Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitäs teidän koronakeittiössä tehtiin tänään iltaruuaksi?

Vierailija
29.03.2020 |

Mä tein wokkia, kun piti syödä pois aiemmin viikolla käytettyjä aineksia, tällä kertaa keitettyjä nuudeleita ja kidneypapuja. Siivutin kaalia ja kuullotin sitä pannulla miedolla lämmöllä. Sitten pilkoin hieman sipulia ja valkosipulia ja panin nekin pannulle. Sitten lisäsin hieman pilkottua inkivääriä. Seuraavaksi keitetyt nuudelit. Annoin paistua hetken ja lisäsin pavut, seesaminsiemenet ja kastikeainekset, eli sitruunamehua, soijakastiketta, sokeria ja chilijauhetta. Aika hyvää tuli.

Kommentit (449)

Vierailija
361/449 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaatticurrya, riisiä ja naanleipää. Samalla leivottiin muutama leipävuoka pakkaseen ja tähteistä paistettua riisiä muutama annos ja näin tehty monta päivää - nyt on pakastin täynnä lämmitysvalmiita aterioita ettei tarvi vaivautua vähintään viikkoon :)

Vierailija
362/449 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanakeittoa ja ruisleipää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/449 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronakeittiön klassikko on tietysti lepakkopata.

Vierailija
364/449 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyhtökanaa, kasvispullia ja pikkelöityä varhaiskaalia. Jälkkärinä keylimepieta.

Vierailija
365/449 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle nugetteja, makaronia, raejuustoa ja kurkkua, itselle munakas, paistettua perunaa, nokkosta ja varhaiskaalia.

Vierailija
366/449 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkkunapihvejä, pinaattipastaa, punakaalia, parsaa, porkkaanaa ja salaattia.

Vierailija
367/449 |
13.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkiintyny silli.

Vierailija
368/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalkkunapihvejä, pinaattipastaa, punakaalia, parsaa, porkkaanaa ja salaattia.

Miten valmistuu tämä pinaattipasta?

Ap

Vierailija
369/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin tehdä jämistä taas jotain, ehkä heitän pannulle kalkkunan jauhelihaa, sipulia ja mausteita, niiden sekaan eilisiä keitettyjä perunoita. Vähän niin kuin pyttis mut ei kuitenkaan. Salaattia kans!

Vierailija
370/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää ruokaa.

Mutta jälkiruokapa vasta hyvää onkin ollut.

Olen nyt syönyt pari päivää jälkkäriksi Sami Kurosen maailman parhaita Brownieita vadelmakastikkeella.

Vierailija
371/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananjauhelihasta lihapullia, joukkoon sipulia, omenaa ja chiliä. Näitä sitten salaatin ja majoneesin kanssa! Tein eilen kilosta jauhelihaa, riittää yksineläjälle hetkeksi :).

Vierailija
372/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tänään lounaaksi linssikeittoa, ja sitä syödään sitten illallakin. Välipalaksi ajattelin leipoa sämpylöitä.

Vierailija
373/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein tänään lounaaksi linssikeittoa, ja sitä syödään sitten illallakin. Välipalaksi ajattelin leipoa sämpylöitä.

Ap

Vierailija
374/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein just janssonin kiusausta, myöhemmin teen mustikkapiirakan, valmistaikina jo sulamassa.

Että janssonilla ja mustikkapiirakalla tämä päivä. Ei voi valittaa.

375/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tortilloja syötiin eilen, täytteenä jauheliha, salaatti ja itse tehty salsa.

Tänään illalla perinteinen itse tehty hernekeitto ilman lihaa. Ei mitään purkkitoskaa ja oikeista herneistä.

Vierailija
376/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aneemisia koronaruokia, tietysti tärkeintä tervehtyä eikä miettä ruokaa. 

Vierailija
377/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelit pois pussista, kuumaa vettä päälle ja tadaa!

Vierailija
378/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirssijuustopihvejä, paistettua varhaiskaalia (oliiviöljy, valkosipuli, suola) ja iso salaatti (ituja, jäävuorisalaattia, babypinaattia, kurkkua ja keltaista paprikaa).

Ihanaa oli ja lapsikin tykkäsi: lautaset syötiin tyhjäksi ja koti tuoksuu taivaalliselta :)

Vierailija
379/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein pellillisen pitsaa ja jälkkäriksi lettuja.

Vierailija
380/449 |
14.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirssijuustopihvejä, paistettua varhaiskaalia (oliiviöljy, valkosipuli, suola) ja iso salaatti (ituja, jäävuorisalaattia, babypinaattia, kurkkua ja keltaista paprikaa).

Ihanaa oli ja lapsikin tykkäsi: lautaset syötiin tyhjäksi ja koti tuoksuu taivaalliselta :)

Meillä jälkkäriksi puolukkavispipuuroa!

Huomiseksi on kehittymässä kikherneet, joista tehdään ihania falafel pihvejä (paras resepti Vege- nimisestä keittokirjasta). Parempaa kuin Fafa’s ja itsetehtyä herkkua.

Lapsi teki eilen illalla chia-vanukasta ja sitä syötiin välipalaksi mangon ja mustikoiden kera. Lounaaksi oli ihan perus Lidlin kalapuikkoja, perunamuusia ja pakastepapuja! Nam!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän