Itku tuli kun ei ole ruokaa ja kukaan ei pysty lainaamaan :(
Kysyin jo ruoka-apuakin, mutta sinne on pitkät jonot. Rahaa tulee vasta keskiviikkona. Miten ihmeessä tästä selviää? Viime yökin meni valvoessa kun on niin nälkä :(
Kommentit (304)
Pystyykö kukaan antaa sulle ruokaa?
Miten ihmeessä olet itsesi tuohon tilanteeseen järjestänyt??
Lähde keräämään tölkkejä ulkoa. Eikö niillä euron saisi ja vaikka sämpyläjauhoja ostaisit niillä? Kahdella eurolla saisi jo vaikka munia, tai jotain...
Joku narkki taas kerjää rahaa, ei jatkoon.
Suosittelen kanssa pullojen keräystä, nyt keväällä lumenkaatopaikoilta löytyy yleensä paljon pulloja ja kolikoita!
Onko ystäviä? Jos he antaisivat jotain ruokatarvikkeita?
Vierailija kirjoitti:
Lähde keräämään tölkkejä ulkoa. Eikö niillä euron saisi ja vaikka sämpyläjauhoja ostaisit niillä? Kahdella eurolla saisi jo vaikka munia, tai jotain...
Niitä tölkkejä EI OLE nykyään, varsinkaan enää tähän aikaan vuorokaudesta. Tyhjää lähteä moneksi tunniksi nälkäisenä haahuilee ja kuluttaa kaloreita.
Nyt paikallisiin FB-ryhmiin kyselyä, joku varmasti auttaa. Millä paikkakunnalla asut?
Älä vain kerro, millä paikkakunnalla asut, jotta joku voisi tuoda sinulle ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Joku narkki taas kerjää rahaa, ei jatkoon.
Valitettavasti lienet oikeassa. Ja aina joku hölmö menee lankaan.
Ihmiset eivät halua antaa rahaa, mutta jos pyydät heiltä ruokaa, he auttavat paremmin. Rahan käyttötarkoitusta voi aina epäillä, mutta ruokaa annetaan helpommin. Pyydä vaikka iso perunapussi ja voita.
Ole kuin minä, älä siivoa ikinä kuiva-aine kaappia. Nytkin sinulla olisi useita vajaita paketteja riisiä, neljä pussia mannaryyneja, makaroonia spagettia, hernekeittotölkki ja kaurahiutaleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niitä tölkkejä EI OLE nykyään, varsinkaan enää tähän aikaan vuorokaudesta. Tyhjää lähteä moneksi tunniksi nälkäisenä haahuilee ja kuluttaa kaloreita.
Kyllä minä ainakin nään tölkkejä ojissa, tien varrella tms. Asun suuressa lähiössä. Sinne vaan etsimään...
Itsellekin tulee vasta keskiviikkona ja kaapit alkaa olemaan tyhjänä, pitää oikeasti miettiä kuinka saada riittämään.
Voisin silti antaa sulle pari pussia makaronia ja repun pohjalta löytyneen euron?
Olisko aloittajalla elämänhallinta hukassa?
Miten olet tuossa tilanteessa? Jos tosiaan ruoasta on kyse, niin eikö sinulla ole edes naapureita? Tottakai ihmiset ruokaa antavat, vaikka hävettävää tietysti kysyä. Tai eikö sinulla ole ketään sukulaisia tai kavereita jotka voisivat tuon verran auttaa? Ota ainakin heti huomenna diakoniaan yhteyttä soittamalla, sieltä pitäisi saada apua. Samoin Facebookissa on useilla paikkakunnilla avustusryhmiä, joiden kautta yksityishenkilöt auttavat nimenomaan ruoan kanssa.
Jos kyse ei ole ruoasta, niin sitten vaikeampi, mutta jos oikeasti siitä on tarve, niin lähes kuka tahansa vieraskin kyllä sen verran auttaa, että jotain syötävää saat. Ei välttämättä rahaa antamalla, mutta ruokaa antamalla.
Mistä päin olet? Voin tilata sinulle kassillisen ruokaa jos se voidaan toimittaa kotiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin nään tölkkejä ojissa, tien varrella tms. Asun suuressa lähiössä. Sinne vaan etsimään...
Minä en näe. Minä en asu suuressa lähiössä. Sitäpaitsi kuka kehottaa tänä päivänä penkomaan toisten tölkkejä? Tautipesiä.
Soita diakonille! Missä päin asut? Voisin auttaa.