Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoittelen mutta mulla on mitta täynnä jokaista syyllistystä ja Pysy kotona-postausta

Vierailija
27.03.2020 |

En elä kuin ennen, mutta en elä täydessä eristyksessäkään. Eikä elä lapsetkaan. Minun puolesta koulut voi avata. Jos joku on hysteerinen, niin sitten ne pysyy kotona. Ei tässä kukaan tautia halua, mutta työt on tehtävä ja velat painaa päälle.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläke menoissa säästetään kun turhia kulueriä poistuu mutta kamala lama on tulossa siltikin eikä ole paluuta enään entiseen. Osalta pidän myös liian tiukkana tätä eristystä. Työttömien työpajat oltaisiin voitu pitää toiminnassa osittain niitä varten joilla ei ole perussairauksia, kuoleman pelkoa tai ei mitään menetettävää siis halukkaille ja jotka ovat masentuneita. Osa saa käydä töissä ja miksi meiltä vietiin se mahdollisuus kokonaan. Minä olen ollut itsetuhoinen nuorena enkä ole saanut millään henkeä itseltäni pois niin en pelkää kuolemaa. Jos nyt kuolisin niin ei ole elämä jäänyt elämättä. Puolisoni pelasti minut ja antoi syyn elää. 

Onhan täällä työssäkäyviä ihmisiä jotka riskeeraa itsensä joka päivä ja puolisollanikin lisääntyivät työt koronan johdosta. En ole eristyksissä siis ja olisin halunnut jatkaa kuntouttavassa työtoiminnassa. Puolisoni kautta en voi olla kuitenkaan eristyksissä kun yhdessä asutaan niin oma eristykseni on ihan järjetöntä. Osaamme suojautua turhilta viiruksilta sillä kausi flunssia meillä ei ole ollut koskaan. Itse saan joskus harvoin kuumeettoman nuhan ja yskän mutta en sen kummempaa. Syön paljon raakaa sipulia ja luonnon vanhinta antibioottia valkosipulia puristan raakana ruokaan. Pesen käsiä usein ja rasvaan ne yöksi niin ettei iho kuivu ja ole siten alttiimpi. 

Se kuntouttava ei kuitenkaan ole aivan välttämätöntä pitää pystyssä ja on väärin pakottaa niitä muita kuntoutujia ja ohjaajaa tulemaan tällaisena kautena vain siksi että sinä tahdot. Mahdotonta on myös tehdä siitä yhtäkkiä vapaaehtoinen jossa tullaan ja mennään miten sattuu. Ymmärrän että se kuntoutuksen loppuminen on raskasta, mutta ettekö voisi niiden muiden kuntoutujien kanssa pitää jotain yhteyttä netin kautta ja hakea sillä tavalla rytmiä päivään? Eikö ohjaaja voi antaa jotain kotijuttuja mitä noudattaa? Aika monella tyssäsi kuntoutuminen tavalla tai toisella, joten et ole nyt ollenkaan yksin tässä. Syksyllä sitten uudestaan. Tai talvella. Tai koska sitten palataankin normaaliin päiväjärjestykseen. 

Aloita joku uusi harraste kotona. Osta vaikka joku jumppaväline, tai tilaa lankoja ja neulo, tai keksi nyt jotain puuhaa, kun ne tuethan siinä kuitenkin pyörii.

Vierailija
62/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "ylhäältä" tulevat rajoitukset tuntuvat kansan uhmaikäisistä pahalta, suosittelen ottamaan yhteyttä vaikkapa tuttuun lääkäriin, sairaanhoitajaan tai lähihoitajaan. Kysykää heidän mielipiteitään asiasta.

Minulla on lähipiirissä monta hoitajaa ja lääkäriä, he ovat hyvin realistisia ja uskovat että vanhuksia menetetään, mutta Suomea ei saisi pysäyttää. Että näitä kuulleena en ole ihan niin varma teidän osan kirjoituksista, "lapsella ei saisi olla kaveria nyt". 

Niinköhän? Sitten oon saanut aivan erilaisia ohjeita omasta hoitaja/lääkäri tuttavapiiristä. 

Ihmiset on erilaisia, kyllä lääkärit ja hoitajat todellakin voivat ajatella näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei edes kauppaan eikä lenkille. Ostokset saa kotiovelle. Maski ja suojalasit eivät suojaa tartunnalta!!!

Jumppailla voi sisätiloissa, lisäksi netissä on paljon ilmaisia e-kirjoja, elokuvia, dokumentteja ym.

Itse olen ollut sisätiloissa vapaaehtoisesti helmikuun puolivälistä lähtien ja olen niin kauan kun on tarvis, vaikka loppuvuoden. Oma työpaikkani on jo 10 vuotta ollut kotitoimistolla joten en koe tätä tilannetta ongelmallisena. 

Vierailija
64/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Kunnioitan määräyksiä ja käyttäydyn kuten nyt kuuluu. Mutta työt aion tehdä niin etten saa nyt potkuja. Siihen minulla ei ole varaa taloudellisesti eikä henkisesti.

Huolehdin 15v tyttärestäni ja käyn kaupassa ja töissä kuten ennenkin. Olen pienipalkkainen jolle palkka todella tärkeä!

Totta puhuen olen alkanut ymmärtää että nämä pahimmat hysteerikot taitavat olla rikkaita, hyvin toimeentulevia tai kotiäitejä joiden miehillä suuri palkka.

Vierailija
65/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä. Kun minä sitä ja minun tätä.

Vierailija
66/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voivat olla oireettomia taudin levittäjiä ja ovat pahimpia sen hygieniisyytensä kannalta kun siihen ei voi luottaa millään tavalla. Ne tuuppaavat kädet jo paikkaan ja kaivavat nenäänsä julkisissa kulkuneuvoissa. Ja nehän uhohtavat säännöt heti minuutissa. Kaikkein pahimpia taudin levittäjiä lapset ja sitten toisekseen räkälimpeissä ulkoilutettavat koirat mitkä tuovat ne kotiin ja sänkyihin asti. Ei niillä ole kenkiä mitä jätetään eteiseen. Osa varmasti ajeattelee että vastustuskyky siitä lisääntyy mutta en ole samaa mieltä sillä kaikki jatkuva sairastelu heikentää elimistöä ja tuhoaa sitä. Mielestäni ihmisen elimistö ei ole kunnossa jos on kuin magneetti saaden kaikki kausi flunssat ja siltä väliltäkin niin ettei mitään vastustuskykyä ole. Eikä se katso onko joku urheilija, kroppansa rääkkääjä tai sohvaperuna kehenkä ne taudit iskevät. Liika steriiliys on haitaksi ja liika sitten altistuminen ihmis saastalle. 

Vierailija
67/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tehdään sitten niin että jos tulet jostain syystä tarvitsemaan tehohoitopaikkaa, niin luovutat sen sitten suosiolla muille.

Eikä pelkkä.tehohoito paikka vaan sairaala paikka. Vain pieni osa joutuu tehohoitoon, mutta aika suuri osa sairaalahoitoon.

Sairastuneista 80 % pärjää ongelmitta kotihoidolla, 15 % tarvitsee sairaalapaikan ja 5% tehoa, joista sitten puolet selviytyy jotenkuten.

Suomen luvuissa noin 10% tarvitsee sairaalahoitoa ja näistä on teholla noin 25%. Tehohoitoa tarvitsee siis 2.5% sairastuneista.

Vierailija
68/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin hyväpalkkainen tai muuten varakas, tilaisin ruokatavarat kotiin ja samoin ruokaa ravintolasta. Ei väliä mitä kuljetukset maksaisi.

Mutta ei. Minulla ei pienipalkkaisena ole varaa tätä tehdä joten käyn kaupassa ostamassa ruokani.

Ja käyn töissä sen mitä täytyy jotta säilytän työpaikkani!

Vierailija
69/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, väsyttävä ilmiö tämä moraalipaniikki ja koronakyyläys. Käyn itse joka päivä töissä ja töiden jälkeen kaupassa, vapaa-ajalla lenkkeilen. En näe muita ihmisiä, mutta en silti eristä itseäni kotiin tai lietso hysteriaa netissä.

Tässäkin asiassa näköjään erottuu ne kuuluisat tolkun ihmiset.

Tässä kirjoittaa useampi ihminen, ei kannattaisi kenenkään nyt tehdä liian innokkaita päätelmiä toisten mielentilasta muiden tekstien perusteella kuin sen johon vastaa.

On kyllä joko aika hysteeristä tai vahvasti ideologista olettaa, että jos kaksi näkökulmaa riitelee, kaikki tolkku löytyy sieltä omalta puolelta.

Tässä on kovasti ollut moraalipaniikkia ilmoilla, mutta itse asiassa tosi maltillisesti on vaadittu kiristystoimia. Edelleenkin harva vaatii kauppoja suljettavaksi tai maskipakkoa, vaikka on tietoa että virusta leijuu ilmassa, mutta sitä vähemmän mitä paremmin käytetään maskeja. Silmätkin olisi hyvä suojata, mutta suojalasien käytöstä ei ole puhunut juuri kukaan.

Sen sijaan täällä räyhää koko ajan joku, että mitään jarruja ei saisi painella koska talous kärsii. Minkäänlaista keskustelua ei ole mahdollista virittää tällaisen kanssa, perustelut on tehty mäiskimisaseiksi mutta toisten perustelut ovat ilmaa.

Vierailija
70/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, väsyttävä ilmiö tämä moraalipaniikki ja koronakyyläys. Käyn itse joka päivä töissä ja töiden jälkeen kaupassa, vapaa-ajalla lenkkeilen. En näe muita ihmisiä, mutta en silti eristä itseäni kotiin tai lietso hysteriaa netissä.

Missä kaupassa sä oikein käyt jos siellä ei ole muita ihmisiä? 😮

Vierailija
71/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Numero 14:llä näyttää olevan sama asenne kuin noilla hallituksen tytöillä jo ensimmäisistä päivistä lähtien, mitä tulee varsinkin meihin 70 täyttäneisiin. Kyllähän ne tytöt yrittivät selitellä, kuinka meitä vanhuksia suojellaan tartunnoilta, mutta rivien välistä saattoi lukea juurikin päinvastaisen viestin eli mehän sitä tautia levitämme, kun poikkeamme kerran pari viikossa mahdollisimman hiljaisella ajalla kaupassa tai aptiikissa, joissa on aivan luvallista käydä. Lenkilläkin saa käydä, mutta juuri pari päivää sitten ikätoverini kertoi, miten häntä oli mulkoiltu kiukkuisesti, kun hän oli illalla metsalenkillä. Tutun kaupan kassanhoitajan kanssa olemmekin alkaneet heittää läppä myrkyllisistä eläkeläisistä. Kaikesta huolimatta aion uslaktautua tänäänkin kauppaan hakemaan tuoretta leipää ja ruokatarvikkeita, joilla selviän noin viikon.

TYTÖT TYTÖT TYTÖT

Kukaan ei ole puhunut koskaan "poikahallituksesta", ei silloinkaan kun on ollut nuoria kansanedustajia. Heti kun hallituksessa on naisia, he ovat TYTTÖJÄ eivätkä aikuisia ihmisiä, jotka päättävät tämän maan asioista.

Tosin sun ikäiseltä en parempaa odotakaan, mutta alkaa kyllästyttää tämä koko keskustelukulttuuri.

Vierailija
72/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kaupassa sä oikein käyt jos siellä ei ole muita ihmisiä? 😮

Menepä esim. Saleen kello 22. Ei siellä ole kuin pari ihmistä, enemmän on kaupan henkilökuntaa kuin asiakkaita.

Vierailija
73/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisin hyväpalkkainen tai muuten varakas, tilaisin ruokatavarat kotiin ja samoin ruokaa ravintolasta. Ei väliä mitä kuljetukset maksaisi.

Mutta ei. Minulla ei pienipalkkaisena ole varaa tätä tehdä joten käyn kaupassa ostamassa ruokani.

Ja käyn töissä sen mitä täytyy jotta säilytän työpaikkani!

Minäkin olen pienituloinen. Menin paniikkiin ja hamstrasin ruokaa. Sitten tajusin, että minun on nyt syötävä ne hamstratut ruoat, koska ei ole varaa hamstrata JA ostaa päivittäin ruokaa sen lisäksi.

Eikä kaupat ole edes menossa kiinni. Turhaan hamstrasin.

Vierailija
74/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei edes kauppaan eikä lenkille. Ostokset saa kotiovelle. Maski ja suojalasit eivät suojaa tartunnalta!!!

Jumppailla voi sisätiloissa, lisäksi netissä on paljon ilmaisia e-kirjoja, elokuvia, dokumentteja ym.

Itse olen ollut sisätiloissa vapaaehtoisesti helmikuun puolivälistä lähtien ja olen niin kauan kun on tarvis, vaikka loppuvuoden. Oma työpaikkani on jo 10 vuotta ollut kotitoimistolla joten en koe tätä tilannetta ongelmallisena. 

Sulla on varmaan sitten isokin talo?

Itse asun kaksiossa kämppiksen kanssa. Onhan meillä parveke, mutta jos ei saisi mennä ulos, mulla menisi kyllä nopeasti pää sekaisin. Ei tätä kämppää ole tarkoitettu siihen, että täällä ollaan 24/7 ja varmasti monella muulla pienituloisella on sama tilanne. Joillakin on pieni kämppä ja monta lasta, mites purat sen kaiken energian kotikuntoilulla?

LENKKEILYÄ EI OLE KIELLETTY, sanottakoon tämä nyt taas kerran. Lenkkeillessä pisaratartunta on epätodennäköinen, käytännössä jonkun pitäisi yskiä ihan vieressä. Lenkkeily auttaa virkistymään kun ei voi mennä kaupungille, estää vanhusten lihasten heikkenemistä ja lapset saavat purkaa energiaansa. Toivon, ettei täyteen ulkonaliikkumiskieltoon mennä täällä, koska siitä tulee todella paljon ongelmia.

Vierailija
75/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä käyntiä, kaupassa käyntiä, lenkkeilyä EI ole kielletty.

Virus leviää sosiaalisissa kontakteissa.

Rajoitusten tarkoitus ei ole estää "muutenkin" kuolevia kuolemasta, vaan estää terveydenhuollon romahtaminen.

Perustuslaki on edelleen voimassa.

Jokainen meistä on vastuussa siitä, onko osa ongelmaa vai ratkaisua.

Vierailija
76/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "ylhäältä" tulevat rajoitukset tuntuvat kansan uhmaikäisistä pahalta, suosittelen ottamaan yhteyttä vaikkapa tuttuun lääkäriin, sairaanhoitajaan tai lähihoitajaan. Kysykää heidän mielipiteitään asiasta.

Työskentelen lääketieteellisessä kehityksessä, joten olen ihan validi arvioimaan omaa käytöstäni ilman lääkärikavereiden lausuntoakin. Eikä näiden neuvot olisi sen kummempia kuin muillakaan tolkun toimijoilla: pidä turvaväli, pese käsiä, älä yski tai pärski muita päin.

Myös liiallinen paikallaan olo ja eristäytyminen lisää sairauksia ja ongelmia. Kriisinhallinta on kokonaisuus. Koettakaapa nyt rauhoittua.

Ohjeistaisitteko sinä tai lääkärikaverisi, että elämän tulisi juuri nyt pyöriä kuten aina? Kyläilyä, vapaata liikkuvuutta ryhminäkin, teatteri-iltoja, konsertteja, vierailuja mummon luona sairaalassa tai vanhainkodissa? Olisiko ohjeena, että tehkää ihan niinkuin haluatte ja mikä hyvältä tuntuu?

Onko joku tässä ketjussa sitten ohjeistanut noin? Vai toitkohan sittenkin jotain omia olettamuksiasi mukaan keskusteluun ja hyökkäsit itse rakentamaasi olkiukkoa vastaan?

Koeta nyt oikeasti rauhoittua.

Oletpa heikosti kartalla, jos et edes tätä keskustelua pysty alusta loppuun seuraamaan. Tätähän ihmiset haluavat; kaikki vapaudet, ei rajoituksia. Elämän tulisi jatkua kuten aina muutenkin. Epäilen että yksikään terveydenhoitoalalla työskentelevä olisi sitä mieltä.

Olet siis luonut olkiukon. Ihmettelinkin, miten olet kommenteissasi niin epäkoherentti ja raivon partaalla. Kannattaa nyt vain laskea ne kierrokset ja lukea rauhassa keskustelu alusta asti uudelleen.

Pseudoälykästä diipadaapaa.

Tämän keskustelun aloittaja tahtoisi avata koulut ja toteaa, etteivät lapset elä eristyksessä. Olisiko tämä sinun suosituksesi?

Ja missä joku halusi ”Kyläilyä, vapaata liikkuvuutta ryhminäkin, teatteri-iltoja, konsertteja, vierailuja mummon luona sairaalassa tai vanhainkodissa”? Kirjoittiko joku (muu kuin sinä), että ”tehkää ihan niinkuin haluatte ja mikä hyvältä tuntuu”? Ei tainnut kirjoittaa.

Siinä sinun olkiukkosi eli täysin oma tulkintasi, jolla olet nostanut itsesi ihme kierroksille. Menepä vaikka lenkille välissä, siellä on nätti ilma ja vähän vastaantulijoita.

Enpäs menekään, minun asuinmaassani ei nimittäin enää huvikseen ulkoilla.

Olisitko sinä nyt siis aloittajan kannalla, että koulut tulisi avata ja varsinkin lasten pitäisi saada liikkua vapaasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi