Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
801/1254 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edeltäjälle, puoli vuotta katsoisin jos mahdollista.

Musta tuntuu, että valkovuoto lisääntynyt näiden kanssa. Sinänsä en koe suureksi haitaksi. Menkkojen tasaantumista odotellen edelleen. Kolmas laatta lopussa.

No puoli vuotta on aika pitkä aika kun kivut on joka päivä. Ja ne alkaa aina muutama tunti pillerin ottamisen jälkeen. Että sellasta.. 

Vierailija
802/1254 |
04.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt nyt Slindaa 4kk. 1 laatan kohdalla ei menkkoja, 2 laatan kohdalla tais tulla menkat ja ehkä tiputtelua mutta nyt 3 ja 4kk aikana menkat tuli puolivälissä laatta, sitten oli n. viikon tauko ja ne alkoi uudelleen! Nyt yritän syödä putkeen seuraavan laatan ilman lumepillereitä jos näihin vuotoihin sais jonkun logiikan..

Tän lisäks näiden käytön aikana mieliala on hyvin vaihteleva laidasta laitaan, silmiä ja suuta kuivaa niin että silmiin joudun käyttämään kostutustippoja, hyvä ettei jää posket hampaisiin kiinni kuivuuden takia. Ajattelin että syön vielä 2kk ja katson sitten mitä teen. Harmi kun on nyt näin hankalaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
803/1254 |
05.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N35: Itse vaihdoin 2 vuoden Kyleena kierukan jälleen Slindaan. Kyleenassa tuli vuodot kuukausittain, kesti n. 5vrk mutta määrä oli aika niukkaa. Nyt syönyt Slindaa 4kk ja 2 vai 3kk aikana alkoi menkat tulla aina liuskan puolivälissä, sama 5-6vrk kesto, sitten vuoto loppuu viikoksi ja alkaa uudelleen ja kestää taas x päivien ajan. Mieli tuntuu olevan ärtynyt nykyään lähes kokoajan. Suu ja silmät on todella kuivat ja joudun käyttämään kosteustippoja silmiin. Iho ja silmät myös kutisee älyttömästi välillä.

Ajattelin käyttää näitä vielä pari kuukautta ja sitten harkita josko siirryttäisi perinteiseen kumiin välillä..

Vierailija
804/1254 |
06.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kasvanut kova kyhmy rintaan Slindan aloitettuani. Lisäksi kuumeilen joka ilta, pillerin ottamisen jälkeen. Voisiko näissä olla yhteyttä?

Vierailija
805/1254 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää, kun monet täällä ovat lopettaneet pillerit jo kuukauden jälkeen haittojen takia. Ei siinä vaiheessa vielä voi tietää mitkä lopulliset vaikutukset ovat. Ihan minimissään se 3 kk pitäisi malttaa syödä niitä ja sitten vasta alkaa miettimään asiaa. Tottakai lääkkeillä on haittoja, mutta ne menevät useimmiten ohi.

Samoin ihmetyttää, että jotkut kertovat, että luettuaan tällaisen keskustelupalstan kirjoituksia päättivät, etteivät aloitakkaan pillereitä; mitäpä luulette, tuleeko tänne kirjoittelemaan enemmän ne, joilla on positiivisia/ neutraaleja kokemuksia vai ne, joilla on negatiivisia kokemuksia? Vaikutukset ovat muutenkin niin yksilöllisiä, että ainoastaan kokeilemalla saa selville, sopiiko joku lääke itselle.

Juu oot oikeessa siinä mutta jos lähes 30 päivää syöny ja 2 viikkoa ylikin vuotoa pikkuhousut tahriintuu ja käytettävä siteitä. Sit ahdistuskohtaukset päivittäisiä, seksi ei tunnu miltään, hikoilu, orgasmi tuntuu oudolle ja kaikki maholliset virtsatietulehdukset niin en näitä suosittele

Voihan ne sun oireet loppua tulevan parin kk sisällä. Ei ne hormonit tasoitu minkään kuukauden aikana. Pelkästään jo esmes vanhan hormoniehkäisyn lopetus saa sun kropan sekaisin ja osa oireista voi johtua siitäkin. Siihen sekaan vielä uudet hormonit niin en ihmettele, että muutaman ekan kk aikana saattaa olla yhtä sun toista oiretta. Mut oireiden sietäminenkin on toki niin yksillöllistä, että kauan on valmis kokeilemaan. Itsellä oli esmes tota ahdistusta ja hikoilua 2-3 laatta, mutta ei enää 6 laatan kohdilla. Aluksi iloitsin myös siitä, että jee menkkoja ei näy enää, mutta 4 laatan aikana ilmestyivätkin. Osa vanhoista oireista on poissa ja uusiakin ilmenee näin 6kk käytön jälkeen. Eihän tuollainen sun kuvaama koettelemus toki mukavaa ole, mutta ei ne hormonit kyllä kuukaudessa tasoitu, jotta tietäisit lopullisesti sopivatko pillerit vai ei.

Lopettakaa kuitenkin HETI, jos itsetuhoisuutta ilmenee (osa maininnut tästä haittavaikutuksesta). Pitäisi tutkia enemmän, paljonko pillerit aiheuttaa itsemurhia! Masennuksen riski on minipillereiden käyttäjillä suurin.

Olen tässä lueskellut ketjua, koska gyne määräsi näitä endometrioosin hoitoon jo kolme kuukautta sit, nyt vasta uskalsin aloittaa.

Olen itse mt-ongelmainen, vakavasti masentunut ja ahdistunut ja kamppaillut itsetuhoisten ajatusten kanssa muutenkin. Mielialalääkettä syön jo ja rauhoittavat on käytössä.

Eli mielialalla ei olisi varaa pahentua yhtään.

Kuinkahan nopeasti mahdolliset sivuvaikutukset on nähtävissä?

Pelottaa ihan saakelisti.

Vierailija
806/1254 |
07.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin pari kolme vuotta. Tajusin vasta loppua kohden, että lähes täydellinen haluttomuuteni johtui näistä. Oletin haluttomuuden johtuvan esivaihdevuosista. Niistäkin se johtuu varmasti, mutta tilanne parani, kun lopetin. Lopetukseen liittyi noin viikon itkut aamusta iltaan (olisko johtunut jostain hormooniryöpsähdyksestä) ja halujen vähittäinen palaaminen viikko viikolta. Muuten pillerit sopivat mulle, joten en olisi niitä tajunnut aikaisemmin lopettaa. Korstuilla sitten mennään taas.

Vierailija
807/1254 |
08.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen aloitin toisena vuotopäivänä.

Tänään jo heräsin kramulamaiseen päänsärkyyn, nukuin 10h.

Onko normaalia ja meneekö ohi?

Vierailija
808/1254 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erittäin kyllästynyt Slindaan! Kun pesen aamulla hiukset, ovat ne ennen viittä jo rasvaiset. Finnit selässä ovat lisääntyneet ja iso kivulias kysta rinnassa. Lisäksi kuumeilen joka ilta, välillä melkein 39.  Hoitaja sanoi, että lopeta se mittaaminen. 

Lisäksi ahdistun helposti ja olen henkisesti huonossa jamassa. Mulla on endo ja kivut jatkuu runsaina. Tuntuu, että en uskalla koskea tähän lääkkeeseen. Voinko vaan lopettaa, en jaksa kiduttaa enää itseäni tällä synteettisellä paskalla!

Vierailija
809/1254 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, olen käyttänyt Slindaa nyt suunnilleen 7 kk ja heitän ne kohta romukoppaan. Menkat tulee ihan miten sattuu, on ollut aikoja (kuukausi-pari) kun menkkoja ei tule, mutta useimmiten ne tulee kesken listan ja todella runsaina. Ei yhtään voi tietää milloin ne alkaa. Rupeaa menemään hermot. Muita haittavaikutuksia en ole huomannut. Kasvojen ihossa pieniä näppyjä mutta en tiedä johtuuko pillereistä vai ei.

Vierailija
810/1254 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen aloitin toisena vuotopäivänä.

Tänään jo heräsin kramulamaiseen päänsärkyyn, nukuin 10h.

Onko normaalia ja meneekö ohi?

Tyttärellä lisääntyi migreenityyppiset päänsäryt Slindan myötä. On syönyt sitkeästi pillereitä nyt jo useamman kuukauden.

Vierailija
811/1254 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei sinä jolla on kyhmy rinnassa ja kuumeilua, menehän lääkäriin ja äkkiä. Ei kuulosta kovin hyvältä.

Mä olen nyt syönyt näitä lähemmäs kaksi vuotta ja menkkoja ei ole alun parin viikon tiputteluvuotoa lukuunottamatta ollut. Joskus alussa oli silleen 1-2 päivää mietoa tiputtelua siinä 10. pilleripäivän tienoilla. Niin olipas nyt yllätys, kun alkoikin ihan oikeat menkat näiden kanssa! :o En käsitä, mistä tämä voi johtua, kun tähänkin asti olen saanut olla ilman menkkoja ja olen kuitenkin säntillisesti pillerini syönyt ajallaan. Toisaalta tämä kyllä helpottaa lopettamispäätöstä, kun tuo menkkojen poissaolo oli oikeastaan se pääsyy, miksi näitä vielä syön... 

Vierailija
812/1254 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan Slindan joka ilta klo 18-21 välillä. Kuinkahan tarkkaan samaan aikaan se pitäisi ottaa? Ja eikö niin, että jos ottaa vaikka parin tunnin erolla päivittäin, ei vaikuta ehkäisytehoon?

Vierailija
813/1254 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
814/1254 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näitä kommentteja niin huomaan miten paljon ihmisillä on samanlaisia haittavaikutuksia ilmennyt kuin minulla. Lääkäri taas sanoi minulle, että tuskin ne haittavaikutukset johtuvat lääkkeestä.

Vierailija
815/1254 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaisi olevan erittäin yksilöllistä, miten tällaiset aineet vaikuttaa naisen kehoon ihmettelen, että lääkäri voi sanoa noin.

Vierailija
816/1254 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kasvanut kova kyhmy rintaan Slindan aloitettuani. Lisäksi kuumeilen joka ilta, pillerin ottamisen jälkeen. Voisiko näissä olla yhteyttä?

Oletko jo käynyt tutkituttamassa ko. kyhmyn?

Vierailija
817/1254 |
13.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jo käynyt tutkituttamassa ko. kyhmyn?

Olen varannut ajan tälle viikolle. Sairaanhoitaja katsoo..

Vierailija
818/1254 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin Slindat päänsärkyjen/migreenin vuoksi, muuten tuntui sopivan ihan hyvin. Nestettä lähti pillereiden aikana, mutta nyt lopetuksen jälkeen kroppa ei tunnu toimivan yhtään. Kaksi kuukautta ollut ilman pillereitä ja hirveä turvotus, ummetus ja tukala olo! Onko kellään ollut samaa pillereiden jälkeen? Ymmärrän että voi kestää, ennen kuin hormonit tasoittuu, mutta kierto palautui kyllä heti normaaliksi. Tää nesteen kerääntyminen on nyt ongelma :/.

Vierailija
819/1254 |
15.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeeko kukaan muu että Slindoista olisi tullut pidemmällä käytöllä ihon kutinaa johonkin? Ja niin että kutina esiintyisi usein menkkojen/vuodon aikana/jälkeen?

Vierailija
820/1254 |
16.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksseiska kirjoitti:

Moi, olen käyttänyt Slindaa nyt suunnilleen 7 kk ja heitän ne kohta romukoppaan. Menkat tulee ihan miten sattuu, on ollut aikoja (kuukausi-pari) kun menkkoja ei tule, mutta useimmiten ne tulee kesken listan ja todella runsaina. Ei yhtään voi tietää milloin ne alkaa. Rupeaa menemään hermot. Muita haittavaikutuksia en ole huomannut. Kasvojen ihossa pieniä näppyjä mutta en tiedä johtuuko pillereistä vai ei.

Ootko kokeillut jättää syömättä ne lumepillerit? Mulla jos tulee näiden kans menkat, ne tulee aina 10. päivänä uutta liuskaa, kun siinä taukopäivinä on sellainen feikkiovulaatio. Seuraile, voisitko ennakoida kans näin, että tulisivat aina samaan aikaan. Mutta jättämällä ne vihreät lumepillerit syömättä ja uuteen liuskaan siirtymällä voisi tuo menkkojen yllärituleminen kyllä jäädä pois.