Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joudun elättämään mieheni ja alkaa ärsyttää

Vierailija
28.03.2020 |

Olemme hyvin toimeentuleva pariskunta ja olleet pari vuotta naimisissa, on asuntolaina, paljon lomamatkoja jne. Alkuun maksoimme kaiken 50-50, mutta mies on viimeisen vuoden aikana ollut osittain lomautettuna, minkä takia hänen tulonsa ovat laskeneet merkittävästi. Olen joutunut siis maksamaan kaikki kotimme kulut (mies lyhentää ainoastaan oman osansa lainaa). Hän on jatkanut entistä leveää elämäntyyliään tulojensa laskusta huolimatta kalliine harrastuksekseen ja nyt homma on mennyt siihen, että joudun maksamaan myös hänen kulujaan mm. harrastusmenoja eli myös ei yhteisiä kuluja. Alkaa pikkuhiljaa kyrsiä olla perheen elättäjänä, haluaisin rahaa säästöönkin. Miten miehet kestää elättää perhettä? Jos tämä tilanne jatkuu pidempään, en tiedä miten kauan jaksan tai haluanko ikinä lapsia. Mielestäni miehen pitäisi olla se, joka elättää perheen!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elättäisin miehen ihan mielelläni tossa tilanteessa, ollaan tiimi. Hän tietty tekisi vastaavasti kotihommat ja vaihtaisi kallliit harrastukset halpoihin. Eikö kaikki muka tekisi näin?

Mä jouduin palkallisena pistämään miehen seisomaan ruokajonoon. En vaan tajunnut miten paljon treenaava mies voi syödä kuukauden aikana. Helpompaa hänen on noutaa omat sapuskansa suoraan jonosta.

Vierailija
22/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

paras aina erota ja elää yksin, miksi edes aloittaa valittamista .. tekee heti eron.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä elättäisin miehen ihan mielelläni tossa tilanteessa, ollaan tiimi. Hän tietty tekisi vastaavasti kotihommat ja vaihtaisi kallliit harrastukset halpoihin. Eikö kaikki muka tekisi näin?

No sehän ap:n ongelma oli että mies elää leveästi, vaikka tulot tippuneet, ja ap vastaa menoista.

Vierailija
24/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sehän ap:n ongelma oli että mies elää leveästi, vaikka tulot tippuneet, ja ap vastaa menoista.

Itseaiheutettu on hänen ongelmansa. Ei mies voi pakottaa häntä maksamaan miehen naparetkeilyä ja syvänmerensukellusta Malediiveilla. Jos hän sen tekee, syyttäköön itseään. 

Vierailija
25/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut moiseen? Siinä suhteessa rahaa yhteiseen kassaan kuin sitä tulee, mies ottaa omaan lainaansa lyhennysvapaata, jos ei muuten pysty maksamaan. Lopuilla sitten harrastaa. On olemassa ilmaisiakin harrastuksia, jotkut jopa tuovat pientä tuloa.

Vierailija
26/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö se olekaan kova juttu olla perheen matriarkaalisena päänä ja elättäjänä, ja laittaa sukupuoliroolit päälaelleen? Go grrlll ja sitä rataa?

50/50, oisko mitään? Hyvä se on huudella niin kauan kuin miehet itsessään kannattaa kehitysmaista tulevia naisia.

No, miehethän ne yleensä myös elättää.

Vierailija
27/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ehkä eniten tilanteessa juuri ärsyttää se, että mies ei ole yhtään tinkinyt elämäntyylistään, vaikka tulot tippuneet. Luottokortit koko ajan miinuksella ja kukapa ne laskut sitten joutuu maksamaan ellen minä...

Ja sori. Viimeinen lause oli tyhmä heitto. En siis ole sitä mieltä, että miehen pitäisi elättää perhe optimaalitilanteessa, vaan kulujen jakamista kannatan. Mutta jos nyt jomman kumman pitäisi elätysvastuu pystyä lähivuosina kantamaan, niin miehen. Tämä siksi, että väistämättä omat tulot putoaisi sitten, kun jään äitiyslomalle.

Ahdistaa jo nyt ajatus, joudummeko sitten muuttamaan pienempään kämppään tms jos miehen työtilanne ei yhtään parantunut ja ei ole tottunut edellenkään tinkimään elämäntyylistään. Hänellä jäisi kyllä rahaa säästöön, jos vähentäisi harrastuksia, ulkona syömistä, reissaamista jne. turhaa, mutta hän on niin tottunut hyvätuloisten elämäntyyliin, eikä pysty ymmärtämään, ettei voi jatkaa sitä vaimon rahoilla nyt kun oma työtilanne huonompi. Ahdistaa todella paljon maksella toisen luottokorttilaskuja ja mietityttää tulevaisuus :(

Ap

Vierailija
28/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoonat miehet päinvastasessa tilanteessa.

Vierailija
29/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
30/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on fiksu ja on jonkun työttömyyskassan jäsen niin eipä siinä tulot kauhean paljon kerkiä lomautusjakson aikana . Toki perhe yksikkönä karsii menojaan koska samaan elintasoon ei ole varaa. Ja on järkevää varautua siihen että toisenkin tulot saattavat muuttua epäsäännöllisiksi.

Muuten olen samaa mieltä, tietenkin puoliso syötetään ja vaatetetaan. Mutta kalliit harrastukset saa mennä tauolle. Suu säkkiä myöten, sanoo vanha totuus.

Vierailija
31/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt lopetat hölmöilyn mahdollistamisen. Luottokortit hyllylle kunnes vanhat velat on maksettu, myös sulle. Ja tao tollon päähän järkeä, tee sille selväksi että nyt tulee muutos.

Mä en omaa mielenrauhaani lähtisi pilaamaan sen enempää kuin terveyttänikään jatkuvalla murehtimisella puolison rahankäytöstä. Rahahanat kiinni ja heti.

Vierailija
32/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maksat miehen luottokorttimaksut?

Vierailija
33/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot tippuu, niin menojen täytyy laskea. Tämä se ei mene ihmisten päähän.

Vierailija
34/41 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko puhua sille miehelle? Että tää peli ei nyt vetele, sä et voi enää elää tohon tapaan sun pienillä tuloillas? 

Äläkä hyvä ihminen ainakaan lasta mene tekemään sen kanssa ennen kuin se kasvaa aikuiseksi!

Vierailija
35/41 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.tuplaehkäisy käyttöön

2.asiallinen keskustelu

3. Jos mies ei ole valmis elämään tulojensa mukaan niin ero koska tuskin tilanne paranee myöhemminkään vaikka mies olisi töissä mutta jos ap kotona yhteisten lasten kanssa. Lisäksi jos ei nytkään ole valmis muuttamaan elämäntapaansa niin tuskin sittenkään kun olisi lapsia vaan haluaisi harrastaa entiseen tapaan ym jolloin vastuut lapsista ja taloudesta jäisi aplle

Vierailija
36/41 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekö saadaan mies lopettamaan tuhlailu? Vai pitäiskö sun puhua hänen kanssaan?

Vierailija
37/41 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näitä juttuja keksii?

Eihän normaali ihminen alennu olemaan naksajan roolissa jos toinen kuvittelee jatkavansa aiempaa elämää työttömyyden aikana.

Tän täytyy olla vitsi tai sitten jutun kirjoittaja on tosi avuton.

Vierailija
38/41 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö se olekaan kova juttu olla perheen matriarkaalisena päänä ja elättäjänä, ja laittaa sukupuoliroolit päälaelleen? Go grrlll ja sitä rataa?

50/50, oisko mitään? Hyvä se on huudella niin kauan kuin miehet itsessään kannattaa kehitysmaista tulevia naisia.

No, miehethän ne yleensä myös elättää.

Miksi haluatte elätettävän? En itse näin naisena halua työtöntä miestä, siksi ihmettelen suuresti toisen sukupuolen valtavaa hinkua ottaa elätettävää.

Vierailija
39/41 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se raha on niin tärkeää, lähde läpyttelemään rahoinesi ja nauti elämästä.

Vierailija
40/41 |
29.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilanne, jossa miehelle jää käteen noin 4 kertaa se mitä mulle. Lisäksi omaisuutta hänellä on miljoonaluokassa, kun mulla muutaman satatuhatta.

Hän maksaa kulut, minä hoidan hommat eli kodin (iso) ja lapsen (monta). Oma pieni palkkani jää minulle täysin omaan käyttöön. Mies tasaisesti valittaa järjestelystä, mutta jos vielä osallistuisin kuluihin, niin eipä tämä homma olisi oikein.