Ilta-Sanomissa tanaan, mielestani ei pahoinpitely jos laittaa sellaisen lapsen jarjestykseen joka vetaa toisilta housuja alas !!!!!!!!!! Onko av-mamman lapsi ??????????
Niskasta kiinni - mies nuhteli poikaa kylpylässä29.6.2006 07:28
4-vuotiaan pojan metelöinti ja riehuminen johti pahoinpitelyyn Lappajärvellä sijaitsevassa kylpylässä viime viikolla.
Kylpylän ravintolassa vietettiin karaokeiltaa. Koska kylpylässä järjestetään tuettuja perhelomia, hotellin salin puolelle on laitettu lapsille oma pelitila. Osa lapsista oli vanhempiensa mukana karaokeillassa ja osa pelasi salissa sählyä.
Pahoinpitely tapahtui illalla klo 21:n jälkeen, kun isompaan seurueeseen kuulunut 4-vuotias poika ilmestyi pelihuoneeseen häiritsemään muiden lasten peliä. Ilman silmälläpitoa ollut poika mm. kiskoi alas muiden lasten housuja.
Lastensa kanssa sählyä pelannut isä hermostui pikkupojan riehumiseen ja nahisteluun niin, että ryhtyi nuhtelemaan tätä tarttumalla poikaa niskasta kiinni.
Ravintolasta poikansa luo saapunut äiti hermostui kuultuaan pelihuoneen tapahtumista. Hän hälytti kylpylään poliisit.
Mies poistui vähin äänin salista ja sulkeutui hotellihuoneeseensa, josta poliisi hänet myöhemmin tavoitti.
IS:n tietojen mukaan mies pakeni huoneeseensa, sillä hän pelkäsi hurjistuneen ja uhkaavasti käyttäytyneen seurueen reaktiota.
Välikohtauksella oli useita silminnäkijöitä.
Lapuan poliisi tutkii kylpyläillan tapahtumia pahoinpitelynä. Esitutkinta on poliisin mukaan vielä alkuvaiheessa. Epäilty on myöntänyt tarttuneensa poikaa niskasta.
Kommentit (60)
Vierailija:
Käsittääkseni kurituksella tarkoitetaan sitä, että syntyy fyysisiä vammoja.
No ei nyt ihan noinkaan, raja kai on satuttamisessa, kivun tuottamisessa rangaistusmielessä.
Tuo miehen käytös on minusta rajatapaus. Tietysti vierastakin lasta pitää ojentaa ja kieltää tuollaisessa tilanteessa, mutta jos esimerkiksi on ottanut niin kovaa kiinni, että on tullut mustelmia, se on tarpeetonta ja noh, väkivallan puolelle menevää. Mutta äidin reaktio on minustakin liioiteltu.
Kyllä nyt jumaliste aikuisen miehen pitäis osata sen verran käytöstapioja ja Suomen lakia että ei todellakaan mene toisen lasta fyysisesti kurittamaan. Voin vaan kuvitella miten tääkin palsta on täynnä jeesustelevia naapurin Janin kurittajia kun oma pikku Bärttil on syytön kaikkeen. Hyi helvetti mitä ihmisiä olette. 4-vuotias on aina 4-vuotias eli tyhmiähän ne joskus tekee! Kyllä aikuisen pitää osata käyttäytyä PISTE ja AMEN
Toivottavasti ne poliisit nyt ottaa yhteyttä sosiaalivirannomaisiin...
Äiti osas hienosti laittaa laiminlyöntinsä toisen ihmisen syyksi.
Vaikka se on riehaantunut, niin onko se mikään ihme? Äiti hoilaa ravintolassa ja toinen yksin jätettynä. Luulen sen riehumisen olleen jotain huomion hakua, joka sitten päättyi tosi ikävästi. Äidin ois pitänyt katsoa ja huolehtia pojastaa ja siitä miten poika käyttäytyy. Ja tää niskasta retuuttelijan ois voinut hoitaa asian toisin, ei käymällä käsiksi. Eniten muo säälittää tää pikkupoika! vaikka nyt olikin huonosti käyttäytynyt.
Täälläkin heitä on pilvinpimein! Kukaan vaan ei tunnusta omakseen.
Mitäs sitten jos joku käy teidän lapsiinne kiinni? miten se suu sitten laitetaan. Onhan toi retuuttelija äijä ihan selvästi ylittäny tietyn rajan. Mä olen melkein varma että tuskin on vaan niskasta pitänyt kiinni, kyllä siinä on kovempia keinoja käytetty.
Äidin toimia ihmettelen sen verran että, miks se on jättänyt nelivuotiaan yksin.
Minun mielestä ei voi puhua lapsen huonosta käytöksestä. Aikuisen vastuulla noin pieni on.
Ja se nyt vaan on tosiasia että se mies rikkoi lakia. Tuskin siitä muuta saa kun jotain sakkoja. Asian olisi kuitenkin voinut hoitaa toisinkin.
Ja toki lapsen äidinkin olisi syytä katsoa peiliin. 4-vuotias tarvitsee vielä aikuisen valvontaa eikä vastuuta voi sysätä ulkopuolisille ihmisille. Jokainen on itse vastuussa omista lapsistaan.
Vierailija:
Kyllä nyt jumaliste aikuisen miehen pitäis osata sen verran käytöstapioja ja Suomen lakia että ei todellakaan mene toisen lasta fyysisesti kurittamaan. Voin vaan kuvitella miten tääkin palsta on täynnä jeesustelevia naapurin Janin kurittajia kun oma pikku Bärttil on syytön kaikkeen. Hyi helvetti mitä ihmisiä olette. 4-vuotias on aina 4-vuotias eli tyhmiähän ne joskus tekee! Kyllä aikuisen pitää osata käyttäytyä PISTE ja AMEN
Eihän se mies ollut hallanduudelia kurittanut fyysisesti. Sun viestistä saa sen käsityksen ett opetat omillekin muksuille saman tyylin: Jos joku sanookaan pahasti, soitetaan poliisille. Eli kaikesta pahanteosta pääsee kuin koira veräjästä ja sunkaltainen avmamma pullaposkineen huutaa lakia puolelleen...herää elämään. Onneksi enemmistö ei kuitenkaan ajattele yhtä kapeakatseisesti kuin sinä.
Lehdessä seisoo, että otettiin niskasta kiinni. Mitäs jos oikea asian laita onkin niin, että mies otti poikaa esim. hartiasta ja kyseli missä vanhemmat ja torui tämän tekemisiä. Poika ilmeisesti jäi pelaamaan, koska missään ei sanota, että palasi äitinsä luo. Käyttäytyikö sen jälkeen hyvin, ei tietoa, mutta kertoisi toiminnan parantuneen kun sai jäädä. Äiti tuli vasta myöshemmin ja poika tietenkin kertoi kuinka setä otti tästä kiinni ja mitä sanoi. Äiti vetää kunnon pöhnäpultit ja silloin onkin poikaa roikotettu niskasta yms. Muu känniseurue on automaattisesti äidin puolella ja uhkailee miestä, joka katsoo parhaaksi paeta ettei saa turpiinsa. Kertoo poliiseille tapahtumat avoimesti.
Uskon että jokainen vastaavan koettuaan kertoo asiat liioiteltumpina kuin ovatkaan.
Ei väkivalta ole luunappi tai selkäsauna vaan KAIKKI pakotettu joka kohdistuu toisen kroppaan!! Jos joku tarttuu suhun niskasta ja taluttaa pois niin se on poliisiasia. Yksinkertaista. En minäkään hyväksyisi jos minun lasta joku kuljettaisi niskasta! Asian voi ratkaista muutenkin kuin fyysisellä voimankäytöllä. Valitettavaa mutta totta; aikuiset on agressiivisia kun katsotaan jotain peliä.
Mutta ihmetyttää muakin miksi 4- vuotias on yksin! Sen ikäsen ei tartte osata mitään käytöstapoja, heitteillejättö toi on.
Mun lapsia saa kurittaa jos ovat hävyttömiä. Parempi onkin, että sen tekee joku vieras niin säikähtää kunnolla ja ei tee toiste.
Lasta ei kylläkään saa ravistella kaulasta roikottamalla tmv. Uutisoinnista on ihan mahdotonta sanoa kummasta oli kyse.
Toivon, että myös äiti saa tuomion heitteillejätöstä.
4v on vielä pieni eikä ymmärrä mistään mitään. on törkeää aikuiselta ihmiseltä kajota pieneen ja avuttomaan lapseen kun asian voi hoitaa siististi sanomalla, edes korottaa ääntä ei tarvitse. eipä ihme että nykynuoriso voi niin pahoin kun vanhemmat ovat noin brutaaleja.
Vierailija:
Mun lapsia saa kurittaa jos ovat hävyttömiä. Parempi onkin, että sen tekee joku vieras niin säikähtää kunnolla ja ei tee toiste.
Mun lapsille saa sanoa jos käyttäytyy huonosti. Mutta niihin ei kosketa. Ja ihan kiva ois kun mulle tultais sanomaan asiasta. Mä tarpeen tullen itse sitten rankaisen lapsiani sopivalla tavalla.
Joillekin lapsille vaan pitää olla jämäkkä ei niihin tehoa selittämiset kun ne kyllä ihan itse tajuaa tekevänsä väärin ja siksi ne juuri nauttiikin siitä.
Mun lapsille saa sanoa jos käyttäytyy huonosti. Mutta niihin ei kosketa. Ja ihan kiva ois kun mulle tultais sanomaan asiasta. Mä tarpeen tullen itse sitten rankaisen lapsiani sopivalla tavalla.
[/quote]
Ikävää, että sulla on mistään tietämätön 4-vuotias, meillä 2,5 v osaa tärkeimmät tavat joihin ei kuulu toisten housujen riisuminen.
mun lapseeni. Aikuisen pitää pärjätä lapsen kanssa puheella. Mun lapseni ei tosin 4 vuotiaana viilettäisikään klo 21 yksin jossain. Mutta en kyllä kävis kiinni vieraaseen lapseen itsekään. Yleensä lapsi kuin lapsi uskoo aika hyvin jos vieras aikuinen sanallisesti komentaa. vaikea ottaa kantaa kun ei tiedä tilanteesta totuutta.
ole pahoinpitelyä. luultavasti se mies ei ole mitenkään maltillisesti ottanut lasta kiinni vaan saanu raivarit ja ruvennu on retuuttamaan lasta niskasta. rajusti retuuttaminen on oikeesti vaarallista.