Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät! Nyt heti maatiloille töihin! Se on ministerinkin ohje! Töitä ON!

Vierailija
27.03.2020 |

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/17f48f44-f269-4547-94f1-cc8a9b9b9…

Ei saa jäädä vaaka-asentoon makaamaan päivät pitkät! Heti töihin!

Kommentit (257)

Vierailija
121/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee vaan boomer itse töihin. Itsehän et ole päivääkään oikeita töitä tehnyt. Tuollainen oman eduntavoittelija pyrkyri. 

122/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites meet kun meidät on eristetty tänne uudellemaalle, vai meinaatko että poliisi päästä läpi kun sanoo, että etsin tässä maatiloilta töitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen, mutta lyhyen kausityön takia en luovu asunnostani, joten palkan pitää riittää sekä asuntoni vastikkeeseen, että majoittumiseen työpaikkakunnalla, matkoihin, elämiseen jne. En ala tehdä hyväntekeväisyyttä yhdellekään maatalousyrittäjälle. Majoitukseksi ei myöskään kelpaa sellaiset kauhukammiot mitä uutisten perusteella marjatilalliset näyttävät suosivat kausityöntekijöidensä asuttamiseen. 

Ei ne mitään kauhukammioita olleet. Siistejä hyväkuntoisia mökkejä. Ei väliaikaismajoituksen olekaan tarkoitus olla mikään luksuslukaali. Suomalaiset työttömät vain keksii tekosyitä kuten tähänkin asti ettei tarvitsisi tehdä töitä.

Vierailija
124/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites meet kun meidät on eristetty tänne uudellemaalle, vai meinaatko että poliisi päästä läpi kun sanoo, että etsin tässä maatiloilta töitä?

Teidät paimennetaan sotilaiden toimesta bussiin, bussi ajaa pellon laitaan, kuokitte siellä päivän ja sitten taas bussilla kotiin. Näin helppoa se on.

Vierailija
125/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on liian raskasta hommoo. Mieluummin teen kevyttä toimistohommoo.

Vierailija
126/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta tässä on tietenkin se, ettei kukaan puhu puolikasta sanaa töistä maksettavasta palkasta 😂 Mitätönhän se on muutenkin mutta ei kai nää tilalliset kuvittele että porukka rynnii duuniin ilmatteeksi? Ilmeisesti juuri niin ne luulee.

Kyllä siitä palkkaa maksetaan, vaan pointti on se, että tuohon työhön ei ole ollut suomalaisilla mitään tunkua. 

Eihän nuo ole suomalaisia huolineetkaan.

Ai ei? Asun kunnassa, missä on äkkiseltään laskettuna ainakin viisi marjatilaa ja joitain vihannestiloja. Muutama tila vielä jaksaa yrittää noiden suomalaisten nuorten kanssa, mutta kun se työnteko ei tahdo maistua. Pahimmillaan jätetään vaan kylmästi tulematta töihin kun ei enää huvita. Suomalainen työmotivatio fyysisiin hommiin on kokenut inflaation. Ja maine samoin. Mielelläni näkisin tilanteen muuttuvan.

Helppohan se on nuoria syyttää, mutta voisiko se tilallinen edes vähän katsoa peiliin ja pohtia missä mättää?

No varmaan osassa tapauksista kyllä, mutta ikävä totuus on se, että ihmiset ei vaan tykkää raskaista fyysisistä töistä enää kuten ennen. Nuorillekin pitäisi olla siistiä sisähommaa. Kun itse olin teini oli itsestään selvää, että marjatiloille mennään kesätöihin, sinne oli tunkua.

Pitää muuten paikkansa. Mun nuoruudessa ja vielä opiskeluaikoina mansikanpoiminta oli tavoiteltavaa hommaa raskaudestaan huolimatta. Työporukka hyvä, yhteinen tekemisen meininki ja palkka oli ihan kohtuullinen työn vaativuuteen nähden.

Seuraava sukupolvi ei sitten sohvalta paljoo viitsinyt perssettään nostaa. Tilanteeseen vaikutti varmasti sekin että tiloilla keksittiin halpatyvoima eikä suomalaiset enää kelvanneet.

Vierailija
127/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teidät paimennetaan sotilaiden toimesta bussiin, bussi ajaa pellon laitaan, kuokitte siellä päivän ja sitten taas bussilla kotiin. Näin helppoa se on.

Raidallinen työpuku, tähti rinnassa ja ikkunaton bussi?

Vierailija
128/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menen, mutta lyhyen kausityön takia en luovu asunnostani, joten palkan pitää riittää sekä asuntoni vastikkeeseen, että majoittumiseen työpaikkakunnalla, matkoihin, elämiseen jne. En ala tehdä hyväntekeväisyyttä yhdellekään maatalousyrittäjälle. Majoitukseksi ei myöskään kelpaa sellaiset kauhukammiot mitä uutisten perusteella marjatilalliset näyttävät suosivat kausityöntekijöidensä asuttamiseen. 

Ei ne mitään kauhukammioita olleet. Siistejä hyväkuntoisia mökkejä. Ei väliaikaismajoituksen olekaan tarkoitus olla mikään luksuslukaali. Suomalaiset työttömät vain keksii tekosyitä kuten tähänkin asti ettei tarvitsisi tehdä töitä.

Niin varmaan. Tilallinen esittelee jotain nättejä aittakuvia, mutta oikeasti tilat ovat ilmastoimaton parakki ja kaksi suihkua kahdellekymmenelle.

Vierailija
129/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi lunastaa heikot tilat pois ja perustaa uusia metsäosuuskuntia. Saataisiin koko Suomi vastinetta tukiaisten tilalle.

Joo ja suomalaiset mansikat ja tuoreet kasvikset jäisivät historiaan, ei enää mansikkalaatikoita marketeissa. Tulee aika iso muutos suomalaisten ruokavalioon tänä kesänä tällä menolla. Mutta metsää tosiaan sitten olisi enemmän, ruokaa vähemmän.

Vierailija
130/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rarehanu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raidallinen työpuku, tähti rinnassa ja ikkunaton bussi?

Niin, joku näkyvä merkki voisi työttömillä olla, että viranomainen osaa tunnistaa lusmuilevat notkujat kaupungilla.

Vierailija
131/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskaa sakkia täällä. Voin kuvitella jos sota tulisi, nämä samat ihmiset makaisi sohvalla ja vähät välittäisivät vieraiden joukkojen hyökkäyksestä. Koska minä minä minä ja oma napa ja laiiskuus

132/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen kesän työttömänä, niin voisin mennä pariksi viikoksi vaikka poimimaan mansikoita 4h/päivä jos minulle on järjestetty kuljetus kotoa mansikkamaalle, sillä en omista autoa ja muutenkin palkka on niin pieni, ettei sillä kata edes bussilippuja.

Vierailija
133/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laiskaa sakkia täällä. Voin kuvitella jos sota tulisi, nämä samat ihmiset makaisi sohvalla ja vähät välittäisivät vieraiden joukkojen hyökkäyksestä. Koska minä minä minä ja oma napa ja laiiskuus

Ei se ole minäminää jos ei halua lihottaa entisestään lihavaa isäntää omalla panoksellaan.

Vierailija
134/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtio voisi lunastaa heikot tilat pois ja perustaa uusia metsäosuuskuntia. Saataisiin koko Suomi vastinetta tukiaisten tilalle.

Joo ja suomalaiset mansikat ja tuoreet kasvikset jäisivät historiaan, ei enää mansikkalaatikoita marketeissa. Tulee aika iso muutos suomalaisten ruokavalioon tänä kesänä tällä menolla. Mutta metsää tosiaan sitten olisi enemmän, ruokaa vähemmän.

Tilat, jotka kannattavat ilman halpatyövoimaa pärjäävät kyllä. Kannustaa myös tuotannon innovatiiviseen jalostamiseen. Näin se on kaikilla yrittäjillä.

Vierailija
135/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maatalousyrittäjät ajattelevat samoin kuin te työtävieroksuvat täällä, niin ehkä hekin sitten jäävät työttömyystuelle makaamaan. Viljelevät vain omaan tarpeeseensa ja omalle lähipiirille tuoreiset, muu maa saa syödä näkkileipää ja Espanjalaisia kasviksia ja mansikoita.

Vierailija
136/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkatkin on ihan naurettavia maataloustöissä, ei kannata kouluttamattomankaan mennä ennekuin maksetaan 3600e/kk + edut. Ja sitten maksetaan oikeasti joku 500e/kk. lol Kamoon, eihän toi ees maksa vuokrakuluja stadissa.. puhumattakaan että ruuan kuukaudeksi.

Vierailija
137/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kas kummaa kun ne ulkomaiset poimijat ei kyllä ole asustaneet missään hyväkuntoisissa mökeissä, ei ainakaan lehtijuttujen ja uutiskuvien perusteella. 

Vierailija
138/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos maatalousyrittäjät ajattelevat samoin kuin te työtävieroksuvat täällä, niin ehkä hekin sitten jäävät työttömyystuelle makaamaan. Viljelevät vain omaan tarpeeseensa ja omalle lähipiirille tuoreiset, muu maa saa syödä näkkileipää ja Espanjalaisia kasviksia ja mansikoita.

Ihan vapaasti mun puolesta. 

Vierailija
139/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole minäminää jos ei halua lihottaa entisestään lihavaa isäntää omalla panoksellaan.

Just minä minä minä paistaa tästäkin läpi. Et halua antaa omaa panostasi jos siitä olisi hyötyä koko yhteiskunnan ruoansaannin turvaamisen kannalta. Suostuisit vain jos siitä olisi etua pelkästään sinulle itsellesi.

Vierailija
140/257 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just minä minä minä paistaa tästäkin läpi. Et halua antaa omaa panostasi jos siitä olisi hyötyä koko yhteiskunnan ruoansaannin turvaamisen kannalta. Suostuisit vain jos siitä olisi etua pelkästään sinulle itsellesi.

Ja mieluummin makaat sohvallasi hyödyttömänä työttömänä.