Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi minun painoni on äidilleni ongelma!?

Vierailija
29.06.2006 |

Kuukausi vauvan saamisesta ja äitini hokee jo kuinka HÄNELLÄ aina palautui paino ennalleen HETI synnytyksen jälkeen. Siitä vaan meni vanhat vaatteet päälle... Minulla kun on vielä 5 kiloa jäänyt, sekin on sitten liikaa. On jo pienestä asti ollut tuollaista. Olen aina ollut äitini mielestä ylipainoinen. Pahimmillaan tuo painosta hokeminen oli aikuistumisen kynnyksellä. Jatkuvaa hokemista, " voisit sinäkin muutaman kilon pudottaa" . Painoa ollut 52/165 pituutta. Onko tuo sitten liian lihava??

Ensimmäisen lapsen jälkeen jäi 5 kiloa, jota en ole saanut pois. Tai enpä ole yrittänytkään. Kai sitä laihtuisi, jos jättäisi jokapäiväiset pullat ja makeat pois.

Mutta siis jos itse olen tyytyväinen painooni, niin miksei äitini voi olla. En ole häneltä vastausta saanut kysymykseen. Vaatekokoni pitäisi hänen mielestä olla 34-36, nykyään on 38-40.

On vielä sellainen, että ostaa itselleen jotain supersuurta (on itsekin kokoa 42-44). Sitten antaa minulle sen uuden puseron tai housut tai jotain muuta ja sanoo, että saat sinä tämän kun on hänelle suuri...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tiedän, että äitini isä (eli pappani) on väkivaltainen narsisti, joka on mm. pettänyt vaimoaan... Muutenkin on vinksahtanut mies, varsinkin jos rauhoittavat lääkkeensä unohtaa, niin heti toi temperamentti " kuohahtaa" turhankin helposti.

Liekö taustalla vielä jotain muutakin, sitä emme ehkä koskaan saa tietääkään...?

Vierailija
2/10 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkeillyt asian niin, että hänellä on vakavia ongelmia oman kehonkuvansa kanssa, ja siirtää sitä sitten minuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos painat ton 52, et voi pudottaa yhtään

Vierailija
4/10 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä äitini että mummoni ovat harrastanteet tuota ja minä en ole ylipainoinen (painoindeksi 19)....ekan synnytyksen jälkeen äitini sanoi sairaalassa, että " onko sieltä vielä toinen tulossa" , vaikka mulla ei tosiaan ollut enää minkäänlaista kumpua jäljellä (sattuipa vaan istuma-asennossa näkemään sen roikkuvan nahan). murrosiässä jo mummo alkoi piikitellä sekä painosta että rinnoista. jotakin heillä on itsellään pielessä, ei voi muuta sanoa.

Vierailija
5/10 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siitäkös paskat nakkaan. Olen ylipainoinen, tiedän sen itsekin, mutta en mitenkään epäterveellisen läski. Valitettavasti olen tyytyväinen itseeni tälläisenä, eikä minulla ole aikomustakaan laihduttaa ja sekös äitiäni, joka itse on varsinainen luukeppi, ärsyttää.

Jos minusta tulee samanlainen kuin äidistäni, niin saa viedä saunan taakse ja... Minun tyttäreni saavat olla juuri sen näköisiä, kuin tahtovat.

Vierailija
6/10 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osin varmasti omista persoonallisuuden piirteistäni, mutta ehdottomasti myös äitini suhtaumisestani johtuen, sairastuin anoreksiaan vasta lapset saatuani, lähes kolmekymppisenä.

Tilanne on nyt kohtuullisesti hallinnassa, mutta asia, minkä olen sairaudestani oppinut on se, etten ikimaailmassa puolikkaalla sanallakaan, puhu tyttärieni kuulleen ulkonäköasioista negatiivisesti tai arvioivasti. Kehittyvä lapsen mieli on niin tavattoman hauras kaikille tällaisille puheille.

Vierailija
7/10 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vasta sen olen tajunnut! äidilläni on osuutta siihen asiaan että olen luullut olevani ruma ja itsetunotni on ollut aina alhaalla.

Vierailija
8/10 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini itse on suorastaan anorektisen laiha (siis jonkin asteinen syömishäiriö hänellä todellakin on muiden häiriöidensä - mm. alkoholiongelma - lisäksi) ja selvästi " ei sinut" oman seksuaalisuutensa, naiseutensa, seksin ym. suhteen. Ihme että olen näinkin " selväjärkinen" itse, ja pystyn selvästi näkemään äitini välillä aika sairaatkin kotkotukset...

Aina hän on hokenut meille lapsille, että hänelle voi puhua mistä vaan (mm. seksivalistus jne.), mutta se on sanahelinää. Jos hänen kanssaan on yrittänyt puhua, niin heti menee vaikeeks. Kuukautiset ovat hänelle olleet aina " hirveä asia - kirous suorastaan" , onneksi niistä pääsi eroon kun kohtu leikattiin pois. Seksi ennen avioliittoa on syntiä. Naiselliset muodot ovat jotenkin ällöttäviä (on itse lauta ja nahkaa ja luuta, ja silti käy puristelemassa itseään peilin edessä, että onpas kauheet läskireidet - huh huh! - niin ja sitten tykkää ostella itselleen liian isoja vaatteita, jotka roikkuvat päällä, ettei vaan omasta kehosta näkyisi mitään). Kuten huomaatte, ei ole ihan tervettä meininkiä... Oma diagnoosini on, että hänen oma naiseutensa ja kehonkuvansa on pahasti hukassa, ja on ilmeisesti ollut jo yli 50 vuotta. Puhumattakaan noista muista ongelmistaan ja estoistaan.

Minulle on kommentoinut painoani ja olemustani esim. kommenteilla " sinä olet sellainen seksikkäämpi, rintavakin" ja " ei-niin-hoikka-neiti" .

Muuta en voi sanoa kuin - öh? kuppikoko 75B, eli toooosi rintava oon, ja vaatekoko 36-38, eli en nyt mikään tankkikaan koe olevani...

Ai niin, ja huora kuulemma olen, kun menin sänkyyn ennen papin aamenta - ja tosiaan ihan on kokemusta vain parista miehestä ennen kuin tapasin nykyisen mieheni - enkä noiden parinkaan kanssa nyt niin montaa kertaa seksiä kokeillut...

Huokaus. Mitäpä tässä voisi muutakaan kuin vain huokasta. Varmaan arvaatte, etten ole kovin herttaisen läheisissä väleissä äitiini tätä nykyä, tuskin enää koskaan.

Vierailija
9/10 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minulle tarjotaan vaatteita, jotka eivät sovi tai en niistä pidä, sanon selvästi, että KIITOS EI. Tuo on minulle liian suuri.

Osa vanhemmista yrittää elää lastensa kautta.

Vierailija
10/10 |
02.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi. SIlloin menee hyvin helposti naiseus sekaisin ja oma minäkuva myös. Itse samoista asioista kärsinyt. Tällainen tuli mieleen oman kokemuksen pohjalta. Mutta itse tiedostan ongelmani ja menneisyyteni ja olen siitä puhunut, enkä siirrä sitä muille. Mutta jos äitinne ovat vaienneet, niin ei ihme että purkaantuu tuolla tavalla. Jotain kamalaa heillä on taustallaan, mutta mitä.