisi olla yhteys pillereihin. Mitään selkeitä muutoksia en ole vielä havainnut paitsi ferritiini oli lähtenyt laskuun (211).
Vierailija wrote:
Itse sinnittelin Slindalla kuukautisten ja välivuotojen kanssa puoli vuotta ja sitten TADAA, vuodot loppuivat kokonaan ja nyt jo viides kuukausi vuodottomana. Jätän lumepillerit ottamatta. Minipillereiden kanssa kannattaa sinnitellä vähintään se 6kk, että näkee kuinka vuotojen käy. Samoja kokemuksia vuodoista myös monilla tutuilla Slindan ja Desogesterelin kanssa.
Mä tein samaa, jätin ne lumepillerit välistä eikä tullut lainkaan menkkoja. Tykkäsin tästä. Mutta sitten pillereistä tuli haluttomuutta ja kuivuutta enkä sen takia halunut jatkaa syömistä.
Kuukausi takana.Muuten ihan jees, mutta kuukautiset kestää viikon. En tiedä, että auttaisiko jos ei söisi lumepillereitä. Jotenkin jännä, että näitä pitää syödä ilman taukoja ja silti on ne lumepillerit.
Aion kyllä jatkaa näitä, jos ne menkat vaikka jäisi pois jossain vaiheessa.
Lopetin muutama kuukausi sitten sivuoireiden vuoksi, joita olen myös täällä ketjussa aiemmin kertonut.
Turvotus lähti heti laskuun. Hiukset alkoi taas kasvaa, nyt on ohimot täynnä uutta karvaa. Halut ja orgasmiherkkyys parantui entiselle tasolle. Myös mieliala on nyt taas normaalimpi. Paino ei ole vielä juurikaan lähtenyt laskuun, mutta painonnousu on pysähtynyt ja ruokahalu vähentynyt normaalitasolle (lihoin slindojen kanssa reilun vuoden aikana 7 kiloa, yhtäkkiä, 34-vuotiaana vaikka olen aina ollut hoikka). Väsymys on hellittänyt vähän.
Hyvää slindoissa oli ehkäisyvarmuus sekä kuukautisten poisjäänti. Mutta kaikki muu ei. En usko että kokeilen enää mitään muita pillereitä, kyllä luomuna on paras olla, ettei mene sotkemaan omaa hormonitoimintaa täysin (vakavat sairaudet sit asia erikseen johon voi e-pillereitä tarvita). Nyt on tullut parit menkat pillereiden jälkeen ja nämä toiset tuntui jo vähän normalisoituneen onneksi. Eli toivottavasti hormonitoiminta palautuu entiselleen.
Täytyy nyt jakaa myös oma kokemus Slindoista. Suhtauduin skeptisesti Mirenan jälkeen ajatukseen, mutta päätin kuitenkin kokeilla, koska kuukautisiin liittyvät päänsäryt ja PMS oireet (viikkoa ennen ärsytys ja jäätävä turvotus). Lisäksi mulla on ollut kuukautiskipuja. Aloitin kierron alussa ja jo vuodon loppu oli tosi niukkaa. Alkuun oli vähän, mutta siedettävää ärsytystä, päänsärkyä ja turvotusta. Söin pari eka liuskaa niin että söin myös neljä vihreää lumepilleriä, mutta koska vuotoja ei tullut oon käyttänyt niin, että en syö enää lumepillereitä vaan otan kerran päivässä yhden valkoisen ilman taukoja. Nyt oon käyttänyt 5 kk ja alla hyödyt ja haitat:
+ vuotoja ei ole ollenkaan
+ päänsäryt on kokonaan jääneet pois
+ PMS oireita ei käytännössä ole, etenkin turvotus vähentynyt
+ iho on parantunut
+ Kipuja ei ole eikä myöskään ovulaatio kipuja, koska ei oo enää niitäkään
- Lipido jonkin verran laskenut (koska ei ole enää ovulaatiota)
Ja plussiin vielä lisäyksenä että loppukierron turvotuksen laskun myötä painokin on tippunut ehkä pari kiloa.
Eilen aloitin. Aiemmin oli Mirena, josta sivuvaikutuksia. Mihin aikaan päivästä olette ottaneet tabun? Otin nyt aamulla ja väsyttää aivan törkeästi. Onneksi olen lomalla.
Toinen laatta menossa ja oon kärsinyt yhden pissatulehduksen ja nyt tuntuu et limakalvot on niin tohjona alakerrassa et kuolen tähän oloon. Slindat lähti vaihtoon NYT, en voi suositella kenellekään!
Eka kuukausi ei mitään oireita. Kuukautiset tulivat normaalisti vihreiden nappien kohdalla.
Toka laatta menossa nyt ja vuoto alkoi uudelleen tokalla viikolla ja samalla myös kovat kivut. Plaah,eikös näitten pitäisi helpottaa vuotoja ja kipuja. Toivottavasti tasoittuisi. Jos vuodan vaan viikosta toiseen, niin heitän tää roskiin.
Itellä ollut käytössä nyt lähes 11 kuukautta. Aluksi ei ollut hirveästi muita oireita kun kaksi vuotoa kuukaudessa. Muuten pysyi mieliala ja kaikki muu normaalina. Puolen vuoden jälkeen jäi kuukautiset pois kokonaan mutta alkoi ongelmat limakalvojen kanssa. Limakalvot olivat hirveän kuivat ja kärsin pariin otteeseen pissatulehduksesta. Pelko pissatulehduksesta ja kuivuudesta aiheutuvasta kirvelystä ja kivusta seurasi sitten haluttomuus ja mieliala huononi tosi paljon. Viimeisen puolen vuoden aikana on painokin noussut noin 4 kiloa vaikka en ole muuttanut paljon mitään syömisessä tai liikkumisessa. Haluttomuudesta, huonosta mielialasta ja loputtomasta väsymyksestä johtuen päätin lopettaa pillerit kokonaan. Ehkäisyneuvolassa tarjottiin kyllä Azaliaa, mutta lukemani perusteella en halua kyllä kokeilla onneani sen kanssa.
söin slindaa 10kk ja lopetin limakalvojen kuivuuden takia ja kaksien ”menkkojen” takia kuussa. Limakalvot olivat siis niin kuivat että edes pieni tampooni ei olisi sisälle mennyt mutta menkat olivat niin niukat että pelkkä pikkuhousun suoja riittää mutta ne kestivät yleensä viikon. Lopettamisen jälkeen kuukautiset olivat normaalit. Aloitin azalia pillerit ja lopetin ne heti kahden viikon jälkeen sillä tukkaa alkoi lähteä tosi paljon, menkat alkoi heti, pääkipu tuli ja mieli ala tuli tosi alakuloiseksi ja lisäksi turvotusta alkoi ilmetä. Pitäisi niitä syödä se 3kk ja katsoa mutta en ota riskiä että olen kalju sillon. Nyt pidän reilun tauon pillereistä ja aloitan seuraavan kerran kun ehkäisyyn on tarvetta. Gyne suositteli myös tupla annosta silndoille joten voisin kuvitella, että annan slindoille vielä mahdollisuuden.