Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
781/1254 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokemus kirjoitti:

Aloitin Slindan huhtikuussa, tarkoituksena oli hoitaa kovia menkkakipuja ja hormonaalista pahoinvointia, jota riitti yleensä koko kuukaudelle.

Alkuun pahoinvointi ja kivut hävisi täysin, olo oli todella hyvä. Ekan viikon aikana nesteet lähtivät kropasta.

No.. Muutaman viikon jälkeen alavatsalle tuli jäätävä rengasturvotus. Paino alkoi nousta 1-2 kg kuussa, Vaikka lisäsin liikuntaa ja syömiset pysyi ennallaan.

Pahoinvointi oli kuitenkin poissa, eikä menkkojakaan tullut. Erilaiset kivut (mm peräsuolessa) hävisivät. Ajattelin, että neste lähtee kyllä, kunhan kroppa tottuu.

Sitten alkoi kuumat aallot, heräsin öisin kauheasta hikilammikosta ja olo oli tuskainen.

Paino nousi ja nousi, ja aloin olla vähän huolissani. Sitten alkoivat muut vatsaoireet, kivut ja ulosteen muuttuminen limaiseksi. Vatsa ei tuntunut kestävän mitään ruokaa, ja turvotus räjähti käsiin. Ja oli vielä todella kivuliasta!

Marraskuun aikana iho alkoi kaiken huipentumana kukkia leuan alueelta. Finnejä ei aiemmin ollut vuosiin. Olen siis 30 vuotias nainen, epillerit olleet käytössä 16 v saakka. Slindaa ennen oli tuo Mercilon, joka aiheutti / provosoi pahoinvointia. Olen siis vuosia kärsinyt jatkuvasta raskauspahoinvoinnin kaltaisesta hormonaalisesta pahoinvoinnista, joka 2019 syksynä ja viime keväänä räjähti käsiin.

Marraskuun lopussa lopetin Slindan, koska vatsaoireet, turvotus ja painonnousu olivat liikaa.

Hikoilu olisi vielä ollut siedettävä sivuvaikutus.

Omalla kohdalla plussat:

-menkat jäi pois

-ei endometrioosikipuja

-ei hormonaalista migreeniä

-hiukset alkoivat kasvaa todella kovaa vauhtia!

Sairastan myös kilpirauhasen vajaatoimintaa, jos sillä on jotakin merkitystä.

Monia muita kuitenkin tiedän, joille Slinda on sopinut todella hyvin! Arpapeliä tämä :D Tällä hetkellä en syö mitään, ensi vuonna gynelle keskustelemaan asiasta. Normaalisti menkkakivut ja pahoinvointi räjähtää kuukautismigreenin kera käsiin, eli jotain pitäisi keksiä tilalle.

Pahimmat vatsaoireet ovat nyt kk aikana hellittäneet, turvotus ei ole enää ollenkaan niin kipeää, ja vatsa sietää ruokia paremmin. Veri ja lima ovat pääasiallisesti hävinneet kakasta.

Nyt vain yritän päästä eroon lähemmäs 10 kilosta! (olen tällä hetkellä 166 cm pitkä ja painan 70 kg)

Mulla myös karmeat vatsan alueen ongelmat ja jatkuva yhä vaan (yli kk lopetuksesta).

Tyhjennysvuotoja ei tullut, eikä ole tullut Slidan lopetuksen jälkeenkään (en ole raskaana).

Koko vatsan ja lantion turvotus, kivut, paha ummetus, jatkuva paineen tunne kaikkialla vatsan alueella, peräsuolen kivut, pahoinvointi & huimaus.

Limaista ulostetta. Tuntuu että kaikki on "turvoksissa " (sekä sisältä että ulkoa - siis suolisto, kaikki limakalvot... )

Pakko varmaan kohta mennä lääkäriin jos ei normalisoidu.

Voiko keltarauhashormoni vaikuttaa vatsan "tasapainoon" ja kehon  limakalvoihin ylipäätäään ?

Meni 6 kk lopetuksesta että kuukautiset alkoivat. Luulin jo, että Slindat aloittivat vaihdevuodet , mutta eipä sittenkään...

Vierailija
782/1254 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään gynellä, ajatus oli poistattaa hormonikierukka, mutta pitkän keskustelun jälkeen lähdinkin kotiin Slinda-reseptin kanssa. Kierukka on nyt ollut kohdussa 4,5v ja viimeisen vuoden ajan on ollut useamman kerran kystia, jotka ovat aiheuttaneet kipua ja välivuotoja, ja loppuvuodesta (etenkin viimeisen kuukauden ajan) on jatkuvasti tullut pientä ruskehtavaa vuotoa tai sitten ihan useamman päivän menkat. Slinda otetaan nyt siis käyttöön 3-6 kuukaudeksi, ajatus on saada vuodot loppumaan kokonaan. Jotenkin ilmeisesti boostaa sen hormonikierukan toimintaa? Tai jotain. Kierukka kuulemma voi minun ikäiselleni (35v) olla paikoillaan jopa 8v, joten gyne suositteli että kokeilen tuon Slindan vielä ennen poistoa.

Onko jollakulla kokemusta tämmöisestä HORMONIkierukka + Slinda -yhdistelmästä? Loppuivatko vuodot? Tuliko ongelmia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1254 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kuukautta käyttänyt slindoja ja käytännössä koko sen ajan ollut menkat. Näiden kaverina ihan jäätävät menkkakivut, hormonaalinen migreeni lähes päivittäin ja orgasmivaikeudet. Lisäksi olen jatkuvasti ärtynyt ja ahdistunut ja viimeisimpänä tullut itsetuhoiset ajatukset. Olen syönyt myös kahta pilleriä yhtä aikaa mutta ei auta, korkeintaan muutamaksi päiväksi saa menkat pois.

Hoitava lääkäri ei näe tilanteessa mitään erikoista. Kuuluu asiaan eikä voi syyttää pillereitä näin lyhyellä kokemuksella. Pelkään vaan päätyväni hautaan jos näitä jatkan.

Vierailija
784/1254 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siihen saa millään vastauksia, että ne ketkä käyttäneet jo pitkään, kuinka näkyy se nesteenpoisto-ominaisuus, joka Slindan hormonilla on? Vaikkakin se on lievä, niin silti kiinnostaa..

Painonlaskua?

Painonnousua, josta voisit syyttä vain tätä valmistetta?

Vierailija
785/1254 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Tärkeä aihe. Kertokaas nyt käyttäjät 🏼

Vierailija
786/1254 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilussa kestin 3kk, ensimmäinen kuukausi sujui hyvin, paino laski ja samalla vatsan turvotus väheni selvästi. Sen jälkeen kuitenkin alkoi mielialan lasku, ärtymystä ja lopulta olin jo jättämässä mieheni. Olen aika iloinen ja aloitteellinen luonteeltani, tämä muuttui täysin Slindan käytön aikana. Olo normalisoitui nopeasti pillereiden lopetuksen jälkeen, tosin paino myös palautui, muutos n. 1,5 kg kokeilun aikana.

Vierailija
787/1254 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli melkein 8 vuotta käytössä Yaz pillerit, mutta lopetin ne jatkuvien tiputteluvuotojen takia. Minulla oli myös ollut pitkästä aikaa migreenikohtaus jonka takia hakeuduin gynelle. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi Slinda ja olin helpottunut. Kuukausi pillerien vaihdon jälkeen meni normaalisti kunnes mies huomasi, että multa irtoo hiuksia jatkuvasti joka paikkaan. Tämä oli siis ensimmäinen oire Slindoista. Seuraavaksi alkoi iho ja hiukset rasvottua ihan hullun lailla. Tuntui, että kasvojen erittyneellä rasvalla olisi voinut rasvata koko kehon :D Myös näppyjä ilmestyi leukaan runsaasti. Tukkaa sai pestä ja jatkuvasti ja sen yhteydessä hiuksia lähti hullun lailla – tämä oli todella masentavaa. Mieliala oli hetkittäin myös ihan paska, mutta tasottui. 3kk kokeilun jälkeen sivuvaikutukset vain jatkuivat ja soitin gynelleni. Hän kannusti, että valmistetta tulisi käyttää 6kk ennen varsinaista päätöstä jatkaa.

Nyt olen syönyt Slindoja melkein 7kk ja tilanne alkaa VIHDOIN tasottua. Hiuksia ei irtoa normaalia enempää, rasvoittuvat vielä, mutta ei yhtä pahasti. Iho alkaa tasoittua, mutta pieniä epäpuhtauksia edelleen jonka koen tässä vaiheessa jo normaaliksi ihon toiminnaksi.

Haluan siis kertoa, että antakaa keholle aikaa tottua ja tasoittua.  Olen tällä hetkellä erittäin tyytyväinen näihin Slindoihin vaikkakin ekat kuukaudet oli aikamoista taistelua muutosten osalta.

Vierailija
788/1254 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään endotarta, jolla olisi kokemusta sekä Dienoretesta että Slindasta? Minä söin Dienorettea kaksi kuukautta, ja kun kivut jatkui samanlaisina (päivittäiset tuskat) niin lääkäri vaihtoi Slindaan. Eli aloitan Slindan pian. Toivon niin, että tämä helpottaisi kipuihin. 

Vierailija
789/1254 |
19.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin Slindan marraskuussa, kolmas laatta nyt menossa. Ensimmäisen laatan aikana ei tullut vuotoja ollenkaan, toisen laatan lopussa alkoi menkat pari päivää ennen lumepillereitä. Nyt kolmannen laatan toisella viikolla alkoi uudestaan vuoto vain viikko menkkojen loppumisen jälkeen :/

Mulla ei ole ollut muita sivuvaikutuksia. Toivoisin siis, että nää vuodot tasaantuis. Hermohan tällaiseen menee jos pitkään jatkuu. Tarkoitus kyllä katsoa se puoli vuotta.

Vierailija
790/1254 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nesteenpoisto-ominaisuutta näkynyt vajaan kahden vuoden käytön aikana :D . Lihonut olen tänä aikana muutaman kilon, en tiedä, liittyykö pillereihin vai ei. Olin semisti ylipainoinen jo näitä aloittaessa. 

Onko kellään muulla käynyt tällaista, että sivuvaikutukset on pahentuneet vasta yli vuoden käytön jälkeen? Alkuun nämä tuntui niin kivalta, lähinnä vähän rasvoittui iho ja menkat jäi pois, mikä oli siis ihan iloinen asia, mutta mielialaoireita tai muuta ei ollut. Nyt on puoli vuotta lähtenyt hiuksia ihan kamalasti ja seksi ei kiinnosta enää ollenkaan. Ahdistuneisuus on myös lisääntynyt, mutta toisaalta tämä pimeämpi vuodenaika on sen kannalta aina hankala, että en tiedä, liittyykö Slindoihin. Lumepillereiden aikana on aina valoisampi olo, mutta uuden liuskan eka viikko on aina hankala, kun migreeniä on koko ajan ja kaikki ahdistaa ja iho kukkii... Lisäksi oli maksa-arvo lievästi koholla, mistä en tiedä, johtuuko pillereistä vai ylipainosta, mutta ajattelin nyt taukoa näistä pitää ja katsoa, loppuuko nuo oireet. En kyllä omien luomuhormonienikaan kanssa kovin hyvin pärjännyt, rajut PMS:t oli yksi syy aloittaa Slindat eikä se menkkojen paluukaan kyllä nappaa, mutta kai nämä voi uudelleen aloittaa sitten, jos tuntuu, että ois mukavampi niin. 

Vierailija
791/1254 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan tietoa, kuinka tarkka 24h aikaikkuna on? Ihan mahdotonta omalla elämänrytmiä löytää hetki vuorokaudesta samaan aikaan, jolloin voisi varmistaa, että minuutilleen onnistuu.. 😅

Vierailija
792/1254 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on mennyt! Vuoden olen niitä syönyt ja kuukautiset loppuivat kokonaan parissa kuukaudessa. Aluksi oli ajoittaista päänsärkyä ja lievää pahoinvointia, mutta nekin loppuivat parissa viikossa. 

Vierailija
793/1254 |
26.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meow kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku onko jokainen Slinda pilleri "samanarvoinen"? Mietin että voisiko olla esimerkiksi matkameikkilaukussa varmuudeksi mukana yksi laatta, josta voisi sitten aina matkalla popsia pillerin päivässä siltä varalta, jos varsinainen käytössä oleva laatta vaikka unohtuu kotiin? [/quote

Mikäli ymmärsin kysymyksesi oikein, niin ei ole "samanarvoisia". Niissä pillereissä on eri määriä vaikuttavia aineita, siksi on tärkeää et ne syödään oikeassa järjestyksessä. Toki jos muistat missä kohtaa siinä kotiin unohtuneessa liuskassa meet, niin sitten vois ottaa siitä varaliuskasta.

Valkoisissa pillereissä on kaikissa sama määrä vaikuttavaa ainetta. Vihreissä pillereissä taas (lumepillerit) ei ollenkaan. /T. apteekin täti

Vierailija
794/1254 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin ja tyhjenin kuin ilmapallo. Että se siitä ko. hormonin nesteenpoisto-ominaisuudesta. Mitä apteekin täti tähän sanoo?

Vierailija
795/1254 |
28.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin tänään ensimmäisen Slindan. Ei ole toiminut Diane Nova, ei Yaz, eikä Dienorette. Toiveet on kovat Slindaa kohtaan :) 

Vierailija
796/1254 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaan tietoa, kuinka tarkka 24h aikaikkuna on? Ihan mahdotonta omalla elämänrytmiä löytää hetki vuorokaudesta samaan aikaan, jolloin voisi varmistaa, että minuutilleen onnistuu.. 😅

Ainakin pakkausselosteessa sanotaan, että jos myöhästyy alle 24 tuntia, riittää, että ottaa niin pian kuin muistaa sen, eli ajattelisin, että tunti pari sinne tänne ei ole niin justiinsa. Mulla on aina puhelimessa hälytys klo 19.00 ja niinpä en oo kertaakaan unohtanut pilleriä ottaa. Pillerit on mukana lompakossa aina, niin vaikka oisin kodin ulkopuolella, voin sen pillerin sieltä nopeasti suuhun sujauttaa. 

Päädyin nyt jatkamaan vielä yhden liuskan, kun en uskaltanut vielä jättäytyä ehkäisyssä kondomien varaan. Eikä yhtään kiinnostaisi menkkojen alkaminen uudelleen. Mutta kyllä tuntuu, että haittoja alkaa olla enemmän kuin hyötyjä näillä. 

Vierailija
797/1254 |
29.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitteli tänne, että on tullut raskaaksi, vaikka on ottanut näitä säännöllisesti. Miten se on mahdollista, vai onko? 

Vierailija
798/1254 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuukautta näitä pillereitä takana ja viimeisen kuukauden ajan vatsa ollut kauhea ilmapallo. Siis ihan hirveät ilmavaivat. Ensin ajattelin että johtuu stressistä, mutta kun vaiva ei ole maitohappobakteereilla ja muilla konsteilla mennyt ohi ja stressikin meni jo, niin tuli mieleen nämä pillerit. Haittavaikutuksissa kyllä mainitaan nämä vatsavaivat. Nyt pitäisi hakea apteekista uusi satsi näitä, mutta taitaa jäädä hakematta..

Vierailija
799/1254 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wolf kirjoitti:

Kolme kuukautta näitä pillereitä takana ja viimeisen kuukauden ajan vatsa ollut kauhea ilmapallo. Siis ihan hirveät ilmavaivat. Ensin ajattelin että johtuu stressistä, mutta kun vaiva ei ole maitohappobakteereilla ja muilla konsteilla mennyt ohi ja stressikin meni jo, niin tuli mieleen nämä pillerit. Haittavaikutuksissa kyllä mainitaan nämä vatsavaivat. Nyt pitäisi hakea apteekista uusi satsi näitä, mutta taitaa jäädä hakematta..

Mullakin järkyttävät ilmavaivat! Ja tosi kovat kivut edelleen. Kauanko odottaisitte kipujen lievittymistä?

Vierailija
800/1254 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edeltäjälle, puoli vuotta katsoisin jos mahdollista.

Musta tuntuu, että valkovuoto lisääntynyt näiden kanssa. Sinänsä en koe suureksi haitaksi. Menkkojen tasaantumista odotellen edelleen. Kolmas laatta lopussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi