Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1257)

Vierailija
981/1257 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 2 liuskan eka viikko käynnissä. Eka liuskalla oli jatkuvasti välivuotoa, välillä heikotti ja väsytti. 

Nyt 2 liuskalla pyörryttänyt päivittäin ja jäätävät ahdistukset iskenyt ja väsyttää. Voi johtua muustakin, mutta lopetan nämä kyl nyt, koska en kestä tätä pyörryttävää ja huonoa oloa. Aloitan sit uudelleen, jos olot johtuukin muista jutuista.  

Taidan hakea kuparikierukan takaisin, nää hormonaaliset on syvältä.

Vierailija
982/1257 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Nyt on 2 liuskan eka viikko käynnissä. Eka liuskalla oli jatkuvasti välivuotoa, välillä heikotti ja väsytti. 

Nyt 2 liuskalla pyörryttänyt päivittäin ja jäätävät ahdistukset iskenyt ja väsyttää. Voi johtua muustakin, mutta lopetan nämä kyl nyt, koska en kestä tätä pyörryttävää ja huonoa oloa. Aloitan sit uudelleen, jos olot johtuukin muista jutuista.  

Taidan hakea kuparikierukan takaisin, nää hormonaaliset on syvältä.

Samaa pyörryttävää huonoa oloa oli mullakin, kestin viikon ja lopetin 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
983/1257 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan liuskan oireet:

- tiputteluvuotuoa, turvotusta, painonousua n. pari kiloa, ruokahalun lisääntyminen, selluliittia alkoi tulla vatsaan ja reisiin. Kuukautiset alkoivat viikon liian ajoissa. Rintoja aristi ja turvotti.

Tokan liuskan oireet:

- sama kuin ekan viikon oireet, mutta muutamana yönä todella painostavaa tunnetta rinnassa ja huonovointisuutta. Jatkuvaa päänsärkyä ja migreenejä alkoi tulla. Kuukautiset alkoivat viikon edellisen viion aloituiksen jälkeen. Lopetan pillerit näihin välikuukautisiin. 

Kolmatta liuskaa ei tule! 

Ainoa hyvä puoli oli ruusufinnin rauhoittuminen.

Vierailija
984/1257 |
12.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ruskeaa välivuotoa/tiputtelua? 

Vierailija
985/1257 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin ite Cerazeten Slindoihin kesällä, kun kierto oli niin epätasainen ja menkat saattoi kestää kolme viikkoa. Slindojen aloituksen jälkeen ei ole vuotoja ollut ollenkaan, mutta hirveä väsymys ja paino vaan nousee vaikka samanlailla syön kuin ennenkin. Aloitin Cerazeten viime syksyny uusiksi parin vuoden tauon jälkeen ja siitä on nyt paino noussut 12kiloa, tk:sta suositeltiin Slindaa että saattaisi vähentää turvotusta ja paino laskea, mutta näin ei ole käynyt. Myöskin tukkaa alkoi lähteä päästä enemmän kuin yleensä ja hiukset rasvoittuu paljon nopeammin. 

Lopetin nyt Slindat viikko sitten eikä menkkoja näy eikä kuulu vieläkään. Kauankohan menee että alkaa vuodot uudelleen? 

Vierailija
986/1257 |
13.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen laatta lopuillan,  meinasin aloittaa toisen heti perään. Tähän asti on mennyt suht ok mutta joitakin sivuvaiktuksia olen huomannut. Yöllä saattaa herätä siihen että suu on ihan kuiva. Limakalvot tuntuvat myös aiempaa kuivemmilta. Lisäksi välillä tuntuu, että olen hieman aiempaa ärtyneempi. Oudoin oire on ollut silmäluomien turpoaminen. Finnejä on tullut tähän mennessä yksi. Hiuksia lähtee päästä entiseen tapaan (alkoi jo Mirenan käytön aikana). Jatkan vielä käyttöä ja toivon, että tuo turvotus häipyisi.

Vierailija
987/1257 |
15.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tiputteluvuoto rusehtavaa ?

Vierailija
988/1257 |
22.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on nyt kolmas laatta Slindoja menossa. Vaihdoin ehkäisykapselista näihin lääkärin suosituksesta. Minulla oli noin reilun vuoden kapseli kädessä jonka aikana, myös aloin tekemään elämäntapa remonttia lapsen saannin jälkeen. 7 kuukauden aikana ei kuitenkaan kiloakaan lähtenyt ja aloin miettimään kapselia syyksi. Kävin sitten poistattamassa sen ja vaihdoin slindaan.

Nyt kolmas laatta slindoja menossa ja en ole huomannut mielialavaihteluita. Paino on tippunut reippaassa 2 kuukaudessa 10kg. Epäilen kuitenkin että nyt vasta melkein vuoden elämäntapa muutoksen tulokset tulevat esille. 

Tuntuu että on ensimmäinen ehkäisymuoto, mikä ei kokoajan turvota minua.

Kuukautiset jääneet lähes kokonaan pois. Otan myös lumepillerit. Mikäli vuotoa ollut on se ollut lumepillereiden jälkeen ja vain pari päivää niukasti.

Haittavaikutuksiakin on. Olen huomannut että minua huimaa päivän aikana useita kertoja. Ja vaikka en koskaan ole oikein huolehtinut kasvoistani on ne aina ollu hyvässä kunnossa, mutta slindojen aloituksen jälkeen on alkanut hormonaalinen akne joka on välillä pahempi ja välillä huomaamattomampi. Posket siis täynnä valkoisia näppyjä.

Toistaiseksi en ole muuta huomannut. Olen painoni kanssa tapellut vuosia ja jos tämä on nyt kerrankin pilleri joka ei kerää nestettä kehooni niin haluan tätä jatkaa. Toivon myös että akne oireet lähtevät helpottumaan sindan käytön jatkuessa. Mutta seurailen tilannetta. Mikäli akne muuttuu pahemmaksi menee kyllä pillerit vaihtoon.

Vierailija
989/1257 |
23.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin syömään slindoja 9.11 ensimmäisenä vuotopäivänä kuten neuvottiin. Ne menkat oli normaalit 4 päivää kestävät kuten yleensäkin, mutya aloin vuotaa ihan ruskeaa vuotoa kierron päivänä 12. Nyt neljäs päivä sitä ruskeaa vuotoa menossa. Maha ja selkä ollut kipeät saman ajan. Gyne puhui minut aloittamaan nämä, vaikka sanoin että aristan paljon ajatusta hormonaalisesta ehkäisystä. Kapseli minulla oli joskus ja muistan kuinka sen pois ottaessa tuntui että heräsi ns eloon henkisesti ja paino tippui takaisin normaalipainoon, silloin vannoin ettei mitään hormooneja enää.

Kauanko näitä kannattaa syödä että varmaksi näkee sopiiko minulle vai eivät? Sitten jos/kun lopettaa, pitääkö syödä se liuska loppuun mikä on menossa, vai voiko lopettaa koska vaan, onko sillä väliä?

Lisäksi, kannattaako minun tässä tilanteessa syödä lumepillereitä? Lääkäri sanoi että syö suoraan vaan pelkät vaikuttavaa ainetta sisältävät jos haluan. Oishan se kiva olla ilman menkkoja.

Vierailija
990/1257 |
24.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin onkohan normaalia, että ensin oli normisti aloituksen yhteydessä kuukautiset. Nyt vk 3 bakteerivaginoosi ja alkoi vuotamaan haalean väristä verta? Ja HIRVEÄT kivut. Olin varma, että tuolla joku kysta puhjennu sun muuta.

Vierailija
991/1257 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku neuvoa miten siis menkat pidetään oikein? Silleenkö että skipataan vihreät pillerit ja syödään heti seuraavasta levystä valkosia?

Vierailija
992/1257 |
15.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindaa voi käyttää putkeen skippaamalla lumetabletit (jos ei halua vuotoa) tai sitten voi ottaa lumetabletit, tällöin voi tulla vuotoa, mutta osa käyttäjistä on vuodoton myös lumetablettien aikana. Itsellä kaikki vuodot jäi kokonaan pois puolen vuoden käytön jälkeen ja syön pelkät valkoiset tabut. 

Vierailija
993/1257 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku pidempään Slindaa käyttänyt laihtunut paljon? Jonka laittaisit tuon nesteenpoisto-ominaisuuden piikkiin?

olen käyttänyt 9kk ja vaan lihonut, aluksi paino tippui 3kg mutta sitten alkoi nousta takaisin ja nyt jo +5kg. Ruokavalio koko ajan sama. Lisäksi silmien ja alapään kuivuus, mieliala apea, haluttomuus ja hiustenlähtö. Tää pillerin syönti loppui nyt. 

Vierailija
994/1257 |
22.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin ite Cerazeten Slindoihin kesällä, kun kierto oli niin epätasainen ja menkat saattoi kestää kolme viikkoa. Slindojen aloituksen jälkeen ei ole vuotoja ollut ollenkaan, mutta hirveä väsymys ja paino vaan nousee vaikka samanlailla syön kuin ennenkin. Aloitin Cerazeten viime syksyny uusiksi parin vuoden tauon jälkeen ja siitä on nyt paino noussut 12kiloa, tk:sta suositeltiin Slindaa että saattaisi vähentää turvotusta ja paino laskea, mutta näin ei ole käynyt. Myöskin tukkaa alkoi lähteä päästä enemmän kuin yleensä ja hiukset rasvoittuu paljon nopeammin. 

Lopetin nyt Slindat viikko sitten eikä menkkoja näy eikä kuulu vieläkään. Kauankohan menee että alkaa vuodot uudelleen? 

Mulla  meni noin 4 kk että tuli kuukautiset, ja  sen jälkeen kuukautisrytmi on ollut ihan sekaisin jo yli puoli vuotta, tulee ihan miten sattuu. 

Vierailija
995/1257 |
26.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin kuukausi sitten slindat, eikä vieläkään kuukautisia. Onko normaalia?

Vierailija
996/1257 |
02.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen liuskan lumetabletit menossa. Tähän mennessä ei vuotoja, paino on tippunut 1-2kg joulusta huolimatta. Ainoana oireena olen huomannut että olen liikuttunut helpommin ja itkenyt enemmän. Muuten vaikuttaa oikein hyvältä!

Vierailija
997/1257 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin näitä Slindoja tasaamaan kuukautiskiertoa 43-vuotiaana. Ja hoitamaan ehkäisyä, mitään ehkäisyähän en tarvitse koska ei ole edes miestä. No, kokeilin näitä pari kuukautta, mutta oli pakko lopettaa kesken, koska oli inhottavaa tiputteluvuotoa jatkuvasti, joka kävi hermoille. Kuukautiset kestäneet aina vain pari päivää kuukaudessa ja sen kestää paremmin kuin jatkuvan tiputtelun, vaikka n. 40- vuotiaaksi kärsinkin kuukautiskivuista, mutta niihin auttoi onneksi Burana.  Lisäksi olin itkuherkkä ja vittuuntunut. Sellainen kokemus siis minulla. 

Vierailija
998/1257 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin kuukausi sitten slindat, eikä vieläkään kuukautisia. Onko normaalia?

Tee raskaustesti. 

Vierailija
999/1257 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen liuskan lumetabletit menossa. Tähän mennessä ei vuotoja, paino on tippunut 1-2kg joulusta huolimatta. Ainoana oireena olen huomannut että olen liikuttunut helpommin ja itkenyt enemmän. Muuten vaikuttaa oikein hyvältä!

Jatkoa omaan kokemukseen. Nyt toinen laatta syöty ja sivuvaikutuksia on alkanut tulemaan. Koko laatan oli pientä tiputtelua ja olen aivan mielettömän kiukkuinen, pinna palaa herkästi niin että puolisokin on asiasta huomauttanut. Painossa ei muutoksia. Ehkä vielä seuraavan laatan syön mutta jos mieliala jatkuu tällaisena, lopetan varmasti.

Vierailija
1000/1257 |
05.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk slindoja takana, menkat loppui melkein heti aloituksesta, nyt alkanut 6kk jälkeen menkat kesken laatan ruskeaa runsasta vuotoa joka on nyt niukentunut niin että tiputtelua tulee vain kun käy vessassa mutta nämä nyt kestänyt yli viikon. Pissavaivoja heti alusta asti, puolen vuoden sisään neljät virtsatietulehdukset. Hiukset ohentuneet joka harmittaa hirveesti. Naama räjähti heti aloittamisen jälkeen mutta nyt tasoittunut. Tissit kasvaneet ja ovat herkät etenkin "menkkojen" aikaan (syön lumepillerit). Paino pysynyt samana, muutama kilo ehkö tippunut. Vatsaa turvottaa sillon tällöin. Itkettää herkemmin ja välillä tulee ahdistuskohtauksia mitä aikasemmin ei ole tullut, muuten normaali itseni. Seksi halut pysyneet samana, nyt ehkä huomannut hieman kuivuutta limakalvoissa. Vaihto on ollut mielessä tukan takia ja nyt etenkin kun alkoi menkat/välivuodot mutta kokeilen vielä jos lähtee tasottumaan.