Jotkut haluaisivat tartunnan heti vapaaehtoisesti
Perusteluina esim. koska se kuitenkin todennäköisesti tarttuu jossain vaiheessa ja tällä hetkellä sairaaloissa on tilaa. Sairastettuaan henkilö olisi "vapaa" jatkamaan normaalia elämää ilman jatkuvaa pelkoa sairastumisesta ja karanteeniajan jälkeen muita tartuttamasta (olettaen ettei toista aaltoa tule). Onko tällainen ajattelu järkevää ja hyväksyttävää?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronaan voi sairastua uudestaan ja se voi myös uudelleen aktivoitua ihmisessä.
Puhut puppua tai ainakin vahvasti vääristeltyä totuutta.
Koronaan tulee tutkitusti immuniteetti. Sen kestoa ei vielä tiedetä, mutta ei se ainakaan heti häviä. Joillakin poikkeusyksilöillä se voi tosin jäädä niin heikoksi, että uudelleen sairastuminen lyhyen ajan sisällä on mahdollista - mutta ne on todellakin poikkeusyksilöitä.
Koronan "uudelleen aktivoitumisessa" on nykytiedon kyse siitä, että käytetyt testit ei ole 100% luotettavia. Jotkut koronatestit antaa helposti negatiivisen tuloksen, kun viruksen määrä on tarpeeksi alhainen. "Uudelleen aktivoitumisessa" ei siis ole kyse mistään sen kummemmasta kuin siitä, että joskus tauti muuttuu lievemmäksi ennen kuin se pahenee uudelleen.
Juuri näin. Uudelleen sairastuneita on hyvin vähän.
Taudin heittelevyys on yksi syy sille miksi karanteeniaikaa on jopa haluttu nostaa, koska joillakin potilailla oireiden lieventyminen on alkanut kahden viikon kohdalla, mutta pahentunut taas muutamaa päivää myöhemmin.
Mieluiten välttäisin tämän taudin kokonaan... erityisesti siksi, kun toinen pienistä lapsistani on perussairas. Joudun kuitenkin käymään töissä, kuten miehenikin, joten luultavasti jossain vaiheessa sairastumme. Olen tosi ahdistunut, myös jo iäkkäiden vanhempiemme puolesta. Nytkin on koko päivän ollut omituisen uupunut olo ja keuhkoputken kohdalla tuntuu lievää kipua kun hengittää. Toisaalta varmaan kehittelen itselleni näitä oireita kun muutenkin ajatukset pyörii tämän Koronan ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Mieluiten välttäisin tämän taudin kokonaan... erityisesti siksi, kun toinen pienistä lapsistani on perussairas. Joudun kuitenkin käymään töissä, kuten miehenikin, joten luultavasti jossain vaiheessa sairastumme. Olen tosi ahdistunut, myös jo iäkkäiden vanhempiemme puolesta. Nytkin on koko päivän ollut omituisen uupunut olo ja keuhkoputken kohdalla tuntuu lievää kipua kun hengittää. Toisaalta varmaan kehittelen itselleni näitä oireita kun muutenkin ajatukset pyörii tämän Koronan ympärillä.
Puolet Suomesta olisi jo saanut koronan, jos kaikki "koronalta vaikuttavat" oireet olisi koronaa. Ja siinä olisikin ihmettelemistä, miksi sairaalahoitoa vaativat tartunnat on osunut melkein pelkästään ulkomaanmatkailijoille ja heidän lähipiirilleen samalla kun 99% muusta väestöstä saa pelkkiä lieviä oireita...
Kyllä minäkin sairastaisin sen mieluusti nyt jo alta pois jos se nyt kuitenkin on tullakseen. En kuitenkaan aio sitä lähteä metsästämään ja noudatan tunnollisesti annettuja ohjeita ja määräyksiä. Parasta olisi toki välttää virus kokonaan., en vaan usko sen olevan realistista sulkeutumatta kuukausiksi neljän seinän sisälle.
Korona max. itämisaika 12pv. Pitäisi testata että varmasti korona. Oireiden loppumisen jälkeen vielä 2vk karanteenissa.
Ei. Joillekin sitä on kuulemma laitettu rokotteen tai lääkkeen testaamiseksi? tämä on eri asia
Miksi testejä ei ole tarpeeksi jotta useanpia voitaisiin testata?
Toivon että voisin välttää sen kokonaan, mutta kun töissä jotkut aivastelevat, yskivät ja niistävät (vaikka silloin on kielletty tulemasta töihin) niin ei taida onnistua. Huolestuttaa että siitä jää pysyvää vahinkoa keuhkoihin tai muualle.
Faith kirjoitti:
Jos saa tartunnan "tällä hetkellä", oireisto saattaa kääntyä sairaalahoitoa vaativaksi vasta parin viikon päästä, jolloin sairaaloissa ei välttämättä ole tilaa.
Kannattaa vain tehdä parhaansa, ettei tartuntaa saa.
Eikös tämä sama aloitus ollut täällä ja pari kolme viikkoa sitten ;)
Zinc
Tavallaan ymmärrän. Itse osaan kyllä välttää ulos menemistä ja huolehtia hygieniasta, mutta mieheni ei. Joten hän sen meille tuonee ja varsin pian kuitenkin. Eli elän tällä hetkellä jatkuvan pelon vallassa, minä on uuvuttavaa. Valitettavasti minä olen se meistä, joka saa aina pöpöistä rajummat oireet. Pelkään, että korona vie minulta hengen, vaikka olen 31-vuotias ja perusterve (ei myöskään ylipainoa tai muuta). Eniten pelottaa, miten alle 3-vuotiaalle lapselleni käy jos kuolen.
Itse ainakin toivoisin, että meidän perheessä toinen aikuisista pysyy koko ajan terveenä ja toimintakykyisenä, monestakin syystä (mm. erityislastemme tarpeiden takia). Voisin hyvin ottaa vapaaehtoisena ensin tartunnan, lukkiutua naapurikunnassa sijaitsevalle mökille eristyksiin sairastamaan ja olla töistä palkattomalla vapaalla kunnes tulen taas terveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Venäjä on kehittänyt lääkkeen, joka parantaa taudin. Miksi tästä ei uutisoida?
Ihan kaikkea ei kannata uskoa kirkkain silmin.
Monella on tuo sama ajatus mutta itsekkyyden yksi muoto se on sekin. Sinä voit haluta taudin nyt mutta järjestelmä ei halua että sen saat jos on mikään riski että joudut tekemisiin yhdenkään muun ihmisen kanssa sairastaessasi, joku tartuttamasi joutuu tai joku niistä esim 500000 (täysin hatusta vedetty luku) muusta jotka ajattelee samoin tai heiltä taudin saanut. Kollektiivisen suojan idea kun hylättiin.
Terveydenhoito myös varautuu, kouluttaa tehohoitajia, sairastelee, on karanteenissa yms tällä hetkellä, se ei ole kovilla ainoastaan olemassaoleviin varsinaisten koronapotilaiden vuoksi.
Mies jatkaa normaalielämää, käy esim. kuntosalilla 4 x viikossa. Koska haluaa sairastaa taudin pois. Muu perhe riskiryhmää, mutta emme pysty nyt välttämään tautia.
haluaako joku klamydian vapaaehtoisesti? laita viestiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tahtoisin koronan heti. Voisin sen jälkeen eristäytyä kotiini siihen asti, kunnes tauti menee ohi tai joudun sairaalaan. Ja voisin allekirjoittaa paperin, jossa pyydän jäädä ilman hoitoa, jos hoitopaikoista tulee vähänkin pulaa.
Perusterveen olisi parasta sairastaa heti. Sen jälkeen hän voisi huoletta auttaa sairaita!
Ja saada uudelleen tartunnan, johon kuolee. Mahtava idea...
Itse asiassa haluaisin sairastaa sen alta. Olin jo maaliskuun alussa sairas (viikko 38-40c sahaavaa kuumetta ja jäätävä väsymys), enkä tiedä oliko se influenssa vai korona. Olisi kiva tietää eristäydynkö nyt turhaan, jos tuo oli jo korona, tai vaihtoehtoisesti antaa nyt palaa kun kuitenkin olen jo kotona etätöissä.