Pahoittelen mutta mulla on mitta täynnä jokaista syyllistystä ja Pysy kotona-postausta
En elä kuin ennen, mutta en elä täydessä eristyksessäkään. Eikä elä lapsetkaan. Minun puolesta koulut voi avata. Jos joku on hysteerinen, niin sitten ne pysyy kotona. Ei tässä kukaan tautia halua, mutta työt on tehtävä ja velat painaa päälle.
Kommentit (76)
Jos olisin valtion suojatyöpaikassa, siis että palkka juoksee takuuvarmasti kotona ollessa, varmasti myös kannattaisin mahdollisimman pitkää sulkua. Mutta väitän, että jos nämä kotiinsa poteroituneet "etätyöntekijät" joutuisivat lomautus/irtisanomisuhan alle, tai työ olisi oikeaa työtä, olisi heilläkin eri ääni kellossa sulkujen suhteen. Se on helppo huudella pysymään kotona, kun se ei itselle aiheuta muuta kuin helpompaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Oman sädekehän kiillotustahan se moralisointi on. Ja helpotetaan omaa ahdistusta kauhistelemalla muiden työssä, kaupassa yms käyntiä, kun itseltä on harrastukset peruttu ja eristetty työkavereista etätyöhön:'(
Pistää silmään myös iltalehden jutut mitkä kodin nurkat jää normaalisti siivoamatta mutta nyt siihen on aikaa. Ei ole. Omaan elämään ei korona ole juuri vaikuttanut, lasten kanssa kotona ja leikkinäkentillä käydään, kun ne on normaalioloissakin autioita täälläpäin. En tiedä missä muut ulkoilee lastensa kanssa. Koronasta kun selvitään, tulee uusi juttu mistä syyllistetään.
Ei kukaan ole tietääkseni valittanut työssäkäynnistä, vaan turhista kontakteista ja menoista, esim. täällä on montakymmentä tenavaa iloisesti samassa puistossa keskenään leikkimässä ja mammat vaan jurputtaa kyttäyksestä ja syyllistämisestä. Ihan yksinkertaiset ohjeet on annettu ja niitä toistettu jo ties miten pitkään, mutta jotenkin näemmä osa onnistuu ymmärtämään väärin.
Terveydenhoitohenkilökunta on nyt aika moneen kertaan pyytänyt että välttäkää niitä turhia kontakteja, koska heiltä perutaan kesälomat ja on muutenkin tulossa todella kiireistä. Lisäksi on täysin kohtuutonta ajaa terveydehoito siihen tilaan, että lääkärien pitää tehdä päätöksiä kuka hoidetaan ja kuka joutaa kuolla. Ymmärrättekö te vapaamatkustajat, että kaikki muut koettaa tässä tinkiä omista jutuistaan ettei kenenkään tarvitsisi kuolla hoidon puutteeseen ja että myös se sairaalahenkilökunta pääsisi joskus kotiinsa?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin valtion suojatyöpaikassa, siis että palkka juoksee takuuvarmasti kotona ollessa, varmasti myös kannattaisin mahdollisimman pitkää sulkua. Mutta väitän, että jos nämä kotiinsa poteroituneet "etätyöntekijät" joutuisivat lomautus/irtisanomisuhan alle, tai työ olisi oikeaa työtä, olisi heilläkin eri ääni kellossa sulkujen suhteen. Se on helppo huudella pysymään kotona, kun se ei itselle aiheuta muuta kuin helpompaa elämää.
Jos velkaa otetaan jotain 5-10 miljardia enemmän tänä vuonna koronan vuoksi niin kyllä ne säästöt tulee tulevina vuosina koskemaan julkistakin sektoria. Tai varsinkin sitä. Että siihen malliin kannattaa miettiä tätä tilannetta ja suunnitella tulevaisuutta.
Varsinkin kun vallassa on vasemmisto jolla ei ole edes kädestä johdattaen kykyä tukea yrityselämää. Luultavasti nuo kirjoittaa lain jossa sanotaan että yritysten on menestyttävä paremmin ja työllistettävä enemmän, ja homma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Oman sädekehän kiillotustahan se moralisointi on. Ja helpotetaan omaa ahdistusta kauhistelemalla muiden työssä, kaupassa yms käyntiä, kun itseltä on harrastukset peruttu ja eristetty työkavereista etätyöhön:'(
Pistää silmään myös iltalehden jutut mitkä kodin nurkat jää normaalisti siivoamatta mutta nyt siihen on aikaa. Ei ole. Omaan elämään ei korona ole juuri vaikuttanut, lasten kanssa kotona ja leikkinäkentillä käydään, kun ne on normaalioloissakin autioita täälläpäin. En tiedä missä muut ulkoilee lastensa kanssa. Koronasta kun selvitään, tulee uusi juttu mistä syyllistetään.
Jos katsoo näitä tehottomia epidemian rajoitustoimenpiteitä niin voi tulla aika, että todellakin pysyt kotona lapsinesi. Harjoitelkaa valmiiksi ja valmista lapsia siihen mahdollisuuteen.
Huudelkaa nyt huviksenne että minä minä ja minun napa, minulla on tylsää enkä tykkää olla kotona...
Asun maassa jossa toimet ovat jo huomattavasti järeämmät ja tämä on Suomeenkin tulossa, kiitos minäminä- ihmisten. Sinne puistoon ja kauppaan ja lenkille ei enää niin vaan mennään kun poliisit ja sotilaat valvoo katuja.
Mutta hei, voithan sit sanoo niille että "mutku mul on kotona tylsäääää".
Uskomatonta. Kuinka itsekkäitä ja typeriä ihmisiä. On tainnut mennä euroopan tilanne ihan ohi. Nyt pitäis osats ajatella isompaa kokonaisuutta kuin omaa napaa. Eli myös muita ihmisiä. Semmoinen haaste. Monet maksaa tästä tilanteesta valtavan hinnan, henkensä tai toimeentulonsa. Omin minäkin tyrmistynyt kun juttelin erään tutun kanssa. Heillä sukua mummoineen tupa täynnä. Kas kun rajoitukset eivät koske heitä. Että ihan on siinä omassa erinomaisuudessa mennyt ohi koko juttu heiltä.
Facebookissa parissa kaupunkiryhmässä jaettu kotihoitajan kirjoitus. Kannataa lukea ja miettiä, ihan jokaisen. Esim toimittaja Kari Lumikero oli jakanut tämän.
"Terkkuja kotihoidosta, nyt mulla alkaa palaa pata jumiin.
Me terveydenhuollon työntekijät uidaan käsidesissä, käytetään maskeja, pelätään yskiä edes hihaan ettei lietsota hätää ja painetaan nappeja kyynärpäällä, ettei vahingossakaan levitetä koronavirusta, jos se vaikka oiskin oireettomana just mulla. Me tehdään kaikkemme, ettei tää paska leviäis yhtään nopeammin.
Ja mitä mä näen taas?
Perheitä kymmenittäin leikkipuistossa, nuorisojengejä pelaamassa korista, ikäihmisiä kahvilla. Anna ku arvaan, seuraavaks meette mummolle kylään?
Yritättekö te tahallanne sabotoida meidän duunia? Minkä ihmeen takia mun pitää edes yrittää suojata itseäni ja ennenkaikkea noita mun asiakkaita, joista melkein kaikki on monisairaita ja yli 70-vuotiaita? Vois lopettaa itekin käsidesin käytön, koska se on muutenkin vähissä ja ei siitä näköjään oo mitään hyötyä ku joku tulee kuitenkin karmit kaulassa mammalle kylään.
Erityisesti mulla meni eilen yks asia tunteisiin. Kävin ärrällä hakemassa kahvin ja salaatin, jotka muuten nautin lennossa ja kolmessa osassa ku tää on vähän hektistä tää työ. Siellä pyöri sellanen seitsemän 11-12v pojan lauma. Ne kosketteli kaikkea, ne töni toisiaan ja ne ei ilmeisesti vielä osaa metrijärjestelmääkään. Yhdessä myyjän kanssa me ärähdettiin niille, että *se metrin väli, tää ei oo mikään pyyntö*. Mikä oli vastaus? Kröhitään ja yskitään ilmaan ja huudetaan, että "mulla on se korona jo."
JUMALAUTA VANHEMMAT! NYT NE KULLANNUPUT KOTIIN JA SAATANAN NOPEASTI. Tää ei oo enää leikin asia. Ettekö te uskalla sanoa että nyt EI hengata kavereiden kanssa kylillä, vai eikö teitä yksinkertaisesti kiinnosta? Sillon ois kannattanu käyttää aikanaan kortsua, nyt on vähän myöhäistä katua.
Tällä tavalla me levitetään tätä virusta ku paskaa joka on heitetty tuulettimeen. Tällä tavalla me ollaan Italia, mutta pitsoilla mihin laitetaan ananasta. On turha itkeä ja parkua, kun just sun mummo tai vaari sairastuu vakavasti sen jälkeen ku kävitte kylässä. Tai sun lapses sairastuu sen jälkeen, ku se on käyny vähän kylillä pyörimässä kavereiden kanssa ku "kotona on tylsää ja en jaksa kattoo teitä paskoja vanhempia."
Mä peräänkuulutan nyt aivoja ja kovaa rakkautta teiltä aikuisilta. Pitäkää ne lapset kotona. Olkaa nyt paskoja vanhempia. Pysykää myös ite kotona. Älkää tehkö meidän työstä yhtään vaikeampaa ja raskaampaa ku se jo nyt on.
Elämä on tältä keväältä peruttu. Ilman yhteistyötä se on peruttu paljon pidemmältäkin ajalta."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tehdään sitten niin että jos tulet jostain syystä tarvitsemaan tehohoitopaikkaa, niin luovutat sen sitten suosiolla muille.
Eikä pelkkä.tehohoito paikka vaan sairaala paikka. Vain pieni osa joutuu tehohoitoon, mutta aika suuri osa sairaalahoitoon.
Sairastuneista 80 % pärjää ongelmitta kotihoidolla, 15 % tarvitsee sairaalapaikan ja 5% tehoa, joista sitten puolet selviytyy jotenkuten.
Sama täällä mutta oletan ettei modella ole koska ei poista aloituksia ja epäasiallisia keskusteluja.
Jos "ylhäältä" tulevat rajoitukset tuntuvat kansan uhmaikäisistä pahalta, suosittelen ottamaan yhteyttä vaikkapa tuttuun lääkäriin, sairaanhoitajaan tai lähihoitajaan. Kysykää heidän mielipiteitään asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos "ylhäältä" tulevat rajoitukset tuntuvat kansan uhmaikäisistä pahalta, suosittelen ottamaan yhteyttä vaikkapa tuttuun lääkäriin, sairaanhoitajaan tai lähihoitajaan. Kysykää heidän mielipiteitään asiasta.
Hyvä ajatus. Sillä siitähän tuossa on kyse. Uhmaiästä ja kakroista joille ei saa sanoo ei.
Vierailija kirjoitti:
Minäminä ja minun napa. Minuahan ei kiinnosta, kuinka moni viaton pääsee hengestään, kunhan minulle ei tule paha mieli ja saan tehdä niin kuin haluan. Kiitos tiedosta ap, olemme kaikki jo tätä ennenkin havainneet, että vastuullisten ja täyspäisten ihmisten lisäksi Suomessa on pieni joukko hysteerikkoja ja suurempi joukko itsekeskeisiä kakkiaisia.
Mitä pahaa teen jos lenkkeilen? Mikä tässä on ongelma? Juuri tätä en jaksa että ihmiset syyllistää toisiaan milloin mistäkin koko ajan! Se ei täällä ratkaise ensimmäistäkään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitohenkilökunta on nyt aika moneen kertaan pyytänyt että välttäkää niitä turhia kontakteja, koska heiltä perutaan kesälomat ja on muutenkin tulossa todella kiireistä. Lisäksi on täysin kohtuutonta ajaa terveydehoito siihen tilaan, että lääkärien pitää tehdä päätöksiä kuka hoidetaan ja kuka joutaa kuolla. Ymmärrättekö te vapaamatkustajat, että kaikki muut koettaa tässä tinkiä omista jutuistaan ettei kenenkään tarvitsisi kuolla hoidon puutteeseen ja että myös se sairaalahenkilökunta pääsisi joskus kotiinsa?
Perutaan joka tapauksessa...hoitajat tulevat uupumaan mitä pitemmälle tämä jatkuu. Jos nopeammin ohi, niin parempi niille kaikille jotka ei kuole
Pahoittelen mutta minulla on mitta täynnä ihmisiä jotka eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta eivätkä usko annettuja ohjeita. Kyseessä ei ole mikään tavallinen kausi-influenssa!
Jatkuvasti saadaan lisää dataa siitä, että valtaosa koronavirustartunnan saaneista on todellisuudessa oireettomia mutta erittäin kyvykkäitä levittämään tautia eteenpäin. Itämisaika on pitkä, joten kun oireet alkavat, olet ehtinyt levittää virusta jo hyvin tehokkaasti eteenpäin. Etkö seuraa uutisia ollenkaan? Tuntuuko Uudenmaan eristäminen kovalta toimenpiteeltä? Luvassa on totaalinen ulkonaliikkumiskielto jos ihmiset eivät ota tätä tosissaan - kuten Italiassa, Espanjassa ja nyt myös Briteissä. Miksi jokainen maa toistaa samat virheet?
Tartunnan saaneiden ja etenkin oireettomien sellaisten osuus väestöstä on erittäin suuri. Valtaosa tartunnan saaneista on iältään nuoria. Oireettomien taudinkantajien eristäminen on ensiarvoisen tärkeää viruksen leviämisen estämiseksi ja epidemian vakavuuden lievittämiseksi.
Esimerkiksi Italiassa pieni Vo’Euganeon kylä suljettiin helmikuun puolivälissä, jonka jälkeen viranomaiset aloittivat kylän 3 000-henkisen väestön joukkotestaamisen. Peräti 50–75 prosenttia vahvistetuista tartunnan saaneista oli oireettomia, mutta samaan aikaan merkittäviä tartunnan levittäjiä.
Kaikki positiivisen testituloksen saaneet määrättiin karanteeniin, ja vain kymmenen vuorokauden kuluttua kylän tartuntatapaukset putosivat 88:sta vain 7:ään. Vain eristäytyminen auttaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä ja minun napa. Minuahan ei kiinnosta, kuinka moni viaton pääsee hengestään, kunhan minulle ei tule paha mieli ja saan tehdä niin kuin haluan. Kiitos tiedosta ap, olemme kaikki jo tätä ennenkin havainneet, että vastuullisten ja täyspäisten ihmisten lisäksi Suomessa on pieni joukko hysteerikkoja ja suurempi joukko itsekeskeisiä kakkiaisia.
Mitä pahaa teen jos lenkkeilen? Mikä tässä on ongelma? Juuri tätä en jaksa että ihmiset syyllistää toisiaan milloin mistäkin koko ajan! Se ei täällä ratkaise ensimmäistäkään ongelmaa.
Lenkkeilyä. Ei. Ole. Kielletty.
Nyt puhutaan turhista kohtaamisista, kuten kyläilyistä, täysissä leikkipuistoissa lorvailuissa, jatkuvasta shoppailusta jne. Näiden piittaamattomien takia saadaan ne ulkonaliikkumiskiellot, ettei kohta käydä enää ees lenkillä ja voi arvata kaksi kertaa annanko minä ja moni muu sitä anteeksi näille kulmakunnan uniikeille lumihiutaleille, joita ei säännöt koske. Kyllä se naama jää mieleen kuka joukossa lorvii.
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen mutta minulla on mitta täynnä ihmisiä jotka eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta eivätkä usko annettuja ohjeita. Kyseessä ei ole mikään tavallinen kausi-influenssa!
Jatkuvasti saadaan lisää dataa siitä, että valtaosa koronavirustartunnan saaneista on todellisuudessa oireettomia mutta erittäin kyvykkäitä levittämään tautia eteenpäin. Itämisaika on pitkä, joten kun oireet alkavat, olet ehtinyt levittää virusta jo hyvin tehokkaasti eteenpäin. Etkö seuraa uutisia ollenkaan? Tuntuuko Uudenmaan eristäminen kovalta toimenpiteeltä? Luvassa on totaalinen ulkonaliikkumiskielto jos ihmiset eivät ota tätä tosissaan - kuten Italiassa, Espanjassa ja nyt myös Briteissä. Miksi jokainen maa toistaa samat virheet?
Tartunnan saaneiden ja etenkin oireettomien sellaisten osuus väestöstä on erittäin suuri. Valtaosa tartunnan saaneista on iältään nuoria. Oireettomien taudinkantajien eristäminen on ensiarvoisen tärkeää viruksen leviämisen estämiseksi ja epidemian vakavuuden lievittämiseksi.
Esimerkiksi Italiassa pieni Vo’Euganeon kylä suljettiin helmikuun puolivälissä, jonka jälkeen viranomaiset aloittivat kylän 3 000-henkisen väestön joukkotestaamisen. Peräti 50–75 prosenttia vahvistetuista tartunnan saaneista oli oireettomia, mutta samaan aikaan merkittäviä tartunnan levittäjiä.
Kaikki positiivisen testituloksen saaneet määrättiin karanteeniin, ja vain kymmenen vuorokauden kuluttua kylän tartuntatapaukset putosivat 88:sta vain 7:ään. Vain eristäytyminen auttaa!
Nää puupäät ei oo kato tajunnut ettei normaalina flunssakautena Italiassa kuole ihmisiä kun sairaalat ei vaan pysty hoitamaan vaikka ulkomailta on tullut apua, tai armeija ei normaalisti kuskaa ruumiita, tai Espanjassa ei flunssan takia oo tarvinnut ruveta säilömään vainajia jäähalliin. Kato kun ei meillä semmoista ja minähän en oo riskiryhmää ja mun pirjopetterin on niin kamalan tärkee saada tehdä mitä se tahtoo ja itekään en aio mitenkään mukavuudestani tinkiä ja...
Lenkkeily turvavälein ja kaupassakäyntihän ovat yhä ok, niistä syyllistämistä en ymmärrä minäkään. Ja edelleen, tuo kaupankäynnin kerroista syyllistäminen on myös kohtuutonta köyhemmille ja autottomille, vanhoille ja voimattomille. Ei ole autoa millä roudata ne usean viikon(tai kk)eväät, ei ole voimia kantaa kymmenien kilojen kuormia kerralla,pakastin/jääkaappikin voi puuttua olla rikki tms. Joukoissa pyörimistä yhä, teko-yskimistä ja vitsailua koronan levittämisellä siten en käsitä itsekään, niistä joutaiskin huomauttaa, mutta kukaan jaksa tätä kaikesta syyllistämistä.
Entä jos joku t**paa itsensä, kun ei jaksa enää kuunnella syyllistämistä, vaikkei olisikaan tehnyt oikeasti mitään väärää tämänhetkisen ohjeistuksen mukaan? Kukas on vastuussa niistä kuolemista, kun muutenkin ahdistavana ja stressaavana aikana ei jaksa kaiken pahan päälle vielä turhanpäiväistä ylihysterisointia ja siitä seuraavaa perusteetonta syyllistämistä?
Välillä on mainittu se, että tässä uudessa tilanteessa pitäisi muistaa olla armollinen itselleen ja myös muille, näkyisispä se joskus täälläkin, mutta ei, kivempi ja helpompi toki haukkua hallitusta myöten kaikki "väärin"tekevät. Tahallista perseilyä toki ojennettava, mutta turha räksytys pois!