Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisten ihmisten tulisi kuulua riskiryhmään ja pysyä kotona turvassa

Vierailija
30.03.2020 |

Korona on yksinäiselle yhtä vaarallista kuin yli seitsemänkymppiselle. Yksinäisyys on kipua aivoissa, se laukaisee koko kehon kattavan tulehduksen, nostaa stressitasoa, verenpaine kohoaa, se heikentää vastustuskykyä, immuunipuolustusta, maksaa, munuaisten toimintaa ja fyysistä kuntoa, se supistaa keuhkoja, aiheuttaa unettomuutta ja sydämen rytmihäiriöitä. Puhumattakaan masennuksesta, ahdistuksesta, paniikkihäiriöstä, peloista ja sosiaalisesta vetäytymisetä. Pidempään jatkuessa tunne on jopa tappavampi kuin tupakointi, altistaa vakaville mielenterveys ongelmille ja voi uusimpien tutkimusten mukaan mahdollisesti laukaista alzheimerin taudin. Usein yksinäisille ihmisillä katoaa elämänhallinta ja arjen ritiinit alkavatkin rakoilla kuten esimerkiksi ei käydä päiväkausiin suihkussa, hygieniasta ja terveydestä huolehtiminen unohtuu kum niistä ei enää piitata sekä syödään tavallista epäterveellisemmin. Suuremmassa vaarassa ovat ne jotka ovat taistelleet ja pinnestelleet yksinäisyyttä vastaan jo ennen tätä kriisi tilannetta. Toivottavasti edes listasin kaikki yksinäisyyden aiheuttamat oireet ja seuraukset.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hmmh*...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kuitenkin yksinäiset tuntuvat valittavan tilanteesta muita ihmisiä enemmän. Eli eivät tykkää siitä, että joutuisivat pysymään kotona. 

Vierailija
4/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

*hmmmh*...

Vierailija
5/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun yksin, en kärsi tästä, vaan nautin. Olis kamalaa ja stressaavaa, jos täällä olis muita samassa kämpässä.

Vierailija
6/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos he kerran ovat yksinäisiä ja masentuneita niin eiväthän he sitten jaksa mahdollisesta koronastakaan piitata...

Vierailija
7/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun yksin, en kärsi tästä, vaan nautin. Olis kamalaa ja stressaavaa, jos täällä olis muita samassa kämpässä.

Yksinolo ja yksinäisyys ovat eri asioita.

Vierailija
8/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos he kerran ovat yksinäisiä ja masentuneita niin eiväthän he sitten jaksa mahdollisesta koronastakaan piitata...

Eivät ja tästä voi tulla ongelma.

Vierailija
9/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huutista 0/5

Vierailija
10/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun viskiryhmään, ja pysyttelen mielelläni kotona. Joskus katselen verhojen raosta, hyppiikö pihalla pikku-ukkoja. Ja kulautan lisää viskiä.

Vierailija
11/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinäinen voi olla hyvinkin ahdistunut.

Vierailija
12/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, kun ei tarvitse pelätä tartuttavansa läheisiään. Olen vielä ns. kriisityössä. Olisi kauheaa, jos olisi vielä perhettä kotona.

Vierailija
13/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ihminen voi olla yksin, mutta ei tunne oloaan yksinäiseksi. Toisaalta toisten seurassa voi tuntea yksinäisyyttä (ei viihdy, ei ole samalla aaltopituudella, tuntee ulkopuolisuutta jne. ).

Vierailija
14/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeuksia on mieli iloinen. Muutamalla kaverilla vaikeuksia pysyä edes hetki yksin kotona.

Vierailija
15/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän aiheuta korona eroa...

Vierailija
16/16 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Ihminen voi olla yksin, mutta ei tunne oloaan yksinäiseksi. Toisaalta toisten seurassa voi tuntea yksinäisyyttä (ei viihdy, ei ole samalla aaltopituudella, tuntee ulkopuolisuutta jne. ).

Meistä jokainen tuntee olonsa yksinäiseksi joskus, mutta se on ohimenevää ja lyhytaikaista. Yksinäisyyttä eintarvitse pelätä, meistä jokainen voi opetella taidon muuttaa se voimavaraksi ja kasvaa ihmisinä paremmiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän