Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itku tuli kun ei ole ruokaa ja kukaan ei pysty lainaamaan :(

Vierailija
29.03.2020 |

Kysyin jo ruoka-apuakin, mutta sinne on pitkät jonot. Rahaa tulee vasta keskiviikkona. Miten ihmeessä tästä selviää? Viime yökin meni valvoessa kun on niin nälkä :(

Kommentit (304)

Vierailija
261/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että ihmiset haluavat auttaa, mutta hieman hälytyskellot soivat tässä tilanteessa. Ihan samanlainen avaus oli ainakin pari viikkoa sitten, ilmeisesti aiemminkin. Ja miksi ihmeessä ruoka-apu ei ap:lle kelpaa jos oikeasti ruoasta on pula, vain raha? Epäilyttävää.

Jos oikeasti olisi ollut tuossa tilanteessa, niin ensinnäkin vaikea uskoa, ettei yksikään sukulainen tai tuttu voi lainata edes kymppiä (siihen on kyllä varaa useimmalla pienituloisellakin hätätilanteessa), ei voi naapureilta kysyä apua eikä mitään viestiä laittaa mihinkään paikalliseen ryhmään. Eikä mikään käytännön ruoka-avun toimittamisen tarjous täälläkään kelvannut, vain raha.

Taitaa kyseessä olla kyllä huijari. Tosi inhottavaa ja ikävää, sillä mitä enemmän ihmiset huijaavat tällaisilla asioilla, sitä epäluuloisemmaksi muut käyvät ja sitä vähemmäksi auttamisen halu. Lähtökohtaisesti ei koskaan pitäisi antaa rahaa, vaan ruokaa tuollaisessa tilanteessa. Silloin voi olla varma, että kyseessä ei ole huijaus, tai että ainakaan huijaus ei onnistu.

Lyhyesti: Uskon, että ap on huijari. 

Kerro ihmeessä, että miten olisin lähtenyt hakemaan ruokakassia 25km päästä? Rahattomana? Ei busseilla ilmaiseksi pääse. Jos on ollut monta päivää huonosti syömättä, niin ei minun terveys ainakaan sitä kestä. Huimaa, ajatukset harhailee, tärisyttää ym. Onneksi auttaja saa rahan takaisin keskiviikkona. Enää en aijo vastata toisten ilkeilyyn. Toivon, että joskus joku ilkeilijä kokee saman, niin voi se mieli muuttua... Ap

Täällähän tarjottiin myös sitä, että jos olisitte s-postilla vaihtaneet yhteystiedot, niin sinulle olisi tilattu ruokakassi kotiin. Miksi se ei kelvannut? Ja miksi et voinut niiltä naapureilta kysyä? Miten myös on mahdollista, että kukaan tuttusi ei sinulle pystynyt kymppiä lainaamaan? Ja miksi et suostunut ilmoittamaan mitään FB-ryhmissä?

Jos tilanne on aito ja sait apua, niin hienoa. Mutta juuri tuota tarkoitin, että huijareita on niin paljon, että on lähes mahdoton tietää. Jos ei olisi, niin olisi helpompi luottaa. 

Vierailija
262/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naavasta voi keittää ravinteikasta luppokeittoa. Naavaa ja vettä, muuta ei tarvi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne röökit ja kalja pois

Vierailija
264/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eivät halua antaa rahaa, mutta jos pyydät heiltä ruokaa, he auttavat paremmin. Rahan käyttötarkoitusta voi aina epäillä, mutta ruokaa annetaan helpommin. Pyydä vaikka iso perunapussi ja voita.

Hyvä neuvo, itsekin autan antamalla ruokaa, jos on toiselta rahat menny. Vaikka monestihan ne rahat on menny turhuuteen.

Vierailija
265/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka lähellä on lähin kauppa? Jos menet sieltä kysymään onko päiväystuotteita tai vaikka kolhiintuneita hedelmiä jotka eivät myyntikunnossa mutta syötäviä.

Vierailija
266/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että ihmiset haluavat auttaa, mutta hieman hälytyskellot soivat tässä tilanteessa. Ihan samanlainen avaus oli ainakin pari viikkoa sitten, ilmeisesti aiemminkin. Ja miksi ihmeessä ruoka-apu ei ap:lle kelpaa jos oikeasti ruoasta on pula, vain raha? Epäilyttävää.

Jos oikeasti olisi ollut tuossa tilanteessa, niin ensinnäkin vaikea uskoa, ettei yksikään sukulainen tai tuttu voi lainata edes kymppiä (siihen on kyllä varaa useimmalla pienituloisellakin hätätilanteessa), ei voi naapureilta kysyä apua eikä mitään viestiä laittaa mihinkään paikalliseen ryhmään. Eikä mikään käytännön ruoka-avun toimittamisen tarjous täälläkään kelvannut, vain raha.

Taitaa kyseessä olla kyllä huijari. Tosi inhottavaa ja ikävää, sillä mitä enemmän ihmiset huijaavat tällaisilla asioilla, sitä epäluuloisemmaksi muut käyvät ja sitä vähemmäksi auttamisen halu. Lähtökohtaisesti ei koskaan pitäisi antaa rahaa, vaan ruokaa tuollaisessa tilanteessa. Silloin voi olla varma, että kyseessä ei ole huijaus, tai että ainakaan huijaus ei onnistu.

Kerro ihmeessä, että miten olisin lähtenyt hakemaan ruokakassia 25km päästä? Rahattomana? Ei busseilla ilmaiseksi pääse. Jos on ollut monta päivää huonosti syömättä, niin ei minun terveys ainakaan sitä kestä. Huimaa, ajatukset harhailee, tärisyttää ym. Onneksi auttaja saa rahan takaisin keskiviikkona. Enää en aijo vastata toisten ilkeilyyn. Toivon, että joskus joku ilkeilijä kokee saman, niin voi se mieli muuttua... Ap

Ei kukaan voi olla niin tyhjäpää, ettei hädässään mene kolkuttamaan naapurin ovea ja ovia jos ei asu ihan metsässä kilometrien päässä asutuksesta.

Siksi en voi uskoa selitykseksi, ettei KUKAAN AUTA.

Vierailija
267/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen kanssa pullojen keräystä, nyt keväällä lumenkaatopaikoilta löytyy yleensä paljon pulloja ja kolikoita!

Lunta ei ole ollut vuoteen!

Vierailija
268/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran annoin yhelle spurgulle sämpylän, kun se kerjäs massii. Niin se heitti mua sillä sämpylällä päähän.

Vierailija
269/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran annoin yhelle spurgulle sämpylän, kun se kerjäs massii. Niin se heitti mua sillä sämpylällä päähän.

Minulle on käynyt samoin, kun annoin makkarapaketin. :) Onneksi en antanut hernekeittopurkkia.

Vierailija
270/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan voi olla niin tyhjäpää, ettei hädässään mene kolkuttamaan naapurin ovea ja ovia jos ei asu ihan metsässä kilometrien päässä asutuksesta.

No itse olisin ennemmin paastolla pari päivää, kun menisin naapuriin kerjuulle. "Hei, tuosta naapurista päivää. Olisiko teillä lainata vähän ruokaa?" Moniko oikeasti kehtaisi?

Vierailija
271/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kovin helposti kehtaisi mennä mihinkään naapuriin kerjuulle 😂

Vierailija
272/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty ymmärtämään miten ihminen elää yli varojensa.

Vierailija
273/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tässä ole kuin pari päivää niin saat taas ropoja ap. Kyllä se pari päiväävedellä pärjäät. Ja laihdut samala kun varmasti on läskejä vyötäröllä ja selluliitit perspakaroissa.

Vierailija
274/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No itse olisin ennemmin paastolla pari päivää, kun menisin naapuriin kerjuulle. "Hei, tuosta naapurista päivää. Olisiko teillä lainata vähän ruokaa?" Moniko oikeasti kehtaisi?

Niinpä. Silloin ei olekaan kyse oikeasta hädästä ja nälästä.

Vierailija
275/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään tölkkejä ulkoa. Eikö niillä euron saisi ja vaikka sämpyläjauhoja ostaisit niillä? Kahdella eurolla saisi jo vaikka munia, tai jotain...

Niitä tölkkejä EI OLE nykyään, varsinkaan enää tähän aikaan vuorokaudesta. Tyhjää lähteä moneksi tunniksi nälkäisenä haahuilee ja kuluttaa kaloreita.

Tölkkejä lojuu nyt tosi paljon pientareilla,  Liekö koronapelko iskenyt jo keräilijöihinkin. Silmät auki ja tienestille.. 

Vierailija
276/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvin safka jota voin ehdottaa on safka mitä syön itse päivittäin eli kaurakakkuja. Siihen tulee kaurahiutaleita, banaaneita, heraproteiinijauhetta, munia, makeutusainetta ja näiden lisäksi siihen voi laittaa pähkinävoita tai ruokaöljyä ja pakastemarjoja. Mustikat ovat oma suosikki. Päivän kalorit ja prodet saa täyteen 1.5 eurolla ja tuo on tosi hyvää ja ravitsevaa.

En moralisoi, mutta ota tämä opetuksena. Kun seuraavan kerran saat rahaa, ala kasvattaa itsellesi kotivaraa hyvin säilyvistä ja ravitsevista elintarvikkeista, esim. pasta, riisi, kaura, hera, jauhot, öljyt, jne. Toinen mitä kannattaa tehdä on kerryttää kolikoista käteisvaraa kotiin maksamalla seteleillä.

Itselleni kertyy vuosittain yli 500e edestä kolikoita kun ymppään kaikki vaihtorahat purkkiin. Ne pari kertaa kun olen tärvännyt rahani, olen saanut hyvillä mielin useiksikin päiviksi ihan normaalit safkat noilla.

Ja olen siis sossupummi itse.

Sitten on niitä muita keinoja, mutta niitä en ala tässä kertomaan yleisen pahennuksen vuoksi.

Vierailija
277/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainata ruokaa? Palautatko se sitten paskana?

Vierailija
278/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa paastota olet varmaan ylipainoinen

Vierailija
279/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin spurgulle litran kulutusmaitoa niin se halasi sitä purkkia. Tuli hyvä mieli koko päiväksi.

Vierailija
280/304 |
30.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde keräämään tölkkejä ulkoa. Eikö niillä euron saisi ja vaikka sämpyläjauhoja ostaisit niillä? Kahdella eurolla saisi jo vaikka munia, tai jotain...

Niitä tölkkejä EI OLE nykyään, varsinkaan enää tähän aikaan vuorokaudesta. Tyhjää lähteä moneksi tunniksi nälkäisenä haahuilee ja kuluttaa kaloreita.

Tölkkejä lojuu nyt tosi paljon pientareilla,  Liekö koronapelko iskenyt jo keräilijöihinkin. Silmät auki ja tienestille.. 

Sama on pistänyt silmään, yleensä tölkit kerätään hyvinkin nopsaan. Itse en enää jaksa vaivautua kun pääsin tt-tuen piiriin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän