Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Slinda minipillerit

guest
30.03.2020 |

Hei! Onko täällä ketään joka olisi aloittanut nämä uudet Slinda pillerit? Itse aloitin pari viikkoa sitten, koska en migreenini takia voinut jatkaa e-pillereillä. Miten teillä on mennyt Slindojen kanssa?

Kommentit (1254)

Vierailija
741/1254 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindan lopetuksesta nyt 2 vkoa. Raskaustoiveita ensi vuodelle. Jännityksellä odotan miten kierto pyörähtää luomisti käyntiin. Slindojen aikaan suhteellisen tasan kp 27-28 kierto. Normaalisti kierto ilman ehkäisyä sekava kp 32-48.

Muita, jotka lopettaneet Slindat ja raskautuminen toiveissa?

Vierailija
742/1254 |
11.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin olla koekaniinina sille, miten Slindat toimii. Aloitin ne juuri. Ikää on 46 vuotta ja mulla on kuparikierukka ollut puoli vuotta. En ole siihen täysin tyytyväinen. Nipistelee ja jäytää kovin etenkin menkkojen lähestyessä ja niiden aikana. Koska se on ns. mekaaninen ehkäisy, ei ole estettä kokeilla rinnalla Slindaa.

Mua kiinnostaa ennekaikkea se, että kun Slinda on antiandrogeeninen, niin väheneekö esim. hiustenlähtö tai ihon epäpuhtaudet. Paukahtaako päälle järjetön kuivuus. Painaako tämä alas omaa estrogeenituotantoa, tuleeko kuumia aaltoja. Vai onko tämä se nestettä poistava (koska drospirenoni on sitä lievästi) jokanaisen unelmapilleri, joka ei lainkaan turvota, vie selluliitin mennessään ja jopa muutaman kilon pois. Viekö kuukautiset (toivottavasti) tauolle ja kohdun lepotilaan. Vai tekeekö raivottareksi.

Saa kommentoida ja laittaa kokemuksia.

Söin ennen kuparikierukkaa Cerazettea onnistuneesti muutaman vuoden. Pysyin hoikkana kuin mikä ja desogestreeli lievästi androgeenisena eli Slindaa päinvastaisena hormonina toi toki ihoon hieman epäpuhtauksia ja vähän hiusten lähtöäkin, mutta jotenkin tuki myös ahkeraa kuntosaliharrastustani. Lihakset kasvoivat ennätysvauhtia ja ns. naisellinen pehmeys katosi kehosta helposti. Myös halut kasvoivat. Enkä ollut kuiva.

Cerazetteakin saa kommentoida.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1254 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös 46 vuotias ja syönyt kuukauden Slinda minipillereitä. Minulla pillerit on ihan selvästi poistanut nestettä kropasta. Tiputteluvuotoa on ollut oikeastaan koko ajan, toivottavasti tästä tasaantuu ja toivon, että kuulautiset jäisi kokonaan pois. Aloitin Slindat, sillä kärsin pahoista pms-oireista.

Vierailija
744/1254 |
13.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindat olleet käytössä 5 liuskan verran. Ebsimmäinen kuukausi oli jatkuvaa tiputteluvuotoa, jonka jälkeen kuukautiset jäi kokonaan pois. Tämä oli hyvä muutos ferritiinin kasvattamisen takia. Kuitenkin ikävä pahoinvoinnin tunne ja päivittäiset päänsäryt saava miettimään pillereiden vaihtoa/hormonaalisen ehkäisyn lopettamista.

Vierailija
745/1254 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ragemude kirjoitti:

Aloitin Slindat reilu viikko sitten, kun oli kulunut 6 viikkoa synnytyksestä. Omalla kohdallani ehkäisyteho vaikuttaa perustuvan pillereiden mukanaan tuomiin oireisiin. Ärsyttää ja pinna palaa herkästi, pillerit aiheuttavat runsasta vuotoa, eikä seksiä tee yhtään mieli. Lisäksi mietin, voisiko aamuöinen vaikeus saada imetyksen jälkeen unta uudelleen olla myös seurausta näistä pillereistä. Toivon, että oireet pian helpottaa, sillä en halua vuotaa jatkuvasti niin kuin muutama vuosi sitten kuparikierukan kanssa n. 4/5 ajasta. Koko perheen hyvinvoinnin kannalta ei ole kestävää, että olen myös jatkuvasti ärtynyt.

Slindat vaihtui Cerazetteen ja kaikki oireet hävisi. Slindojen kanssa en tuntenut itseäni ja ajatuksiani omiksi, ikään kuin oisin kokenut jonkun toisen tunteita ja ajatuksia. Minulla oli outoja pelkoja ja kaikenlaista mielenvikaisuutta. Jälkitarkastuksessa otin puheeksi nämä ja sain Cerazette-paketin kotiinviemisiksi. Vaihdoin pilleriä välittömästi ja heti seuraavana päivänä olo alkoi normalisoitua. Muutaman päivän tiputtelun jälkeen menkkojakaan ei ole ollut nyt koko aikana.

Vierailija
746/1254 |
14.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan! Olen syönyt Slindaa nyt 2 levyä, alussa hormooni mieliala heitot oli hurjia mutta tunteet tasoittui aika nopeasti

(n kuukausi)

kuukautisia tai mitään vuotoja ei ole ollut pillerien aloittamisen myötä. Ainoa miinus valmisteessa on ihon kuivuminen

:( kuivuus vaikuttaa myös suun limakalvoille että tuonne alakertaan..

Tosin on tämä parempi pilleri kuin Cerazette ja sen sivuvaikutuksena jatkuva vuotaminen

Vierailija
747/1254 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syöny nyt reilu 4kk Slindoja ja huomenna en enää näitä pillereitä ota. Ja siis en todellakaan sano, että kaikki johtuisi näistä, mutta olo on selvästi muuttunut viimeisen 3kk aikana. Oon kärsinyt ahdistus/paniikkihäiriöstä melkein aina, mutta ne on ollut aika hyvin hallinnassa viime vuodet. Nyt kuitenkin olo on

koko ajan ahdistunut, pelkotiloja vähän väliä, pari voimakasta paniikkikohtausta takana. Menkkoja muistuttavaa vuotoa tulee silloin tällöin. Ainakin kokeilen, jos olo helpottaa näiden lopettamisen jälkeen. Ja joku sanoi hiusten nopeasta rasvoittumisesta, samma här.

Vierailija
748/1254 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin olla koekaniinina sille, miten Slindat toimii. Aloitin ne juuri. Ikää on 46 vuotta ja mulla on kuparikierukka ollut puoli vuotta. En ole siihen täysin tyytyväinen. Nipistelee ja jäytää kovin etenkin menkkojen lähestyessä ja niiden aikana. Koska se on ns. mekaaninen ehkäisy, ei ole estettä kokeilla rinnalla Slindaa.

Mua kiinnostaa ennekaikkea se, että kun Slinda on antiandrogeeninen, niin väheneekö esim. hiustenlähtö tai ihon epäpuhtaudet. Paukahtaako päälle järjetön kuivuus. Painaako tämä alas omaa estrogeenituotantoa, tuleeko kuumia aaltoja. Vai onko tämä se nestettä poistava (koska drospirenoni on sitä lievästi) jokanaisen unelmapilleri, joka ei lainkaan turvota, vie selluliitin mennessään ja jopa muutaman kilon pois. Viekö kuukautiset (toivottavasti) tauolle ja kohdun lepotilaan. Vai tekeekö raivottareksi.

Saa kommentoida ja laittaa kokemuksia.

Söin ennen kuparikierukkaa Cerazettea onnistuneesti muutaman vuoden. Pysyin hoikkana kuin mikä ja desogestreeli lievästi androgeenisena eli Slindaa päinvastaisena hormonina toi toki ihoon hieman epäpuhtauksia ja vähän hiusten lähtöäkin, mutta jotenkin tuki myös ahkeraa kuntosaliharrastustani. Lihakset kasvoivat ennätysvauhtia ja ns. naisellinen pehmeys katosi kehosta helposti. Myös halut kasvoivat. Enkä ollut kuiva.

Cerazetteakin saa kommentoida.

Mä lopetin. Viikossa kuivui alakerta, silmät, suu (öisin kuin sahara), tuli näppyjä mitä mulla ei ollenkaan yleensä ole ja tarjuton turvotus joka näkyy niin kasvoissa kuin muuallakin kehossa. Jatkan pelkällä kuparikierukalla.

Vierailija
749/1254 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindoja 9kk takana eikä ole ollut ongelmia. Ihon ja tukan rasvoittumiseen tai näppylöiden tuloon ei ole auttanut, mutta ei ainakaan myös pahentunut. Ensimmäiset 2kk oli tiputusvuotoa keskellä levyä, mutta sen jälkeen ei ole ollut ollenkaan vuotoa. Mielialaan eikä seksihaluihin tai orgasmin saantiin ei ole vaikuttanut mitenkään. Aluksi oli astetta turvonneempi olo, mutta sittemmin mennyt ohi. Olen tykännyt ja jatkan käyttöä.

Vierailija
750/1254 |
23.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten eroavat esim. Cerazettestä?

Cerazette nosti kolme maksa-arvoa normaalilta tasolta yli viitearvojen vain 4 kk käytön jälkeen. Seuratkaa siis maksa-arvojanne arvon naiset, erityisesti uuden pillerimerkin kanssa.

Mitkä maksa-arvoista?

Vierailija
751/1254 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindoja olen käyttänyt n. 1 v ja 2 kk, ja nyt taidan lopettaa. Ilman kuukautisia eläminen on ollut aivan ihanaa ja rauta-arvot ovat pitkästä aikaa päässeet korjaantumaan. En siis kadu. Mutta seksihalut ovat kadonneet täysin, ja jotta parisuhteeni ei liikaa kärsi, niin haluan kokeilla taas elämää ilman.

Vierailija
752/1254 |
31.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sopinut hyvin. Käyttänyt nyt niitä n. Kolme kk. Ei mekkoja eikä kipuja. T. N 47

Vierailija
753/1254 |
04.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, kävin juuri eilen gynellä kun mietin että johtuuko pms oireet, ärtyisyys, naaman rasvoittuminen, finnit, hiusten lähtö hiipuvasta hormontuotannosta, kun ei aiemmin ole vastaavaa ollut. Olisin halunnut hormonikorvaushoitoa, mitä moni ikäiseni (48v.) jo saa. Mulla kuitenkaan ei näkynyt että hormonituotanto olisi vielä hiipumassa ja lääkäri päätyi tähän slindaan, jolla saisi sitten tasattua estrogeenituotantoa ja saisi helpotusta just ovulaation ja kuukautisten aikaan tuleviin oireisiin. Nyt kun lukee näitä kokemuksia, niin tuntuu että tää slindahan just pahentaa näitä jo olevia oireita (naaman rasvoittuminen, hiusten lähtö jne.). Nyt on fiilis, että en taida uskaltaa aloittaa näiden popsimista :(

Vierailija
754/1254 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi ollut nyt käytössä ja lopetan. Olen joutunut käymään ihotautilääkäreillä ja monilla muilla eri lääkäreillä.. syöpääkin epäilty, kun hiustenlähtö ollut niin voimakasta. Mitään syytä ei ole löytynyt. Nyt tajusin, että syy on mahdollisesti Slinda-pillerit! Sopii iho-oireiden alkamiseen juurikin näiden aloittaminen. Muuten ollut ok pillerit, tosin paino ei ole laskenut raskauksien jälkeen helposti ja halut ollut täysin nollassa.

Vierailija
755/1254 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan Slindat aiheutti mulle kuumia aaltoja, tolkuttoman kuivuuden, hiusten ohenemista ja lähtöä. Olen 45 ja pillereiden lopettamiseen päättyi em. ongelmat.

Vierailija
756/1254 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on vain minun kokemukseni, mutta ei sopinut yhtään. Vuotoja tuli vähän väliä. Hermot meni ja pistin vaihtoon.

Vierailija
757/1254 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu Slindat nyt n. 6 kk, muuten toimii niinkun pitää mutta 4 kk kohdalla alkoi tällänen: keskellä laattaa alkaa tiputteluvuoto, joka sit yltyy menkoiks ennenkun edes ehdin alottaa laatan vikat. Pakko alkaa syödä uuttaa laattaa ja jättää vikat 4 välistä, muuten ois joka kuukausi 2-2,5 viikkoa menkkoja... Kattelen vielä pari kk miten toimii mutta jossei lopu niin varmaan pakko lopettaa/vaihtaa merkkiä.

Vierailija
758/1254 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiustenlähtöä tuntuu täälläkin olevan, yhtäkkiä huomasin että ohimoita on ns. miesmäisesti lähtenyt melkein kaikki hiukset, olivat ohuet kyllä jo ennestäänkin. Johtuiskohan slindoista, kohta 6kk takana muuten kyllä sopineet ihan hyvin, hyvin pientä satunnaista tiputtelua vain. Ja nestettä poistavat tehokkaasti eli on sellainen hoikka olo :) mutta hiustilanne nyt pelästytti.

Vierailija
759/1254 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen jatkaa vielä histenlähdöstä, että eikö näiden antiandrogeenisten pillereiden pitäisi sitä histenlähtöä ennemminkin ehkäistä kuin lisätä?

Vierailija
760/1254 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuli kuumetta viikon käytön jälkeen? Onko muilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme