Pahoittelen mutta mulla on mitta täynnä jokaista syyllistystä ja Pysy kotona-postausta
En elä kuin ennen, mutta en elä täydessä eristyksessäkään. Eikä elä lapsetkaan. Minun puolesta koulut voi avata. Jos joku on hysteerinen, niin sitten ne pysyy kotona. Ei tässä kukaan tautia halua, mutta työt on tehtävä ja velat painaa päälle.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Lenkkeily turvavälein ja kaupassakäyntihän ovat yhä ok, niistä syyllistämistä en ymmärrä minäkään. Ja edelleen, tuo kaupankäynnin kerroista syyllistäminen on myös kohtuutonta köyhemmille ja autottomille, vanhoille ja voimattomille. Ei ole autoa millä roudata ne usean viikon(tai kk)eväät, ei ole voimia kantaa kymmenien kilojen kuormia kerralla,pakastin/jääkaappikin voi puuttua olla rikki tms. Joukoissa pyörimistä yhä, teko-yskimistä ja vitsailua koronan levittämisellä siten en käsitä itsekään, niistä joutaiskin huomauttaa, mutta kukaan jaksa tätä kaikesta syyllistämistä.
Entä jos joku t**paa itsensä, kun ei jaksa enää kuunnella syyllistämistä, vaikkei olisikaan tehnyt oikeasti mitään väärää tämänhetkisen ohjeistuksen mukaan? Kukas on vastuussa niistä kuolemista, kun muutenkin ahdistavana ja stressaavana aikana ei jaksa kaiken pahan päälle vielä turhanpäiväistä ylihysterisointia ja siitä seuraavaa perusteetonta syyllistämistä?
Välillä on mainittu se, että tässä uudessa tilanteessa pitäisi muistaa olla armollinen itselleen ja myös muille, näkyisispä se joskus täälläkin, mutta ei, kivempi ja helpompi toki haukkua hallitusta myöten kaikki "väärin"tekevät. Tahallista perseilyä toki ojennettava, mutta turha räksytys pois!
Mistä sä nyt ton itsensä tappamisen repäsit? Millä perusteella joku ohjeita noudattanut tappaisi itsensä kun ei kestä syyllistystä? Nyt valoja päälle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin käyn töissä, tänään vielä kävelin töihin, hui kamala! Yskäisinkin kerran matkalla!!!
Minustakin lapset voisi mennä kouluun, mutta eivät nyt mene, kun ei koulut ole auki.
Tämä kyttääminen, rajoittaminen, yritysten ajaminen konkurssiin on pahempi katastrofi, kuin koronakuolemat.
Juuri tällaisten i*ioottien takia rajoituksia tarvitaan. Ei minkäänlaista järkeä toimia niin, että tauti saataisiin kuriin vaan heti oltaisiin menossa työntämässä jopa lapset kouluun?!?
Mikäli pohjoisen hiihtokeskuksiin ja pieniin mökkikuntiin ei olisi lähdetty ihan ruuhkaksi asti tyhjentämään pienten paikkakuntien kyläkaupat vakinaisten asukkaiden nenän edestä niin ehkä normaali kotimaanmatkailu olisi yhä sallittua!
Jos ei itse tajua niin pakko valtiovallan avulla vähän "ohjeistaa"!
Ja tässä esimerkki ihmisestä, jonka sisälukutaito on huono ja vetää omia johtopäätöksiä. Ja vielä "ohjeistaa" muita. Oletan että normaalissa elämässä olet ongelmissa monissa ihmissuhteissa. Olen pahoillani puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos "ylhäältä" tulevat rajoitukset tuntuvat kansan uhmaikäisistä pahalta, suosittelen ottamaan yhteyttä vaikkapa tuttuun lääkäriin, sairaanhoitajaan tai lähihoitajaan. Kysykää heidän mielipiteitään asiasta.
Työskentelen lääketieteellisessä kehityksessä, joten olen ihan validi arvioimaan omaa käytöstäni ilman lääkärikavereiden lausuntoakin. Eikä näiden neuvot olisi sen kummempia kuin muillakaan tolkun toimijoilla: pidä turvaväli, pese käsiä, älä yski tai pärski muita päin.
Myös liiallinen paikallaan olo ja eristäytyminen lisää sairauksia ja ongelmia. Kriisinhallinta on kokonaisuus. Koettakaapa nyt rauhoittua.
Ohjeistaisitteko sinä tai lääkärikaverisi, että elämän tulisi juuri nyt pyöriä kuten aina? Kyläilyä, vapaata liikkuvuutta ryhminäkin, teatteri-iltoja, konsertteja, vierailuja mummon luona sairaalassa tai vanhainkodissa? Olisiko ohjeena, että tehkää ihan niinkuin haluatte ja mikä hyvältä tuntuu?
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelen mutta minulla on mitta täynnä ihmisiä jotka eivät ymmärrä tilanteen vakavuutta eivätkä usko annettuja ohjeita. Kyseessä ei ole mikään tavallinen kausi-influenssa!
Jatkuvasti saadaan lisää dataa siitä, että valtaosa koronavirustartunnan saaneista on todellisuudessa oireettomia mutta erittäin kyvykkäitä levittämään tautia eteenpäin. Itämisaika on pitkä, joten kun oireet alkavat, olet ehtinyt levittää virusta jo hyvin tehokkaasti eteenpäin. Etkö seuraa uutisia ollenkaan? Tuntuuko Uudenmaan eristäminen kovalta toimenpiteeltä? Luvassa on totaalinen ulkonaliikkumiskielto jos ihmiset eivät ota tätä tosissaan - kuten Italiassa, Espanjassa ja nyt myös Briteissä. Miksi jokainen maa toistaa samat virheet?
Tartunnan saaneiden ja etenkin oireettomien sellaisten osuus väestöstä on erittäin suuri. Valtaosa tartunnan saaneista on iältään nuoria. Oireettomien taudinkantajien eristäminen on ensiarvoisen tärkeää viruksen leviämisen estämiseksi ja epidemian vakavuuden lievittämiseksi.
Esimerkiksi Italiassa pieni Vo’Euganeon kylä suljettiin helmikuun puolivälissä, jonka jälkeen viranomaiset aloittivat kylän 3 000-henkisen väestön joukkotestaamisen. Peräti 50–75 prosenttia vahvistetuista tartunnan saaneista oli oireettomia, mutta samaan aikaan merkittäviä tartunnan levittäjiä.
Kaikki positiivisen testituloksen saaneet määrättiin karanteeniin, ja vain kymmenen vuorokauden kuluttua kylän tartuntatapaukset putosivat 88:sta vain 7:ään. Vain eristäytyminen auttaa!
Juuri noinhan Suomessakin pitäisi toimia, eli vain sairastuneet eristetään. Nyt ongelma on kaikkien puolinainen liikkumisen rajoitus, joka on siis täysin eri asia. Ne oireettomat levittäjät voivat käydä töissä, kaupassa ja apteekissa, jossa tauti leviää.
No täällä on näitä hysteerisimpiä"kun kerta käyt kaupassa päivittäin,niin annappa sit tehohoito tai itseasiassa koko sairaalapaikkasi muille" Luulis että nämä "täydelliset" ihmiset eli kaiketi näitä superhamstraajia, kun kehuvat miten ei kuukausiin tarvii mennä nyt kauppaan, kun istutaan vessapaperi-makaroni-hernekeitto-linnoituksensa keskellä kiväärit ojossa, eivät huolehtisi niin viruksen saamisesta, missäs ne voisivatkaan tartunnan saada,jos eivät nyt kuukausiin liiku kertomansa mukaan missään?
Silti hätä ja hysteria sairaalapaikoista, oikeastihan se huoli on tasan itsestään ja mahd.perheestään ,ei kenestäkään muusta. Ja muille huudellaan miten pitää luovuttaa hoitopaikkansa muille, jos on kehdannut asunnostaan astua ulos kertaakaan. Vielä ei ainakaan ole totaalista ulkonaliikkumiskieltoa meillä.
Numero 14:llä näyttää olevan sama asenne kuin noilla hallituksen tytöillä jo ensimmäisistä päivistä lähtien, mitä tulee varsinkin meihin 70 täyttäneisiin. Kyllähän ne tytöt yrittivät selitellä, kuinka meitä vanhuksia suojellaan tartunnoilta, mutta rivien välistä saattoi lukea juurikin päinvastaisen viestin eli mehän sitä tautia levitämme, kun poikkeamme kerran pari viikossa mahdollisimman hiljaisella ajalla kaupassa tai aptiikissa, joissa on aivan luvallista käydä. Lenkilläkin saa käydä, mutta juuri pari päivää sitten ikätoverini kertoi, miten häntä oli mulkoiltu kiukkuisesti, kun hän oli illalla metsalenkillä. Tutun kaupan kassanhoitajan kanssa olemmekin alkaneet heittää läppä myrkyllisistä eläkeläisistä. Kaikesta huolimatta aion uslaktautua tänäänkin kauppaan hakemaan tuoretta leipää ja ruokatarvikkeita, joilla selviän noin viikon.
Nautin tilanteesta kun levottomat ihmiset joutuvat pakko eristyksiin eivätkä pääse eroon mukuloistaan vaan pitää ihan itse tehtailunsa tuloksista kerrankin koittaa itse selviytyä. Ei voi ulkoistaa tekemisiään muille ihmisille. Ei helkutti että olen odottanut tätä kaksikymmentä vuotta että tulisi oikein paha lama-aika ja niin se nyt tulee. Helkutin pullasorsat ottakaa vastuuta omasta elämästänne nyt viimeistään. Elämä tulee nyt muuttumaan eikä menneisiin helppoisiin aikoihin voi enään palata. Mielestäni ihmiskunta tarvitsi tätä nyt jotta kaikki pysähtyisivät ajattelemaan ja poistamaan turhaa saastuttamista elämästään. Sotia ei enään tule niin se on tauti joka sitten voi pysäyttää ja lamauttaa ihmisten ahneuden ja poistetaan jostain päästä liika väestöä ettei maapallo tuhoudu liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos "ylhäältä" tulevat rajoitukset tuntuvat kansan uhmaikäisistä pahalta, suosittelen ottamaan yhteyttä vaikkapa tuttuun lääkäriin, sairaanhoitajaan tai lähihoitajaan. Kysykää heidän mielipiteitään asiasta.
Minulla on lähipiirissä monta hoitajaa ja lääkäriä, he ovat hyvin realistisia ja uskovat että vanhuksia menetetään, mutta Suomea ei saisi pysäyttää. Että näitä kuulleena en ole ihan niin varma teidän osan kirjoituksista, "lapsella ei saisi olla kaveria nyt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on lähipiirissä monta hoitajaa ja lääkäriä, he ovat hyvin realistisia ja uskovat että vanhuksia menetetään, mutta Suomea ei saisi pysäyttää. Että näitä kuulleena en ole ihan niin varma teidän osan kirjoituksista, "lapsella ei saisi olla kaveria nyt".
Niinköhän? Sitten oon saanut aivan erilaisia ohjeita omasta hoitaja/lääkäri tuttavapiiristä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työskentelen lääketieteellisessä kehityksessä, joten olen ihan validi arvioimaan omaa käytöstäni ilman lääkärikavereiden lausuntoakin. Eikä näiden neuvot olisi sen kummempia kuin muillakaan tolkun toimijoilla: pidä turvaväli, pese käsiä, älä yski tai pärski muita päin.
Myös liiallinen paikallaan olo ja eristäytyminen lisää sairauksia ja ongelmia. Kriisinhallinta on kokonaisuus. Koettakaapa nyt rauhoittua.
Ohjeistaisitteko sinä tai lääkärikaverisi, että elämän tulisi juuri nyt pyöriä kuten aina? Kyläilyä, vapaata liikkuvuutta ryhminäkin, teatteri-iltoja, konsertteja, vierailuja mummon luona sairaalassa tai vanhainkodissa? Olisiko ohjeena, että tehkää ihan niinkuin haluatte ja mikä hyvältä tuntuu?
Onko joku tässä ketjussa sitten ohjeistanut noin? Vai toitkohan sittenkin jotain omia olettamuksiasi mukaan keskusteluun ja hyökkäsit itse rakentamaasi olkiukkoa vastaan?
Koeta nyt oikeasti rauhoittua.
Joillakin edelleen jokin käsitys että epidemia olisi vain jokin köyhien ja kipeiden sairaus lähinnä asenteineen.
Entä, jos pidän tätä eristystä turhana ja ajattelen, on pienempi paha antaa heikkokuntoisten ihmisten kuolla kuin antaa koko maan talouden romahtaa? Siitä seuraa todella, todella paljon inhimillistä kärsimystä. Ja siitä kärsimyksestä pääsee pois vain oman käden kautta.
En pelkää koronaa. Ei kiinnosta hallituksen typerä ja suosiota kalasteleva tyyli. Ei ihan oikeasti minua haittaa, vaikka 5% väestöstä kuolee. Hoitosuhde väestössä paranee.
Tämä oli minun mielipiteeni, minulla on siihen oikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku tässä ketjussa sitten ohjeistanut noin? Vai toitkohan sittenkin jotain omia olettamuksiasi mukaan keskusteluun ja hyökkäsit itse rakentamaasi olkiukkoa vastaan?
Oletpa heikosti kartalla, jos et edes tätä keskustelua pysty alusta loppuun seuraamaan. Tätähän ihmiset haluavat; kaikki vapaudet, ei rajoituksia. Elämän tulisi jatkua kuten aina muutenkin. Epäilen että yksikään terveydenhoitoalalla työskentelevä olisi sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Entä, jos pidän tätä eristystä turhana ja ajattelen, on pienempi paha antaa heikkokuntoisten ihmisten kuolla kuin antaa koko maan talouden romahtaa? Siitä seuraa todella, todella paljon inhimillistä kärsimystä. Ja siitä kärsimyksestä pääsee pois vain oman käden kautta.
En pelkää koronaa. Ei kiinnosta hallituksen typerä ja suosiota kalasteleva tyyli. Ei ihan oikeasti minua haittaa, vaikka 5% väestöstä kuolee. Hoitosuhde väestössä paranee.
Tämä oli minun mielipiteeni, minulla on siihen oikeus.
Entä, jos ketään ei nyt kiinnosta Juuri Sinun mielipiteesi? Kokeilepa kerran miltä tuntuisi, jos sinulla olisikin velvollisuus. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletpa heikosti kartalla, jos et edes tätä keskustelua pysty alusta loppuun seuraamaan. Tätähän ihmiset haluavat; kaikki vapaudet, ei rajoituksia. Elämän tulisi jatkua kuten aina muutenkin. Epäilen että yksikään terveydenhoitoalalla työskentelevä olisi sitä mieltä.
Olet siis luonut olkiukon. Ihmettelinkin, miten olet kommenteissasi niin epäkoherentti ja raivon partaalla. Kannattaa nyt vain laskea ne kierrokset ja lukea rauhassa keskustelu alusta asti uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis luonut olkiukon. Ihmettelinkin, miten olet kommenteissasi niin epäkoherentti ja raivon partaalla. Kannattaa nyt vain laskea ne kierrokset ja lukea rauhassa keskustelu alusta asti uudelleen.
Pseudoälykästä diipadaapaa.
Tämän keskustelun aloittaja tahtoisi avata koulut ja toteaa, etteivät lapset elä eristyksessä. Olisiko tämä sinun suosituksesi?
Vierailija kirjoitti:
No täällä on näitä hysteerisimpiä"kun kerta käyt kaupassa päivittäin,niin annappa sit tehohoito tai itseasiassa koko sairaalapaikkasi muille" Luulis että nämä "täydelliset" ihmiset eli kaiketi näitä superhamstraajia, kun kehuvat miten ei kuukausiin tarvii mennä nyt kauppaan, kun istutaan vessapaperi-makaroni-hernekeitto-linnoituksensa keskellä kiväärit ojossa, eivät huolehtisi niin viruksen saamisesta, missäs ne voisivatkaan tartunnan saada,jos eivät nyt kuukausiin liiku kertomansa mukaan missään?
Silti hätä ja hysteria sairaalapaikoista, oikeastihan se huoli on tasan itsestään ja mahd.perheestään ,ei kenestäkään muusta. Ja muille huudellaan miten pitää luovuttaa hoitopaikkansa muille, jos on kehdannut asunnostaan astua ulos kertaakaan. Vielä ei ainakaan ole totaalista ulkonaliikkumiskieltoa meillä.
Niin. Muita vaihtoehtojahan ei vaan voi olla kuin se joka päivä kaupassa ravaaminen, tai kuukausien istuminen varastokasan päällä. En ihmettele että juokset kaupassa jatkuvasti jos ei järki riitä keksimään mitään vaihtoehtoa tuosta välimaastosta. Onko sinulla jotain tukihenkilöä, hoitokontaktia tai muuta apua vaikka tukiasuntolassa, jonka kanssa voisit käydä läpi näitä eri vaihtoehtoja. Ymmärrän että toisille nämä rutiinista poikkeamiset ovat vaikeampia.
Eläke menoissa säästetään kun turhia kulueriä poistuu mutta kamala lama on tulossa siltikin eikä ole paluuta enään entiseen. Osalta pidän myös liian tiukkana tätä eristystä. Työttömien työpajat oltaisiin voitu pitää toiminnassa osittain niitä varten joilla ei ole perussairauksia, kuoleman pelkoa tai ei mitään menetettävää siis halukkaille ja jotka ovat masentuneita. Osa saa käydä töissä ja miksi meiltä vietiin se mahdollisuus kokonaan. Minä olen ollut itsetuhoinen nuorena enkä ole saanut millään henkeä itseltäni pois niin en pelkää kuolemaa. Jos nyt kuolisin niin ei ole elämä jäänyt elämättä. Puolisoni pelasti minut ja antoi syyn elää.
Onhan täällä työssäkäyviä ihmisiä jotka riskeeraa itsensä joka päivä ja puolisollanikin lisääntyivät työt koronan johdosta. En ole eristyksissä siis ja olisin halunnut jatkaa kuntouttavassa työtoiminnassa. Puolisoni kautta en voi olla kuitenkaan eristyksissä kun yhdessä asutaan niin oma eristykseni on ihan järjetöntä. Osaamme suojautua turhilta viiruksilta sillä kausi flunssia meillä ei ole ollut koskaan. Itse saan joskus harvoin kuumeettoman nuhan ja yskän mutta en sen kummempaa. Syön paljon raakaa sipulia ja luonnon vanhinta antibioottia valkosipulia puristan raakana ruokaan. Pesen käsiä usein ja rasvaan ne yöksi niin ettei iho kuivu ja ole siten alttiimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pseudoälykästä diipadaapaa.
Tämän keskustelun aloittaja tahtoisi avata koulut ja toteaa, etteivät lapset elä eristyksessä. Olisiko tämä sinun suosituksesi?
Ja missä joku halusi ”Kyläilyä, vapaata liikkuvuutta ryhminäkin, teatteri-iltoja, konsertteja, vierailuja mummon luona sairaalassa tai vanhainkodissa”? Kirjoittiko joku (muu kuin sinä), että ”tehkää ihan niinkuin haluatte ja mikä hyvältä tuntuu”? Ei tainnut kirjoittaa.
Siinä sinun olkiukkosi eli täysin oma tulkintasi, jolla olet nostanut itsesi ihme kierroksille. Menepä vaikka lenkille välissä, siellä on nätti ilma ja vähän vastaantulijoita.