Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona jakaa työssäkäyvät

Vierailija
28.03.2020 |

Koronavirus jakaa hyytävällä tavalla työmarkkinat. Toisilla aloilla ollaan etänä mökeillä velttoilemassa kun toisten on asetettava töissä itsensä jopa hengenvaaraan. Suoraan sanottuna v.. uttaa!! Sitten kun korona on ohi nämä velttoilevat k.e.rmaperseet vetää taas parhaat palkat ja kiitokset. Esim. hoitajat tuskin saa mitään hyvää vaikka terveys moninkertaisesti vaarassa.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan samoja töitä ainakin itse teen kotona kuin työpaikalla. Lapsiakaan mulla ei ole häiritsemässä.

Onko se meidän vika, että olet hoitoalalla? Tai että tuli pandemia?

Vierailija
62/64 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois kai sitä etänä hoitaa lapsia, sopis mulle.

Täällä joka arkipäivä 4 hoitolasta ja 4 omaa lasta etäkoulussa sekä mies etätöissä. Voin sanoa, että ruokaa joutuu laittamaan. Itse riskiryhmää. Kontakteja vanhempiin ja kauppaan kun siellä joutuu aika monta kertaa vkossa käymään, että tämän poppoon saa ruokittua. Ja mukavahan se on kuunnella lasta haettaessa, että mihin ollaan taas menossa kyläilemään myöhemmin. No näillä mennään.

Perhepäivähoitaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanne tulee aiheuttamaan raivoa. Itsekin haluaisin hautautua kotiin mutta työn vuoksi vaarannettava terveys. Itsekin tiedän myös uudeltamaalta mökille etätöihin lähtijöitä. Kohtuutonta että kaikkein haukutuimmat ammattiryhmät nyt on etulinjassa. Vastuussa saisi olla nämä itseään parempana pitävät maailmanomistajat.

Minäkin olen näitä verorahoilla elätettäviä hoitajia, jotka vain mussuttaa pullaa kahvihuoneessa ja nauraa räkättää ja on ihan hyödyttömiä, kun apinakin voi tätä työtä tehdä.

Mutta siis oikeasti. Alussa ahdistuin valtavasti näistä koronauutisista. Kotona riskiryhmäläinen ja itsellä ei uni tullut ja rintaa puristi, kun mietti tulevaisuutta, että tuonko taudin matkassani ja menetän tätä kautta mieheni ja lasteni isän.

Sitten vain oli pakko kasata itsensä ja olla ajattelematta asiaa. Miettiä niitä hyviä asioita tässä ammatissa eli että töitä riittää eläkkeeseen asti, jos sinne asti selviää hengissä. Omalla kohdalla on hyvä, että ei ole muita sairauksia, kuin hoitotasapainossa oleva astma. Sekin on toki riskitekijä, mutta oireilee vain lievänä, joten en osaa sen vuoksi panikoida.

Omaa kuolemaa ja sairastumista en pelkää, mutta sitä pelkään, jos tartutan sen mieheeni.

Ja ei, en ole kateellinen etätyöntekijöille. Se voi tuntua ensin kivalta muutama päivä tehdä töitä kotona, mutta alkaa se päätä kiristämään sekin pikkuhiljaa. Varsinkin, jos on vielä koululaisia siinä kotona, joita joutuu auttelemaan koko ajan.

Entä sitten lomautetut ja pienyrittäjät. Ei tämä helppoa ole kenellekkään. Minulla palkka juoksee vielä koko ajan. Tällä palkalla ei voi tukea kaikkia pienyrittäjiä, mutta olen yrittänyt käydä ostamassa tutuilta yrittäjiltä ruoka-annoksia yms, jos se edes hiukan veisi heitä eteen päin.

Vierailija
64/64 |
15.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästäkin pitää alkaa tappelemaan ja syyllistämään tai uhriutumaan.

Ensinnäkin jos on kaupassa töissä, sairaanhoitaja tai muu vastaava, niin on varmaan jo ammattin hakeutuessaan tiennyt, että se tulee olemaan työtä, jossa ollaan ihmisten kanssa tekemisissä eikä eetätyöskentely onnistu.

Itsellä konttorityö, jossa muutenkin on mahdollisuus pitää etätyöpäiviä (meillä max. 3 päivää kuukaudessa). Itse en ole juurikaan pitänyt etäpäiviä, koska en vain tykkää työskennellä kotona niin paljon, huono työergonomia jne.

Nyt meidät on kuitenkin kaikki määrätty etätöihin. Tällä hetkellä töitä on tosi vähän ja meitä ollaankin lomauttamassa, päätökset tulee ensi viikolla, mutta kyllä sen jo tietää etukäteen eli 3 kk lomautukset tulee. Tarviiko tästä nyt olla kateellinen....mielellään olisin kyllä normaalisti töissä, nyt pitää laskeskella riittääkö rahat, mulla vielä tosi huono rahatilannekin. Eikä tämä etätyö muutenkaan aina niin kovin kivaa ole, tuntuu, että aika menee tosi hitaasti kun ei ole sosiaalisia kontakteja päivän aikana.

Toki hyviäkin puolia on, säästän pari tuntia päivässä työmatka-aikaa, saa nukuttua enemmän, voi olla mukavissa college-housuissa jne. Mutta istuma-asento on tosi huono ja nyt tosiaan tulee se lomautuskin. Olkaa nyt vielä siitäkin kateellisia.

Katoppas vaan, kun en terveenä ja nuorena osannut ennakoida että neuvolatyöhön tähtäävällä terveydenhoitajan koulutuksellani joudun riskiryhmäläisenä pienten lasten äitinä infektio-osastolle hoitamaan tappajaviruksen kourissa olevia potilaita ilman suojaimia kun ne on loppu. Ammatinvalintakysymys, mitäs läksit, kikkelis kokkelis... No ihan tähän en sitoutunut.

Kausi-influenssa tappaa satoja Suomessa, miksi et valita kausi-influessan hoidosta.....

Miksei siis kausi-ifluenssan vuoksi ole laitettu koko maailmaa karanteeniin? Niin..vastaapa siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi