Listataan älyttömimpiä lastenkasvatusneuvoja mitä omat vanhemmat/appivanhemmat ovat antaneet
Hauskaa nähdä, miten hassuilla tavoilla vauvoja ja taaperoita on ennen hoidettu.
Itse sain juuri esikoiseni ja olen syntynyt 90-luvulla. Olen aina pitänyt omia vanhempiani hyvin esimerkillisinä vanhempina. Muun muassa tällaisia vinkkejä olen nyt saanut kuulla:
-Kun vauva aloittaa iltakitinät ja haluaa koko ajan rinnalle, laita vauva autoon ja vie muutaman tunnin ajelulle
-Jos vauva saa huutokohtauksen, aseta vauva matolle makaamaan ja anna huutaa
-Vauvan "pitää" osata nukkua joka yö ainakin kuusi tuntia putkeen
-Jos vauvaa nukuttaa vain selällään, sille tulee hörökorvat (tämä oli oma suosikkini näistä mahtavista ohjeista)
-Jos vauva ei vaikuta olevan kylläinen imetyksen jälkeen, sille voi antaa muussattua banaania
Millaisia vinkkejä te muut olette saaneet? :D
Kommentit (44)
Kyllä ne on nuo vanhojen akkojen "älä heti mene sinne ku se itkee, oppii pompottamaan" ja "kyllä lapsen pitää pystyä nukkumaan vaikka sängynalta imuroitaisi!".
Kappas kummaa että 70-80 luvun lapsillaonki niin paljo mielenterveys- ja uniongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasta ei tarvitse nukuttaa ulkona, ilman vaunuja pärjää ihan hyvin, jos käytössä on auto. Lasta voi ulkoiluttaa rintarepussa. Rintaruokinnalla lapsi pärjää kyllä, vaikka paino laskisi.
Eikö nuo ole ihan hyviä neuvoja jokainen?
No tuo vika ei todellakaan ole hyvä neuvo. Tai onhan se tietysti, jos haluaa lapsensa tappaa nälkään...
70-luvun äitien kylmyyttä yms. voi osin selittää se, että he ovat sodissa traumatisoituneiden ja omalla tavallaan kylmien vanhempien kasvattamia. Onneksi suurin osa nykyäideistä ei siirrä samaa kylmyyttä seuraavalle sukupolvelle.