Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoittelen mutta mulla on mitta täynnä jokaista syyllistystä ja Pysy kotona-postausta

Vierailija
27.03.2020 |

En elä kuin ennen, mutta en elä täydessä eristyksessäkään. Eikä elä lapsetkaan. Minun puolesta koulut voi avata. Jos joku on hysteerinen, niin sitten ne pysyy kotona. Ei tässä kukaan tautia halua, mutta työt on tehtävä ja velat painaa päälle.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tätä palstaa ole pakko avata ja lukea. Lue vaikka kirjaa välillä

Vierailija
2/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen minäkin. Olette te jotkut sellaisia muita ajattelevia ihmisiä joille varmaan ukko tuo rahat ei tarvi käydä töissä ja lapsetkin iloisesti telmii omassa olohuoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin olen minäkin. Olette te jotkut sellaisia muita ajattelevia ihmisiä joille varmaan ukko tuo rahat ei tarvi käydä töissä ja lapsetkin iloisesti telmii omassa olohuoneessa.

Teemme kummatkin etätöitä. Lapset ovat abi ja lukiolainen . Abi lukee pääsykokeisiin kaiken varalta, koska kirjoitukset meni siirron takia penkin alle. Lukiolainen etäopiskelee huoneessaan. Kiitos kysymästä meillä ei toistaiseksi ole hätää. Rahat riittää menoihin ilman palkkaakin useammaksi kuukaudeksi. Elämme suht säästeliäästi ja varojemme mukaan.

Vierailija
4/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen sitä mieltä, että tämä kansalaiskyttäämismeininki on todella paljon vaarallisempaa kuin koronakuolemat. Missä on vihapuhe vastustajat nyt!

Vierailija
5/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käyn töissä, tänään vielä kävelin töihin, hui kamala! Yskäisinkin kerran matkalla!!!

Minustakin lapset voisi mennä kouluun, mutta eivät nyt mene, kun ei koulut ole auki.

Tämä kyttääminen, rajoittaminen, yritysten ajaminen konkurssiin on pahempi katastrofi, kuin koronakuolemat.

Vierailija
6/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ajattelivat pitkään myös, että turha on viranomaisten ajatuksista välittää

Tässä eilisen luvut

Todetut tartunnat 56 188, lisäys eiliseen 8578

Tehohoidossa 3679

Parantuneet 7015

Menehtyneet 4089

En ainakaan itse haluaisi, että läheiseni ovat jossain koronasairaalassa jäähallissa kuolemassa yksinään.

Vierailija
7/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä, väsyttävä ilmiö tämä moraalipaniikki ja koronakyyläys. Käyn itse joka päivä töissä ja töiden jälkeen kaupassa, vapaa-ajalla lenkkeilen. En näe muita ihmisiä, mutta en silti eristä itseäni kotiin tai lietso hysteriaa netissä.

Tässäkin asiassa näköjään erottuu ne kuuluisat tolkun ihmiset.

Vierailija
8/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin käyn töissä, tänään vielä kävelin töihin, hui kamala! Yskäisinkin kerran matkalla!!!

Minustakin lapset voisi mennä kouluun, mutta eivät nyt mene, kun ei koulut ole auki.

Tämä kyttääminen, rajoittaminen, yritysten ajaminen konkurssiin on pahempi katastrofi, kuin koronakuolemat.

Juuri tällaisten i*ioottien takia rajoituksia tarvitaan. Ei minkäänlaista järkeä toimia niin, että tauti saataisiin kuriin vaan heti oltaisiin menossa työntämässä jopa lapset kouluun?!?

Mikäli pohjoisen hiihtokeskuksiin ja pieniin mökkikuntiin ei olisi lähdetty ihan ruuhkaksi asti tyhjentämään pienten paikkakuntien kyläkaupat vakinaisten asukkaiden nenän edestä niin ehkä normaali kotimaanmatkailu olisi yhä sallittua!

Jos ei itse tajua niin pakko valtiovallan avulla vähän "ohjeistaa"!

Vierailija
9/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko kansa joutuu tässä elämään poikkeustilassa, moni hyvinkin epämukavasti. Firmoja kaatuu, töitä menee alta. Sairaalahenkilökunta joutuu toimimaan jatkuvasti kasvavan paineen alla, ihmisiä kuolee, maan talous on kriisissä. Ja täällä on porukkaa jotka kehtaa kitistä että ikävää syyllistystä kun minä-minä-minä oon niin tärkee ihminen että mulla ja vain yksin mulla pitää olla kivaa! 

Muka normiflunssa jne. Kattokaa Italiaa. Onko siellä normisti sairaalat noin ylikuormittuneita? Kärrääkö normaalisti armeija ruumiita? Käyttääkö Espanja normaalina kausiflunssakautena jäähallia ruumishuoneena? 

Hävetkää.

Vierailija
10/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminä ja minun napa. Minuahan ei kiinnosta, kuinka moni viaton pääsee hengestään, kunhan minulle ei tule paha mieli ja saan tehdä niin kuin haluan. Kiitos tiedosta ap, olemme kaikki jo tätä ennenkin havainneet, että vastuullisten ja täyspäisten ihmisten lisäksi Suomessa on pieni joukko hysteerikkoja ja suurempi joukko itsekeskeisiä kakkiaisia.

Vierailija
11/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä, väsyttävä ilmiö tämä moraalipaniikki ja koronakyyläys. Käyn itse joka päivä töissä ja töiden jälkeen kaupassa, vapaa-ajalla lenkkeilen. En näe muita ihmisiä, mutta en silti eristä itseäni kotiin tai lietso hysteriaa netissä.

Lenkkeilyähän ei oo kukaan kieltänyt.

En tajua miksi siellä kaupassa pitää ravata joka päivä tartuttamassa muita? Miltä tuntuisi jos olisi mahdollista seurata sun levittämän taudin kulkua? Että miten monta kuoli ja pääsisit kattoo miltä niitten perheistä tuntuu. Voisit vaikka kertoa miks sun oli tärkeetä päästä joka päivä ostoksille?

Vierailija
12/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilyähän ei oo kukaan kieltänyt.

En tajua miksi siellä kaupassa pitää ravata joka päivä tartuttamassa muita? Miltä tuntuisi jos olisi mahdollista seurata sun levittämän taudin kulkua? Että miten monta kuoli ja pääsisit kattoo miltä niitten perheistä tuntuu. Voisit vaikka kertoa miks sun oli tärkeetä päästä joka päivä ostoksille?

Miksi mun pitäisi sulle mitään sen kummemmin kertoa tai perustella? En ole lähikontaktissa kauppareissullani yhtään kehenkään, pidän hanskat kädessä ja käytän itsepalvelukassaa. Tarttumisvaara tasan sama kuin lenkilläkin.

Vierailija
13/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, JUURI SINUNLAISTEN välinpitämättömien ihmisten takia joudumme me muutkin elämään tällaisten järeiden toimien alla. Jos kaikki pitäisivät turvavälit, pesisivät käsiään ja olisivat kotona, tämä olisi kohta jo voitettu. Mutta ei. Sinunlaisten ihmisten takia tämä kestää kuukausia ja kuukausia, ihmiset jäävät työttömäksi, lomamatkat perutaan, talous menee kuralle ja ihmisiä kuolee.

Mutta ok. Sinä olet kyllästynyt.

Vierailija
14/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eihän se ole mikään yllätys että Ap:n kaltaisia itsekkäitä minäminä-ihmisiä löytyy yhteiskunnasta pilvin pimein.

Vierailija
15/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauan kestänyt että aloittajan kantti petti. Hänen ei tarvitse noudattaa suosituksia, koska häntä harmittaa. Tässä nähtiin ettei kaikista ole näkemään asiaa laajassa mittakaavassa ja epäitsekkäästi. Toki voi olla kyse vain tyhmyydestä, jolloin hän ei tietenkään voi asialle mitään.

Vierailija
16/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tehdään sitten niin että jos tulet jostain syystä tarvitsemaan tehohoitopaikkaa, niin luovutat sen sitten suosiolla muille.

Vierailija
17/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen saakka kun se kuolema osuu sinuun ,lapsiisi tai muihin läheisiisi.

Vierailija
18/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaargh!! Eihän kukaan nykytilannetta optimaalisena pidä, mutta eipä sinulla ole esittää vaihtoehtoja.

Jos yhtään mitään ei tehdä terveydenhuoltojarjestelmä ylikuormittuu. Silloin ei puhuta pelkästään koronakuolemista, vaan kyllä siinä muutkin sairaat kuolevat.

Kyttääminen olisi minusta se kaikkein paras torjuntamuoto. Jokaisen todetun sairastuneen liikkeet jäljitettäisiin taaksepäin ja lähikontaktit testattaisiin. Sairastuneet ja epäilyt karanteeniin ja riskiryhmät myös.

Tietysti toivon, että uusien sairastuneiden määrä saadaan selvään laskuun ja talouselämää voisi yrittää normalisoida. Onhan se selvä, että ravintoloihin ei tule asiakasryntäystä vaikka ne saisivat olla auki.

Pandemioita nyt tällä menolla tulee aina muutaman vuosikymmenen välein. Laumaimmuniteetin kannaltakin se pitää antaa jossain vaiheessa mennä väestön läpi.

Vierailija
19/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen sitä mieltä, että tämä kansalaiskyttäämismeininki on todella paljon vaarallisempaa kuin koronakuolemat. Missä on vihapuhe vastustajat nyt!

Paheksuntaa ja kritisointi ei ole vihapuhetta.

Kukaan normaali ei hyväksy uhkailua tms.välinpitämättömiä, ylimielisiä ihmisiä kohtaan. Heitä saa kritisoida ja paheksua ihan vapaasti. Ja se jos on eri mieltä keinoista pysäyttää koronan eteneminen ei ole välttämättä ylimielisyyttä.

Vierailija
20/76 |
27.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tehdään sitten niin että jos tulet jostain syystä tarvitsemaan tehohoitopaikkaa, niin luovutat sen sitten suosiolla muille.

Eikä pelkkä.tehohoito paikka vaan sairaala paikka. Vain pieni osa joutuu tehohoitoon, mutta aika suuri osa sairaalahoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan