Slinda minipillerit
Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?
Kommentit (1257)
Vierailija kirjoitti:
Te kenelle on sama ongelma Slindojen kanssa kuin minulla eli hiusten ravoittuminen ja hiustenlähtö; tasoittuiko tämä oire jossain vaiheessa kun jatkoitte pillerien ottamista? Mulla nyt kolmas kuukausi menossa ja tuntuu että hiustenlähtö ja rasvoittuminen pahenee vaan.
Sä oot syönyt vasta 2 kk slindoja joten sun hiusten lähtö johtuu luultavasti jostain muusta. Hiukset reagoi noin puolen vuoden viipeellä. Sairastitko jotain puoli vuotta sitten?
Mä oon syönyt nyt pari liuskaa slindaa ja oon jatkuvasti tosi väsynyt. En saa nukuttua öitä putkeen vaa heräilen. Sitten päivisin väsyttää ja huimaa ja pelkään että taju lähtee. Oon joutunut välillä ottamaan töistäkin saikkua.
Onko noi teidän kertomat oireet pysyviä vai alotus oireita? Kannattaako tätä ees jatkaa jos oireet jää pysyviksi?
Onko kellään hermot jatkuvasti kireällä ja mieliala muutenkin huono? En tiedä olenko pimahtamassa lopullisesti ihan muuten vaan vai näiden pillereiden takia, mutta täysin raivohullu olen nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulla on auttanut selän akneen :)
Tietääkö joku tarkemmin Slindan unohdusikkunasta?
Terkkari puhu jotain 12h aikaikkunasta. Sano et jos unohtuu, ni otat sen sit vaa heti ku muistat
Mua kiinnostaa että mitä tapahtuu jos ottaa vahingossa kaksi slindaa samana päivänä?
Tuskin mitään kovin ihmeellistä. Mulle on määrätty Slindaa tuplana ilman lumepillereitä (endometrioosin hoitoon). Jotenkin tuntuu että satunnainen 2 pilleriä ei vaikuta yhtään mihinkään.
Käyttäjä10636 kirjoitti:
Hei!
En ole koskaan kommentoinut (enkä ajatellut kommentoivani) MITÄÄN vauva.fi-sivustolle. Kuitenkin näitä kommentteja itse luin ahkerasti ennen Slindojen aloittamista (minä joka ajattelin myös etten koskaan aloita hormonaalista ehkäisyä). Sain aivan hirveän ahdistuksen ja pillereiden aloituspäivänä olin varma, että vähintäänkin kuolen kun ensimmäinen tabletti menee kurkusta alas, niin paljon täällä oli negatiivisia kommentteja ja lietsottu huonoja kokemuksia.
Haluan kuitenkin kirjoittaa kommentin mikäli rohkaisen edes yhtä henkilöä tällä tekstillä. Minulla ei toistaiseksi ole ollut minkäänlaisia ongelmia ja ensimmäinen laatta on lopuillaan. Muista, että jokainen keho on erilainen ja pillereiden aloitus voi myös olla elämäsi paras päätös tai mikäli ei, voi ne aina lopettaa. Muista myös, että n. 90% käyttäjistä, joille kyseinen merkki sopii, tuskin edes vaivautuu tänne mitään kirjoittamaan. Kokeile siis vaan rohkeasti, voi hyvinkin olla, että nämä pillerit sopivat sinullekin vallan mainiosti
Se on juuri näin! Ylipäätään täällä netissä kannattaa muistaa, että asiasta kuin asiasta hakeutuvat kirjoittelemaan muita useammin ne, joilla on ollut ongelmia ko. asian kanssa. Eli nettikeskusteluja lukemalla juuri mistään ei voi saada realistista kuvaa, puhumattakaan sitten siitä, miten se omalla kohdalla sattuu menemään.
Mä alotin nämä pillerit juuri ja mun on tosi vaikea muistaa syödä niitä joka päivä. Tuntuu kovin vaivalloiselta. Tottuuko siihen koskaan?
Oon käyttänyt slindaa noin 3vuotta. Alkuun kesti noin 6-12kk että kaikki oireet hävisi. Mm just tää hiusten lähtö. Nyt parin vuoden jälkeen ihanku alkais alusta ja hiukset lähtee taas ja yöllä heräilen hikimärkänä.. muuten tähän asti sopinut hyvin, akne parani ja menkat loppui. Viimeks hiusten lähtö kesti suunnilleen kuukauden niin odotan vielä hetken aikaa ja sitte vaihan jos ei näy loppuvan.
Vierailija kirjoitti:
Mä alotin nämä pillerit juuri ja mun on tosi vaikea muistaa syödä niitä joka päivä. Tuntuu kovin vaivalloiselta. Tottuuko siihen koskaan?
Laita kännykkään hälytys muistuttamaan.
Hyviä pillereitä nämä, tässä lista sivuoireista mitä on ollut 7kk:n aikana:
- turvotus, varsinkin alavatsan alueella
- voimakkaat kuukautiskivut, vaikka kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut
- ripuli
- hiustenlähtö
- jatkuva jano ja pissittää kokoajan
- hermot kireällä ja itkettää
- kuivuus alakerrassa
Sivuvaikutuksista huolimatta, löytyy näistä edes jotain positiivista sanottavaa, sillä kuukautisia ei ole ollut ollenkaan ja rinnat ovat suurentuneet, sekä olen laihtunut pari kiloa näiden aikana. Nämä pillerit lähtee kuitenkin menemään, en jaksa noita haittavaikutuksia. Tätä ennen ollut Desirett, joka aiheutti jatkuvaa tiputtelua ja vatsakipuja.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä pillereitä nämä, tässä lista sivuoireista mitä on ollut 7kk:n aikana:
- turvotus, varsinkin alavatsan alueella
- voimakkaat kuukautiskivut, vaikka kuukautisia ei ole näkynyt eikä kuulunut
- ripuli
- hiustenlähtö
- jatkuva jano ja pissittää kokoajan
- hermot kireällä ja itkettää
- kuivuus alakerrassa
Sivuvaikutuksista huolimatta, löytyy näistä edes jotain positiivista sanottavaa, sillä kuukautisia ei ole ollut ollenkaan ja rinnat ovat suurentuneet, sekä olen laihtunut pari kiloa näiden aikana. Nämä pillerit lähtee kuitenkin menemään, en jaksa noita haittavaikutuksia. Tätä ennen ollut Desirett, joka aiheutti jatkuvaa tiputtelua ja vatsakipuja.
Oliko sulla koko tuon 7kk noita oireita ja yhtä pahoina?
Mä alotin vasta pari kk sitten syömisen ja on samanlaisia oireita. Toivon että ne johtuu vaan alotukseta.
Onko teillä muilla vaikeuksia saada niitä viikonpäivä tarroja pysymään paikallaan? oon joutunut liimaan ja teippaan niitä kun ne aina irtoaa.
Voiko noita lumepillereitä syödä jos on syönyt pillereitä 3kk ilman niitä? Siis säilyykö ehkäisy teho?
Meinaan kun se lumepilleri kohta ei sitten olisi mun menkkojen kohdalla koska olen ollut syömättä niitä lumepillereitä.
Paketissa sanottiin että jos lopettaa pillerit niin jo ekana pillerittömänä päivänä ei ole ehkäisy tehoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meow kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö joku onko jokainen Slinda pilleri "samanarvoinen"? Mietin että voisiko olla esimerkiksi matkameikkilaukussa varmuudeksi mukana yksi laatta, josta voisi sitten aina matkalla popsia pillerin päivässä siltä varalta, jos varsinainen käytössä oleva laatta vaikka unohtuu kotiin? [/quote
Mikäli ymmärsin kysymyksesi oikein, niin ei ole "samanarvoisia". Niissä pillereissä on eri määriä vaikuttavia aineita, siksi on tärkeää et ne syödään oikeassa järjestyksessä. Toki jos muistat missä kohtaa siinä kotiin unohtuneessa liuskassa meet, niin sitten vois ottaa siitä varaliuskasta.
Valkoisissa pillereissä on kaikissa sama määrä vaikuttavaa ainetta. Vihreissä pillereissä taas (lumepillerit) ei ollenkaan. /T. apteekin täti
Mihin se teho sitten perustuu? Kun jos alottaa pillerit, niin jo ekana päivänä on ehkäisytehoa, mutta jos unohtaa yhden, niin pitää viikko olla ilman seksiä ettei tule raskaaksi?
Kun alottaa pillerit, ne alotetaan ekana vuotopäivänä. Se päivä on niin kaukana ovulaatiosta kun mahdollista joten ehkäsyteho on hyvä. Myöhemmin jos jää pilleri syömättä voi ovulaatio olla lähempänä joten ehkäsyteho ei ole hyvä.
Mä aloitin Slindat joskus maalis-huhtikuun vaihteen tienoilla viime vuonna eli reilun vuoden olen käyttänyt. Epäsäännöllistä tiputteluvuotoa / "melkeinmenkkoja" oli kevään / kesän aikana jonkin verran, suunnilleen heinäkuun puolesta välistä lähtien on ollut menkat pois kokonaan. En ole huomannyt mitään oireita, ei ole vaikuttanut limakalvoihin, ei haluihin, ei hiustenlähtöä jne. oireita mitä tässä ketjussa on lueteltu. Eli mulle nää pillerit tuntuu sopivan.
Helmikuun alussa alotin slindat pms oireisiin. Pms oireet helpottu. Olen öisin herännyt siihen että silmät on ihan rutikuivat. Nesteet ihan selvästi on lähteneet liikkeelle vessassa saa juosta useammin. Iho on pysynyt hyvänä, alussa hikoilutti paljon, väsyttänyt myös aika reilusti mutta tiiä sitten mistä sekin johtuu.
Pinna onkin ollut sitten pitemmän aikaa kireällä, ihan mitättömät asiat saa kimpaantumaan, hermo menee heti. Mieskin sanoi etten nyt oo ihan oma itteni ollu. Nyt sitten päätin että lopetan nuo pillerit ja kärsin ne pms oireet mielummin.
Olo ollut kamalan kireä, oikein mitään kärsi kenenkään sanoa.
Ajattelin että mieli tasoittuisi mutta ei tasotu 😔
Oon syönyt reilut 3 liuskaa tätä ja seksi ei kiinnosta enää yhtään. Ei miehen kanssa eikä yksin. Se ei myöskään tunnu samalta kun ennen enkä saa enää orgasmia. Kattelen vielä kuukauden mutta ei tämä hyvältä tunnu.
Olen syönyt nyt yli 2v.
Orgasminsaanti on vaikeampaa kuin ilman.
Menkat tulee aina liuskan toisella viikolla, lumepillereillä ei välttämättä mitään.
Nyt vaikuttais olevan kasvain rinnassa, jatkotutkimuksessa kysyn kyllä onko pillereillä mahdollisesti syytä tähän.
Samahan tuo olisi näin 42v lyödä piuhat solmuun kun en ole lapsia ikinä halunnutkaan ..
ite juuri sain syötyä ensimmäisen liuskan. omia kokemuksia
-ensimmäisellä viikolla iho kukki valtavasti, mutta sitten rauhoittui
-menkat oli normaalinpituiset mutta kivut tuplasti pahemmat kuin ennen. hirveä vatsakipu, huono olo sekä hirveä päänsärky.
-nyt liuskan vikalla viikolla alkoi verenvuoto uudestaan, eikä ole vieläkään loppunut. saa nähdä loppuuko kun oon hetken taas syöny taas noita valkosia pillereitä.
Vaihoin aikasemmin azaliasta. mieli oli tosi sumunen ja en saanut mistään mitään irti. ei ollut mitään seksuaalisia haluja, sekä pientä tiputtelu vuotoa silloin tällöin saattoi tulla.
ainoa huono puoli näissä slinda merkkisissä on tää ylimääränen vuoto. muuten tykkään tosi paljon.
Nyt reilu viikko pillerien lopetuksesta , vatsaa turvottaa, yksi finni tullut, levottomat jalat, seksihalut parantuneet ja pää/mieli tuntuu paljon paremmalta ja huutoraivarit on historiaa 😇 olen paljon iloisempi ja positiivisempi.
Vielä kun vatsan turvotuksen sais pois ois kaikki hyvin 😊 kuukautisia ei ole vielä tullut eikä haittaa vaikka ei tulisikaan.
Nyt vaan täytyy kärsiä pms oireet, pillerikokeilut oli nyt tässä.
Mua kiinnostaa että mitä tapahtuu jos ottaa vahingossa kaksi slindaa samana päivänä?