Anna Hanski sairastui koronaan - miten nuo saavat noita testejä kun itsellä mikään määrä oireita ei riitä?
Sinänsä kaikki tsemppi ja voimia Annallekin (kuten myös Eeva Ahtisaarelle jne), vaikuttaa sympaattiselta ihmiseltä.
Mutta mitä ihmeen julkkislisää tässä on kun minä en ainakaan pääse testeihin vaikka ihan karmeat oireet hengenahdistuksineen jo kaksi viikkoa. Kuulemma sitten vasta testataan jos joudun sairaalahoitoon.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/33f08ea2-88f9-4e13-ac90-bc7d53…
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ei testattu sitä työkaveriakaan, saati minua. Siksi ihmettelenkin millä perustein nuo eevat ja annat noita testejä saa... Enkä siis todellakaan ole töissä kuten joku epäili. Kotona olen ja yritän säätää etten mene edes pihalle ihmisten aikaan.
AP
Mikä työpaikka, onko siellä paljon työntekijöitä ja onko kukaan muu sairastunut? Jos kertomasi asiat pitävät paikkansa, niin tämähän on tiedotusvälineitä kiinnostava asia. Kuukausi sitten ei ollut yhtään vahvistettua tapausta. Missä tarkalleen työkaveri oli lomallaan? Todella kiinnostava juttu, haluaisitko julkisuuteen laajemmin kertomaan tästä?
Vierailija kirjoitti:
Olen kriittisellä alalla töissä. Olen mahdollinen tartuttaja koska oireita, mutta koska ei testata, niin -
Luulin aluksi, että on tärkeää pysäyttää tartunnat.
Tartunta pysähtyy, jos sairastunut eristää itsensä. Pakko olla trolli. En halua uskoa, että on niin tampioita ihmisiä, jotka uhallaan nyt viis veisaavat karanteenista jos ei karta suostuta testaamaan. Jos sen kaltaisia ihmisiä on oikeasti, niin onneksi olkoon epidemian levittämisestä ja yhteiskunnan toiminnan rapauttamisesta. Voi elämä.
Olethan trolli, olethan. Ymmärrän, että voi turhauttaa ja ahdistaa ja huomiotakin on kiva saada.
Siis mitä vit.. minulla oli nuo oireet Lapin läänissä ja joku keuhkoputkentulehdus ja antibiootikuuri. Miten nää tyttelit nyt juttelee?
Ottakaa vakavasti!
Tekisi mieli ilmoittaa tästä tutulle ylen toimittajalle. Jos juttu pitää paikkansa, se on tärkeää epidemian syntymisen kannalta, jos ei, niin rangaistus pitäisi saada. Vähintään julkinen häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä vit.. minulla oli nuo oireet Lapin läänissä ja joku keuhkoputkentulehdus ja antibiootikuuri. Miten nää tyttelit nyt juttelee?
Ottakaa vakavasti!
Ja kukas sinä sitten olet?
Olihan Italiassa jo kuukausi sitten koronaepidemia. Eiköhän sieltä ole tullut aika monia työnsankareita.
Se että hän on jo toipumassa voisi viitata siihen että on saattanut juuri ehtiä siihen porukkaan joka sai vielä testauksen
Toisekseen osan julkkiksista osalta nämä on selkeästi itse tehtyjä diagnooseja
"Ihmiset ovat Suomessa tasa-arvoisia"
Huahhhahahahhhhh haahahhhahahahh haaaaa :D
No nyt! Joku Anna Hanski saa koronatestin kun jotkut ovat yskineet kolme viikkoa kuumeessa.
Vierailija kirjoitti:
Tekisi mieli ilmoittaa tästä tutulle ylen toimittajalle. Jos juttu pitää paikkansa, se on tärkeää epidemian syntymisen kannalta, jos ei, niin rangaistus pitäisi saada. Vähintään julkinen häpeä.
Ilmoita. Kerro myös että perusterve Anna Hanski sai testin.
Vierailija kirjoitti:
Se että hän on jo toipumassa voisi viitata siihen että on saattanut juuri ehtiä siihen porukkaan joka sai vielä testauksen
Toisekseen osan julkkiksista osalta nämä on selkeästi itse tehtyjä diagnooseja
Mitenkään ei viittaa siihen. Kaksi viikkoa sitten ei myöskään saanut testiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä sä tekisit siellä tiedolla onko sulla korona vai ei?
Mä en ymmärrä tätä ihmisten valtavaa halua saada tietää tuo asia.
Itseä ajatuskin siitä, että jotain puikkoja tungettaisiin sieraimiin kuvottaa niin älyttömästi, että haluasin viimeiseen asti välttää ko. testin.
Tietäisi sen, voiko tartuttaa sen jollekin muulle. Pitääkö eristäytyä täysin, omasta perheestäkin.
Mikä tässä nyt on vaikeaa tajuta?
Juuri noin. Kun saa varmuuden tartunnasta voi muuttaa käyttäytymistään tarkemmaksi siten, ettei tartuttaisi ketään. Ei edes perheenjäseniään. Miksi tuo vaikeaa tajuta?
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei saa kunnon terveydenhuoltoa, ellei osaa, viitsi ja kehtaa räkyttää, vaatia ja uhkailla oikein kunnolla. Läheiseni on tuollainen räkyttäjä ja saa aina liikettä noihin terveydenhuoltoalan ”ammattilaisiimme”. Itse olen arempi yksilö ja silloin harvoin kun jotain apua koitan saada, eli kun on oikeasti hätä niin en meinaa saada edes antibioottikuuria eikä tutkita kunnolla. Eikä edes kuunnella mitä sanon, tai ”kuunnellaan” ja mäkätetään omaa mantraa päälle (yleensä joku sairaanhoitajanrutkale)
Hymyilytti. Mun tytär on samanlainen, se onnistuu aina puhumaan itselleen tarvittavat hoidot, tutkimukset ja lääkkeet. Vaikka on vasta parikymppinen.
Ollaan ihmiset tiukkoja ja vaaditaan itsellemme testit ja hoitoa!
Vierailija kirjoitti:
Olihan Italiassa jo kuukausi sitten koronaepidemia. Eiköhän sieltä ole tullut aika monia työnsankareita.
Jotka kyllä olisivat päässeet halutessaan testeihin silloin kuukausi sitten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä ajatuskin siitä, että jotain puikkoja tungettaisiin sieraimiin kuvottaa niin älyttömästi, että haluasin viimeiseen asti välttää ko. testin.
Tietäisi sen, voiko tartuttaa sen jollekin muulle. Pitääkö eristäytyä täysin, omasta perheestäkin.
Mikä tässä nyt on vaikeaa tajuta?
Juuri noin. Kun saa varmuuden tartunnasta voi muuttaa käyttäytymistään tarkemmaksi siten, ettei tartuttaisi ketään. Ei edes perheenjäseniään. Miksi tuo vaikeaa tajuta?
Varmuuden vuoksihan sitä ei voi muuttaa.
Siinä vaiheessa, kun on oireita, on kyllä ehtinyt jo tartuttaa muut perheenjäsenet. Ja testi taitaa toimia vasta kun oireita on. Ja tuloksissa menee aikaa. Se on siinä vaiheessa myöhäistä alkaa perheenjäseniä varomaan.
En voi käsittää ihmisten järjenjuoksua, en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita. Kerro myös että perusterve Anna Hanski sai testin.
Sehän on nyt jo uutisissa. Mutta tämä kuukausi sitten Italiasta tullut työpaikkatartuttaja ei vielä ole.
Salliikohan poikeustilalainsäädäntö sanktiot väärän informaation levittäjille. Pitäisi ainakin.
Eikö ap:n työpaikalla ole lakisääteistä työterveyshuoltoa, kyllä sen kautta noilla spekseillä olisi pitänyt testiin päästä. Ja jos oli, niin mikä firma, kai sen voi täällä kertoa, jos aloitus on totta.
Koittakaa oikeasti pysyä poissa sairaalasta ja terveyskeskuksista jos mahdollista. Vaikka tulisi kuume ja nuha, se voi olla normiflunssaa tai influenssaa. Vaikka olisi covid-19 niin sairastakaa kotona, ette tee testillä mitään, virukseen ei ole lääkettä.
Sairaalat jne ovat vihoviimeisiä paikkoja pandemian keskellä, siellä sairastuu varmasti
Vierailija kirjoitti:
Idiootit eivät arvosta tietoa.
Voisin kuvitella, että kukaan ei halua elää huvikseen koronakaranteenissa. Olisi ihan kiva tietää, onko siihen oikeasti tarvetta. Niin kauan kun kaikki eivät saa testejä, jokainen on potentiaalisesti koronasairas. Etelä-Koreassa yhteiskunta on saatu pidettyä pystyssä ja tartunnat laskemaan samaan aikaan, kun testejä on tehty niin massiivinen määrä, että vain sairaat tarvitsee eristää karanteeniin, ei koko väestöä.
Suvi ”lisäkeuhko” Pitkänenkin testattu, ei ollut koronaa. Käviko julkisella puolella, ja miksi kävi?