Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?
Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.
Kommentit (449)
Viikon ruokalista näyttänyt tältä. Lasten takia on ruokaa tehtävä. Muuten varmaan eläisin itse nuudelilla ja suklaamunilla...Laitan myös muita syömisiä, jos siitä apua muille:
Aamulla, illalla ja välipaloina esim. puuroja (suklaamannaa, mannapuuroa, samettivelliä, kaurapuuroa) paljon mehukeittojen, bonnen soseiden tai pakastemarjojen kanssa. Hedelmiä, tomaattia, kurkkua, keitettyä kananmunaa. Munavoita ja valmisriisipiirakoita. Viiliksiä, viiliä, riisimuroja maidolla ja leipää. Leipäjuustoa. Vaihtelevasti näitä.
Lämpimän ruuan kans tarjolla tyyliin yksi tomaatti/pala kurkkua/salaattia tai porkkanatikkuja. Näkkileipää margariinilla ja juustolla ja maitoa tai piimää.
Ma: Lämpimiä voileipiä (ruisleipää, jauhelihaa tai tonnikalaa, mozzarellaa, tomaattimurskaa, ananasta, valkosipulia ja juustoa). Uuniin ja pois, kun juusto sulanut.
Ti: Kaalikääryleitä puolukalla. Isotöisiä, mutta sai aikaa kulumaan ja ovat edullisia.
Ke: Niitä samoja kääryleitä.
To: Lanttulohkoja, valkosipulidippiä ja fetasalaattia.
Pe: Grandiosan pitsaa. Lasten lempipäivä ruuan osalta. 🙈
La: Kasvissosekeittoa (pakastekasviksia keitetään ja soseutetaan. Maustetaan pippurilla ja suolalla ja sekoitetaan joukkoon paketti tuorejuustoa) ja päälle raejuustoa.
Su: Sitä samaa keittoa.
Tänään oli karitsan ja naudan ulkofilettä kauniin mediumina, lisukkeena Paahdettuja perunoita, porkkanoita, herkkusieniä ja sipulia sekä punaviinikastiketta. Jälkiruuaksi passionhedelmä-pavlovat.
Tänään syötiin makaronilaatikkoa.
Coq au vin ja riisiä.
Eilen jauhelihapihvit kermakastikkeessa.
Huomenna kuhaa.
Eilistä tex mex settiä riittää vielä, lisäksi paahdetaan uunissa vihreitä parsoja.
Me käytin naapurin eläkeläis pariskunta luona syömässä. He pitää minun lapsia kovasti ja meillä on kivaa usein yhdessä. He tekee myös hyvää ruokaa lapsilla.
Kanaa ja itse tehtyjä kermaperunoita. Koko persee, perheelle xD
Mac and Cheese tänään sateisen päivän lohduksi, tajuttoman hyvää.
Sisäfilepihviä ja perunamuusia.
Naudan paisti, valkosipuliperunat, pippurikastiketta ja parsakaalia
Käpykakkua muurahaisilla höystettynä
Kreikkalaista salaattia, missä kvinoa-riisisekoitusta.
Koskenlaskija