Anna Hanski sairastui koronaan - miten nuo saavat noita testejä kun itsellä mikään määrä oireita ei riitä?
Sinänsä kaikki tsemppi ja voimia Annallekin (kuten myös Eeva Ahtisaarelle jne), vaikuttaa sympaattiselta ihmiseltä.
Mutta mitä ihmeen julkkislisää tässä on kun minä en ainakaan pääse testeihin vaikka ihan karmeat oireet hengenahdistuksineen jo kaksi viikkoa. Kuulemma sitten vasta testataan jos joudun sairaalahoitoon.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/33f08ea2-88f9-4e13-ac90-bc7d53…
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Noin kk sitten tuli kollega ulkomaan lomareissulta ja siitä töihin, omat oireeni alkoivat kunnolla _pari viikkoa sitten_ ja silloin kuulin että tuo kollega oli ollut aiemmin töissä "hieman kipeänä". Ilmoitin kyllä silloin töissä ja työterveyteen itse välittömästi ja jättäydyin saman tien pois.
Minähän en tietenkään tiedä mikä on totuus tuon kollegan testin suhteen, mutta hän kertoi silloin kun minä sairastuin, ettei sitä ollut saanut. En tiedä milloin yritti.
Näitä reissaajiahan tässä nyt on tietty ollut viimeisen kuukauden aikana aika paljon noin yleisellä tasolla. Oma arvaukseni on, että aika paljon on noita lomailijoita ja työmatkailijoita tullut esim. Italiasta, jossa epidemian takia rajoituksia tehtiin jo kuukausi sitten: https://yle.fi/uutiset/3-11225142
Tuskin siis mikään ihan uniikki tilanne.
AP
Joo, ihan turvallinen provoaihekin siis, ei liian överi. Silti kummastuttava, koska vielä vajaa kuukausi sittenkin kyllä testiin pääsi, jos oli tullut epidemia-alueelta. Mutta joo.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Sitä sopii ihmetellä. Onko eri puolilla Suomea eri käytännötkin?
Kyllä yksityisellä saa teetettyä testin.
Vierailija kirjoitti:
No nyt! Joku Anna Hanski saa koronatestin kun jotkut ovat yskineet kolme viikkoa kuumeessa.
Voi liittyä siihen, että on mahdollisesti altistanut paljon ihmisiä. Eikös hänellä ole joku yksityinen muskarikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli ilmoittaa tästä tutulle ylen toimittajalle. Jos juttu pitää paikkansa, se on tärkeää epidemian syntymisen kannalta, jos ei, niin rangaistus pitäisi saada. Vähintään julkinen häpeä.
Ilmoita. Kerro myös että perusterve Anna Hanski sai testin.
Mistä sinä Annan terveystiedot tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Noin kk sitten tuli kollega ulkomaan lomareissulta ja siitä töihin, omat oireeni alkoivat kunnolla _pari viikkoa sitten_ ja silloin kuulin että tuo kollega oli ollut aiemmin töissä "hieman kipeänä". Ilmoitin kyllä silloin töissä ja työterveyteen itse välittömästi ja jättäydyin saman tien pois.
Minähän en tietenkään tiedä mikä on totuus tuon kollegan testin suhteen, mutta hän kertoi silloin kun minä sairastuin, ettei sitä ollut saanut. En tiedä milloin yritti.
Näitä reissaajiahan tässä nyt on tietty ollut viimeisen kuukauden aikana aika paljon noin yleisellä tasolla. Oma arvaukseni on, että aika paljon on noita lomailijoita ja työmatkailijoita tullut esim. Italiasta, jossa epidemian takia rajoituksia tehtiin jo kuukausi sitten: https://yle.fi/uutiset/3-11225142
AP
Tällaisenaan aloitus olisikin ollut uskottavampi. Ilman turhaa julkkikseen kohdistuvaa katkeruutta.
Mutta jos taas se on koko pointti aloitusten tekemiseen, niin eihän sitä kyllä silloin voi tietysti poiskaan jättää. Hankala homma.
Vierailija kirjoitti:
No nyt! Joku Anna Hanski saa koronatestin kun jotkut ovat yskineet kolme viikkoa kuumeessa.
Niin, kuului selvitettävään altistusketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ap:n työpaikalla ole lakisääteistä työterveyshuoltoa, kyllä sen kautta noilla spekseillä olisi pitänyt testiin päästä. Ja jos oli, niin mikä firma, kai sen voi täällä kertoa, jos aloitus on totta.
samaa olin tulossa sanomaan, oman työpaikan terveyshuolto on Mehiläisessä, siellä ainakin on otettu testejä
Ei ollut mitään katkeruutta vaan vilpitöntä, puhdasta ihmettelyä. Kuten totesin, Anna on minusta erittäin symmpis ja niin myös Eeva. Itse kärvistelen yskässä ja hengenahdistuksessa niin ihmettelin vain miten noita testejä saa.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä tekisit siellä tiedolla onko sulla korona vai ei?
Mä en ymmärrä tätä ihmisten valtavaa halua saada tietää tuo asia.
Itseä ajatuskin siitä, että jotain puikkoja tungettaisiin sieraimiin kuvottaa niin älyttömästi, että haluasin viimeiseen asti välttää ko. testin.
Se ei voi nyt ostaa teepparia tekstillä "I am corona survivor!"
Vierailija kirjoitti:
He liikkuvat erittäin paljon ihmisten parissa. Tapaavat myös paljon ulkomailla olevia ja käyneitä ystäviään ja tuttaviaan ja perheenjäseniään.
Matkustelevat myös runsaasti itse. Eli on ollut suuri mahdollisuus saada tauti.
Näin ollen, kun he kertovat oireensa, niin lääkäri voi heti päätellä, että tällä ihmisellä voi olla Korona ja hänet testataan.
Sitten on niitä, jotka kertovat pelkistä oireista, mutta eivät ole matkustaneet, eivätkä tavanneet kriisalueilla käyneitä ihmisiä, ja viettää erittäin runsaasti aikaa vain yksin tai perheen kanssa kotona.Lääkäri arvio silloin: että tartunta riski on ollut niin pieni, että testiä ei kannata tehdä.
Miksei myyjiä sitten testata? Ovat lähikontakteissa satojen ihmisten kanssa päivittäin. Joista ei mitään hajua missä kontakteissa he ovat olleet?! Jotkut jopa leveilevät olevansa karanteenissa ulkomailta tulon jälkeen ja yskivät kasvoille kiitokseksi.
Meillä töissä ei edes Italian matkaajaa ohjattu karanteeniin eikä testeihin vaan käskettiin töihin. Nyt neljäsosa hlökunnasta sairaana ja ketään ei testata?
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään katkeruutta vaan vilpitöntä, puhdasta ihmettelyä. Kuten totesin, Anna on minusta erittäin symmpis ja niin myös Eeva. Itse kärvistelen yskässä ja hengenahdistuksessa niin ihmettelin vain miten noita testejä saa.
AP
Näin me ollaan erilaisia.
Itse olin kuukausi sitten sairaana ja kovasti oli hengenahdistusta, että kävin muutaman päivän lisähapettamassa itseäni. Ei tullut mieleenkään näprätä laitteita ja etenkään höpistä palstalla.
Julkkikset saavat testit nopeasti, jotta annetaan kuva että ihmisiä testataan ja koronaviruksia löydetään nopeasti.
Tämähän ei tottakai ole totuus, mutta pidetään kulissit yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He liikkuvat erittäin paljon ihmisten parissa. Tapaavat myös paljon ulkomailla olevia ja käyneitä ystäviään ja tuttaviaan ja perheenjäseniään.
Matkustelevat myös runsaasti itse. Eli on ollut suuri mahdollisuus saada tauti.
Näin ollen, kun he kertovat oireensa, niin lääkäri voi heti päätellä, että tällä ihmisellä voi olla Korona ja hänet testataan.
Sitten on niitä, jotka kertovat pelkistä oireista, mutta eivät ole matkustaneet, eivätkä tavanneet kriisalueilla käyneitä ihmisiä, ja viettää erittäin runsaasti aikaa vain yksin tai perheen kanssa kotona.Lääkäri arvio silloin: että tartunta riski on ollut niin pieni, että testiä ei kannata tehdä.
Miksei myyjiä sitten testata? Ovat lähikontakteissa satojen ihmisten kanssa päivittäin. Joista ei mitään hajua missä kontakteissa he ovat olleet?! Jotkut jopa leveilevät olevansa karanteenissa ulkomailta tulon jälkeen ja yskivät kasvoille kiitokseksi.
Meillä töissä ei edes Italian matkaajaa ohjattu karanteeniin eikä testeihin vaan käskettiin töihin. Nyt neljäsosa hlökunnasta sairaana ja ketään ei testata?
😳
Anna Hanski tuo tuossa tärkeän pointin esille. Kukaan ei kerkee auttamaan ihmisiä henkisessä hädässä.
Sairaalassa maatessa pyörii, vaikka mitä ajatuksia päässä ja kaikki hoitajat luonnollisesti on pirun kiireisiä, että hölköttää paikasta toiseen. Vertaistukea huoneessa voi olla, jos pääsee semmoisten kanssa samaan huoneeseen.
Mitä kaikkea se sairaus sitten kotioloissa pyörittääkään päässään. Kyllä se pelko ja paniikki pienemmästäkin asiasta päähän asettuu, vaikka kuinka yrittää törkätä syrjään kurjia ajatuksia.
Enkä nyt vaan puhu koronasta, vaan yleensäkin. Vakavasti sairastava ihminen jää helposti yksin.
Vierailija kirjoitti:
Julkkikset saavat testit nopeasti, jotta annetaan kuva että ihmisiä testataan ja koronaviruksia löydetään nopeasti.
Tämähän ei tottakai ole totuus, mutta pidetään kulissit yllä.
Höpöhöpö! :D
Tarinahan ei kerro MILLOIN Anna on sairastunut. Vielä viime viikolla testattiin kaikki epäillyt.
Painavin syin testiin pääsiäistä vain 7% on ollut tauti. Kaikilla varmasti täsmääviä oireita. Miten ihmeessä ajattelitte mennä turvallisesti sinne testipaikkaan? Eiköhän tarvittaessa testata. Ja käsittääkseni tauti on covid-19 ja virus sars-cov-2 ja kuuluu koronaviruksiin.
Onko tapa muuttunut, että puhutaan covid-19 viruksesta? Niin kuin artikkelissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä tekisit siellä tiedolla onko sulla korona vai ei?
Mä en ymmärrä tätä ihmisten valtavaa halua saada tietää tuo asia.
Itseä ajatuskin siitä, että jotain puikkoja tungettaisiin sieraimiin kuvottaa niin älyttömästi, että haluasin viimeiseen asti välttää ko. testin.
No vaikuttaahan se nyt paljonkin! Jos on koronavirus, niin kartoitetaan myös ne kehen on voinut tarttua, ettei he tartuta eteenpäin. Vähintäänkin itse pystyy kertomaan vaikka potilaille/perheenjäsenille/hoidettavien lasten vanhemmille, että he on altistuneet. Sen sijaan jos on flunssan oireita muttei tietoa koronasta, niin menee vain normaalisti töihin ilmoittamatta mitään kellekään, vaikka flunssa olisikin oikeasti korona.
Entäs jos saat koronan seuraavana päivänä testauksesta? Kuvittelet olevasi clean.
Rahalla saa ja hevosella pääsee...
Mene Terveystaloon tms testauttaa
AP