Työssäkäynnissä ei ole nyt järkeä!
Liikkeellä on tappava virus ja osa ihmisistä joutuu käymään normaalisti töissä ja viemään lapset hoitoon. Itse aloin panikoitua tänään kun olen seurannut mediaa. Mitä järkeä on käydä töissä vaikka se olisi tärkeää työtä jos vaakakupissa on oma terveys? Ei ole ketään kenen kanssa näistä voisin puhua, olen eristäytynyt jo kuukausi sitten koronan takia. Nyt alkaa tuntua että tämä riitti kiitos ja irtisanoudun työstäni ja saan lapseni turvaan.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä juttu tämä oikein on, että yhteiskuntaa pystyssä pitävät kriittisten alojen työntekijät pitävät omaa ja perheensä etua tärkeämpänä kuin ihmishenkien pelastamista ja yhteiskunnan ydintoimintojen turvaamista? En tiedä olenko sitten vaan lapsuudessa altistunut liikaa isänmaallisille maakuntalauluille, mutta mulle on jotenkin päivänselvä asia, että tärkeissä töissä käydään, koska koko yhteiskunnan etu on tärkeämpi kuin oma etu. Jos tuollaisella oman nahan pelastamisen mentaliteetilla olisi menty sodan aikaan, niin oltaisiin edelleen joko osa Venäjää tai pahasti neukkuajoista kärsinyt itäeurooppalaismaa. Niin ja en sano tätä mistään etätyökuplasta käsin, vaan käyn itse kriittisen alan töissä joka päivä. Olen ylpeä siitä että saan olla mukana ylläpitämässä suomalaista yhteiskuntaa myös poikkeusoloissa.
Aika paljon käy ei kriittisten alojen työntekijöitäkin töissä joka päivä, tai siis joka arkipäivä. Minäkin, vaikka en haluaisi ja ahdistaa julkisilla kulkea. Ei ole lapsia, niin ei ole hyväksyttävää syytä olla menemättä. Irtisanoutumiseen ei pokka toistaiseksi riitä. Tämä vaan huomautuksensa, että ei kriittisillä aloilla on myös ihmisiä, joilla ei ole etätyömahdollisuutta. Mitään yleistä vapautusta työssäkäynnistä kun ei ole annettu.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se hysteria saa aikaan. Terveen ihmisen todennäköisyys kuolla koronaan on pienempi kuin 1/1000000
Joo, kyllä siinä tarvitsee sairastua ensin.
Mutta ymmärsin kyllä, mitä tarkoitit. Oikeat todennäköisyydet kuitenkin selviävät vasta kun epidemia on ohi.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäynnissä ei ole Suomessa koskaan järkeä. Elän tukien avulla erinomaista elämää. Yllättävät menot saan toimeentulotuesta.
Tämä on juuri niitä hyvinvointiyhteiskunnan varjopuolia, aina joku käyttää systeemiä hyväkseen, toivottavasti osaat edes arvostaa sitä, monessa muussa maassa asuisit kadulla. Enkä syytä sinua, vika on järjestelmässä joka mahdollistaa em. elämäntyylin.
Vierailija kirjoitti:
Tätä se hysteria saa aikaan. Terveen ihmisen todennäköisyys kuolla koronaan on pienempi kuin 1/1000000
Kuolleisuus on tällä hetkellä maailman mittakaavssa n. 1/20 eli viitisen prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Olisi lastenkodin lapset aika lirissä, jos en menisi.
Juurikin tämä.
Työssäkäynnissä ei ole Suomessa koskaan järkeä. Elän tukien avulla erinomaista elämää. Yllättävät menot saan toimeentulotuesta.