Ihan mielenkiinnosta, onko täällä sellaisissa töissä olevia, jotka eivät voi tehdä etätöitä, eivät ole kriittiseksi mielletyillä aloilla, mutta työ on myös pandemian aikaan tehtävä?
Itse en ole, mutta yksi perheenjäsen on pitämässä huolta siitä, että hoitajilla ja lääkäreillä on laitteet kunnossa kun he tekevät töitään ja töitä on nyt kuulemma todella paljon. Sellaista näkymätöntä taustatyötä.
Kommentit (32)
Hoitoala, ei mitään tekemistä koronan kanssa, ei sen suhteen kriittinen ala. Kaksi perheenjäsen on raksalla, ei niitä voi tehdä etänä.
Rekkakuski. En kuljeta ruokaa tai mitään muutakaan kauppoihin, vaan erilaisia teollisuuden raaka-aineita tehtaille, valmiita tuotteita satamiin jne.
Mun mies on hitsaaja ja hän tekee työnantajansa kanssa alihankintana voimalaitoksille huoltotöitä. Menee töihin maanantainakin, ei ole ollut puhetta lomautuksista. No etänä ei voi tehdä tietenkään, mutta en tiedä kuinka pakollista tuo on. Mua ei nykyään hirveästi kiinnosta kun ollaan oltu vähän huonoissa väleissä jo pitkään. Itse olen lomautettuna ravintola-alan töistä.
Onhan niitä tuhansia ammatteja joita ei voi etänä tehdä, valtaosa fyysistä työtä.
Työt jatkuu ihan kuin ennenkin. Pienet tappiot ei tätä firmaa heilauta.
Lehdenjakaja. Ei tarvitse juurikaan nähdä muita ihmisiä mutta kyllä arveluttaa kaikki ovenkahvat ja rappukäytävien kaiteet johon joutuu koskemaan.
Olen töissä talousosastolla ja mietin rahoitusta
No konttorilla on toinenkin ja Tj
Jos firma pelastuisi osalla olisi duunii kun tää on ohi. Kaikilla ei
Palvelutalossa olen siivoustyössä, melkoisen kriittistä kun pitää jatkuvasti pitää huoli ettei taudit leviä.
eipä tehdä tuota etänä..
Olen henkilöstöravintolassa töissä, työt jatkuu maanantaina. Ei ole pakollista työtä, eikä etänä voi tehdä. Mielummin olisin lomautettuna, mutta työnantajalla on oikeus määritellä mitä tehdään ja työnantajaan haluaa toki että bisnes pyörii..
Taas maanantaina siivoamaan päökaupunkiseudun rappukäytäviä. Ja yksityisyydensuojan vuoksi ei mitään tietoa, kuinka monta taudinkantajaa on rapussa kävellyt/tullut vastaan. Heitähän kehotetaan välttämään hissiä. Kohta varmaan tulee pakollinen lomailu kun sairastun.
Mieheni sähköasentaja. Ei kyllä mene vanhuksille jos eivät erikseen vaadi/ ei ole kiireinen työtehtävä.
Minusta päiväkodin työntekijä on kriittisellä alalla.