Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
761/1254 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaihdettiin slinda 7kk käytön jälkeen hormonikierukkaan, koska kohdusta löytyi myooma jota ei voisa leikata mutta vuotelee. Slindan kanssa vuodot kesti n.5kk enemmän ja vähemmän, mutta se edellytti että välillä otin 2 päivässä lääkärin ohjeella. No nyt kierukka ja vuotorumba alkoi alusta. Ei auta kun sinnitellä :/ ilman hormoneja en pysty enää olemaan, vuodan kuiviin muuten.

Vierailija
762/1254 |
26.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia kokemuksia ja se on tavallista. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Slindaan. Syön niitä lievään endometrioosiin, sillä aiemmin kuukautisten aikaan sain muutaman kerran vuodessa kipukohtauksia, joita voisi verrata supistuksiin tai vielä pahempaan. Nämä ovat loppuneet täysin Slindan noin 11 kuukautta sitten aloittaessani. Mieli on virkeä, paino pysynyt ennallaan ja olen myös iloisempi kuin aiemmin. Minulla ei tule kuukautiset ollenkaan, mikä on positiivista. Toisinaan pari kertaa vuodessa tullut "pienimuotoista" tiputtelua. Olo ihan mahti! Voin suositella Slindaa lämpimästi jos on endometrioosi diagnoosi. Omalla kohdallani kaikki mennyt hyvin :) t. Nainen 28v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1254 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hyviä ja huonoja kokemuksia Slindasta. Käytin Slindaa 2,5 vuotta. Alkuun sopivat hyvin, vuodot jäivät pois (en syönyt lumepillereitä, ne tuntuivat vain sekottavan pakkaa itsellä). Ajan kuluessa seksihalut katosivat täysin. Limakalvot kuivuivat. Illalla otettu pilleri juoksutti öisin pissalla. Viimeisen puolen vuoden aikana alkoi lähes jatkuva paineen tunne ja epämääräiset kramppimaiset kivut alavatsalla/kohdun alueella. Lisäksi alkoi kramppimainen kipu munasarjoissa aina orgasmin jälkeen. Ajatuskin seksistä ja orgasmikivuista pelotti. Lopetin pillerit kolmisen kuukautta sitten. Paineen tunne ja alavatsakrampit katosivat. Myös orgasmin jälkeinen kipuilu on lähestulkoon loppunut. Pillereiden lopettamisen jälkeen tuli normaalisti kahdet kuukautiset, mutta nyt kuukautisia ei ole kuulunut. Keskellä kiertoa tuli parina päivänä niukkaa tiputtelua. Toivottavasti kierto tasaantuu ja palaa pian ennalleen. Raskauden mahdollisuutta ei ole.

Vierailija
764/1254 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin parisen viikkoo sitten. heti ku kolmatta viikko alotin tulin töistä kotiin ja menin vessaan nii pikkuhousuissa oli sellane verine raita eli joku n . 1ml verta mutta sitten verta ei tuu kotona tai yön aikana?! sama toistui tiistaina eikä taaskaa sit tullu mitää kotona.. nytkun tulin kotiin verta oli nyt enemmän.. Menkat oli silloin kun aloitin nää joten en usko että menkat oli alkamassa 12pvä jälkee uudestaan

Vierailija
765/1254 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin Slindaa vuosi sitten noin 6 kk ajan. Tätä suositeltiin minulle aknetaipumuksen takia. Alussa iho räjähti täyteen finnejä, mutta alkoi kuitenkin parantua nopeasti ja finnit lähti naamasta kokonaan. Sain näistä pillereistä pahoja mielialan vaihteluita ja outoa ahdistuneisuutta. Toisaalta vuosi sitten minulla oli elämässä paljon stressaavia tekijöitä muutenkin, koska kävin töissä ja koulussa samanaikaisesti.

Heräilin myös usein keskellä yötä ja uni oli katkonaista + hikoilin paljon. Nestettä alkoi kertyä lantion seudulle ja rinnat turposi ja oli kipeät ainakin ekojen kuukausien ajan. Hyvänä puolena näissä tosiaan ainakin se, että kuukautiset loppuivat kokonaan. En tiedä olisiko mielialanvaihtelut ja ahditsuneisuus vähentyneet jos olisin jatkanut käyttöä vielä pidempään.

Vierailija
766/1254 |
30.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin slindan käytön n.2v sitten. Aluksi oli mielialan vaihteluita, lihomista. Koitin slindaa ennen 3 muuta e pillerit, joissa sivuoireet oli huomattavasti paremmat. Slindassa kuukautiseni jäivät kokonaan pois. Olen muutamaan otteeseen testannut lumelillerien jälkeen pitää muutamaa päivää taukoa niin kyllä ne menkat sitten alkaisivat. Mutta ohjeen mukaan jatkuvasti syötynä ei ole kuukautisia näkynyt. Ainut oire pitkään käytettynä on ollut haluttomuus mutta valitsen sen mieluummin kuin kuukautiset

Vierailija
767/1254 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itellä ollut slindat käytössä kohta 2 vuotta. itellä on nyt menkat niukentunut ja loppuneet sitten kokonaan. kuitenkin lumepillereiden aikana tulee menkkaoireita (päänsärky, tissien arkuus, alavatsa kivut) muttei vuotoa ollenkaan. raskaustestejä teen ja kaikki negaa. muuten ei ole ollut ongelmia mutta menkkojen poisjäänti ei itelle kiva :D

Vierailija
768/1254 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt toinen levy menossa, enkä ole tyytyväinen. Jatkuvat niukat menkat, juuri sillä tavalla ärsyttävästi että on pakko käyttää sidettä koko ajan. Seksihalut on kateissa, eikä miehelle kivaa kun olen koko ajan verinen. Ja suuseksistä siten turha edes unelmoida. Hikoilen myös kovasti,kauhea väsymys on ja alakuloa..

Vierailija
769/1254 |
03.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku pidempään Slindaa käyttänyt laihtunut paljon? Jonka laittaisit tuon nesteenpoisto-ominaisuuden piikkiin?

Vierailija
770/1254 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuo nesteenpoisto oli kyllä pillereiden paras puoli :) Mutta ne muutamat kadonneet kilot tuli heti takaisin kun lopetin, mm. päänsäryn vuoksi... Ei se mikään laihdutuslääke ole, eli en usko että sen avulla kukaan oikeasti rasvaa pystyy laihduttamaan, nestettä vain eikä sitä ihan kilokaupalla lähde.

Vierailija
771/1254 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slinda kokeilu ekan liuskan lopussa menossa (45v) ja ongelmaksi on muodostunut aivan järkyttävä kuivuus. Suu, nenä ja alapää kuin sahara ja silmät vereslihalla. Tiedän että pitäisi odottaa se 3 kk mutta en usko että näillä oireilla pystyn. Onko kokemuksia että kuivuus olisi mennyt ohi, kannattaako edes yrittää?

Aiemmin olen syönyt useita eri yhdistelmäpillereitå ilman mitään ongelmia.

Vierailija
772/1254 |
05.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Slinda kokeilu ekan liuskan lopussa menossa (45v) ja ongelmaksi on muodostunut aivan järkyttävä kuivuus. Suu, nenä ja alapää kuin sahara ja silmät vereslihalla. Tiedän että pitäisi odottaa se 3 kk mutta en usko että näillä oireilla pystyn. Onko kokemuksia että kuivuus olisi mennyt ohi, kannattaako edes yrittää?

Valitettavasti tuo kuivuus tuskin loppuu. Itselläni oli ihan sama. Myös hiukset kuivui ja haurastui sen vuoksi.

T. Se toinen 45v.

Vierailija
773/1254 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti tuo kuivuus tuskin loppuu. Itselläni oli ihan sama. Myös hiukset kuivui ja haurastui sen vuoksi.

T. Se toinen 45v.

Niin arvelinkin. Itselläni loppuu siis Slinda kokeilu jo 1 kk jälkeen. Aika gynelle ensi viikolla pillerin vaihto, toivottavasti löytyisi joku parempi. Järkyttävää tavaraa tämä eläessäni tälläistä ollut vaikka mitä pillereitä olen syönyt.

Vierailija
774/1254 |
08.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se toinen 45v.

Niin arvelinkin. Itselläni loppuu siis Slinda kokeilu jo 1 kk jälkeen. Aika gynelle ensi viikolla pillerin vaihto, toivottavasti löytyisi joku parempi. Järkyttävää tavaraa tämä eläessäni tälläistä ollut vaikka mitä pillereitä olen syönyt.

Toivottavasti löytyy joku hyvä. Tätä ennen itse kokeilin Cerazettea. Sekin minipilleri, eikä ainakaan itseäni kuivattanut. En tässä iässä enää halua käyttää ainakaan mitään missä on estrogeenia. Joten kuparikierukalla mennään. Kunhan kokeilin vielä Slindaa ihan mielenkiinnolla tässä rinnalla hetken.

t. se toinen nelivitonen

Vierailija
775/1254 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt Slindaa nyt melkein 2 vuotta. Minulla ei ole juuri ollenkaan ollut tyhjennysvuotoja, mutta noin puoli vuotta sitten alkoi aina toisen rivin kohdilla tulla ja vähitellen muuttunut kunnon "menkoiksi" eikä vain tiputteluksi. Ärsyttää koska mukana ovat tulleet myös menkkakivut:(

Vierailija
776/1254 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla ollut Slindan käytön aikana tosi niukkaa tiputtelua/vaaleanpunaista valkovuotoa + menkkakipujen tapaista alavatsakipua? Olen kolmannessa liuskassa ja lumepillerien kohdalla tuli ihan kunnon menkat. Ja uskaltaako lumepillerit jättää syömättä kun menkat on niin hankalat ja kivuliaat?

Vierailija
777/1254 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tiputteli slindan kanssa ensimmäiset 3kk. Välillä näytti siltä, että vuoto loppuisi, mutta ei kuitenkaan loppunut. Gynekologi antoi ohjeeksi syödä kuukauden ajan kahta liuskaa yhtäaikaa, eli kaksi pilleriä kerralla. Ehdin syödä viikon verran kahta pilleriä ja vuoto loppui. Jatkoin viikon jälkeen normaalisti yksi pilleri per päivä, eikä vuotoa ole tullut. Menkat ovat olleet nyt puoli vuotta pois. En ole syönyt lumepillereitä vaan jatkanut suoraan toiseen liuskaan.

Vierailija
778/1254 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Se toinen 45v.

Toivottavasti löytyy joku hyvä. Tätä ennen itse kokeilin Cerazettea. Sekin minipilleri, eikä ainakaan itseäni kuivattanut. En tässä iässä enää halua käyttää ainakaan mitään missä on estrogeenia. Joten kuparikierukalla mennään. Kunhan kokeilin vielä Slindaa ihan mielenkiinnolla tässä rinnalla hetken.

t. se toinen nelivitonen

Minä päädyn vaihtamaan yhdistelmäpilleriin (Zoely) iästä huolimatta. Kokeilen ja käyttö pitäisi olla turvallista jos verenpaine ei nouse. Tätä seurataan lääkärin seurannassa. Olen sitä aiemmin syönyt 8 v sitten ilman sivuoireita mutta kroppa voi toki tässä iässä jo reagoida erilailla. Katsotaan. Jokatapauksessa sääli että Slinda aiheutti noin pahaa kuivumista

N 45v

Vierailija
779/1254 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse syönyt slindaa 6kk aloitin 2022 elokuussa. Heti 2 päivää aloituksen jälkeen alkoi runsaat yli kuukauden kestävät kuukautiset ja sen jälkeen tullut aina kuukaudessa ainakin 2-3 kertaa. Vuoto on tiputtelua ja välillä runsasta. Rauta arvot ei varmasti ole kunnossa, koska huimausta on usein ja pyörtymisiä myös ollut muutamia, mutta ei neuvolassa huolissaan olla oltu.

Muita sivuoireita on ollut outo paino alavatsassa, kipu munasarjoissa ja limakalvojen kuivuutta.

Raskaustestiä en ole tehnyt ja viimeiset 3 päivän kuukautiset oli 5 päivää sitten ja unohduksia ei ole tullut kuin 1-2 tuntia harvoin, mutta olen alkanut pelkäämään raskautta, vaikka kuukautiset olivatkin juuri. Olen myös harkinnut vahvasti slindan lopetusta.

Itselle huono kokemus tähän asti jäänyt en voi suositella.

Vierailija
780/1254 |
11.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posti seksuaalisen halukkuden ja nautinnon kuten kaikki pillerit kohdallani. Kondomi on ainoa toimiva ehkäisykeino kohdallani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän