Kaipaan ihan hirveästi lentämistä ja matkailua :((
Sitä ihanaa fiilistä kun pääsee lentsikkaan, mieli täynnä odotusta, arki unohtuu, tyylikkäät lentoemot palvelee ja saa katsella maapalloa ilmasta käsin.
Miksei maailma voi palata entiselleen :'(
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Jo kaksi matkaa peruttu (huhti ja touko), näinköhän Muutkaan varatut tulee toteutumaan (lähdöt elo ja joulukuussa)
Matkustatko NELJÄ kertaa vuodessa ulkomaille?! Huhhuh.
Miten sulla on edes vapaita noin paljon? Vai oletko joku sikarikas joka ei tee töitä?
Olen eri, mutta minäkään en edes muista koska viimeksi en olisi käynyt vähintään neljää kertaa vuodessa ulkomailla. Ja ihan normaali palkansaaja olen uudeltamaalta.
Toivottavasti tuollaiseen turhanpäiväiseen paikasta toiseen lennähtelyyn tulee jatkossa jotain rajoituksia, tai seuraava pandemia on vain ajan kysymys.
Menolippu kaikille halukkaille.
Ja passi boardingissa pois. Pysykää siellä, ihanassa maailmassa vaan. Kunhan ette huuda suunapäänä valtiota apuun kun jotain sattuu niin Ok mulle koko hullutus.
Minulla palkka 2600 euroa/kk ja tuosta jää verojen jälkeen 1990 euroa. Asun Vantaalla ja vuodessa tulee matkapäiviä noin 50-60.
Normaaleilla loma-ajoilla reissaan.
- talviloma 1 viikko
- kesäloma 4 viikkoa
- välillä pidennettyjä viikonloppuja, kuten helatorstai- tai itsenäispyyspäivä, yleensä nämä ovat sitten 4 päivän matkoja
- 1 viikko lomarahavapailla
- joulun yhteyteen saa myös usein pidennetyn viikonlopun tai jopa kokonaisen viikon
Mulla ei vielä tällä hetkellä massiivista tuskaa ole, kun luojan kiitos edellisestä on muutama viikko, mutta yksi maksettu matka jo peruuntui. Itellä tästä tekee hyvin surkuhupaisaa se, että mun suunnitelma tälle vuodelle oli matkustaa mahdollisimman paljon, kiertää festareita ja keikkoja mahdollisimman paljon muutaman hiljaisemman vuoden jälkeen, niin koen tämän melkein henkilökohtaisena tyrmäyksenä universumin puolelta :D :D Ite aloitin tämän vasta reilusti yli kolmekybäsenä, että en ole kakarasta saakka liehunut saastuttelemassa huvikseni. Vihaan kotona olemista :(((((((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse toivon että tämä kriisi herättäisi ihmiset huomaanaan, kuinka ainutlaatuinen ja tärkeä asia meidän luontomme ja elinympäristömme on, ja että sen eteen olisi valmis uhraamaan enemmänkin turhaa kulutusta ja viihdematkailua.
Oletko sinä valmis luopumaan tietoliikenneyhteyksistä, jotka kuluttavat ja saastuttavat enemmän kuin lentomatkustaminen?
https://yle.fi/uutiset/3-10832413
"Netti syö kasvavalla tahdilla sähköä ja suurin syyllinen ovat nettivideot – "Epämiellyttävä totuus, josta ei haluta puhua"
Tietotekniikka-alan hiilidioksidipäästöt ovat jo kovemmat kuin lentoliikenteellä."
No kun kysyit niin olisin. Ihan järjetön määrä suolletaan nykyään mainosvideoita, vblogeja, epämääräisiä somevideoita ja muuta ihan turhaa nettiin. Sanomalehdetkin syyllistyy tähän. Lisäksi palvelintilaa täytetään meemeillä ja viestidataa, jota kukaan ei tarvitse, säilötään vuosikausia. Pärjättäisiin paljon vähemmällä tässäkin. Nykypäivänä on myös aika mahdoton kattavasti vertailla, mikä ala saastuttaa eniten. Matkailuunkin liittyy ilmiöitä, joita ei lasketa lentomatkailun saasteeksi.
Argumentisi ei ole mielestäni silti oikeutus tuhota maapalloa. Toivon vieläkin, että ihmiset heräsivät tämän kriisin myötä pohtimaan, mistä asioista voisivat luopua.
Heh, teille taitaa tulla pitkä kesä jos jo parin viikon jälkeen tulee vieroitusoireita.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö tajua, että on kyllä tosi junttia tuo alituinen lentomatkailu.
Se oli sitä jo paljon ennen tätä koronaa.
Vain tylsimykset haluaa koko ajan johonkin pois.
Oletan ettet ikinä poistu kotipaikkakunnaltasi minnekään. Et vanhaa isää katsomaan parin tunnin ajomatkan päähän (mitä sitä nyt turhia hupimatkailuja, itsekkäistä syistä). Et omista mökkiä missään, sehän olisi aivan turha kuluerä ja vaatii matkustamista, et ole tylsimys.
Vierailija kirjoitti:
Minulla palkka 2600 euroa/kk ja tuosta jää verojen jälkeen 1990 euroa. Asun Vantaalla ja vuodessa tulee matkapäiviä noin 50-60.
Normaaleilla loma-ajoilla reissaan.
- talviloma 1 viikko
- kesäloma 4 viikkoa
- välillä pidennettyjä viikonloppuja, kuten helatorstai- tai itsenäispyyspäivä, yleensä nämä ovat sitten 4 päivän matkoja
- 1 viikko lomarahavapailla
- joulun yhteyteen saa myös usein pidennetyn viikonlopun tai jopa kokonaisen viikon
No jokainen tyylillään, mutta tuo kuulostaa kyllä siltä että sun kaikki aika ja rahat menee käytännössä matkailuun. Jos se on susta OK niin mikäs siinä. Ihmettelen vaan, kun itselle matkustelu on lähinnä stressaavaa.
Minä en aio luopua matkailusta. Piste.
Minä sen sijaan asun suomalaisittain hyvin vaatimattomasti. Asunto on pieni kerrostalokaksio, ei ole saunaa, ei lattialämmitystä, en omista autoa, vaan kävelen, pyöräilen tai kuljen julkisella liikenteellä.
Käytän vaatteita pitkään ja ostan harvoin uusia vaatteita.
Pienituloisena minulla ei ole käytännössä koskaan varaa matkailuun. Asun Tampereella. Käyn Helsingissä pari kertaa vuodessa, sekä vanhempien luona Savossa jouluna ja kevät/kesällä (tänä vuonna taitaa jäädä väliin koronan takia). Viimeksi kävin ulkomailla Ruotsissa neljä vuotta sitten, sitä ennen Skotlannissa kuusi vuotta sitten, ja sitä ennen taisi olla Lontoo vuonna 2006. Eli 2006-2014 en matkustanut ollenkaan.
Matkat olivat piristäviä ja olisi kiva joskus matkustella enemmänkin, mutta onhan elämässä niin paljon muutakin. Viihdyn hyvin kotona.
Nettivideot tuovat maailman minun luokseni, enkä aio niiden katselua vähentää. Ne ovat minulle elämän sisältöä, ja olen oppinut niistä paljon.
Ehkä niiden, jotka lentävät JA katsovat paljon, olisi hyvä vähentää jompaakumpaa, etteivät kuormita ihan tuhottomasti. Mutta turha tässä on toisiamme syyllistää, kuka on pahempi.
Vierailija kirjoitti:
Heh, teille taitaa tulla pitkä kesä jos jo parin viikon jälkeen tulee vieroitusoireita.
Ei ole kyse nyt vain kahdesta viikosta :( Oli kivoja reissuja jo suunniteltuna keväälle ja kesälle ja nyt kaikki romahti ihan tosta noin vaan! Tämä koronakatastrofi vei itseltäni useamman kuukauden odottamisen, lentelyn ja matkustelun ilon. Lisäksi mielessä painaa se epätietoisuus, että pääseekö sitä milloinkaan enää. OLISI PITÄNYT käydä tammikuussa vielä kun oli mahdollisuus. Nyt se on myöhäistä.
ap
Viimeisen 20 vuoden aikana olen ollut lähes 2 vuotta Suomen rajojen ulkouolella lomareissuillani.
Vuosien muötä perhe on kasvanut lapset tulleet tietty mukaan.
Pandemian jälkeen matkustelemme entiseen malliin, sillehän ette mitään voi. :D
Välillä lennämme, välillä otamme oman auton alle ja kierrämme Eurooppaa.
Viimeksi Karibialla jäi yhden ravintolan omistajan kanssa juttu kesken, sinne mennään myös vielä!
Vierailija kirjoitti:
Minä en aio luopua matkailusta. Piste.
Minä sen sijaan asun suomalaisittain hyvin vaatimattomasti. Asunto on pieni kerrostalokaksio, ei ole saunaa, ei lattialämmitystä, en omista autoa, vaan kävelen, pyöräilen tai kuljen julkisella liikenteellä.
Käytän vaatteita pitkään ja ostan harvoin uusia vaatteita.
Mulla sama, paitsi en myöskään matkustele. Olen siis parempi ihminen!
Voi tulla karu todellisuus vastaan teille keskituloisille. Koronan takia voi lentoyhtiöitä mennä jopa konkurssiin, ja nimenomaan niitä halpoja yhtiöitä. Samoin hotelleja saattaa mennä konkurssiin. Todennäköisesti parhaiten selviävät kalleimmat yhtiöt, eli halpalennot vähenevät huomattavasti. Sitten on pakko valikoida, mihin on varaa matkustaa ja miten usein.
Ehkä kannattaisi nyt karanteenin aikana hankkia uusia harrastuksia, joita voi jatkaa ilman matkusteluakin, jos tilanne on koronan jälkeen kovin ankea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin. Jo kaksi matkaa peruttu (huhti ja touko), näinköhän Muutkaan varatut tulee toteutumaan (lähdöt elo ja joulukuussa)
Miten sulla on edes vapaita noin paljon? Vai oletko joku sikarikas joka ei tee töitä?[/quote
Olen hoitovapaalla. Mutta on mulla.muutenkin vuodessa miltei 8 viikkoa lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla on edes vapaita noin paljon? Vai oletko joku sikarikas joka ei tee töitä?[/quote
Olen hoitovapaalla. Mutta on mulla.muutenkin vuodessa miltei 8 viikkoa lomaa.
Millä alalla on 8 viikkoa lomaa vuodessa? Kerro ihmeessä niin hakeudun sinne itsekin.
Itseltä peruuntui koronan takia kaksi matkaa, harmittaa mutta minkäs tälle tilanteelle voi. Jatkossa en toki enää taida uskaltaa matkustaa sitten kun tää tilanne (joskus?) helpottaa. Kyllä nyt alan säästämään rahaa sen kuuluisan pahan päivän varalle, ei enää varaa matkusteluun jatkossa