Työssäkäynnissä ei ole nyt järkeä!
Liikkeellä on tappava virus ja osa ihmisistä joutuu käymään normaalisti töissä ja viemään lapset hoitoon. Itse aloin panikoitua tänään kun olen seurannut mediaa. Mitä järkeä on käydä töissä vaikka se olisi tärkeää työtä jos vaakakupissa on oma terveys? Ei ole ketään kenen kanssa näistä voisin puhua, olen eristäytynyt jo kuukausi sitten koronan takia. Nyt alkaa tuntua että tämä riitti kiitos ja irtisanoudun työstäni ja saan lapseni turvaan.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pysähdypä nyt ihan hetkiseksi ja kuvaile minulle maailma, jossa jokainen, siis ihan jokainen, pysyy kotona.
Ensiksikin, sinä et edes tietäisi sitä.
Ohjeistuksen noudattaminen on järkevää. Työssäkäynti on järkevää. Sinun henkinen romahdus on sinun asiasi, ei meidän muiden.
Oletko lukenut mediaa ja somea? Joka puolella kehotetaan eristäytymään ja suojautumaan!!! Joudun käyttämään julkisia päästäkseni töihin! Kaikkien pitäisi saada olla nyt turvassa jotka niin haluavat. Kyllähän tuolla ihmiset ulkoileekin! Ja osa ei pelkää riskejä. Minä aloin panikoitua tänään somea seurattuani kun suurin osa tuttavista viettää seuraavat viikot kotosalla etäillen perheen ksnssa ja tilaa ruuat kotiin. Minä joudun kulkemaan julkisilla töihin ja viemään lapset hoitoon!
Kiitos kysymästä, luen kyllä somea, mutta sinun kaltaisten ihmisten takia koko ajan vähemmän. Suosittelen sinullekin lukemaan enemmän uutisia ja ihan vaikka kirjoja.
Lapsi käy meilläkin päiväkodissa, molemmat huoltajat töissä. Muualla ei juuri kyllä nyt käydäkään.
Sinun olisi varmaan kannattanut oikeasti hakea apua jo ennen tätä kaikkea.
Jos en olisi töissä, et saisi yhteiskunnan tukia.
Siis kenen te ajattelette ne sairastuneet hoitavan, jos kaikki jotka haluavat pelastaa oman nahkansa, jäävät töistä pois? Mistä tulee ruoka, mistä lääkkeet?
Minä haluan jatkaa työssäkäyntiä, koska pelastan ihmishenkiä.
Eipä se kannata pienellä palkalla. Miksi näinä aikoina ei nosteta niiden palkkoja, joiden ei ole mahdollista tehdä etätyötä? Meidän työpaikalla osa saa tehdä etänä, mutta ei kaikki, koska se Herran jumala maksaa jos ostettaisiin uusia kannettavia koneita. Itse en oikein enää tiedä mitä tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Siis kenen te ajattelette ne sairastuneet hoitavan, jos kaikki jotka haluavat pelastaa oman nahkansa, jäävät töistä pois? Mistä tulee ruoka, mistä lääkkeet?
Miksi osa saa olla turvassa ja viettää perheaikaa mökillä kun osa käy töissä altistuen? Oma terveys menee kaikilla edelle
Vierailija kirjoitti:
Etkö pelkää viedä lapsia hoitoon? Sitä pelkään eniten, joudun altistamaan heidät viruksekle jotta voin auttaa muita! Eivät lapseni ole valinneet syntyä hoitajan lapseksi. Heillä pitäisi olla oikeus olla turvassa kuten etätyöläistenkin lapsilla. Joa en olisi yh ehkä ajattelisin toisin. Lapsettomana muiden auttaminen oli tärkeintä. Nyt olen vastuussa lapsistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa saa olla turvassa ja viettää perheaikaa mökillä kun osa käy töissä altistuen? Oma terveys menee kaikilla edelle
Ammatinvalintakysymys. Kirjanpitäjä ja sosiaalityöntekijä kohtaavat hyvin erilaisia haasteita
Mun mielestä töissä nyt käyville itsensä altistaville pitäisi maksaa parempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ammatinvalintakysymys. Kirjanpitäjä ja sosiaalityöntekijä kohtaavat hyvin erilaisia haasteita
En antanut työnantajalle terveyttäni ja henkeäni vaan työpanokseni. Nyt on poikkeustila.
Itselläni meni koko maaliskuu pilalle koska altistettiin koronalle. Kärsijänä oli lapseni ikävissään ja omat voimani hoitaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö pelkää viedä lapsia hoitoon? Sitä pelkään eniten, joudun altistamaan heidät viruksekle jotta voin auttaa muita! Eivät lapseni ole valinneet syntyä hoitajan lapseksi. Heillä pitäisi olla oikeus olla turvassa kuten etätyöläistenkin lapsilla. Joa en olisi yh ehkä ajattelisin toisin. Lapsettomana muiden auttaminen oli tärkeintä. Nyt olen vastuussa lapsistani.
En pelkää, ei olla riskiryhmää. Kuoleminen koronaan harvinaisempaa kuin saada lotossa 7 oikein.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä töissä nyt käyville itsensä altistaville pitäisi maksaa parempaa palkkaa.
Miksi?
Pidä lomat pois nyt ja olkaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni meni koko maaliskuu pilalle koska altistettiin koronalle. Kärsijänä oli lapseni ikävissään ja omat voimani hoitaa asioita.
Niin ja en ole alkoholisti tai narkkari. Ihan 15 vuotiaasta 40 vuotiaaseen tauottomasti töitä tehnyt maisteri joka on jo riittävästi kokenut pahaa parin vuoden ajan. Suru ja epäluottamus on kasvanut.
Vierailija kirjoitti:
Todella surullista että ihmiset nimittelevät toisiaan sossupummeiksi. Monet ovat opiskelleet pitkälle ja tehneet koko elämänsä töitä. Jos he nyt olivat työttömiä niin he eivät todella ole syyllisiä tähän. Katsokaan peiliin ja hävetkää.
Monet ovat myös elämäntapatyöttömiä, ainoat ponnistelut elämässä on, että miten onnistuu välttelemään töitä. Nämä on näitä hyvinvointiyhteiskunnan varjopuolia, joku käyttää systeemiä hyväkseen ja elelee sosiaalituilla vaikka olisi työkykyinen
Vierailija kirjoitti:
Vaarallisen työn lisää vähintään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se kannata pienellä palkalla. Miksi näinä aikoina ei nosteta niiden palkkoja, joiden ei ole mahdollista tehdä etätyötä? Meidän työpaikalla osa saa tehdä etänä, mutta ei kaikki, koska se Herran jumala maksaa jos ostettaisiin uusia kannettavia koneita. Itse en oikein enää tiedä mitä tehdä.
Meillä täysin sama juttu! Työ on sellaista, jota voisi ihan hyvin tehdä kotona, jos kaikille hankittaisiin tarvittavat koneet. Muutamille on hankittu jo aiemmin, ja heille on sanottu, etteivät saa tulla konttorille ollenkaan, koska ovat firmalle niin tärkeitä työntekijöitä. Hassu juttu, että suurin osa heistä on nuoria kavereita, joilla ei ole mitään perussairauksia.
Lisäksi henkilöitä on pistetty pihalle aiemmin yt-neuvottelujen tuloksena, ja ollaan jo pitemmän aikaa kärsitty henkilöpulasta. Töitä on niin paljon kuin vain jaksaa vuorokaudessa tehdä, melkein kaikki viikonloput joutuu tulemaan konttorille. Jos nyt joku jäisi sairaslomalle, niin oltaisiin pulassa.
Vierailija kirjoitti:
Pidä lomat pois nyt ja olkaa kotona.
Eihän se ole mahdollista. Lomat kiellettiin.
En usko tuohon, oikeasti tauti on vaarallisempi.minullakin tuttuja keillä se on ollut ja saaneet tartunnan töistä!Mitä rahalla tekee jos henki menee? Sitä presidenttikin sanoi, terveys menee edelle!