Pelkäätkö koronavirusta ?
Suomessa kuolee keskimäärin n. 150 ihmistä päivittäin. Syitä on monia.
Kommentit (48)
SÄ haluuuat tuon varjollla kysyä kuinka vastuullinen olen.
25% pelkää erittäin paljon tai melko paljon koronaa. .
Uutissuomalaisessa kerrotaan, että 25% ei pelkää. Ei muuta tottumuksia.
Kyllä. Sairastin viime vuonna keuhkokuumeen ja vaikka kuinka varoin ja otin iisisti - sain jälkitaudin. Jälkitaudista jäi lievä sydänvika. Sitä ennen terve 44v. Koronassa mahdollisuus vaikeaan keuhkokuumeeseen - ei kiitos, never again. Yritän välttää koronaa, jos jotenkin onnistuisi välttämään. Sen näkee sitten, saako sen ja lievänä vai vaikeana.
En pelkää. Saan sen aivan varmasti jossain vaiheessa tai ties vaikka olisin saanut ja jopa sairastanutkin sen jo.
Pelkään jonkin verran. Ennen kaikkea pelkään sitä että menee keuhkoihin enkä saa happea. Pelkään että joudun hengityskoneeseen. Tuntuu että ihmiset vaan hokee sitä että niin ja niin vähän kuolee. Kuolema tulee kaikille jossain vaiheessa, mutta se pelottaa että rupeaa tukehtumaan.
Pelkään. Keuhkoja tuhoava virus joka voi heittää teholle ei hirveästi innosta.
Vierailija kirjoitti:
Montako influenssaan ?
Yksi päivässä (keskiarvo koko vuodelta).
Korona on käytännössä tarttuva keuhkokuume, joten tottakai se jonkin verran pelottaa. Virus joka aiheuttaa mahdollisesti pysyviä vaurioita keuhkoihin ei ole mikään pikkuinen flunssa, vaikka oireet jäisivät osalla lieviksi ainakin ensimmäisen epidemian aikaan.
En pelkää ja noudatan tarkasti annettuja ohjeita. Monet muut pelkäävät ja riskiryhmät ovat kuolemanvaarassa ellei ohjeita noudateta.
Olen ostanut kuume- ja kipulääkkeitä apteekista. Niillä pärjää jos infektio ei ole kovin rankka.
Vierailija kirjoitti:
Korona on käytännössä tarttuva keuhkokuume, joten tottakai se jonkin verran pelottaa. Virus joka aiheuttaa mahdollisesti pysyviä vaurioita keuhkoihin ei ole mikään pikkuinen flunssa, vaikka oireet jäisivät osalla lieviksi ainakin ensimmäisen epidemian aikaan.
Jos koronan voi saada toistamiseen, niin tauti kulkee koko Uudenmaan läpi.
1/3 osa saa tartunnan. Harva tarvitsee tehohoitoa.
Olisi typerää olla täysin pelkäämättä koronavirusta. Hallitus perustelee Uudenmaan sulkemista muusta maasta sillä, että sairaus voikin uusimpien tietojen perusteella aiheuttaa vakavan sairauden kenelle tahansa. Edes lääkärit eivät voi ennustaa, kuka saa vakavan sairauden ja kuka selviää pienellä köhällä.
En pelkää. Pysyn kotona. Jos saan tartunnan kotiin tilaamistani tavaroista, se on sitten mun kohtaloni eikä sille voi mitään.
Kyllä. Jos se on samanlaista, tai pahempaa kuin astma kohtaukseni niin voi morjens.
Pelottaa sen etenemisnopeus. New Yorkissa ja Espanjassa synkkiä lukuja.
Hengityssuojainta minulla ei ole. Estää lähinnä muiden tartuttamisen.
Kuumana kesäpäivänä "kirurgin hanskat" epämukavia mutta suojaavat hyvin.
Kiinasta voi tilata mutta huomioitava hinta/laatu suhde jos on pihi.
Vierailija kirjoitti:
Pelottaa sen etenemisnopeus. New Yorkissa ja Espanjassa synkkiä lukuja.
Hengityssuojainta minulla ei ole. Estää lähinnä muiden tartuttamisen.
Kuumana kesäpäivänä "kirurgin hanskat" epämukavia mutta suojaavat hyvin.
Kiinasta voi tilata mutta huomioitava hinta/laatu suhde jos on pihi.
Millä tolalla ovat meidän varmuusvarastot ?
En pätkääkään. Minulla todettiin koronatartunta pari vkoa sitten. Tauti oli hyvin lievä ja aiheutti vain lievää kurkkukipua ja öisin hengityksen vinkumista. Hengitysoire kesti vain muutaman päivän, lievä kurkkukipu niellessä noin viikon. Kuumetta tai heikkoa oloa ei ollut ollenkaan. Olen tehnyt etätöitä normaalisti koko ajan koska en ole ollut niin kipeä etten voisi tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tuleeko toinen epidemia ?
Montako influenssaan ?